Mitä mieltä olette? Koulusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, ja en ymmärrä jos milanna ei ole vielä huomannut, että Suomessa ne ihmiset, joilla on oikeasti rahaa niin eivät näytä sitä. Jos milanna kuvittelee olevansa maailman ainut ihminen, jolla on varaa limusiiniin niin on kyllä vähän tyhmä. Todennäköisesti hänen seudun oikeasti varakkaat ihmiset seuraavat noita limusiinitouhuja vähän myötähäpeillen.

Milannan elämä helpottuisi paljon, jos lopettaisi oman erinomaisuutensa rummuttamisen, kun ei kuitenkaan ole sen erikoisempi tuloiltaan kuin kukaan muukaan. Me muut emme vain hanki rahaa sen takia, että saisimme näyttää muille, että sitä on. Koska se on noloa.

En normaalisti kirjoittelisi tällaista minnekään keskustelupalstalle, enkä ole koskaan mihinkään milannan viesteihin vastannut, mutta voi APUA. Milanna, lopeta muiden ihmisten mielistely ja sen miettiminen mitä muut luulee ja ei luule sinusta! Limusiini ei ole mitään muuta kuin nolo yritys kertoa että hei, kattokaa, mulla on varaa!! Arvaa mitä, niin on monella muullakin. Se, että ostaa limusiinin ei kerro susta mitään muuta, kun että raha on sulle jotenkin ihmeellinen asia mitä pitää mainostaa joka välissä.

Kukaan ei ole sinulle kateellinen. Olen pahoillani. Rahan lisäksi kannattaisi yrittää hankkia itselleen tyylitajua ja tervettä itsetuntoa. Olet silmätikkuna, koska olet teet kaikkesi että ihmiset jotka säälivät sinua olisivat sinulle kateellisia. He säälivät sinua lisää.

Voin myös kertoa, että Suomessa koulumatkojen kulkeminen on osa lapsen sosiaalista kehitystä ja aikuiseksi kasvamista. Minunkin vanhemmillani olisi ollut varaa maksaa vaikka jokaiselle oma taksi kouluun, sama kun minä voisin laittaa omani vaikka omilla autoillaan. Mutta: lapsen pitää oppia menemään sinne itse, ymmärtämään että joskus sataa ja joskus paistaa ja elämä ei ole aina kivaa, mutta kouluun on mentävä. Lisäksi ne matkat on vapaa-aikaa, kavereiden kanssa juttelua, TÄRKEITÄ sosiaalisia hetkiä. Tunkemalla lapsesi taksiin teet heistä uusavuttomia ja eristät kaveripiiristä. Onnittelut! Tärkeintähän on vaan näyttää, että rahaa on.

Mikä pahansuopuus taas tästäkin tekstistä huokuu. Oletko nyt tyytyväinen, kun sait ulostaa kaiken? Mutta ikävä puoli on se, että taas huomenna olet täynnä ilkeyttä ja sekin pitää taas ulostaa tänne palstalle. Kohteena Milanna tai joku muu.

Ihmettelen Milannan puheiden ja lastensuojeluilmoituksen tehneen synnärin/lastentehon välistä näkemyseroa. Jotain todella omituista teidän toiminnassa täytyy olla, mikäli terveydenhuollon ammattilaiset tekevät lasun...

Milanna, väitätkö tuota valkoista Lincoln Towncar limoa teidän autoksi? Satun tietämään, että auto on teidän sukulaisen (taksiyrittäjä) limo ja lisäksi se on ikivanha rotisko.

Kannattaako niitä lapsia pukea kaikkiin kimalluksiin ja helyihin kouluun mennessä, pitääkö laittaa sellaista päälle että oikein erottaa vähempivaraisista? Jos et ymmärrä tätä, etkä ole valmis muutoksiin, älä valita. Tämä on Suomi ja täällä eletään meidän tavoin, olet yhä vapaa muuttamaan sinne kotimaahasi, jossa kaikki paremmin =).

[QUOTE="muffe";30491723]Opettaja yrittää syyttää koulussa esiintyvästa kiusaamisesta kiusatun vanhempia, kun oikeasti pitäisi puuttua itse kiusaamiseen ja olla yhteydessä kiusaajien vanhempiin. Aika klassista. (Ja tarvittaessa tehdä kiusaajista lastensuojeluilmoitus/rikosilmoitus, jos sitä ei muuten saada kuriin.)
[/QUOTE]

Itse tulkitsen aloittajan kertomat tiedot aika toisella tavalla. mutta olenkin opettaja, kaiken pahan alku ja juuri.

ja toki opettajissa, kuten muissakin ihmisissä, on kaikenlaista tallaajaa seassa. varmasti on narsistisia ilkeitä ja pahansuopia, toisen kärsimyksistä iloa repiviä jne. mutta onneksi kuitenkin vähemmistössä.

