Yhteen vai eroon?

  • Viestiketjun aloittaja "Emppu"
  • Ensimmäinen viesti
"Emppu"
Haimme mieheni kanssa eron heinäkuussa. Marraskuussa huomasin olevani raskaana. Meillä on jo ennestään lapsia ja aloin katua päätöstäni erosta. Meillä alkoi mennä jo aika mukavasti ja uskoin meidän pian peruvan eron, mutta sitten sainkin tietää, että lokakuusta asti miehelläni oli ollut toinen nainen. Mieheni on uskotellut tälle naiselle rakastavansa häntä ja olevansa täysin valmis sitoutumaan häneen vaikka koko loppuelämäkseen. Minulle mieheni sanoo naisen olevan vain kosto ja laastari koska minä hain eron.

Olemme puhuneet yhteen paluusta ja mieheni on sanonut rakastavansa vain minua ikuisesti. Häntä kuitenkin pelottaa, että jos hän palaa kanssani yhteen sitä kestää ehkä raskauden ajan ja sitten haluan taas eron. Minä olen ollut tässä suhteessa se vähemmän välittävä ja antava osapuoli. Mieheni on jumaloinut minua ja antanut kaikkensa. Nyt kun otin eron tajusin kuinka paljon hän minulle merkitseekään. En ole vain uskaltanut rakastaa omien vaikeiden elämänkokemusteni takia, mutta nyt pelkään menettäväni hänet toiselle naiselle joka antaa kaikkensa ja jumaloi häntä. Mieheni nauttii huomiosta jota tältä toiselta saa kun ei ole minulta sellaista koskaan saanut.

Tottakai haluan, että mieheni on onnellinen, mutta haluaisin vielä yrittää saada meidän suhteen toimimaan. En vain tiedä enää miten kauan jaksan tätä kaksoiselämää. Haluaisin kertoa tälle naiselle kaiken. Kerroinkin jo kerran, mutta tämä nainen totesi minulle ettei heidän välilleen mitkään eksät tule ja, että hän uskoo mieheni rakkauteen ja antaa uuden mahdollisuuden. Mieheni pettää tätä naista kanssani kokoajan.

Millainen nainen ylipäätään ryhtyy ukkomiehen laastariksi ja kuvittelee saavansa heti jo 2kk eropapereiden viemisen jälkeen todellista vastarakkautta mieheltä jonka ensirakkaus on jättänyt. Ja Miksei tämä nainen ymmärrä vain häipyä kuvioista ja antaa meidän sopia välimme. Nainen tietää minun olevan raskaana ja silti yrittää saada mieheni jäämään luokseen.

Haluaisin sanoa tälle naiselle ettei hän koskaan saa miestäni. Mieheni rakastaa minua ja vain minua ja palaa kanssani yhteen heti kun oppii luottamaan. Jos tämä nainen kuvittelee saavansa miehestäni ihanan uskollisen ja rakastavan perheen isän erehtyy pahasti. Sitä hän on vain meille. Ja luulisi tämän naisen ymmärtävän senkin, että vaikka hänen lapsensa isä ei heistä välitä, minä ja meidän lapset tullaan olemaan aina tärkeä osa mieheni elämää.

Kuitenkin mietin mitä minun pitäisi tehdä, pitäisikö antaa miehenii pelata tätä peliä ja odottaa. Avieron kakkosvaihe tulee tammikuussa. Vai pitäisikö vaatia miestäni tekemään päätöksensä nopeasti. Vai pitäskö unohtaa koko mies. Antaa olla onnellinen niin hyvin kun pystyy uuden naisensa kanssa ja sietää tämä tilanne ylpeästi. Itsetuntoni kärsii ja olen todella stressaantunut asian takia, koska en pysty siitä edes puhumaan.

Mieheni on kieltänyt puhumasta meidän väleistä ettei tämä uusi nainen saa tietää, että hän pettää tätä. Ja kumpaa tässä petetään? Sitä uutta vai minua. Minusta tuntuu, että mieheni pettää minua kun on yhtäaikaa toisen kanssa, mutta en pysty sitä estämäänkään. Jos kerron tälle naiselle mieheni ei enää halua olla kanssani tekemisissä, jos en kerro tuntuu, että sydämen repeää pala palalta ja tunteeni miestäni kohtaan muuttuvat kokaojan enemmän katkeruudeksi rakkauden sijasta.

