Tammimammat 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nelly

Vieras
Aloitan uuden ketjun kun se ei enää huolinu mun viestiä..

Hyvä juttu, Pouta, että kaikki ok sillä saralla!
Oon ollu nyt kolme päivää töissä saikun jälkeen, ja ihmeen hyvin olen töissä voinu olla ja seuraajaani kouluttaa, mutta väsymys on ollut kova, ja illalla supistelut lisääntyneet. Tänään oli neuvola - kaikki ihan ok, rautaa ja D-vitamiinia vaan säännöllisesti. Sain sitten kinutuksi itselleni tsekkausajan lääkärille huomiseksi, sillä haluan varmituksen, sille ettei nämä tiuhaan tulevat, kuitenkin lähes kivuttomat, supistukset ole aiheuttaneet mitään kohdunkaulassa. Ei vaan haluais ottaa mitään riskiä. Terkkarin mielestä käynnille ei olisi tarvetta, mutta ymmärtää että asia huolestuttaa mua. Voi olla ettei toinenkaan lääkäkuuri ole purrut niihin clue-soluihin, vaan ne on jääny kroonisesti muhun. Haluisin kyllä vinkkejä että millä tavoin noi supistelut vois muttua vähän hillitymmiksi, eihän tässä oikein kykene mitään tekemään kun niitä tulee koko ajan. Mutta siis jos huomenna todetaan ettei ne aiheuta mitään, niin sitten yritän jatkaa suht normaalia elämää. Epäilen tän olevan osittain psyykkinen juttu, mitä enmmän napaa tuijottaa sitä enemmän se supistelee.
Vauva myllertää tosi paljon, ja tuntuu siltä että sekin osaltaan aiheuttaa sitä supistelua. Useimmiten mulla on oikea puoli paljon enemmän pullollaan kovettumisen yhteydessä, mutta epäilen että mulla on istukka siinä paikeilla, tai sitten toinen vaihtoehto on se peppu.
Eilen oli myös eka perhevalmennus - ihan jees, vaikkakin odotan vielä ennemän seuraavaa käyntiä jossa puhutaan synnytyksestä.

Mimitsu 32v. la 1.1., toinen lapsi, Vantaa
pouta 29v. la 4.1. ensimmäinen, Turku
Sarla la 6.1.
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Isolde 27v. la 6.1. esikoinen
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Joanna 32v, la 15.1, ensimmäinen
Nina la 15.1, neljäs
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Vanilja 29v. la 19.1. esikoinen, Hki, KOS Haikaranpesä
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Pive 36v. la 25.1, toinen, Vantaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Elin@ 24v. la 27.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
janzku 26v. la 28.1. ensimmäinen
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää
Kaura 31v, la n.30.1, toinen, Turku

Nelly: Oletko ollut sairaslomalla supistuksien takia?Itselläni tulee myös vartin tai puolentunnin välein supistuksia töissä,kotona ei yhtä paljon,mutta tarpeeksi.

Onko muilla työinto lopussa jo?!Vielä pitäisi jaksaa, 20.12 alkaa äippäloma.Kyllä tän vatsan kanssa on jo vaikea tehdäkään enää mitään ja pikkuinen vielä kaupanpäälle takoo kylkiluita,että pokse vaan kuuluu!Huh,on se ihanaa ;)
Väsyttääkin aivan hirmuisasti,kait tuo hämärä ilma vaikuttaa osin..

Kaupungintalolle on pystytty iso joulukuusi, tosin joulutunnelmasta ei ole tietoakaan, kun viimeisetkin lumen rippeet on sulaneet pois. Työhuoneen ikkunasta näkee kaupungin vilskeeseen. Laken työpäiviä - vielä 10, mutta kun ens viikolla on neuvola, voi olla että jään jo pois, koska uniongelmat ei hellitä. Hankala tehdä töitä kun pää on turta eikäajatukset kulje. Onnksi ei tarvitse enää mitään suurempaa projektia hoitaa loppuun.

