Millainen mies pakenee jos itseä ja/tai naistaan kovistellaan baarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sepä se, mun erittäin hyvä kaveri sai reilu 30 puukoniskua 19vuotiaana.
Mä olen itse saanut terästä, mua on osoitettu myös käsiaseella naamaan.
Tuolla tosiaan liikkuu myös niitä ihmisiä jotka eivät oikeasti välitä mistään mitään, siihen kun sitten sattuu ihminen vastaan joka ei a, ensinnäkään tajua millaista se väkivalta voi olla b kuvittelee itsestään liikoja c. kuvittelee tappelujen olevan jollain tavalla reiluja niin jälki voi oikeasti olla rumaa..

Siinä sitten voi jokainen miettiä mielessään kannattiko.

[QUOTE="Tosimies";30344159]Lisäksi kannattaa huomioida se että osa noista baaritappeluja hakevista känniääliöistä (tai heidän kavereistaan) voi kantaa mukanaan vaikka veistä tai jopa ampuma-asetta nykyään! Paras siis häipyä hyvän sään aikana mestasta jossa meno on vähemmän sivistynyttä tai väki liian kännissä ja sikailevaa IMHO. Mukavempiakin ravintoloita varmasti löytyy.[/QUOTE]

Ollaanko suomessakin tultu tähän pisteeseen?
En ole aikoihin viettänyt aikaa juottoloissa, joten en tiedä mikä meininki nykyään on. Yleensä (silloin joskus) hankkiuduin niihin kalliin- alkoholin paikkoihin, joissa useimmiten saa olla rauhassa.

Vähän jutun vierestä, muistan kymmenisen vuotta sitten ollessani Englannissa, hämmästyneeni siitä, miten portsarin kimppuun hyökättiin joukolla. Olin järkyttynyt, koska suomessa vaksit on olleet rauhoitettuja (ainakin silloin olivat). Ihmettelin miten kukaan ei mennyt jeesaamaan sitä, kun kymmenen jätkää yritti saada sen maihin. Vaksi nojaili autoon ja keskitti kaikki voimansa siihen, että pysyi pystyssä. Kukaan ei missään vaiheessa puuttunut tapahtumiin, koska tilanne olisi ehkä mennyt vielä pahemmaksi. Poliisit pyrhälsivät paikalle jonkin ajan kuluttua ja tuo jengi lähti pakosalle. Se oli jotenkin karua, kun seurasin tapahtumia ikkunan takaa, mutta mitään en voinut tehdä. Paikalliset ei juuri jaksaneet välittää. Kuulemma sielä aika arkipäiväistä touhua.

Viimeksi muokattu:
Koskaan ei voi tietää kenen sekopään kanssa joutuu tekemisiin, näitä juttuja on myös selvitelty jälkikäteen aika paljon, joillakin kun on sellaisia tuttuja, että heitä ei todellakaan olisi kannattanut lyödä, ottavat selville kuka olet ja tulevat jengillä kostamaan.

Juu, nämä tyypit ovat kyllä siitä "hauskoja", että ovat mielestään kovia nyrkkisankareita ja kähmiöitä baarin hämäryydessä ja jos ja kun joku napautaa nenään pahemmin, turvaudutaan jengin apuun ja muilutetaan kohde oikein kunnolla.
Ja todellakin, välillä se kohde kaivetaan vaikka mistä ja minkälaisen matkan takaa tahansa.

Sepä se, mun erittäin hyvä kaveri sai reilu 30 puukoniskua 19vuotiaana.
Mä olen itse saanut terästä, mua on osoitettu myös käsiaseella naamaan.
Tuolla tosiaan liikkuu myös niitä ihmisiä jotka eivät oikeasti välitä mistään mitään, siihen kun sitten sattuu ihminen vastaan joka ei a, ensinnäkään tajua millaista se väkivalta voi olla b kuvittelee itsestään liikoja c. kuvittelee tappelujen olevan jollain tavalla reiluja niin jälki voi oikeasti olla rumaa..

Siinä sitten voi jokainen miettiä mielessään kannattiko.

Aika karua.

Et voi sanoa noin!!!!
Et halua pilata iltaasi siksi, että vaimo kokee jonkin tilanteen ikäväksi.
Voi prkle Pessimisti!!!
Et sä nyt hittovie voi sanoa NOIN!!!!!

:stick: Kunhan provoilen, mulla on tylsää. Koko ketju vaikutti kaikkine vastauksineen jotenkin absurdilta, joten halusin liittyä seuraan.

Mutta ihan oikeasti olen sitä mieltä, että väkivaltaa ei kannata harjoittaa vain koska voi. Jos tilanteesta ihan vaivatta pääsee pois ilman tappelua niin kyllä se on fiksumpaa kuin alkaa nujakoimaan jonkun säälittävän känniääliön kanssa. (Vaikka kyllä kiusaus olisi suuri). Täälläkin on useampi kymmenen kuppilaa joista valita, jos yhdessä ei pysty olemaan ilman nyrkkirysyä niin seuraavassa kyllä taatusti pystyy.