Onko kenellekkään vastaavanlaisia kokemuksia tai neuvoja mikä tällaisessa tilanteessa olisi kaikille paras ratkaisu? Lapset tietysti haluavat, että isä ja äiti asuvat yhdessä, mutta he eivät halua, että isi ja äiti riitelevät.
 
"Tanjuska"
Oletko sä rehellisesti sitä mieltä että ne asiat jotka ajoivat teidät eroon ovat poissa eivätkä takaisin tule? Sillä jos on epäilys että ne palaavat kummittelemaan vielä uudestaan ja haluatkin hetken päästä sen eron lopullisesti niin en kyllä suosittele yhteen palaamista sillä ta KAIKKI tulette kärsimään vain entistä kovemmin, varsinkin lapset!! Anna miehellesi mahdollisuus onnelliseen elämään tämän toisen naisen kanssa ja hyväksy osaltasi tilanne. Lapsille paljon parempi kun ei tilanne heidän elämässään muutu koko ajan, hämmentää ja ahdistaa heitä suotta.
 
"vieras"
Ellei kyseessä olisi lastesi isä, sanoisin että älä tuollaisen miehen kanssa enää ole joka ei osaa olla yksin edes eron jälkeen. Mutta koska hän on, niin toivoisin että te voisitte sopia välinne lasten vuoksi. Ei sillä tämänhetkisellä naisella ole muuta merkitystä, paitsi miehen itsetuntoa kohottamaan. Kun on "heti vientiä". Mutta en tiedä ymmärtääkö hän itse sitä asiaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Tanjuska";25305977]Oletko sä rehellisesti sitä mieltä että ne asiat jotka ajoivat teidät eroon ovat poissa eivätkä takaisin tule? [/QUOTE]

Tietenkään ne asiat eivät olisi poissa. Mutta suhtautuminen niihin samoihin asioihin voi muuttua, joskus voi myös nauraa ongelmille ja hyväksyä ne asiaankuuluviksi jolloin niiden merkitys vähenee.
 
Ken guru
Oho, johan tuo mies on pelannut pelinsä hyvin, kun saa pidettyä kahta naista narussa.

Ja kyllähän tuota miestä se toinen nainen kiinnostaa, eihän hän muuten missään suhteessa tuon naisen kanssa olisi. Turha sun on yrittää uskotella itsellesi mitään muuta.
 
"vieras"
Eiköhän sun kannata nyt vaan päästää se miesrukka vapaaksi. Miehesi kannalta katsottuna tuo laastarinainen on tehokas keino päästä uuden elämän alkuun, vaikka ei näin tämän naisen kannalta olisikaan.

Enkä usko että suhteenne aikaisempaa paremmin kestäisi, kun ette ole ongelmia mitenkään käsitelleet ja hoitaneet, vaan jatkaneet matkaa erillään.

Rehellisyyden nimissä pakko mainita, että kuulostat mustasukkaiselta ja katkeralta miehesi uutta naista kohtaan.

Tsemppiä, hankalassa paikassa olet. :(
 
Juuh
" Mieheni rakastaa minua ja vain minua ja palaa kanssani yhteen heti kun oppii luottamaan. Jos tämä nainen kuvittelee saavansa miehestäni ihanan uskollisen ja rakastavan perheen isän erehtyy pahasti. Sitä hän on vain meille".

No ei valitettavasti tällä hetkellä kovin uskolliselta kuulosta. On loukkaantunut, okei. Ei kuitenkaan vaikuta sellaiselta "aikuiselta" mieheltä, joka kykenee käsittelemään ongelmianne, jos kiristää sinua olemaan puuttumatta uuteen suhteeseen. Joko puutut suhteeseen ja miehesi tekee siitä lopun, menette vaikka pariterapiaan tms.ja otatte yhdessä vastuun virheistänne, lapsistanne, avioliitostanne. Tai sitten eroatte ja jatkatte yhteishuoltajuutta fiksusti. Älkää panko lapsia kärsimään, vaan pysykää aikuisina. Yhdessä tai erillänne.
 