Olin jo melkein pakannut kaikki syystakit pois, mutta eilen piti kaivaa vettä hylkivä takki esiin, kun tuota vettä vihmoo urakalla. Ja illalla tietenkin kun lähdin koululta nappi pasahti irti... Olihan se melko tiukka takki, mutta silti - mustan napin etsiminen pimeällä maasta ei oikein onnistunut, onneksi kuitenkin bongasin napin ja se oottaa nyt ompelua.

Tänään mennään tutustumaan synnytysosastolle, saas nähdä mitä tuntemuksia se herättää. Oon lukenu viime aikoina aivan tiukkaa faktatekstiä synnytyksestä: sen etenemisestä, vaiheista, kivunlievityksestä. Marssin vain kirjastoon ja valitsin "kuivimman" näköiset teokset. En voi sietää niitä "huumorilla" höystettyjä pläjyksiä - ehkäpä ne sitten toimivat kun on kokemusta omasta takaa. Musta on helpointa, että tietää fysiologiset seikat ja mitä oikeasti tapahtuu: varmasti synnytys ei mene suunnitelmien mukaan tai vastaa ennakkokäsitystä, mutta luotan sairaalan henkilökuntaan. Kyllä siellä tiedetään ja osataan neuvoa. En voisi ikinä kuvitella kotisynnytystä - enkä kyllä ymmärrä miksi joku haluaisi sellaisen, kun on mahdollisuus päästä ammattilaisten asiantuntevaan huomaan, ja kotia ehtii ja pääsee kyllä sitten melko nopeaa.

Oon huomannu itsessäni muutoksia muitakin kuin tämä uhkea olemus;) Jotenkin vain olen paljon rauhallisempi ja pohdiskelevampi. Saatan unohtaa asioita (sinänsä merkityksettömiä pieniä juttuja) ja en jaksa enää olla niin vihon viimeisen tunnollinen ja ystävällinen. Jos en jotakin jaksa, niin annan olla. Muutenkin olo on aika levollinen - saattaa tietenkin olla, että on tyyntä ennen myrskyä. Hiljalleen se synnyttäminen alkaa olla enemmän ajatuksissa, mutta uskon että asiat hoituu painollaan. En ole pakannut vielä mitään synnytyskasseja tms ja vauvan tarvikkeet lähdetään hankkimaan vasta ens kuun alussa. Oli mukava kuulla, että Poudankin asiat on kunnossa.

Oon ollu tosiaan suppareiden takia saikulla.. niitä on vaan tullu ihan liikaa, vaikkakin suht kivuttomasti, mutta myös makaillessa, ja yöllä, ja erityisesti aina kotona olessa, psykkinen juttu osittain varmaan, ja myös sen bakteeriepätasapainon aiheuttamaa, kai.
Lääkärillä olin tänään ja ihan mukavasti rupateltiin kaikesta. Se katsoi aika kovakouraisesti kohdun suun tilanteen käsikopelolla, ja sen todettiin olevan nappakka, ei siis pehmentynyt, ja että kohdunkaula ainakin yli 3cm pitkä. Tähänastiset supparit ei ole siis aiheuttaneet mitää muutoksia - mikä hyvä juttu. Mulla on kyllä niin herkkä toi kohdun suu, että aina tulee pari tippaa verta jos sitä tolleen ronkkii. Ihme kyllä koko raskauden aikana ei ole ollut minkäänlaista vuotoa - sitä oon pelänny jos vaikka seksi jotain sellaista tekis, vaikka ei se vaarallista oiskaan. Mähän otin jo kaksi lääkekuuria siihen bakteeriepätasapainoon, mut jos edellisetkään ei auttanut, niin nyt annetaan asian siltä osin olla, ellei jotain oireita tule. Voi olla ettei sitä mitkään rohdot korjaa... on kuulemma aika yleistä. Vaikka nyt kaikki ok, niin synnytyksen käynnistyminen on kuitenkin niin mystinen juttu, ettei sitä kukaan tiedä mikä sen sitten lopulta aikaan saa. Kuuden viikon päästä tää vauva vois jo ihan hyvin syntyäkin, ja joillakinhan alkaa hyvinkin ilmaantua kohdun suulle muutoksia jo kuukautta aikasemmin... joten... Mutta yritän nyt ettei noi supparit paljon elämääni vaikuttais, vaikka vaikuttaahan ne kävelyyn, ja siten ostosreissuihin jne. Ahdistavaa on, kun sen vauvan pää on kuulemma jo tosi alhaalla, niin se hiertää virtsarakkoa ja peräsuolta aika ärtsysti.

