H
"himputti"
Vieras
Täällä miehellä on huono työpaikka.
Mies tekee tuotantohommaa ja kokoajan sanotaan ja mäkätetään, että vauhtia ja vauhtia. Enemmän vaan pitäs tehdä töitä kokoajan ja sanottiin pahasti, kun jäi isyyslomallekkin.
Töissä vaan muut naputtaa senkun ehtii ja pomot vaan juo kahvia ja syö pullaa yläkerrassa, kun muut väkertää alakerrassa hiki hatussa töitä. Kesällä yläkerrassa on sopiva lämpötila työskennellä, mutta alakerrassa on jopa +40 astetta lämmintä.
Työntekijöitä kohdellaan kuin karjaa ja työntekijöiden tulospalkkioita nostaa pomot.
Nyt puoliso sitten miettii, että mitä helkattia aikoo alkaa tekemään, koska ei jaksa henkisesti olla tuolla työpaikassa.
Mahdollisuudet tällä paikkakunnalla työllistyä on todella huonot tällä hetkellä. Mutta meillä on kohta n. 9kk ikäinen poika ja itse olen kotihoidontuella pian.
Mitähän mies voisi alkaa nyt tekemään, että me voitaisiin myös taloudellisesti pärjätä ?
Jos sanoo itsensä irti, niin ottaako sosiaalitoimisto huomioon sen, että meillä on lapsi ?
Onko kenellekkään muulle tullut samanlainen tilanne ?
Meillä tosiaankin parisuhdekin jo kärsii tuosta työpaikan ilmapiiristä, eikä palkkakaan ole kolmen ihmisen elätettäväksi kovin häävi.
Itse en ole käynyt koulujani loppuun, eli minulla siis ei ole ammattia. Haluaisin hoitaa lapsen 3-vuotiaaksi asti kotona.
Mitähän tähän tilanteeseen työvoimatoimistossa puolisolleni sanoisivat ja sosiaalitoimistossa ?
Kuinka paljon rahaa sosiaalitoimistota me saataisiin, jos mies jää työttömäksi ? Siinähän on se 3kk karenssi tietääkseni, mutta kai ne nyt ottaa hemmetti perheellisen huomioon, kun on 3 suuta ruokittavana ?
Todella inhottava tilanne, mutta ei tämä näinkään voi jatkua, koska perhe kärsii ja mies kärsii.
Jopa terveydellisesti jo.
Mitä tehdä ?
Mies tekee tuotantohommaa ja kokoajan sanotaan ja mäkätetään, että vauhtia ja vauhtia. Enemmän vaan pitäs tehdä töitä kokoajan ja sanottiin pahasti, kun jäi isyyslomallekkin.
Töissä vaan muut naputtaa senkun ehtii ja pomot vaan juo kahvia ja syö pullaa yläkerrassa, kun muut väkertää alakerrassa hiki hatussa töitä. Kesällä yläkerrassa on sopiva lämpötila työskennellä, mutta alakerrassa on jopa +40 astetta lämmintä.
Työntekijöitä kohdellaan kuin karjaa ja työntekijöiden tulospalkkioita nostaa pomot.
Nyt puoliso sitten miettii, että mitä helkattia aikoo alkaa tekemään, koska ei jaksa henkisesti olla tuolla työpaikassa.
Mahdollisuudet tällä paikkakunnalla työllistyä on todella huonot tällä hetkellä. Mutta meillä on kohta n. 9kk ikäinen poika ja itse olen kotihoidontuella pian.
Mitähän mies voisi alkaa nyt tekemään, että me voitaisiin myös taloudellisesti pärjätä ?
Jos sanoo itsensä irti, niin ottaako sosiaalitoimisto huomioon sen, että meillä on lapsi ?
Onko kenellekkään muulle tullut samanlainen tilanne ?
Meillä tosiaankin parisuhdekin jo kärsii tuosta työpaikan ilmapiiristä, eikä palkkakaan ole kolmen ihmisen elätettäväksi kovin häävi.
Itse en ole käynyt koulujani loppuun, eli minulla siis ei ole ammattia. Haluaisin hoitaa lapsen 3-vuotiaaksi asti kotona.
Mitähän tähän tilanteeseen työvoimatoimistossa puolisolleni sanoisivat ja sosiaalitoimistossa ?
Kuinka paljon rahaa sosiaalitoimistota me saataisiin, jos mies jää työttömäksi ? Siinähän on se 3kk karenssi tietääkseni, mutta kai ne nyt ottaa hemmetti perheellisen huomioon, kun on 3 suuta ruokittavana ?
Todella inhottava tilanne, mutta ei tämä näinkään voi jatkua, koska perhe kärsii ja mies kärsii.
Jopa terveydellisesti jo.
Mitä tehdä ?