Millon soitto neuvolaan alkuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
olen raskaana n. 7 viikolla ja en ole soittanut vielä neuvolaan.
Millä viikoilla se ensimmäinen neuvola pidetään yleensä?

Sit toinen juttu... nyt raskaana ollessa valkovuotoa tulee ihan mahoton, onko se normaalia? Väliin se on ollu kyllä kellertävääkin ja se huolestuttaa :(

Yleensä eka neuvola on viikolla 8-10 mutta eihän sillä ole kiire. Toki jos haluat mennä ultraan niin kannattaa soitella neuvolaan että ohjaavat sinne ultraan.

Runsas valkovuoto on normaalia.

olen raskaana n. 7 viikolla ja en ole soittanut vielä neuvolaan.
Millä viikoilla se ensimmäinen neuvola pidetään yleensä?

Sit toinen juttu... nyt raskaana ollessa valkovuotoa tulee ihan mahoton, onko se normaalia? Väliin se on ollu kyllä kellertävääkin ja se huolestuttaa :(

Itse soitin viikolla 5 koska takana useita keskenmenoja ja lapsettomuutta. Kunnallisella puolella jos haluaa, että toistuvia keskenmenoja tutkitaan niin niistä pitää olla jotain todisteita ainakin täällä meidän puolella. Johtuen keskenmenoista niin sain ensimmäisen ultra-ajan jonviikolle kuusi ja toinen oli viikolla yhdeksän. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin. Ottaisin sinuna neuvolaan jo nyt heti tämän viikon aikana yhteyttä.

Onnea raskaudesta ja tsemppiä matkaan!

kirjoitan vielä tuosta valkovuodosta..jos joku sattuu lukemaan....
Eli nyt se on sellasta ruskehtavaa ja sitä tosiaan tulee paljon :( Äskenki oikein lorahti ja olin varma että se oli verta..
menin vessaan ja ruskeaa valkovuotoa oli tullut!? APua... onko tää joku tulehdus mahdollisesti vai alkavaa keskenmenoa?

Ainakin Helsingin kaupungin nettisivuilla neuvotaan näin:

"Yhteydenotto heti raskauden alussa

Ota yhteyttä neuvolaan heti raskauden alussa, kun kuukautiset ovat jääneet pois. Ensimmäinen käynti terveydenhoitajan vastaanotolle ajoittuu 9–10 raskausviikoille. Toivomme että, isä/kumppani pääsee mukaan ensikäynnille. Kun varaat ensikäyntiaikaa, kerro, jos sinulla on perussairauksia tai jokin säännöllinen lääkitys."

Valkovoutoa voi tulla ihan lorahtamalla. Itse jouduin käyttämään pikkuhousunsuojaa melkein raskauden alusta loppuun. Alkuraskaudessa ei valkovuodon tulo ollut kyllä niin runsasta kuin lopussa. Verta voi tulla pieniä määriä, eikä se välttämättä merkitse mitään. Ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta...