Mitä mieltä olette? Koulusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli tässä se toinen juttu ja ilmoitus ja aivan sama vaikka joku sossuntäti näkee sen.

Asiaa on niin että pyysin synnytyksen jälkeen että nukun pikkasen. Se oli näköjään väärin ja voin varoittaa että pakko leikkiä super-äitiä joka kerta ettei tulee ilmoitusta.

Se että he kirjoitivat eten pystynyt hoitamaan, ym ym ym... niin syy oli se että mun lapsella ollut tippaa päässä, mä pelkäsin tietysti etten tee mitään väärin.

Dominoiva isä? Ihan oikeasti mun mies? Joka ei ollut niin väsynyt kuin mä synnytyksen jälkeen ja yrittänyt olla vauvan kanssa? Vai mikä syy se on?

Tiedätkö sinä, mitä dominoiva tarkoittaa? Se tarkoittaa tässä yhteydessä suunnilleen sitä, että synnärin henkilökunta on huolissaan siitä, että miehesi alistaa ja jyrää sinua, ja on ollut ehkä jopa huolta mahdollisesta perheväkivallasta.

Synnärillä nähdään vuosittain jopa tuhansia tuoreita äitejä. Jos joku on pätevä arvioimaan tuoreiden äitien kyvykkyyttä ja taitoa lastenhoidossa, niin varmaan juuri he ovat. Jos heidän mielestään olet neljännen lapsen saatuasikin silmiinpistävän huono lastenhoidossa, niin valitettavasti asia hyvin todennäköisesti on näin.

Älä hermostu Milanna, mutta minkä ikäisiä sun koululaiset on? Täällä maalla ei ekaluokkalaiset saa mennä pyörällä kouluun, mutta tokaluokkalaiset menevät.

Ja toinen kysymys: mitä vaarallista on siinä teidän 2 km matkassa maaseudulla? Meillä päin on karhujakin joskus nähty mutta tyytyväisinä lapset silti kulkevat, joko jalan tai polkupyörällä. Huonolla kelillä taas vanhemmat voivat kyyditä itse.

Onko teillä joku erityisen vaarallinen reitti, pikatien laitaa, vaarallinen risteys jne?

Viimeksi muokattu:
Älä hermostu Milanna, mutta minkä ikäisiä sun koululaiset on? Täällä maalla ei ekaluokkalaiset saa mennä pyörällä kouluun, mutta tokaluokkalaiset menevät.

Ja toinen kysymys: mitä vaarallista on siinä teidän 2 km matkassa maaseudulla? Meillä päin on karhujakin joskus nähty mutta tyytyväisinä lapset silti kulkevat, joko jalan tai polkupyörällä. Huonolla kelillä taas vanhemmat voivat kyyditä itse.

Onko teillä joku erityisen vaarallinen reitti, pikatien laitaa, vaarallinen risteys jne?

Milannan lasten koulumatka koostuu pellonreunassa olevasta kärrytiestä ja harvaan liikennöidystä pikkuisesta asfalttitieosuudesta. Pelkkää pröystäilyä tai nruroottisuutta siis. Tarkista vaikka Googlen Street Viewistä.

[QUOTE="tutu";30492877]Milannan lasten koulumatka koostuu pellonreunassa olevasta kärrytiestä ja harvaan liikennöidystä pikkuisesta asfalttitieosuudesta. Pelkkää pröystäilyä tai nruroottisuutta siis. Tarkista vaikka Googlen Street Viewistä.[/QUOTE]

No sit vaan syksyisin ja keväisin fillarit alle, jos ei ihan ekaluokkalaisista ole kyse. :)

Itse tulkitsen aloittajan kertomat tiedot aika toisella tavalla. mutta olenkin opettaja, kaiken pahan alku ja juuri.

ja toki opettajissa, kuten muissakin ihmisissä, on kaikenlaista tallaajaa seassa. varmasti on narsistisia ilkeitä ja pahansuopia, toisen kärsimyksistä iloa repiviä jne. mutta onneksi kuitenkin vähemmistössä.