Voi plääh, neuvolassa käytiin aamulla ja virtsan sokeriarvot näytti ++ eli joudun sokerirasitus testiin. Esikoisen aikana ei ollut mitään häikkää, eikä nytkään aiemmin.
Mä en kestä, että joulu on tulossa ja jos mun täytyy olla syömättä mitään herkkuja, sniif!

Onko kukaan muu käynyt sokerirasituksessa?

Painoa on mulla tullut eklasta neuvolasta 5,5kg. Lähtöpaino olikin sitten n.4kg enemmän kuin esikoisesta eli samoissa lukemissa mennään kuin esikoista odottaessa eli siis painoa tullut aika vähän tästä kakkosesta!
Onneksi ei ollut verenpainetta ja veriarvotkin ok ja kaikki muut myös. Sf-mitaksi sai 29cm, mutta on kuulemma hyvin hankala mitattava, kun kohtu on syvällä. Myös raivotarjonnassa oli terkkarin mielestä.

Nyt siis ensin sokerirasitukseen ja sitten neuvola parin viikon päästä ja kuukauden kuluttua neuvolalääkäri.
Pive rv.31+0

Moikkelis mammat!
Täällä taas pitkästä aikaa. Nelly:omasta kokemuksesta tiedän että noi supistukset on tosi inhottavia.Mulla ei ainakaan ole mitään muuta vinkkiä niitten helpottamiseksi kun lepo ja muutenkin hissukseen oleminen, mikä on kylläkin aika vaikeeta.

Sitten neuvola kuulumisia. Kaikki on hyvin, paitsi että asukas on edelleenkin perätilassa niinkun on ollut koko ajan. Joku tuolla aiemmin kirjoittelikin että on inhottavaa kun vauva istuu ja painaa virtsarakkoa. Tämä asukas ei tyydy istumaan vaan potkii jaloilla suoraan rakkoon niin että kipinät näkyy silmissä kun sytkyttää jaloilla. Tuntuu että ei ole kun ajan kysymys kun pissit tirahtaa housuun.
Lueskelin että Sf-mitoistakin on ollut keskustelua. Tän päivän mittauksessa sf oli huikeat 33cm. Mutta sehän onkin kulkenut koko ajan ihan omia käyriä pitkin. Kun ei siitä olla neuvolassakaan huolissaan niin se on varmaan ihan ok.
Tänään sovittiin kätilön kanssa kaikki mun loputkin neuvola ajat ja pääsen vielä kaksi kertaa käymään ultrassa. Seuraava onkin jo ensi viikolla ja sit vielä joulukuun 19 päivä. Ja jos ei asukas ole viimeseen ultraan mennessä kääntynyt oikeinpäin niin sit vielä Kys.iin ultraan ja sovitaan leikkaus päivä.
Toivon niin kovasti että vauva kääntyis oikeinpäin ja voisin synnyttää normaalisti alakautta. Muistissa on nimittäin umppari leikkaus ja kuinka kipeä maha oli sen jälkeen tosi kauan. Mutta onhan tässä vielä aikaa asukkaan kääntyillä.

