Ei kyllä tosiaan kannata edes parin kuukauden jälkeen luovuttaa Mirenan kanssa, jos ei se mitään hirveitä kipuja aiheuta. Mulle laitettiin Mirena joulukuussa ennen kun kuukautiset oli synnytyksen jälkeen alkaneet ja vuotoa kesti jonnekin heinäkuulle asti enemmän tai vähemmän... Eikä todellakaan ollut mitään tiputtelua, vaan enimmäkseen ihan kunnon vuotoa, välillä aika runsastakin. Vuotopäiviä enemmän kuin ei-vuotopäiviä, vaikka oli kyllä välillä "jopa" viikon-pari taukoja. Kontrollissa kaikki ok, muutama kuukausi myöhemmin soittelin uudestaan ja neuvottiin taas odottelemaan, kun ei mitään kipuja yms. ollut (aiemmin pahat kuukautiskivut).
Olin jo kesäkuussa ihan kypsä, mutta jotenkin lääkäriajan varaaminen jäi ja sitten vuoto yhtäkkiä loppuikin heinäkuussa. Jonkinlaiset "kuukautiset" on tullut kerran sen jälkeen, normaalien kuukautisten keston mukaan, mutta vuoto lähes olematonta. Jos tällaisena jatkuu, niin olen tosi tyytyväinen!
Mulla on siis auttanut alusta asti kuukautiskipuihin ja näköjään loppujen lopuksi myös runsaisiin kuukautisiin. Epäilen, että tuo vuodon jatkuminen saattaa (osittain?) johtua imetyksestä, lopetin imetyksen vähitellen alkukesästä.
Kuukuppia olen käyttänyt melkein koko ajan (muuten en varmaan olisikaan tuota jatkuvaa vuotoa kestänyt noin kauan), koska en ymmärrä, miten kierukan "siimat" muka voisi tarttua silikoniseen kuppiin. Varsinkaan jos ovat ihan lyhyet, mulla kyllä langat tuntuu, mutten usko silti niiden edes osuvan kuppiin. Tamponiin tarttumisen vielä jotenkin voin uskoa olevan mahdollista.