jos ajattelen, että omalla luokallani olisi oppilas, jota kuljetettaisiin kouluun takseilla ja limusiineilla, joka pukeutumiseltaan ja tavaroiltaan poikkeaisi paljon muista (ja joka ehkä toisi näitä omistuksiaan ja etuoikeuksiaan itsekin esiin?) ja jota muiden oppilaiden taholta kiusattaisiin... Kiusaaminen olisi kiellettyä ja se lapsille tehtäisiin selväksi (tämähän ei harmillisesti usein ihan kuitenkaan riitä). puuttuisin kiusaamiseen ryhmäilmiönä ja yksittäisten oppilaiden kohdalla. Keskustelisin ja rankaisisin tarpeen mukaan. Aika matalalla kynnyksellä olen myös vanhempiin yhteydessä.

mutta kyllä, saattaisin kiusausasiaa vanhemmalle selvittäessäni hyvinkin mainita, että kiusaamiseen innostavia tekijöitä ovat nämä limusiinit ja muut. Kertoisin (tämä on nyt ihan spekulointia, mitä muutakaan näillä 'tiedoilla' voi) , että muiden opppilaiden silmissä oppilaan käytös koetaan 'lesomiseksi', itsen nostamiseksi paremmaksi kuin muut. Että ehkä oppilas itsekin toimii näin arjen tilanteissa, tai ainakin, että nämä limusiinikruisailut ja muut vanhemman valinnat tähän provosoivat. Jotta vanhempi tietäisi, missä mennään. Toki taksilla saa tulla (ja kannattaakin, jos siihen on oikeita syitä). ehkä kysyisin, onko ok käydä näitä syitä muiden lasten kanssa läpi, jotta hekin alkaisivat näkemään asian toisella tavalla.

mutta nyt se kaikkein pahin osuus: ainakin hiljaa mielessäni toivoisin, että vanhempi yrittäisi vähin äänin pidättäytyä näistä selkeistä 'etuoikeuksien esittelyistä', kuten limusiineista, jotta minulla olisi paremmat mahdollisuudet saada pöly laskeutumaan ja ryhmän toiminta toisille urille. ja jotta lapsella olisi paremmat mahdollisuudet päästä ryhmään mukaan ja kokea olevansa hyväksytty.

Tämän jos Milanna pystyisi lukemaan ajatuksella ja rauhassa unohtaen hetkeksi kaikki teoriat köyhistä, kateellisista ja rumista, tyylittömistä sossun pummeista voisi asian ydin alkaa avautua.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kiitos ja järjestin itselle jo apua ja tämä nimimerkki pian lähtee täältä :). En vitsi tämä paska vielä täällä lukea.

Kuinkahan monennen kerran mahdatkaan tehdä tuon lupauksen täällä? Mistä syystä kuitenkin aina palaat tänne takaisin kerta toisensa jälkeen paljastamaan aivan liikaa omasta elämästäsi, vaikka siitä sinua kerta toisensa jälkeen varoitetaan?

Jos ja kun te muutatte sieltä muualle, niin tee lapsillesi palvelus, älä tee heistä silmätikkuja siellä uudella paikkakunnalla, niin he pääsevät paljon helpommalla.

Munki mielestä olet tehnyt lapsillesi karhunpalveluksen sillä että, ostat, ostat, ostat ja aina vaan ostat sitä tarpeetonta krääsää, etkä itse vietä heidän kanssaan normaalia arkea.

Ostat rakkautta, korvaat rahalla läheisyyden ja yhdessäolon.
Sanoin tästä jo vuosia sitten sulle että edessäpäin on helvetisti ongelmia jos jatkat tuolla tavalla.

Kaikesta huolimatta toivon sulle kaikkea hyvää, kuin myös lapsillesi ja miehellesikin.

Siis jos itse maksaa taksin niin tietysti lapset saavat kulkea sillä. Ja opettaja on pahemmanlaatuinen kiusaaja itsekin, jos moisen yrittää kieltää.

Jessus tätä maata kun kaikki pitää yrittää tasapäistää! |O

Tässäkin on mielenkiintoinen detalji, Milanna sanoo heidän rakentavan uutta taloa, mutta jostain syystä ei vaan löydy rakennuslupaa Suomesta heidän nimellä... Lupatiedot kun ovat julkisia!

Sä olet sairas stalkkeri! Eikö sulla ole muuta tekemistä, kun lukea jokainen Milannan viesti ja tarkistaa talon pinta-ala, onko neliölleen oikein ilmoitettu. Ja nyt siis tarkistit onko heillä rakennuslupaa.