katja78 32 tasan

Pive: minähän jouduin käymään sokerirasituksessa jossa sitten oli paasto arvo koholla. "tuomioksi" sain raskausajan diabetes. Siitä ei kyllä ollut mitään muuta seurauksia kun että joudun mittaamaan verensokerin kotona yhtenä päivänä viikossa. Edelleenkin saan syödä ihan normaalia kotiruokaa ja myös niitä herkkuja aina sillon tällön. Ja edellisen kerran kun neuvolalääkäri katseli mittaustuloksia niin hän oli sitä mieltä että mun sokeri arvot on täysin normaalit ja se on siinä ja siinä että voiko sanoa että mulla on raskausajan diabetes.
Satuitko syömään mitään makeaa ennen näytteen antamista?
Mulle ainakin kätilö sanoi että vähänkään jos on tullut herkuteltua niin se näkyy virtsassa. Epäilen että mullakin oli sillon se paasto arvo koholla sen takia kun tuli vähän edellisenä iltana herkuteltua.
Mutta sittenhän asia selviää kun oot käyny siellä sokerirasituksessa.

katja78

Mäkään en oo päässy moneen päivään tänne, ei huoli vaikken edes kirjaudu...
eli kokeilen lyhyesti uudelleen.
Piti sanoa Poudalle, että mahtavaa kun kaikki oli kunnossa : )
ja Masille, mulla on työmotivaatio ollut lopussa jo pidemmän aikaa. Nyt tän päivän jälkeen enää 5 päivää, joten eiköhän sitä sisulla jaksa. Huvita ei enää tippaakaan.
Oltiin eilen elokuvissa ja pikkuinen potki koko sen ajan, huh huh. Toisaalta ihanaa kun tuntuu nuo liikkeet ettei tarvii huolestua.
Pive, mä en ole käynyt sokerirasituksessa, vielä ainakaan.

Isolde 33 tasan : )

Mun kirjautumisissa ei ole ollut ongelmia, luulis jo saavan nämäkin sivut toimimaan normaalisti.

Pive: Ikävä, että sokerit plussalla. Toivottavasti ovat normirajoissa sokerirasituksessa! Eihän joulu ole mitään jollei saa kunnolla mässäillä... Harmittaa jo sekin, että joutuu jättämään graavit ja kylmäsavulohet tänä vuonna väliin. Mulla ei kokemusta tosta testistä.

Tänään olisi viimeinen työpäivä ja huomenna alkaa äitiysloma! Tosin, mulla on tänään vapaa ja olen lupautunut menemään maanantaina töihin, mut kuiteski. Yrittäkää jaksaa vielä viimeiset päivät. Nyt voin yllättyneenä sanoa, että päivääkään en ollut raskausaikana töistä pois. Alkuraskaudessa en kylläkään ollut ku satunnaisesti töissä muutenkaan ja se mulla on pahoinvoinnin ja väsymyksen takia ollut varmaan rankinta aikaa. Ensi viikolla alan sitten laittaa vauvaa varten kuntoon. Sängyt, hoitopöydät ym. ovat jo kauan ollu päätetty mitä ostetaan, mut vasta ens viikolla haetaan.

Pitäisi varmaan pakata laukku synnärille mukaan otettavaksi. Viikkojahan on jo sen verran, että jos pikkuinen päättäisi tulla ulos yksiöstään, niin ei sitä enää esteltäisi. Apua, alkoi pelottaa!

Millie: miten meni synnytysosaston tutustuminen? Oletteko muut jo olleet? Me ajateltiin mennä ensi viikolla, kunhan tuo mies saisi nyt itsensä terveeksi (ollut kuumeessa enemmän tai vähemmän kohta kaksi viikkoa). Alkaa oikeasti tuntumaan, että H-hetki lähestyy ku pitää jo valmistautua synnytykseen. En mä ole valmis!

pouta 34+1

Poudalle onnittelut hyvistä tuloksista! Kyllä varmasti nyt helpottaa .)

Pive: minä kävin sokerirasituksessa joskus 26 viikolla. Mulla arvot olivat kuitenkin hyvät, joten mitään kummempaa seurantaa kuin normaali neuvolan pissanäyte ei tarvita.

Viikon päästä torstaina alkaa äippäloma! Jee-jee!