"emppu"
[QUOTE="Tanjuska";25305977]Oletko sä rehellisesti sitä mieltä että ne asiat jotka ajoivat teidät eroon ovat poissa eivätkä takaisin tule? Sillä jos on epäilys että ne palaavat kummittelemaan vielä uudestaan ja haluatkin hetken päästä sen eron lopullisesti niin en kyllä suosittele yhteen palaamista sillä ta KAIKKI tulette kärsimään vain entistä kovemmin, varsinkin lapset!! Anna miehellesi mahdollisuus onnelliseen elämään tämän toisen naisen kanssa ja hyväksy osaltasi tilanne. Lapsille paljon parempi kun ei tilanne heidän elämässään muutu koko ajan, hämmentää ja ahdistaa heitä suotta.[/QUOTE]

Ne asiat jotka ajoivat meidät eroon oli puhtaasti mun itsekkyyteni. Halusin olla vapaa. Olin ahdistunut suhteessani, kun en osannut antaa miehelleni vastarakkautta. Enkä arvostaa häntä. Jo ennen kuin huomasin olevani raskaana aloin kuitenkin kaivata häntä kovasti eikä edes toisen miehen syli saanut sitä kaipausta pois. Otin eron siis liian hätäisesti löyttäkseni itselleni rauhan, mutta sainkin lisää ahdistusta ja epätoivoa. Olinkin entistä onnettomampi. Aloin arvostaa meidän yhteisiä hetkiä ihan erilailla ja nähdä mieheni eri valossa. Voin todella sanovani rakastavani häntä ja tekeväni kaikkeni, jotta suhteesta tulee parempi. Jos minä panostan suhteeseen toisinkuin ennen niin samoja ongelmia ei tule :)
 
"emppu"
[QUOTE="vieras";25306022]Ellei kyseessä olisi lastesi isä, sanoisin että älä tuollaisen miehen kanssa enää ole joka ei osaa olla yksin edes eron jälkeen. Mutta koska hän on, niin toivoisin että te voisitte sopia välinne lasten vuoksi. Ei sillä tämänhetkisellä naisella ole muuta merkitystä, paitsi miehen itsetuntoa kohottamaan. Kun on "heti vientiä". Mutta en tiedä ymmärtääkö hän itse sitä asiaa.[/QUOTE]

Ellei kyseessä olisi lasteni isä ja tulevan lapseni isä en miettisi hetkeäkään. En todellakaan ole koskaan sietänyt tällaista kohtelua. Olen tiennyt tästä toisesta suhteesta vasta 3viikkoa ja nyt se tuntuu jo aivan ylitsepääsemättömältä ajalta. Mieheni on luvannut erota tästä naisesta, mutta haluaa olla ensin varma, etten minä sitten heti lähde kun hän antaa toisenkin mennä. Hän ei luota minuun lainkaan ja siksi tavallaan pitää tätä toista ns varanaisena jos meidän suhteessa tapahtuukin jotain suuria käänteitä. Ja musta itestä tuntuu, et pitää sitä myös mun kiusaks. Nauttii siitä et mä kärsin kun hän on joutunu mun kanssa kärsimään :/
 
Ken guru
[QUOTE="emppu";25306347]Ne asiat jotka ajoivat meidät eroon oli puhtaasti mun itsekkyyteni. Halusin olla vapaa. Olin ahdistunut suhteessani, kun en osannut antaa miehelleni vastarakkautta. Enkä arvostaa häntä. Jo ennen kuin huomasin olevani raskaana aloin kuitenkin kaivata häntä kovasti eikä edes toisen miehen syli saanut sitä kaipausta pois. Otin eron siis liian hätäisesti löyttäkseni itselleni rauhan, mutta sainkin lisää ahdistusta ja epätoivoa. Olinkin entistä onnettomampi. Aloin arvostaa meidän yhteisiä hetkiä ihan erilailla ja nähdä mieheni eri valossa. Voin todella sanovani rakastavani häntä ja tekeväni kaikkeni, jotta suhteesta tulee parempi. Jos minä panostan suhteeseen toisinkuin ennen niin samoja ongelmia ei tule :)[/QUOTE]

Noh, toivotaan ettei ole liian myöhäistä. Ja aika karpaasi saat olla että pystyt jättämään tuon miehen tämänhetkisen suhteen taakse, jos mies siis päättää palata luoksesi.