Ei juma, mutta sä olet kipeä ihminen.

Kannattaa osastolta ihan asiallisessa hengessä kysyä tuosta ilmoituksesta, jos se kerran edes mennyt noin kun ilmoituksessa on kerrottu. Mutta meuhkaamaan ei kannata alkaa, asiat selviää ihan asiallisesti keskustelemalla useimmiten.

Surullista että sun tytöt ovat joutuneet kiusatuiksi :( En hyväksy kiusaamista missään muodossaan, mutta kyllä se taksilla ajelu kouluun (jos ei oikeasti kuulu kyytiä saada) on aika huomiota herättävää...
Ja jos tytöt kuitenkin koulukypsiä, niin matkakin pitäisi reippaillen silloin sujua.
Tässä kohtaa kallistun sille kannalle, että äidin syystä osittain tätä tapahtuu.

Siskoni lapsi on samassa koulussa kuin Milannan ja olen kuullut muutamia juttuja tästä perheestä. Voisin kuvailla että on melkoisen erikoista touhua, joten en ihmettele näitä ongelmia.

Ihmisten pitäisi suvaita erilaisuutta, mutta lapsilta se ei aina onnistu.
Taksikyytejä huomattavasti paremman palveluksen lapsillesi teet aintamalla heidän olla kuin kaverinsa.
Kävelemällä, pyöräilemällä kouluun, pelaamalla, leikkimällä kuin ikätoverinsa jne.

Ei pidä, mikäli tarkoituksena on korostaa erilaisuutta ja paremmuutta muihin nähden. Kulta/timanttikorujen pitäminen ala-asteikäisillä pikkulapsilla on myös melkoisen omituinen korostusmuoto.

No on kyllä, ja sillä saatetaan se lapsi eri valoon muiden lasten silmissä.
Mä en kiusaamista hyväksy, mutta jollain tasolla ymmärrän lasten reaktioita kuitenkin, siis näiden kiusaajien.

Ei pidä, mikäli tarkoituksena on korostaa erilaisuutta ja paremmuutta muihin nähden. Kulta/timanttikorujen pitäminen ala-asteikäisillä pikkulapsilla on myös melkoisen omituinen korostusmuoto.

Kyllä ala-asteikäinenkin voi kulta- ja timanttikoruja käyttää, mutta mitä ap on omaa makuaan täällä esitellyt, niin sen mukaisia en suosittele. Jotkut pienet yksinkertaiset korvanapit jopa aidolla pienen pienellä timantilla menee - kuka niitä erottaa, onko kyseessä timantti, zirkoni vai ihan lasinpalanen koristeena. Tai ohut kaulaketju, missä on joku pikkuriipus, ei mitään jätti bling-bling timanttia.

Sulla tässä taitaa olla rahakompleksi :p Mitä rahalla tekee, jos se pitää piilottaa sukupolvesta toiseen johonkin holviin, ja ihan vain siksi elää vaikeaa elämää ettei kukaan saa tietää rahasta :laugh:

Normaalit ihmiset ei kuule kyttää muiden raha-asioita vaan on kiinnostuneempia omasta elämästään.

Kuka mistään piiilottamisesta on puhunut? Harva oikeasti rikas pröystäilee niillä rahoillaan, sitähän tuollaiset limusiinilla ajelut yms ovat. Venäläisuusrikkaathan on oikea malliesimerkki maailmalla, kuinka rahoilla pröystäillään. Täällä ainakin suurimmalla osalla rikkaita on jalat tukevasti maassa, eikä pissa ole noussut päähän ja haluavat saman jatkuvan myös seuraavissa sukupolvissa.

Normaali-ihmiset ei kyttää muiden raha-asioita, mutta eipä tuollaista pröystäilevää ja koko ajan rahaa esille tuovaa elämäntyyliä voi olla huomaamattakaan.

Mitä täällä vuosien mittaan on tullut ap:n juttuja luesketua, niin lähes aina niissä on raha ja materia ollut se tärkein juttu, jos ei lasketa mukaan sitä sairaalloista syövän pelkoa, kun testeistä löytyi HPV.

jos ihan oikeastti seuraa tää perhe elämää, niin kukan ei ihmettelis mistä näitä lastensuojeluilmoituksia tule. Holtitonta menoa ja vielä hirvveä huomion haku koko aika päällä.

Yhteistyössä