En tiedä kuinka moni lukee näitä jo vanhojen ketjujen juttuja. Nyt on jo vuosi 2024 ja täytin juuri 61-vuotta. Alan siis olla tallustamassa koti vanhuutta.
Tallustaminen tarkoittaa kohdallani sitä, että skolioosiselkäni romahti 2021, heti sen jälkeen kun minulle asennettiin hormonikierukka. Sen asentamisen syynä oli epäjärjestys kohdun limakalvosta otetussa solunäytteessä. Mutta myöhemmin otettu uusi näyte osoitti, ettei mitään ongelmaa olisi; kierukka asennettiin, koska hormonipilleri- hoito oli mukamas poistanut ongelman. Tosiasia oli se, etten ollut syönyt noita keltarauhashormoni pillereitä kuin kokeeksi ja mieliksi hoitajalle vain alussa taas kerran todetakseni, ettei kys. hoito sovi minulle. Siihen tulokseen tulin jo nuorena kun yritin syödä ehkäisypillereitä.
Hormonikierukkaa en nyt voinut poistaa. Kierukan gynekologi möi minulle siinä maatessani jalat levällään tutkimuspöydällä. Aikansa hän Mirenaa mainosti, sen hyötyjä ja syövän eliminoivia vaikutuksia kehuen. Sanoin lopulta naiselle; "NO, laita se sitten, vaikka olin jo alkuun hänelle sanonut EI- hormonikierukoille!"
Koska ihminen on kokonaisuus ja elimistössäkin kaikilla hormoneilla on vaikutus toisiinsa, aluksi ei edes osaa analysoida oloaan. Minäkin vain ihmettelin oireitani. Lopulta reilun puolen vuoden kuluttua olin valmis poistattamaan kierukan. Sen poisti yksityinen lääkäri. Hän oli ihmeissään alapääni kanssa; mitä olet tehnyt itsellesi, mikään väline ei pysy sisälläsi, miten olet voinut edes synnyttää värkilläsi??? Lopuksi gynekologi tokaisi; "jos en saa sitä(kierukka) nyt pois, se saa jäädä sinne. Olin sokissa. en saanut sanaakaan suustani, aloin rukoilla apua! Kun sain luvan nousta ylös, en edes tiennyt oliko hän saanut kierukan poistettua. Kuvittelin kuitenkin niin.
Oireet eivät helpottuneet vaan mitä ihmeellisimpien oireiden kavalkadi alkoi vaikuttaa kehossani. Selän romahtaessa mieli apeutui, enhän pystynyt kävelemään kuukausiin. Yritin ymmärtää omaa alakuloani. Masennus tuli tutuksi. Seuraavaksi tutustuin olemukseni muuttumiseen; lihoin itselleni vieraaksi. En enää katsonut peiliin, en jaksanut mitään. Ennen kierukan laittoa minua innosti niin monet asiat, nyt en olisi jaksanut vaihtaa vaatteita tai pestä itseäni. Kaikki paha alkoi ryömiä elämääni hitaasti kuin huomaamatta.
Pian alkoivat tulehdukset. Ne aloitti vesirakkulat, joita ilmestyi pitkin kehoa; selkään pakaroihin vatsaan...seuraavaksi oli vuorossa jalkojen turpoaminen ja tulehdukset säärissä. Varpaanväleistä kuoriutui iho, kohta sääreen nousi patteja ja ihon tilalle tuli kraatereita ja kudosnestettä tihkuvia haavoja, mitkä yhdistivät kraaterit toisiinsa. Seraavaksi aukesivat nivustaipeet haavoille, kainalot kutisivat ja rinnanalusiin nousi patteja, jotka aukesivat haavoiksi. Pyysin aikaa lääkärille, sain terveyden hoitajan, jonka oli ne ensin katsottava. Hän pyysi lääkärin paikalle. Lääkäri totesi, että minulla turvotus viittaa sydämen vajaatoimintaan ja määräsi sydänfilmiin ja nesteenpoistolääkkeet. Jaloista hän ei sanonut mitään. Luulin itse, että niissä on sieni-infektio!?