Oman itsesi vuoksi, laita mies selkä seinää vasten ja valinnan eteen. Ei tuo miehen vekslaamnien muuten kovin nopeasti lopu. Mutta valmistaudu myös siihen että mies ei valitsekaan sinua.

Onnea matkaan!
 
Ken guru
[QUOTE="emppu";25306379]Ellei kyseessä olisi lasteni isä ja tulevan lapseni isä en miettisi hetkeäkään. En todellakaan ole koskaan sietänyt tällaista kohtelua. Olen tiennyt tästä toisesta suhteesta vasta 3viikkoa ja nyt se tuntuu jo aivan ylitsepääsemättömältä ajalta. Mieheni on luvannut erota tästä naisesta, mutta haluaa olla ensin varma, etten minä sitten heti lähde kun hän antaa toisenkin mennä. Hän ei luota minuun lainkaan ja siksi tavallaan pitää tätä toista ns varanaisena jos meidän suhteessa tapahtuukin jotain suuria käänteitä. Ja musta itestä tuntuu, et pitää sitä myös mun kiusaks. Nauttii siitä et mä kärsin kun hän on joutunu mun kanssa kärsimään :/[/QUOTE]

No eipä kuulosta hyvältä missään suhteessa. Todella selkärangaton mies jos noin tekee. Itse en tuollaista nilkkiä edes ottaisi.
 
"emppu"
[QUOTE="vieras";25306105]Eiköhän sun kannata nyt vaan päästää se miesrukka vapaaksi. Miehesi kannalta katsottuna tuo laastarinainen on tehokas keino päästä uuden elämän alkuun, vaikka ei näin tämän naisen kannalta olisikaan.

Enkä usko että suhteenne aikaisempaa paremmin kestäisi, kun ette ole ongelmia mitenkään käsitelleet ja hoitaneet, vaan jatkaneet matkaa erillään.

Rehellisyyden nimissä pakko mainita, että kuulostat mustasukkaiselta ja katkeralta miehesi uutta naista kohtaan.

Tsemppiä, hankalassa paikassa olet. :([/QUOTE]


Rehellisyyden nimissä olet harvinaisen oikeassa. Olen todella mustasukkainen ja katkera sekä raivoissani ja loukkaantunut. Mies joka antoi mulle kaikkensa 6vuotta otti kahdessa kuukaudessa toisen. Sitä on tosi vaikee sulattaa, kun mua ei ole koskaan petetty eikä jätetty. Mun itsetunnolle se on kova kolaus, vaikka itse ajoinkin hänet toisen syliin. Sekös lisää tätä katkeruutta lähinnä taas itseäni kohtaan. :/
 
"emppu"
[QUOTE="Vieras";25306368]Toisen miehen sylistä? Mistä tiedät, että vauva on miehesi?[/QUOTE]

olin silloin jo raskaana. :D Ja tosiaan menin toisen miehen luokse, koska mieheni kehoitti minua siihen. Hän sanoi, ettemme palaa yhteen ikinä koska olen loukannut häntä liikaa ja minun pitää jatkaa elämääni. Todella siis yritin, mutta en pystynyt. Jos hän olisi silloin sanonut, että hänellä on jo toinen nainen ja siksi halusi minunkin löytävän jonkun ois tilanne ehkä mennyt eritavalla. Nyt kuitenkin tilanne on se, että en pysty olemaan kenenkään muun kun hänen kanssaan ja haluan hänet takaisin kotiin.
 
"emppu"
Millainen mies ottaa naisen kostolaastariksi?
sitäpä olen itsekkin miettinyt. Omasta miehestäni en olisi IKINÄ uskonut. Minä olin hänen ensirakkautensa, hänen ensimmäisensä kaikessa. Hän oli uskollinen ja rakastava. Nieli paljon pettymyksiä ja menetyksiä minun takiani. antoi mulle kaikkensa jopa psyykkeensä. Eli ilmeisesti todella rikkinäinen mies! On vastaus kysymykseesi.
 