Pouta: tuo on aika jännä huomata, että ensin sitä vauvaa odottaa kovasti syntyväksi ja sitten kun h-hetki alkaa oikeasti lähestymään niin alkaa tulla paniikki. En olekaan vielä valmis tai en haluakaan äidiksi, tai jotain muuta vastaavaa. Muistan kun esikoista odotin niin mulla oli tuo ihan sama ajatus. Toisaalta olin tyytyväinen kun meni yliaikaiseksi niin sain lisää aikaa valmistautua :)

Munkaan kirjautumisessa ei ollut ongelmia, mutta kyllä nämä sivut muuten vieläkin tökkii joskus. Toivottavasti pääsette muutkin kirjottelemaan,on mukava kuulla kuulumisia.

Tirpake oli eilen melko rauhallinen, mutta illalla ja aamusta vatsa on taas ollut ihan muhkuilla. Eilen illalla seurailtiin kun muhkura liikku (peppu?) edestakaisin ylävatsassa. Iho on tosi kireellä ja ihmettelen miten se pieni mahtuu vielä kasvaan?! Nytkin potkut ja kääntyilyt tekee välillä kipeää.

Multa ei oo mittailtu verensokereita (mitä nyt äiti joskus kun käyn vanhemmilla kylässä), varmaan tuo alhainen hemoglobiini on suurin huolen aihe ollut.

Ai niin synnytysosato vierailu. Onko muut käyneet? Vierailu ei sinänsä paljoa uutta tuonut, mutta nähtiinpähän paikat. Ja katsottiin video miten synnärille tullaan ja mitä tapahtuu. Mulle iski ihme olo ja meinasin alkaa itkeen kun näin ne vastasyntyneet (videolla). En tiiä miksi näin - jotenkin sain pidäteltyä kyyneliä, etten alkanut ulvomaan kaikkien keskellä. Hormonitepposia...En yleensä koskaan ole noin herkkä... Ihan mukava kätilö meitä ohjaili ja tivasi kysymyksiä. Ihan hyvältä ja rauhallisen mukavalta paikat vaikutti. Synnytyshuoneissa osassa oli altaat, jossa voi lillua (tai kitua;)) avautumisvaiheessa. Se vois olla toimiva vaihtoehto, sillä vedessä on kiva muutenkin olla - ootan aina innolla, että pääsen uimaan, kun se on oikeastaan ainoa hyvä liikuntamuoto tällä hetkellä.

Muuten vierailusta jäi hyvä olo; ei tullut paniikkia tai muuta. Pikku hiljaa alan vain valmisteleen tulevaa. Maanantaista ultraa odotellessa, voikaa vatsakkaat hyvin ;)!

Meninpäs kehumaan, ettei oo ollu ongelmia viestien lähetyksissä... Kokeilkaas laittaa nimimerkki ja viikot perään, jos viestiä ei saa lähetettyä. Mulla nimittäin herjas tolla pelkällä Milliellä, mutta kun pisti viikot niin onnistu...

Hellurei

Tässä eilisiä nlakuulumisia:

paino: 1300g (eikä!!!!!!!!) :'(
turvotus: +
RR: 104/68
pisu: ok
Hb: 116 (rauta on tehonnut)
kohdunpohjan korkeus: 29 (keskikäyrällä)
tarjonta: rt
vauvan sydänäänet siinä 150 kieppeillä

Tuota painoa on nyt siis tullut jo ruhtinaalliset 14 kiloa! Kääk... En vaan pysty olemaan erossa herkuista, sniff! Tosin mua lohduttaa se, että juttelin eilen kampaajani kanssa joka kuukausi sitten synnytti vauvan. Hänelle tuli raskausaikana 18 kiloa ja nyt on kaikki jo pois!

Saatiin nlasta sellainen odotuksesta ja synnytyksestä kertova dvd, joka oli tosi tylsä... Mutta ens viikolla mennään Haikaranpesään tutustumaan, eka valmennuskäynti! Jihuu, odotan kovasti!

Täällä etsitään myöskin kadonnutta työmotivaatiota... onneksi enää 2 viikkoa!

Pive, harmi nuo sokerit! Toivottavasti tosiaan ovat rasituksessa ok, että saat edes hieman herkutella jouluna!

