Miltä tuntuu jos tilillä ei ole moneen päivään rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ahdistaako se, pystytkö toimimaan kuitenkin normaalisti ja olemaan lasten kanssa hyväntuulisena jne.

Mä olen siinä tilanteessa nyt, ja olen niin peloissani ja ahdistunut etten oikein pysty olemaan tai tekemään mitään. Ihan lamaantunut olo. Kauhea tilanne :(

Ruokaa on mukavasti, mutta silti.

kyllähän se tietysti huolettaa, jos tuleeekin jokin yllätttävä meno niin et pystykkään sitä maksamaan.. esimerkiksi lääkekuuri, koira sairastuu, kengät hajoavat, tai jokin muu vaate pitäisi uusia,
mulla on nyt takki rikki, eikä yhtään rahaa, onneksi nyt ei sentään 20c pakkasia ole, kun vetska ei toimi niin voisi tulla vähän kylmä.

Tuli ihan mieleen, että onko tällainen tilanne lapsiperheessä syy lastensuojelutoimille? Jos tulee nyt joku tilanne jossa käy ilmi että vanhemmalla ei ole lainkaan rahaa. Vaikka lapsen sairastuminen tms.

Silloin kun opiskelin, ja tili oli pääsääntöisesti AINA tyhjä, se ahdisti ja kovaa. Nytkin käy ahdistamaan, jos menee alle tietyn summan. Se on kukkupuhutta, että vaan köyhät ymmärtää oikeasta elämästä jotain, ja rakkaus on tärkeämpää kuin raha. Tasapaino noiden välillä on hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuli ihan mieleen, että onko tällainen tilanne lapsiperheessä syy lastensuojelutoimille? Jos tulee nyt joku tilanne jossa käy ilmi että vanhemmalla ei ole lainkaan rahaa. Vaikka lapsen sairastuminen tms.

Empä usko että on jos tilanne on tilapäinen ja rahankäyttö on muuten hallinnassa.
Kyllähän ihmiselle tulee eteen tilanteita että rahaa ei ole ja joutuu sitten turvautumaan vaikka toimeentulotukeen.
Itsellä oli esim. tilanne ettei rahaa tullut kolmeen kuukauteen mistään kun työt loppui ja liitonrahat vähän kesti.
Eipä sitä herunut toimeentulotukea silloinkaan mutta eipä kukaan lastensuojelua maininnut vaikka tiesivät ettei mulla todellakaan ollut rahaa kuin lapsilisät ja elatusmaksut jotka nekin surkean pienet.
Sitä sinniteltiin sitten vaan jättämällä kylmästi laskut maksamatta ja soittelemalla ja sopimalla uusia eräpäiviä.

Ei ahdista, jos ruokaa on ! Voishan sitä tietysti alkaa maalailemaan jotain kauhukuvia itelleen , kuinka pitäis nyt johonkin päästätaijotain . Enhän mä kerkeis sit muuta tekemäänkään, iisistivaan otetaan.

Onhan se tylsää mutta mulla ainakin jokakuinen juttu...=P Helpottaa tietää että mies nyt ei niin PA ole kuin minä, ja Visa-kortti on jos jotain pakollista ostettavaa tulee. Joten ei se mua itketä.

No kyllähän se vähän vaikuttaa mielialaan jos tilillä ei ole yhtään rahaa. Harvemmin sellaista tilannetta tulee, mutta silloin kun on tullut, niin on kyllä kaapit täynnä ruokaa ja sitä rahaa kuitenkin tulossa lähipäivinä. Jos jotain sattuis että tarvis välttämättä kuitenkin rahaa just sillä hetkellä, niin käytetään sitten visaa.

lastensuojelutoimia , jos on rahaton tai köyhä ...
huh ja hoh - ei kai se vielä mistään lastensuojeluntarpeesta kerro ?
ja ihan hätätilanteita varten kai on juurikin sosiaalihuolto, että jos joutuu lääkäriin, sairaalaan tms hätään niin saa maksumääräyksen , vaikkapa velaksi - siis että pitää maksaa takiasin jahka rahaa on?

Hyvää vanhemmuutta ja turvallista lapsuutta kai on se, että asiat kuitenkin junaillaan , vaikeuksista tai tiukasta rahatilanteesta huolimatta ?

Toisaalta - onhan taas ihmisiä , joilla on rahaa , mutta jotka eivät rahojaan lapsiinsa käytä - mitäs näille pitäisi tehdä ? Lastensuojeluun ilmoitusko taas ?

mulla tuollainen tilanne nykyään joka kuun lopussa. viimeinen viikko yleensä odotellaan seuraavaa "tiliä".. mä lohduttaudun sillä, että ollaan ennenkin aina pärjätty ja jossain vaiheessa pääsen varmasti töihin. ei köyhänä kivaa ole, mutta kaikkeen tottuu...

Kyllä mua ahdistaa. Haluisin, että tilillä pysyis kokoajan vähintään muutaman satasen kokoinen pohjasumma. Ihan vaan että on semmonen fiilis että pärjätään ja jos jotain yllättävää sattuis niin pärjättäis silti.

Me ollaan kyllä aina niin pa ettei kukaan... Kaikkeen tottuu, vaikki tää kyllä kivaa olekaan. En edes haaveile että pääsisin joskus kahville tai vaatekauppoihin tms. Me tosin asutaan niin keskustassa, että tästä pääsee kävellen joka paikkaan... vaikka nyt sinne sairaalaan jne. Autoa meillä ei ole.

Niin meillä käy tilillä rahaa yleensä tili- ja lapsilisäpäivinä, ja loppukuu sitten aina ootellaan sitä seuraavaa rahapäivää. Eli tilillä ei ole yleensä ikinä rahaa:(

Uusimmat

Yhteistyössä