Liuotinaine altistus on paha vauvalle mutta sekin on arpapeliä että joskus se voi sattua huonoon aikaan ja vauvalle koituu harmia ( epämuodostumaa, hermostohäiriötä ) ja joskus ei tule mitään.
Näitä kun ei voi tietää niin parempi välttää kaikkea mistä joillekin koituu aina jotakin haittaa.
Itselläni suurin typeryys oli matkustaa Israeliin ja Palestiinaan ekan raskauden aikana. Ei minulla ollut mitään rokotuksia ja en ollut kovin varovainen. Sairastuinkin elämäni pahimpaan ja pisimpään ripuliin. ONNEKSI se oli ainut mitä sairastin. Riskit oli kaikkeen muuhunkin.
Suomessa tyhmintä oli olla vesirokkopotilaan kanssa samassa tilassa ja saada tartunta. Ei muuta kuin sairaalaan soitto ja yöllä käytiin apteekista hakemassa lääkkeet jotka aloitin heti.
Vesirokko on erityisen vaarallinen sikiölle.
Toinen oli sairastuminen ( olisin saattanut voida välttää jos olisin ollut huolellisempi ) noroon. Noro aiheutti lääkärin mukaan synnytyksen eräälle odotusryhmäläiselleni viikolla 31. Lapsi syntyi keskosena samalla kun äiti oksensi ja ripuloi.
Minun vauvalle noro vaikutti ainakin niinettä vauva oli noron aikaan ahdingossa monta tuntia. Mittasin dopplerilla vauvan pulssia tunnin välein ja oli 10 numeroa poikkeava koko ajan kunnes oma oloni helpotti vähäsen niin vauvankin olo helpottui.
Näitä kun ei voi tietää niin parempi välttää kaikkea mistä joillekin koituu aina jotakin haittaa.
Itselläni suurin typeryys oli matkustaa Israeliin ja Palestiinaan ekan raskauden aikana. Ei minulla ollut mitään rokotuksia ja en ollut kovin varovainen. Sairastuinkin elämäni pahimpaan ja pisimpään ripuliin. ONNEKSI se oli ainut mitä sairastin. Riskit oli kaikkeen muuhunkin.
Suomessa tyhmintä oli olla vesirokkopotilaan kanssa samassa tilassa ja saada tartunta. Ei muuta kuin sairaalaan soitto ja yöllä käytiin apteekista hakemassa lääkkeet jotka aloitin heti.
Vesirokko on erityisen vaarallinen sikiölle.
Toinen oli sairastuminen ( olisin saattanut voida välttää jos olisin ollut huolellisempi ) noroon. Noro aiheutti lääkärin mukaan synnytyksen eräälle odotusryhmäläiselleni viikolla 31. Lapsi syntyi keskosena samalla kun äiti oksensi ja ripuloi.
Minun vauvalle noro vaikutti ainakin niinettä vauva oli noron aikaan ahdingossa monta tuntia. Mittasin dopplerilla vauvan pulssia tunnin välein ja oli 10 numeroa poikkeava koko ajan kunnes oma oloni helpotti vähäsen niin vauvankin olo helpottui.