Nyt taidankin olla niin rohkea, että "paljastan" itseni teille :) Eli saatte käydä kurkkimassa mun blogia halutessanne, osoitteessa http://itio.vuodatus.net

Vanilja tasan 32

Katjalle ja muille sokeriarvoista: Olin syönyt aamiaisen vajaa tunti ennen neuvolaa. Mulla on yleensä neuvola-ajat olleet heti aamusta klo.8 tai 8.30. Join lasin tuoremehua (kuten aina), söin weeetabixia hillon ja rasvattoman maidon kera (kuten yleensä), kuppi kahvia ja sokeripala (kuten aina) mutta ylimääräisenä oli pala omenahillopitkoa (kun äitini oli sitä edellispäivänä tuonut). Olisikohan tuo saanut sokerit koholle??

Vanilja: kivoilta näytti nuo sun blogisivut. Oishan se kiva jos ois ehtinyt poäiväkirjaa kirjoittaan, mutta kun ei ehdi. Tuo esikoinen vie hyvin paljon aikaa!

Vaniljalla kiva blogi.

Minäkin rohkaistun paljastamaan itseni ja laitan tähän linkin yhteen masukuvaani, joka on viikolta 26 ja mielestäni silloin oli jo tosi iso maha http://irc-galleria.net/archive.php?nick=|Leonora|&album_id=442343.

Odotan kuumeisesti perjantaista neuvolakäyntiä, kun sitten saan lisätietoja siitä vauvan kääntöyrityksestä.

Tuli muuten mieleen, että kauanko teillä muilla kestää neuvolakäynti aina kerrallaan? Mulla se kestää yleensä 10-15 minuuttia. Otetaan vaan näytteet ja mitataan sf-mitta ja se on siinä. Luin joltain toiselta palstalta, että jollakin kestää tunninkin aina yks käynti.

Iltaa,

täällä vain kurkkimassa, mutta aika hiljaiselta vaikuttaa näin viikonloppuna!

Leonor kivoja kuvia, eikä se maha ole sen isompi kuin muillakaan tuossa vaiheessa! Hyvä se euroopan kartta -kommentti, hehhehe.. =D Ja voi miten ihana bokseri!! <3 (Mulla on varmaan melkein yhtä kova koirakuume, kuin vauvakuumekin...) nyh..

Viikko vierähti töissä ihan ok, ja pikkujouluistakin selvisin. Nyt ois enää yksi viikko töitä. Suppareita tulee, muttei häiritsevästi - pienellä kävelylläkin joutuu kuitenkin pariin otteeseen pysähtyy.
Mun neuvolasessiot kestää kyllä yleensä melkein tunnin, en tiedä kuinka paljon aikaa ne yleensä on varannu, mutta aina siellä ollaan aikatauluista myöhässä.
Kädet mulla ei ole vielä puutunut, niin kuin te jotkut ootte kertoneet, mutta muita verenkierrollisia juttuja kyllä on, kuten toi kantapäiden pistely ja puutuminen, ja välillä tuntuu huippausta.
Paljon teidän hemoglobiini on? ja syöttekö rautaa? Mulla kun todettiin taas hieman laskeneen, ei paljon mut nyt se on 117, ja mut pistettiin tuplarauta kuurille. Ihmettelen vaan että tosiaanko niin paljon pitää sitä ottaa...?
Eipä tässä ihmeellistä tällä erää. Mahassa käy kova myllerrys...
rvko 32 täynnä

Nelly: Mulla oli viimeksi hb 116. Olen syönyt alusta saakka vain Multivita 2+ tabletteja, tosin puolessa välissä raskautta tuplasin päivä annoksen eli nykyisin otan 2/pvä. Ei vielä ainakaan ole kehoitettu lisäämään mitään rautaa.

