Mitä apua tähän elämäntilanteeseen ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "himputti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jotenkin huvittavaa, että valitat pomojen istuvan juomassa kahvia päivät pitkät, ja samaan hengenvetoon toteat jääväsi kolmeksi vuodeksi kotiin, vaikka sulla ei ole mitään koulutusta. Jos et saa oppisopimuspaikkaa, niin sitten haet jotain muuta. Opiskelemaan pääsee aina.

En ollenkaan epäile sitä, että miehesi työpaikalla on huono ilmapiiri, mutta tuossa teidän tilanteessa on kyllä viisainta, että miehesi hakee uutta työpaikkaa. Se nykyinen työpaikka ei ilmeisesti ole sen väärti, että kannattaisi ottaa luottamusmieheen tms. yhteyttä, koska siitä prosessista voi tulla melkoinen ruljanssi.

Teillä on nuorina ihmisinä kaikki vielä mahdollista, joten ihan turha jäädä nitkuttamaan tuohon tilanteeseen.

[QUOTE="himputti";25631031]Itsekö olet sitten porvari ja hinkutat persettäsi 8 tuntia töissä tuolilla ja nostat 5000€/kk palkkaa ?
Kaikki kun ei tällästä palkkaa saa, vaikka tekevät niska limassa töitä ja haluaisivat elättää perheensä edes jotenkuten ja sitten jos joutuu sossun luukulle sen takia, että kun ei OIKEASTI henkisesti jaksa töissä, kun motkotetaan kokoajan niin haukutaan yhteiskunnan eläteiksi !

Meneppäs itse tekemään raskasta vuorotyötä, ennen kuin natiset ja pistä parisuhteesi (mikäli sulla sellanen on) koetukselle ![/QUOTE]

teen kahta työtä, tehden 60 tuntia viikossa töitä, saaden palkkaa 2100e/kk.

jos henkisesti ei jaksa, voi hakeutua sairaslomalle ja kouluttautua vaikka uudelleen vähemmän rasittavaan työhön tai etsiä uuden työpaikan.

[QUOTE="himputti";25630996]Minun mielestä moni ylempi toimihenkilö saisi mennä edes kuukaudeksi tekemään niitä hommia, mitä perusduunarit tekee, niin saisivat tietää millasta se on ennen kun potkivat toisia persuuksille ja käskevät lisäämään tehoja ![/QUOTE]

No kuule, monet ovat aloittaneet duunarina ja tietävät tasan tarkkaan millaista se on työnä.
Edelleen en ymmärrä, miksi olet noin katkeroitunut tuosta asiasta, kun sulla - ja miehelläs - on kuitenkin mahdollisuus kouluttautua vaikka miksi.
Sen sijaan että taivastelet muiden pullansyöntiä, voisit alkaa vähän miettiä, mitä sinä itse aiot tehdä elämälläsi.

[QUOTE="voevoe";25631144]No kuule, monet ovat aloittaneet duunarina ja tietävät tasan tarkkaan millaista se on työnä.
Edelleen en ymmärrä, miksi olet noin katkeroitunut tuosta asiasta, kun sulla - ja miehelläs - on kuitenkin mahdollisuus kouluttautua vaikka miksi.
Sen sijaan että taivastelet muiden pullansyöntiä, voisit alkaa vähän miettiä, mitä sinä itse aiot tehdä elämälläsi.[/QUOTE]

komppaan tätä. esimieheksi harvemmin edetään jos ei tiedetä mitä siellä alemmalla tasolla tehdään.

teillä on kaikki mahdollisuudet avoinna, joten eläkää unelmianne.

sinun kannattaa nyt tarkoin miettiä onko viisasta jäädä kolmeksi vuodeksi kotiin, sen ajan voisi käyttää viisaamminkin. jos haluat hoitaa lapsen kotona niin voit siinä ohessa vaikkapa opiskella. yhden lapsen kotona hoitaminen on kyllä melkoista lomailua. työssäkäyvä ihminen käy kaupassa, tekee ruuat, pesee pyykit yms. työpäivän jälkeenkin.

[QUOTE="himputti";25630996]Ihan kuule mies kertoi kun tuli yksi päivä töistä, että kuinka työajalla siellä yläkerrassa oli jauhettu paskaa ja syöty pullaa ja juotu kahvia ja tätä tekevät siellä melkein kokoajan. VARSINAISILLE työntekijöille on vain pienet tauot 3-4 kertaa päivässä jolloin saavat juoda kahvia ja syödä. Pomot senkun vaan juovat pitkin päivää ja syövät pitkin päivää.

Että eläpäs sano !

Minun mielestä moni ylempi toimihenkilö saisi mennä edes kuukaudeksi tekemään niitä hommia, mitä perusduunarit tekee, niin saisivat tietää millasta se on ennen kun potkivat toisia persuuksille ja käskevät lisäämään tehoja ![/QUOTE]

Siis sun miehes on voinut koko päivän tarkkailla esimiesten syömisiä ja juomisia, eikös hänen pitäis tehdä töitä?
Oletko perehtynyt miehesi työpaikan tessiin, mitä siellä sanotaan kahvi tauoista? Oletko tietoinen, että useissa työpaikoissa on vain 3 taukoa, kaksi kahvitaukoa ja yksi ruokatauko? Tiesitkö, että esimies on vastuussa 24/7, silloinkin kun sun miehes on jo kotona? Tiesitkö, että esimies on usein aloittanut sieltä pohjalta, kouluttautunut, tehnyt duunia sen eteen, että on päässyt esimieheksi?

Mikä estää sinua tai miestäsi kouluttautumaan ja pääsemään esimieheksi, jos se teidän mielestä on niin lepposta puuhaa?

Etsit itsellesi opiskelupaikan ja muutatte sinne. Saatte apua niin pitkään kunnes miehesi saa uuden työpaikan.

Pomoilla painaa vastuu, siitä heille maksetaan. Ja hei, he ovat käyttäneet ison osan elämästään opiskeluun jotta pääsevät pomonpaikoille, toisin kuin eräät..

Ja älä sinä puhu tekemättömyydestä mitään jos itse aiot jättäytyä tukien varaan hoitamaan lastasi. Ne on ne miehesi pomot jotka maksavat palkastaan ne sun saamat tuet..

Todella ärsyttävää valitusta. Ei miehesi osalta, ymmärrän että varsinkin tässä taloudellisessa tilanteessa jokaiselta työssäkäyvältä vaaditaan kamalasti. Vaan sinun osaltasi, joka et aio kantaa osuuttasi kekoon jotta helpottaisit miehesi taakkaa!!

[QUOTE="vieras";25630708]aivan samaa mieltä! pomoksi vaan jos se on niin helppoa. mieheni tekee helposti 16 tuntisen työpäivän esimiehenä. Lisäksi vastailee puhelimeen ja hoitaa työasioitaan ihan vapaa-ajallaan. Töissä on kiinni 24/7 vaikka siitä ei koko ajalta makseta palkkaa.[/QUOTE]

kyllä pomoilla on pomon palkat ja siihen yleensä on ajateltu sisältyvän työajan jousto, jos kyseessä kuukausipalkka. Jos on tuntipalkalla töissä niin toki ne työtunnit laitetaan ylös. Sehän on oma ongelma jos ei työstä saa plakkaa. Turha siinä ruikuttaa ja puolustella pomoja. Mä teidän hyvin sillä seillaisia löytyy meidän taloudesta kaksi. Puhelin menee kiinni heti kun on kotona ja aukeaa aamulla kun työmatka alkaa!! Jos täytyy tehdä pitkiä päiviä niin esim. jokaisen puheluun käytetyn ajan merkitsen tunteihini!!!

Mikä siinä on niin väärää että jos haluaa lapsen/lapset hoitaa kotihoidontuella ?!?
En ymmärrä sitä oikeesti, että mitä väärää siinä on jos ei halua pistää alle 3 vuotiasta päiväkotiin, se on mun periaatteiden vastaista.
Mulla on kaikenlisäksi oikeus huoltaa sosiaalitoimistonkin puolesta lastani 3-vuotiaaksi asti kotona.
Tässä maassa jotkut ajattelee silleen, että heti kun se kakara on puskettu tähän maailmaan niin pitäs palata takasin töihin. Mun ajatusmaailma ei ole sellanen !

Kyllä se tiedetään, että on tässä maassa paskat tuet jokaikiselle ja perse hiessä pitäis tehdä duunarin töitä oikeesti. Tiedän senkin että nykyään niin harvat ottaa töihin, vaikka kuinka olis opiskellu ELLEI OLE KOKEMUSTA ALALTA 1-5-VUOTTA. Sekin on valitettava totuus.

Joillakin on myös suhteita, joilla saavat niitä töitä. Niillehän se on helppoa kun ei ole tarvinut itse tehdä mitään työpaikan saamisen eteen.

