Millaisia koiria omistatte?

• Viestiketjun aloittaja Petu
  • Ensimmäinen viesti
kattara
Omistin vielä helmikuussa -05 perhoskoiran. Aivan ihana luonne, kiltti, tottelevainen ja piti lapsista. Jouduttiin lopettamaan, kun tuli ns. vanhuusajan sairauksia: epilepsia, sokeritauti, kuulo meni sekä hämäränäkö.
Perhoseni nukutettiin rauhalliseen uneen ja tuhkattiin :'( .
Rauha hänelle, hän oli kanssani 15 vuotta. :'( :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2005 klo 09:53 jerejajarno kirjoitti:
Perheemme vahtina tallustelee jo 11,5 vuotias rottisneiti ja toivottavasti pian uusi harrastuskamu äipällä! Ja tämäkin "tappaja" on mitä parhain kaveri lapsille!

Niinhän ne pääsääntöisesti onkin :) Ne ongelmakoirat kun yleensä on vaan täysin väärillä ihmisillä....

Minunkin ensimmäinen koirakamu oli vauvasta asti hoitopaikassani ollut ihana rottis-narttu. Siitä on aikaa jo 34 vuotta kun se nukkui pois tarttuvan maksatulehduksen uuvuttamana, mutta silti siitä on jäänyt mukavia muistoja, vaikka olin tuolloin vain 3 1/2-vuotias.

Tuon rotikan kuoltua sain ensimmäisen "oman koirani" pk.collien, jonka kanssa olimmekin erottamaton parivaljakko ;)

neljän äiti
Kaks 10v itäsiperianlaikaa,uros ja narttu.
Isännän kans käyvät syksyisin hirviä jahtaamassa... :wave:
Ovat muuten ihania koiria luonteeltaan vaikka joku on ulkonäön perusteella luullutkin niitä susiksi ja meinannut ajaa autolla päälle sen takia mettäautotiellä :kieh:

leenu20
mulla on kultainen noutaja perhekoirana..eli ei olla menossa näyttelyihin sen kanssa. Iidalla on nyt loppumassa ekat juoksut ja kaikki menny hyvin helposti sen kanssa. ajateltiin miehen kanssa että voisi teettää pennut idalla kun tulee toisten juoksulen aika..pitäisi vain löytää mies sille!

http://www.koirat.com/kuva.phtml?id=18803

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2005 klo 21:02 leenu20 kirjoitti:
mulla on kultainen noutaja perhekoirana..eli ei olla menossa näyttelyihin sen kanssa. Iidalla on nyt loppumassa ekat juoksut ja kaikki menny hyvin helposti sen kanssa. ajateltiin miehen kanssa että voisi teettää pennut idalla kun tulee toisten juoksulen aika..pitäisi vain löytää mies sille!

http://www.koirat.com/kuva.phtml?id=18803
Kultasten rotujärjestön suosituksenahan on, että narttua ei astutettaisi ennnen kun se on vähintään 22kk vanha. Eli käytännössähän se tarkoittanee kolmansia juoksuja. Joten aikaa sopivan uroksen etsimiseen vielä löytyy =)

ruu
mä en teettäis nartulla pentuja jolla ei ole mitään näyttöä (sanoo kasvattajana) . pitää kuitenkin muistaa lonkka, kyynär ja silmäkuvaukset. kuvaukset on ko. rodun kohdalla pakolliset!

scorpiosa
Meillä on n. 3 vuotias saku-keskari, viron varjupaikista. Jälkeä on tarkotus alkaa tuon kanssa puuhaamaan kunhan nää juoksun jälkeiset valeraskaus jutut on ohi... Ensi kuun alussa tulee toinen, puoli vuotias saku-kaukkari virosta :heart:

Yhteistyössä