Nelly, mä olen syöny rautaa alusta asti, eikä hemppa nouse 115 ylemmäs, ja tabujen syönti jatkuu.
Leonor, mulla kestää neuvolassa noin 20 minuuttia noi käynnit.
Mulle myös iski perjantaina paniikki, kun mietin että viikko vielä töitä jäljellä, tuli paniikki siitä että tää vauvahan tosiaan syntyy aika pian, ja elämäntilanne muuttuu radikaalisti kun työt loppuu, vaikka sitä oonkin odottanu kuin kuuta taivaalta... ja sit tuli semmonen fiilis että eroon tästä mahasta ja äkkiä, joka ei kyllä yhtään sopinu yksiin sen ajatuksen kanssa että ootan ihan mielellään sinne tammikuun puoleen väliin tätä vauvaa... ihan ihme tunteita on pukannu viime päivien aikana.
Leonor, mä ihailin kans niitä koirakuvia : ) kiva kun ootte laittanu ittestänne myös kuvia : )
niin ja muuten me oltiin lauantaina vierailulla synnärillä, ja oli kyllä kiva nähdä ne paikat ja miten kaikki käytännössä toimii, vähän turvallisempi olo lähteä sinne sitten. Saatiin nähdä muutama vastasyntynytkin, olivat kyllä pieniä : )mieleen jäi myöskin kätilön esittelemät pihdit... mutta oikein mukava kätilö oli muuten.

Ihanaa, kun täällä palstalla on taas enemmän vilskettä! Käyn päivittäin lukemassa viestit, mutta nytkään viikonloppuna ei olevinaan ole ollut aikaa vastata.

Leonor: Ei minulla oikeastaan ole tullut siitä paniikkia, että vauva muuttaa elämää tai etten ole valmis äidiksi. Täytän muutama kuukausi vauvan syntymän jälkeen 30 v. (Iik!) ja olen odottanut, että löytäisin unelmamieheni jonka kanssa perustaa perhe ja että elämäntilanne olisi muutenkin oikea, jo ainakin 10 vuotta. Mutta se synnytys... ja okei, ehkä myös elämänmuutos...
Meidän neuvolassa on joka toinen viikko eri täti. Toisen kanssa meni kerran vain 8 minuuttia, mutta sen toisen kanssa menisi helpolla tunti, jos vain antaisi mennä.
Kiva, että laitoit linkin kuviisi. Ihanan kokoinen vatsa jo noilla viikoilla, samoissa varmaan mennään. Pakko kysyä, onko tuo kartta tullut tästä raskaudesta vai aiemmista? Ja jos aiemmista, missä vaiheessa?

Vanilja: Mä oon kade, et sul noin kiva blogi tehtynä. Mä tajusin ton idean vasta joku aika sitten, enkä enää näe et siinä olis järkeä aloittaa tässä vaiheessa. Olen mä sentään tallentanut tänne kirjoittamani viestit, et on jotain "päiväkirjaa".
Mulla on ihan samanmallinen vatsa ku sullakin! Mutta isompi! Oliko teillä tietoa kumpi tulossa? Kaikki sanoo mun vatsasta, et poika, mut tyttöä on lupailtu. Ai niin, mistä tuo ihana paita on?

Nelly: En ole joutunut syömään ollenkaan ylimääräistä rautaa. Alusta asti olen syönyt 2 kertaa päivässä Multitabs 2+ ja sillä on pysynyt yli 120.

Isolde: Tuttuja noi tunteet, et välillä toivoo jo synnyttävänsä ja sit hetken päästä ei olisi mikään kiire. Odotus/pelko vuorottelevat kivasti. Tällä hetkellä taas vahva odotus.
Meillä on keskiviikkona tutustuminen synnärille. Saisi jättää noi väline-esittelyt väliin meillä.

Nyt töihin, viimeinen päivä, vaikka olenkin jo lauantaina aloittanut äitiysloman. Ei kerrota kenellekään =)

pouta 34+4

Ihana blogi Vaniljalla! :) Ja oli kivanähdämyös Leonorin kuvat. Ajattelin itse alkaa kirjoittamaan jonkinlaista muisteloa, kun äitiysloma alkaa - tällä hetkellä ei aikaa kyllä ole. Töitä on vielä kaks viikkoa, saas nähdä jaksanko pinnistellä loppuun: viime yönä nukuin ehkä täydet 4 tuntia, närästys oli tosi paha ja kävin naukkaileen aamuyöstä Antepsin-paukut.