Ja anteeksi vain kun en ole sellaista himo-opiskelija tyyppiä, siksi olenkin hakemassa ensi vuonna tai 2014 viimeistään oppisopimuspaikkaa.

Kyllä sekin tiedetään, että tämä menee näin:

Pomot ajattelee, että duunarit on vaan työtänsä pakoilevia idiootteja ja duunarit ajattelee että pomot kuluttavat persettänsä töissä.

Mutta kyllä minun mielestä ihan oikeasti duunareiden palkkaa pitäisi nostaa !

Enkä vaan tarkottanu tuolla esimiehiä, jotka kuluttaa persettänsä penkillä. Jotkut nauttivat työstänsä ja jotkut ei.

Ja vielä sellainenkin juttu, että olen sairastanut masennusta ja paniikkihäiriötä, joten ei se opiskelukaan ole koskaan mitään helppoa mulle ollut !

[QUOTE="mä";25631373]kyllä pomoilla on pomon palkat ja siihen yleensä on ajateltu sisältyvän työajan jousto, jos kyseessä kuukausipalkka. Jos on tuntipalkalla töissä niin toki ne työtunnit laitetaan ylös. Sehän on oma ongelma jos ei työstä saa plakkaa. Turha siinä ruikuttaa ja puolustella pomoja. Mä teidän hyvin sillä seillaisia löytyy meidän taloudesta kaksi. Puhelin menee kiinni heti kun on kotona ja aukeaa aamulla kun työmatka alkaa!! Jos täytyy tehdä pitkiä päiviä niin esim. jokaisen puheluun käytetyn ajan merkitsen tunteihini!!![/QUOTE]

sä olet tuollainen pomo. itse arvostan enemmän pomoa, jonka on aina puhelimen päässä. taidat olla kunnalla tai valtiolla esimiehen hommissa :D.

Ap:n tekstistä paistaa läpi niin ap:n kuin miehensäkkin yllättyneisyys siitä että sellasta se työn teko on. Ei siellä useita taukoja pidetä eikä hiljakseen hommailla. Pomot ovat asemansa itse hankkineet. Nyt vaan mies katselemaan uutta työpaikkaa jos on huono ilmapiiri nykyisessä työssä ja jos uusi työpaikka tuntuu yhtä ahdistavalta niin omia asenteita tarkistamaan. Ja ap:n kannattaisi tosiaan miettiä sitä opiskelemaan lähtöä. Toki ymmärrän että töitä ei pienemmällä paikkakunnalla ole ja opiskelu tuo kuluja myös mukana. Mies jää kotiin lasta hoitamaan ja ap kouluun?

[QUOTE="himputti";25631407]Mikä siinä on niin väärää että jos haluaa lapsen/lapset hoitaa kotihoidontuella ?!?
En ymmärrä sitä oikeesti, että mitä väärää siinä on jos ei halua pistää alle 3 vuotiasta päiväkotiin, se on mun periaatteiden vastaista.
Mulla on kaikenlisäksi oikeus huoltaa sosiaalitoimistonkin puolesta lastani 3-vuotiaaksi asti kotona.
Tässä maassa jotkut ajattelee silleen, että heti kun se kakara on puskettu tähän maailmaan niin pitäs palata takasin töihin. Mun ajatusmaailma ei ole sellanen !

Kyllä se tiedetään, että on tässä maassa paskat tuet jokaikiselle ja perse hiessä pitäis tehdä duunarin töitä oikeesti. Tiedän senkin että nykyään niin harvat ottaa töihin, vaikka kuinka olis opiskellu ELLEI OLE KOKEMUSTA ALALTA 1-5-VUOTTA. Sekin on valitettava totuus.

Joillakin on myös suhteita, joilla saavat niitä töitä. Niillehän se on helppoa kun ei ole tarvinut itse tehdä mitään työpaikan saamisen eteen.

Ja anteeksi vain kun en ole sellaista himo-opiskelija tyyppiä, siksi olenkin hakemassa ensi vuonna tai 2014 viimeistään oppisopimuspaikkaa.

Kyllä sekin tiedetään, että tämä menee näin:

Pomot ajattelee, että duunarit on vaan työtänsä pakoilevia idiootteja ja duunarit ajattelee että pomot kuluttavat persettänsä töissä.

Mutta kyllä minun mielestä ihan oikeasti duunareiden palkkaa pitäisi nostaa !

Enkä vaan tarkottanu tuolla esimiehiä, jotka kuluttaa persettänsä penkillä. Jotkut nauttivat työstänsä ja jotkut ei.

