Millon neuvolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ensiodottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ensiodottaja

Vieras
Millon olette varanneet neuvola ajan? Mulla on menossa nyt rv 7+6, enkä ole vielä soittanut neuvolaan. Ilmeisesti pitäisi ruveta varailemaan aikaa... Eikös ensimmäinen neuvola käyntisuositus ole raskausviikoilla 8-11?! Mitenköhän nopeasti ajan saa, vai pitääkö kauankin odotella....

Mulla on tulossa kolmas ja olen viikolla 12 menossa. En ole vielä käynyt, ajattelin soitella ensi viikon lopulla aikaa. Ajan saa yleensä näppärästi, vauvojen määrä on vähenemään päin ja neuvolatädeillä on aikaa.

Neuvolassa täytyy käydä ennenkuin on 14 raskausviikkoa täynnä. Yleisimmin eka aika on n. rv 10, riippuu paljolti paikasta. Neuvola-ajan voi varata vaikka heti plussatestin jälkeen, mutta ei se sen aiemmin ole kuitenkaan. Ja riippuu ihan neuvolasta että miten paljon on ruuhkaa, esim. onko terkkareita sairaslomilla tms.

Juu, ajan voi varata vaikka heti testin tehtyään. Aina parempi soitella ajoissa, niin jörjestyy aika mukavammin :) Ensikäyntiin varataan yleensä reilusti aikaa ja jos terkalla on tiukka alue hoidettavana, voi ajan löytyminen olla hankalampaa. Nykyään ei ole oikeastaan ollenkaan pelkkiö neuvolaterkkoja, eli asiakaskuntaan kuuluu mammojen lisäks lapset ja aikuisväestö. (Tulipa luento...)

Yhteistyössä