Mulla neuvolakäynnit kestää 1/2-1 h. En tiiä miten sillä terkkarilla on aikaa, mutta aina poristaan kyllä vähän muustakin kuin itse asiasta, tullaan hyvin juttuun. Viimeksikin itse hokasasin, että pitäskö lähteä, kun seuraavaa varmaan oottaa...:)

Teidän hb:t on kyllä melko hyvinä pysyny! Mun alimmat huiteli 100:ssa vaikka söin joka päivä 1 (joka toinen 2) Obsidania. Olo oli kyllä aika aneeminen. Viimeksi arvo oli onneksi pompsahtanut 118:aan, sen jälkeen kun oli vaihtanut tuohon nestemäiseen rautalitkuun.

Tänään on ultra - mies oottaa, että saa vihdoin tietää kumpi täällä oikein hyörii, mua puolestaan kiinnostaa nähdä enemmänkin kuinka paljon siellä on kasvettu. Ainakin jonnin verran, kun jouduin hankkimaan haalarit, kun muut housut puristaa vaikka ovatkin äippämallia. Viikonloppu meni kaupungilla äidin kanssajoululahjaostoksia tehdessä. Vauvallekin tarttui mukaan jotakin (yllätysyllätys), ja jouduin toppuuttelemaan ettei se ois koko Stockan valikoimaa ostanut. Äiti ihmetteli, että miten vauvoille onkin niin paljon kaikkea ihanaa - ei se ollut tajunnut kuulemma, että Suomestakin saa nykysin vaikka ja mitä, kun oli ollut Jenkeissä niin tohkeissaan kaikesta ihanasta. Itse ostin kotiutusmyssyn,mutta muuten taitaa vaatteet olla kasassa. Ehkäpä se pieni toppahaalari on hankittava, mutta sen ehtinee sitten kun tietää kumpi vaapeli on.

Kenellä olikaan koirakuume... Vanilja? Mäkin oon haaveillu faaraokoirasta, mutta taitaa olla parempi, että sen aika on myöhemmin. On sen verran tekemistä muutenkin, että reppana jäis paitsioon.Ainakin naapurin pikkulapsiperheessä koira on melko huomionkipeä.

Ultran kuulumisia huomenna (tai illalla jos jaksaa koneelle vielä)

Maanantaita kaikille!

Isolde, samanlaisia fiiliksiä täälläkin. Ajatukset poukkoilee laidasta laitaan, välillä haluan vauvan syliini nyt hetipaikalla, välillä taas tuntuu että kaikki jää kesken - ei vielä! Taitaa kuulua taudinkuvaan ;)

pouta Kiitos! :) Mä aloitin kirjoittamaan päiväkirjaa jo ekan tuulimunaraskauden aikana, miehen ehdotuksesta. (Mistähän se muuten senkin sai päähänsä??) Tuossa vasta jokin aika sitten tein tuon blogin, ja liitin päiväkirjasepustukseni sinne.

Ei ole sukupuolta tiedossa meillä. Mutta molemmilla jostain ihme syystä vähän tyttöolo.. Jää nähtäväksi! Jos tuota jalanjälkipaitaa tarkoitat, niin ostin käytettynä huuto.netistä. En tiedä mistä saisi uutena, niskalapussa lukee Yessica.

Ja onnea äitiysloman alkamisen johdosta!!!!! :) Nyt otat sitten tämän viimeisen päivän ihan lunkisti. Perästä tullaan, kahden viikon kuluttua...

Millie Kiitos sinullekin vieraulusta blogissa! :) Mukavaa ultrauskäyntiä teille! Ja juu, mullahan se ikuinen koirakuume on. Mutta ei ole meilläkään mitään järkeä hankkia nyt koiraa... Haluan olla varma siitä, että mulla todella on sille sitten aikaa. Ollaan myös suunniteltu ulkomaille lähtöä vuodeksi-pariksi muutaman vuoden kuluttua, joten ehkä vasta sen jälkeen.

Mukavaa viikkoa!
Vanilja 32+3

Yhteistyössä