Ja vielä sellainenkin juttu, että olen sairastanut masennusta ja paniikkihäiriötä, joten ei se opiskelukaan ole koskaan mitään helppoa mulle ollut ![/QUOTE]

hoida lastasi kotona ja ihmettele sitten miksi miehesi on kovilla. jos sinulla olis töitä miehesi voisi jäädä hoitamaan lasta kotiin. sitäpaitsi voit opiskella iltaisin tai verkossa, kyllä yhden lapsen kanssa pystyy opiskelemaan. on oma kohtaista kokemusta.

No minä aion olla ainakin 2013 tai 2014 asti kotihoidontuella ja sitten lähden etsimään oppisopimuspaikkaa itselleni. Otan asioista selvää.

Mua vaan ihan oikeasti ihan yleisestikin ihmetyttää sellanen asenne monissa ihmisissä, että on jotenkin väärin hoitaa lasta kotihoidontuella kotona oli se elämäntilanne vaikka mikä lystää.

Ap:n tekstistä paistaa läpi niin ap:n kuin miehensäkkin yllättyneisyys siitä että sellasta se työn teko on. Ei siellä useita taukoja pidetä eikä hiljakseen hommailla. Pomot ovat asemansa itse hankkineet. Nyt vaan mies katselemaan uutta työpaikkaa jos on huono ilmapiiri nykyisessä työssä ja jos uusi työpaikka tuntuu yhtä ahdistavalta niin omia asenteita tarkistamaan. Ja ap:n kannattaisi tosiaan miettiä sitä opiskelemaan lähtöä. Toki ymmärrän että töitä ei pienemmällä paikkakunnalla ole ja opiskelu tuo kuluja myös mukana. Mies jää kotiin lasta hoitamaan ja ap kouluun?

monella on ruusuinen kuva työelämästä. sitä se on, että työnteko on rankkaa ja voi olla että se palkkaakaan ei riitä siihen kaikkeen mihin on kuvitellut.

[QUOTE="himputti";25631469]No minä aion olla ainakin 2013 tai 2014 asti kotihoidontuella ja sitten lähden etsimään oppisopimuspaikkaa itselleni. Otan asioista selvää.

Mua vaan ihan oikeasti ihan yleisestikin ihmetyttää sellanen asenne monissa ihmisissä, että on jotenkin väärin hoitaa lasta kotihoidontuella kotona oli se elämäntilanne vaikka mikä lystää.[/QUOTE]

teet miten haluat. sen edestään löytää minkä taakseen jättää.

mieti miltä cv:ssä näyttää kolmen vuoden tauko. en kiusaa sinua tällä kommentilla vaan ihan omalla elämänkokemuksella opituista asioista. Toivoin, että sinä voisit oppia meidän muiden virheistä, mutta niin se kai on että jokaisen täytyy tehdä virheensä itse.

Ap: Kyse on siitä että jos miehelläsi on hankalaa töissä ja hän on palamass loppuun niin sulla on myös velvollisuus että vastuuta perheen elätyksestä.

Mun mies alkoi jo neljä vuotta sitten palaa loppuun työpaikassaan (jossa hän oli siihen mennessä ollut jo kuusi vuotta). Mä olin siihen asti ollut kotona lasten kanssa (3kpl). Siinä vaiheessa me tehtiin ratkaisu että mä lähden töihin (nuorin lapsista silloin 1v) jotta miehellä ei olisi niin hirveää taloudellista vastuuta (firmalla ei mennyt hyvin, oli lomautuksia yms.). Tein töitä, hoidin silti lapset itse (koska se on mulle todella tärkeää) ja opiskelinkin lisää työn ohessa.

Se helpotti miestä moneksi vuodeksi, kunnes puoli vuotta sitten oltiin tilanteessa että palkanmaksu ei ollut enää varmaa... Siinä vaiheessa mies lähti etsimään uutta työtä. Ei irtisanoutunut kuitenkaan koska mies haluaa itse elättää perheensä turvautumatta sosiaaliapuihin. Oltiin henkisesti aika tiukilla, koska miehen työssäolo oli tuskaa.

Kolme kuukautta sitten, erittäin aktiivisen työnetsinnän jälkeen, mies sai uuden, loistavan työpaikan! Nyt hän on siellä ja elämä on taas kaikin tavoin helpottanut. :)

Niin että sitä vaan että vaikka sulla on kuinka periaate että haluat hoitaa lapsen kotona niin sulla on myös velvollisuus osallistua perheesi eteenpäinviemiseen ja velvollisuus ottaa osasi perheen pinnalla pysymisestä pois miehesi harteilta ja siirtää ne omillesi.