jos ajattelen, että omalla luokallani olisi oppilas, jota kuljetettaisiin kouluun takseilla ja limusiineilla, joka pukeutumiseltaan ja tavaroiltaan poikkeaisi paljon muista (ja joka ehkä toisi näitä omistuksiaan ja etuoikeuksiaan itsekin esiin?) ja jota muiden oppilaiden taholta kiusattaisiin... Kiusaaminen olisi kiellettyä ja se lapsille tehtäisiin selväksi (tämähän ei harmillisesti usein ihan kuitenkaan riitä). puuttuisin kiusaamiseen ryhmäilmiönä ja yksittäisten oppilaiden kohdalla. Keskustelisin ja rankaisisin tarpeen mukaan. Aika matalalla kynnyksellä olen myös vanhempiin yhteydessä.

mutta kyllä, saattaisin kiusausasiaa vanhemmalle selvittäessäni hyvinkin mainita, että kiusaamiseen innostavia tekijöitä ovat nämä limusiinit ja muut. Kertoisin (tämä on nyt ihan spekulointia, mitä muutakaan näillä 'tiedoilla' voi) , että muiden opppilaiden silmissä oppilaan käytös koetaan 'lesomiseksi', itsen nostamiseksi paremmaksi kuin muut. Että ehkä oppilas itsekin toimii näin arjen tilanteissa, tai ainakin, että nämä limusiinikruisailut ja muut vanhemman valinnat tähän provosoivat. Jotta vanhempi tietäisi, missä mennään. Toki taksilla saa tulla (ja kannattaakin, jos siihen on oikeita syitä). ehkä kysyisin, onko ok käydä näitä syitä muiden lasten kanssa läpi, jotta hekin alkaisivat näkemään asian toisella tavalla.

mutta nyt se kaikkein pahin osuus: ainakin hiljaa mielessäni toivoisin, että vanhempi yrittäisi vähin äänin pidättäytyä näistä selkeistä 'etuoikeuksien esittelyistä', kuten limusiineista, jotta minulla olisi paremmat mahdollisuudet saada pöly laskeutumaan ja ryhmän toiminta toisille urille. ja jotta lapsella olisi paremmat mahdollisuudet päästä ryhmään mukaan ja kokea olevansa hyväksytty.

Onko lapsilla pitkäkin koulumatka? Jos tästä on jo keskusteltu ketjussa, pyydän anteeksi, etten ole lukenut koko ketjua.
Lapsia tosiaan voidaan kiusata ihan mistä vaan. Ja suomalaisessa yhteyskunnassa peristeistä perheenpää isää taidetaan nykyään helposti pitää dominoivana.

Syystä että mun pitäisi lähteä psykologille puhumaan?

Koska

-käyttäydyt välillä uhkaavasti ja aggressiivisesti (selkeitä ongelmia vihanhallinnassa, suunnittelet kostoretkiä opettajan lyttyyn haukkumiseksi, aiot "nostaa syytteen" sairaalan henkilökuntaa kohtaan, rivien välissä annat ymmärtää että henkilökunnalla on syytä pelkoon kun he sanoivat sinusta jotain negatiiviseksi kokemaasi)

-käyttäydyt epävakaasti (omien sanojesikin mukaan olet hysteerinen ja ylireagoit, et osaa suhteuttaa tapahtumaa ja reaktiota toisiinsa, olet kertonut levottoman oloisista menokausista, sairaalan henkilökunnan mukaan olet vaikuttanut ahdistuneelta ja toisaalta taas vain maannut ilmeisesti päiväkausia sängyssä)

-sulla ei ole normaalina pidettyä lämmintä kiintymyssuhdetta lapsiisi (yksi merkki siitä on se, ettei esim. vastasyntyneen näkeminen ja tunteminen kiinnosta, lapsen voi heivata suunnilleen teho-osastolta isovanhemmalle,tässäkään ketjussa sua ei ole yhtään huolestuttanut teho-osastoa tarvinneet vastasyntyneen vointi vaan kerrot vain itsestäsi ja olet huolestunut vain siitä, mitä ihmiset sinusta ajattelet)

-sulla ei ole aikuisen vakaata minäkuvaa, vaan rakennat minäkuvaasi ulkoisilla puitteilla (tasapainoinen ihminen on tasapainoinen riippumatta siitä, mikä on päivän paino, onko tukanpidennys "ihangarmee", onko blingblingit kaulassa, sanooko joku rumasti. Toisaalta sulla ei yhtään käy mielessäkään tavanomaisemmat huolenaiheet kuten miten (edes teho-osastolla oleva) lapseni voi)

-sulla ei ole pienintäkään hajua siitä, miksi lukuisa joukko palstalaisia tai ammattilaisia on tosi huolissaan teistä (mikä dominoiva mies, et ollut edes huomannut etteivät lapsesi osaa riittävästi suomea ennen kuin opettajat asiaan puuttuivat, et uskonut selitysten jälkeenkään lastenlääkärin huolta lastesi ylipainosta, et ymmärrä selitysten jälkeenkään mitä opettaja halusi taksiasialla viestittää, synnärilläkin puhuttiin monista huolista jotka eivät aukea sinulle selittämälläkään, et ymmärrä miksi sossu pitää teitä jatkossakin silmällä vaikka he sen varmasti ovat selittäneet)

Tuossa noin alkajaisiksi muutama hyvä syy. :)

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Huhhuh mikä sairas teksti :O. Tuntu että tämä palstailu alkaa riittää. En vitsi edes selittää enää, vastata, enkä puolusta itseäsi tai todista jotain täällä.