"vieras"
Kyllähän se ero kirpaisee. Mutta rehellisesti, ap, tuntuu, että te suhtaudutte tähän tilanteeseen aika lapsenomaisesti. Jotenkin tuntuu, että sä saat maksaa ja hyvitellä tätä episodia elämässänne lopun ikääsi. Mitään ristiriitoja tästä eteenpäin ei sallita, vaan sinä matelet ja luovut lähinna omasta itsestäsi. Jos miehesi ei ehdoitta nytkään laastarista luovu, varaudu siihen, että noita laastareita ja tutteja tulee olemaan.
 
Ken guru
[QUOTE="emppu";25306510]sitäpä olen itsekkin miettinyt. Omasta miehestäni en olisi IKINÄ uskonut. Minä olin hänen ensirakkautensa, hänen ensimmäisensä kaikessa. Hän oli uskollinen ja rakastava. Nieli paljon pettymyksiä ja menetyksiä minun takiani. antoi mulle kaikkensa jopa psyykkeensä. Eli ilmeisesti todella rikkinäinen mies! On vastaus kysymykseesi.[/QUOTE]

:|

Ehkä hänen ei kannatakaan tulla takaisin....mitäköhän mahdat tuolla tarkoittaa?!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"emppu"
[QUOTE="vieras";25306518]Kyllähän se ero kirpaisee. Mutta rehellisesti, ap, tuntuu, että te suhtaudutte tähän tilanteeseen aika lapsenomaisesti. Jotenkin tuntuu, että sä saat maksaa ja hyvitellä tätä episodia elämässänne lopun ikääsi. Mitään ristiriitoja tästä eteenpäin ei sallita, vaan sinä matelet ja luovut lähinna omasta itsestäsi. Jos miehesi ei ehdoitta nytkään laastarista luovu, varaudu siihen, että noita laastareita ja tutteja tulee olemaan.[/QUOTE]


Varaudun, mutten pelkää. Lähinnä mietin millainen nainen ryhtyy laastariksi tai tutiksi lapsiperheen isälle :O Itse en ikinä suostuisi. Sehän on se vieras nainen joka nöyristelee ja ruikuttaa. Tässäkin tilanteessa. Jos mieheni ei minua valitse sellaisena kun olen en todellakaan aoi alkaa nöyristelemään. Aoi vain olla prempi vaimo kun ennen, koska ennen en välittänyt mistään muusta kun itsestäni. Mieheni piti nöyristellä ei mun. Nyt mä aion panostaa suhteeseen tosissani siihen tulee muutos, mutta miksikään kynnysmatoksi musta ei ole ;)
 
"vieras"
[QUOTE="emppu";25306553]Varaudun, mutten pelkää. Lähinnä mietin millainen nainen ryhtyy laastariksi tai tutiksi lapsiperheen isälle :O Itse en ikinä suostuisi. Sehän on se vieras nainen joka nöyristelee ja ruikuttaa. Tässäkin tilanteessa. Jos mieheni ei minua valitse sellaisena kun olen en todellakaan aoi alkaa nöyristelemään. Aoi vain olla prempi vaimo kun ennen, koska ennen en välittänyt mistään muusta kun itsestäni. Mieheni piti nöyristellä ei mun. Nyt mä aion panostaa suhteeseen tosissani siihen tulee muutos, mutta miksikään kynnysmatoksi musta ei ole ;)[/QUOTE]

Miten se vieras nainen nöyristelee? Sinähän se olet, joka hänet kuvioissa hyväksyt (jos nyt ymmärsin lukemani oikein, hän on edelleen kuvioissa kunnes miehesi on varma, että haluat hänet takaisin). Koska miehesi on sitten varma, että sinä pysyt suhteessa?
 
"emppu"
:|

Ehkä hänen ei kannatakaan tulla takaisin....mitäköhän mahdat tuolla tarkoittaa?!
Näin mä asian nään. Eikai kukaan tervejärkinen mies toimi noin kun hän nyt toimii. Ja hän on itse sanonut hänen psyykkisen kuntonsa hajonneen täysin, koska niin monta vuotta hän antoi kaikkensa ja sit mä vaan lähden. Eikä hän usko mua vaikka lupaan, että kaikki tulee olemaan paremmin enkä mä enää lähde.
 

Yhteistyössä