Mies etsimään itselleen uutta työtä ympäri suomen ( varmasti löytyy ). Kun saa uuden työn irtisanoo itsensä. Sitten vaan asunnon etsimistä. Kannattaa katsoa sitä työpaikkaa myös sinun mahdollisen kouluttautumisen kannalta eli isompaa paikkakuntaa.

Ja se on toki hyvä, että ihmisellä on periaatteita ( hoidat lapsen kotona ) mutta realistinen pitää olla. Jos siihen ei kertakaikkiaan ole mitään mahdollisuuksia, niin ei se silloin ole todellakaan järkevää.

[QUOTE="himputti";25631469]No minä aion olla ainakin 2013 tai 2014 asti kotihoidontuella ja sitten lähden etsimään oppisopimuspaikkaa itselleni. Otan asioista selvää.

Mua vaan ihan oikeasti ihan yleisestikin ihmetyttää sellanen asenne monissa ihmisissä, että on jotenkin väärin hoitaa lasta kotihoidontuella kotona oli se elämäntilanne vaikka mikä lystää.[/QUOTE]

Jos se on jostain pois (teidän tapauksessanne se on miehesi jaksamisesta ja ylivoimaisesta taloudellisesta vastuusta) niin silloin se ei ole mahdollisuus!!

Se on oikeus niille joilla siihen on mahdollisuus!!

[QUOTE="himputti";25630274]
Töissä vaan muut naputtaa senkun ehtii ja pomot vaan juo kahvia ja syö pullaa yläkerrassa, kun muut väkertää alakerrassa hiki hatussa töitä. [/QUOTE]

noin mäkin joskus ajattelin. mis teki silloin viel duunari hommia mut koulutuksen kautta nyt itse siel toimistossa ja stressi on miljoona kertaa suurempi. viel kotonakin soittelee puhelimel, kirjottaa sähköposteja,laskee lujuuksia ja kyselee tarjouksia. eli pääs aikoinaan paljon helmpommalla. eikä kuitenkaan palkassa juuri näy kun sai ammattimiehen palkkaa jo 'verstaan puolel'.

mut tohon tilanteeseen en osaa sanoa mitään.

Varmasti ap itsekkin haluaisit mieheltäsi apua jos itse olisit vastaavassa tilanteessa. Mieti vielä periaatteitasi.

Jos haluat, että lapsi hoidetaan kotona kolme vuotiaaksi asti, niin kerro miksi ei voisi hoitaa lasta? voisithan etsiä vaikka heti sen oppisopimuspaikan.

Perheessä sen on joustettava, joka pystyy joustamaan. Mieti millaista tukea miehesi tarvitsisi ja ota oma osa vastuusta. Perhe on YHTEINEN yritys.

Voit olla nuori ja naiivi, mutta älä ole tyhmä.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Siis seka miehesi etta sina ajattelitte jaavanne kotiin tukien varaan :D?

Olet naiivi etka nae tilanteenne vakavuutta. Kotihoito ei ole hyvasta kaikissa tapauksissa, vaan pitaa ajatella koko perheen hyvinvointia, ei ole lapsesikaan etu etta jaat tassa tapauksessa kolmeksi vuodeksi kotiin. Opiskelut joustavat hyvin, joten tuskin lapsesikaan olisi kokopaivahoidossa.

Voi ap! Olet todella omahyväinen ja lapsellinen!

Saakeli sentään mä menin töihin ku esikoinen oli alle 1v ja siltikin lapsi oli KOTIHOIDOSSA. Se on kuule järjestelykysymys. Me tehtiin miehen kanssa vuorotyötä molemmat niin että lapsi sai ollo koko ajan kotona jomman kumman vanhemman kanssa.

Sä taidat kuulua siihen kastiin joka pykää joka kolmas vuosi kersan maailmaan ja näin saat olla taas 3v kotona.

:D

Säälittävää toi pomoista marmatus! Olisitte käyneet koulut loppuun ja kunnolla, ennen kun aloitte perhettä perustaa! Olis mieheski edes joskus päästä pomon pallille juomaan kahvia ja syömään pullaa! :D :D

Ei ole väärin hoitaa lasta kotona ja miehesihän voi jäädä hoitamaan lasta ja sinä voit etsiä sitä oppisopimuspaikkaa.

Yhteistyössä