Terveyskeskuskäynti ei auttanut. Vieläkään en ole käynyt sydänfilmissä, koska ei kai tulehdus jokapuolella kehoa voi johtua sydämestä, kai? Seuraavana oli vuorossa hiustenlähtö. ja kuukautisten alkaminen uudelleen Vuoto tuli säännöllisesti kerran kuukaudessa ja kesti 9 päivää. Soitin gynekologille, hän sanoi, että sinussa täytyy olla syöpä. En jaksanut uskoa diagnoosia, koska nuo "kuukautiset" olivat säännölliset. Kohta mukaan tulivat rajut ahdistuskohtaukset. Menin aamukahville mieheni seurassa ja valitin miten huonosti voin. Aloin itkeä ja kyselin häneltä, mitä minulle on tapahtumassa!!! Väliin itkin väliin sain ahdistuskohtauksia, eihän taaskaan näin pitänyt käydä!? Mies jaksoi auttaa lähinnä vain siinä olemalla kahvia tai teetä tarjoten.
Aloin merkitä ylös vuotojenajankohdat ja mielialamuutokset. Yhteys löytyi; viikko ennen vuotoja alkoi paha olo, mikä vain paheni jatkuvasti. Vuodot eivät helpottaneet oloa. Kun ne loppuivat meni pari päivää ja olo kirkastui, aloin olla oma itseni...lopulta iloitsin oloni keveydestä. Mutta kuukautiset 60- vuotiaalla alkoivat olla todellisuutta. Joka kuukausi sama ruljanssi vuotoineen, masennus ja itku-kohtauksineen. Mies tottui, nuori apteekki-tyttö sanoi, että minulla on menopaussi ja se tulee jatkumaan lopun elämääni.
En enää usko ammattilaisten lörinöihin! Totuus on se, että vuoden pituinen hormonihoito herätti kehoni oman hormonitoiminnan kuin vajaan unohdetun traktorin. Käynnistäessä jo ruostunutta koneistoa, ei mitkään voiteluaineetkaan auta, kone rikkoutuu, ainakin osittain.
Ottakaa hyvät ihmiset selvää, mitä ne synteettiset hormonit ovat. Suomalainen tutkimus kertoo niiden olevan hajoamattomia eli jätteenkäsittelylaitos ei voi naisen pissaan erittyneitä hormoni-hoito tuotteita hajottaa. Lopulta ne päätyvät vesistöihimme. Tutkimus kertoo, että juuri nuo hajoamattomat synteettiset hormonivalmisteet jatkavat työtään muissa eliöissä. Kalat ova olleet tutkimuksen kohteina jätteen käsitelylaitosten suoltoputkien läheisyydessä. Tutkimuksessa todettiin kalojen käyttäytymisen muuttuvan. Uroskalat muuntuivat naaraiden kaltaisiksi, naaraat taas menettivät lisääntymisominaisuuksiaan.
Nuo kemialliset aineet eivät aina sovi naisillekaan. Ne myös vaikuttavat ihmiseen tavoilla, joita ei edes vielä tunneta. Tuote on otettu käyttöön vasta 1980-90.
Kirjoituksia Mirena-kokemuksista täälläkin on monen moisia ja ne varmasti ovat myös totta.
Miksi Suomessa hormonivalmisteiden tutkimus on lapsen kengissä kun muissa maissa jo niiden negatiiviset vaikutukset myönnetään? Gynekologit jaksavat vuodesta toiseen vakuuttaa hormonien terveydellisyydestä ikään kuin he eivät oli kuulleet tai kuunnelleet mitä asiakkaansa heille kertovat. Itse ainakin olen kertonut kaiken mitä tiedän, kaiken tämänkin. Mikä on se tyypillinen vastaus; "Pitäisikö sinun varata aika psykologille!"
VOI PYHÄ YKSINKRTAISUUS!
Turkuun on tulossa muuten lisää Mirena-kierukka tehtaita miljardibisneksineen 2024.
Heillä tavoitteena on valloittaa kehitysmaiden naiset hormonihoitojen piiriin! Mahtavatko länsimaisten edistykselliset tuotteet istua esimerkiksi afrikkalaisten geeniperimään? Ovatko he samaa mieltä sivuoireita Minera-valmistajien kanssa? Entä synteettisten hormonien jätteenkäsittely? Onko sellaista olemassakaan Afrikassa?
Bisnes on bisnestä! Raha ratkaisee, vai voisiko joku muu olla joskus tärkeämpi arvo kuin RAHA.