Sinun ei kannattaisi tarjoilla koko elämääsi juorumateriaaliksi tänne. Olisiko kukaan täällä tiennyt tuosta sairaalaepisodista, jollet olisi sitä tänne kuvien kanssa laittanut?

Niin, tuolla joku sanoi että normaalit ihmiset ei kyttää toisten raha-asioita. Se on erinomainen viesti milannalle. Lakkaa kyttäämästä mitä muilla on tai ei ole, ja yritä keskittyä elämääsi sen sijaan, että hysteerisesti yrität esilletuoda varakkuuttasi.

Raha hankitaan perhettä varten, ei sitä varten että siitä voi kertoa muille. Meitä muita kun ei kiinnosta, kun meillä on ihan omat rahamme ja perheemme. Suomeksi = hanki elämä. Eikä se tarkoita sitä, että hanki elämä jota haluat koko ajan mainostaa, niin kun jo nyt teet.

Vaan hanki ihan oikea, oma elämä.

Nyt ap kannattaa oikeasti harkita ammattiapua sinulle itsellesi ja koko perheelle. Kaikki ei todellakaan ole hyvin jos synnytysosasto tekee teistä lastensuojeluilmoituksen. Ymmärtäisin jos joku tuntemato haluaa olla ilkeä ja tekee perättömän ilmon, mutta terveydenhuollon ammattillainen synnärillä on ihan jo toinen juttu.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Kiusaaminen taksinkäytön takia on nyt ihan älytöntä kuten ap tietääkin. Ikävä läksy opittavaksi jo lapsena, mutta ehdotan että ap opettaa lapsilleen että suhtautuvat taksilla kulkemiseen yhtenä elämän tosiasioista, ja että jos joku muu on toista mieltä niin että lapset dissaavat nämä muut mielipiteet.

Eli ei selittyä syistä tms. selkeä kanta että näin asia on eikä kuulu muille.

Kiitos ja järjestin itselle jo apua ja tämä nimimerkki pian lähtee täältä :). En vitsi tämä paska vielä täällä lukea. Kun sen jo sain ja vaikka sossu ei ollutkaan huolissaan sen vien lopun asti kuitenkin mistä ilmoitus on syntynyt ja tämä järjetön huoli sekä koulun kiusaamiset, jos kukaan muu koulussa sen ei vie niin vien itse ja jatkossakin lapset tulevat kouluun vaikka kahdella taksilla tai helikoptereilla jos niin haluamme. Sekä saa minusta kirjoitella vaikka lisää ilmoituksia, mutta Tyksiin lähden ja haluan todellakin tietä kuka on sen ilmoituksen takana, kenen mielestä en käynyt osastolla ja tämäkö syy ilmoitukseen on ollut, aika heikossa sitten on tämä suomen lastensuojelu, vaikka ennen puolustelin ja olin tätä mieltä että oikein että suojelu on täällä ja perheitä vahditaan, kun tapauksia täällä paljon ikäviä.

Kiitos ja järjestin itselle jo apua ja tämä nimimerkki pian lähtee täältä :). En vitsi tämä paska vielä täällä lukea. Kun sen jo sain ja vaikka sossu ei ollutkaan huolissaan sen vien lopun asti kuitenkin mistä ilmoitus on syntynyt ja tämä järjetön huoli sekä koulun kiusaamiset, jos kukaan muu koulussa sen ei vie niin vien itse ja jatkossakin lapset tulevat kouluun vaikka kahdella taksilla tai helikoptereilla jos niin haluamme. Sekä saa minusta kirjoitella vaikka lisää ilmoituksia, mutta Tyksiin lähden ja haluan todellakin tietä kuka on sen ilmoituksen takana, kenen mielestä en käynyt osastolla ja tämäkö syy ilmoitukseen on ollut, aika heikossa sitten on tämä suomen lastensuojelu, vaikka ennen puolustelin ja olin tätä mieltä että oikein että suojelu on täällä ja perheitä vahditaan, kun tapauksia täällä paljon ikäviä.

Kannattaa nostaa kunnon rähinä sekä Tyksissä, koulussa että myöskin sossussa, että nämä vääryydet saa korjattua. Ei kun kovaa kovaa vasten, sillä asiat selviävät.

Muuhun en ota kantaa mutta miksi ihmeessä et käynyt katsomassa vastasyntynyttä vauvaasi teholla? Mä oli itse teholla synnytyksen jälkeen mutta halusin sinne vauvani "käymään" kun vointi oli sellainen että lääkärit katsoivat että imetys/vierailu ok. Pienen hetken vauva sai rinnalla viettää päivässä mutta en käsitä miten joku äiti ei lastaan mene katsomaan jos mahdollisuus on!

Kyllä täälläkin monet lapset kulkee taksilla kouluun
Eikä ketään kiusata sen takia. Kateellisia saattavat olla.
Koulussa kiusaaminen kielletty ja siihen puututaan HETI.

Yhteistyössä