• Tykkää
Reactions: Mies..
Aivan, näihin puukkosankareihin on tullut törmättyä. Yks sekopää täällä kylillä kävi hakemassa aseen ja rupesi sillä sitten ammuskelemaan, oli sitä ennen saanut turpaansa joltain tyypeiltä. Ite en enää pyöri samanlaisissa piireissä kuin joskus aikoinaan, ne ajat on menneet, mutta silloin tuli nähtyä kaikenlaista ja ihan oikeasti täysin hulluja ihmisiä, sosiopaatteja, psykopaatteja ja muita vastaavia.

Koskaan ei voi tietää kenen sekopään kanssa joutuu tekemisiin, näitä juttuja on myös selvitelty jälkikäteen aika paljon, joillakin kun on sellaisia tuttuja, että heitä ei todellakaan olisi kannattanut lyödä, ottavat selville kuka olet ja tulevat jengillä kostamaan.

Kun näkee ja kokee kaikenlaista, niin on ainakin itsellä nämä romanttiset mielikuvat väkivallasta karisseet jo vuosikymmeniä sitten.

Olen itse pyörinyt aikani kaikenlaisten idioottien kanssa... tosin mä epäilen, että mulla on jonkinasteinen vainu ihmisten suhteen. Olen aina karttanut niitä kaikkein pahimpia. Kaikenlaisia hölmöilijöitä tunnen, mutta pohjimmiltaan ne on olleet kunnollisia tyyppejä. Ne pahimmat sadistit ja sekopäät olen aina kiertänyt kaukaa.

Yhessä vaiheessa opin nämä paikalliset hullut tuntemaan ja aika hyvin tiesi kenet kannattaa jättää rauhaan, moni heistä lusinut ties mistä ja silläkin hetkellä kaikenlaista hämärätouhua oli menossa. Voi vain kuvitella, kun joku ulkopuolinen joka ei tiedä jotain näistä sekopäistä ja sattuu vittuilemaan väärälle tyypille, niin näitähän on vedetty niin pahasti neppariin, että teho-ostastolta moni on itsensä löytänyt. Yheltä tyypiltä katkaistiin kurkku baarissa keskellä kirkasta päivää.

Ei tämä mitään arkipäivää ja jokapäiväistä touhua tietenkään ole, mutta oikeasti tälläisiä sekopäitä tuolla joukossa liikkuu.

Ollaanko suomessakin tultu tähän pisteeseen?
En ole aikoihin viettänyt aikaa juottoloissa, joten en tiedä mikä meininki nykyään on. Yleensä (silloin joskus) hankkiuduin niihin kalliin- alkoholin paikkoihin, joissa useimmiten saa olla rauhassa.

Vähän jutun vierestä, muistan kymmenisen vuotta sitten ollessani Englannissa järkyttyneeni siitä, miten portsarin kimppuun hyökättiin joukolla. Olin jotenkin järkyttynyt, koska suomessa vaksit on olleet aika rauhoitettuja (ainakin silloin olivat). Ihmettelin miten kukaan ei mennut jeesaamaan sitä, kun kymmenen jätkää yritti saada sen maihin. Vaksi nojaili autoon ja keskitti kaikki voimansa siihen, että pysyi pystyssä. Kukaan ei missään vaiheessa mennyt tekemään mitään, koska tilanne olisi ehkä mennyt vielä pahemmaksi. Poliisit pyrhälsivät paikalle jonkin ajan kuluttua ja tuo jengi lähti pakosalle. Se oli jotenkin karu tilanne, kun seurasin sitä ikkunan takaa, mutta mitään en voinut tehdä. Paikalliset ei juuri jaksaneet välittää. Kuulemma sielä aika arkipäiväistä touhua.

En tiedä yhtään vastaavaa tapausta. Väittäisin, että ei ihan Lontoon malliin olla tultu.

:stick: Kunhan provoilen, mulla on tylsää. Koko ketju vaikutti kaikkine vastauksineen jotenkin absurdilta, joten halusin liittyä seuraan.

Mutta ihan oikeasti olen sitä mieltä, että väkivaltaa ei kannata harjoittaa vain koska voi. Jos tilanteesta ihan vaivatta pääsee pois ilman tappelua niin kyllä se on fiksumpaa kuin alkaa nujakoimaan jonkun säälittävän känniääliön kanssa. (Vaikka kyllä kiusaus olisi suuri). Täälläkin on useampi kymmenen kuppilaa joista valita, jos yhdessä ei pysty olemaan ilman nyrkkirysyä niin seuraavassa kyllä taatusti pystyy.

Kyllä mä nyt sua läväyttäsin, jos yltäisin. Sen jälkeen voisit sitten pyytää multa anteeksi sitä, että pakotit mut lyömään :)

• Tykkää
Reactions: Pessimisti
Itse olen elänyt muutaman rauhallisen ja muutaman "Jellonan" kanssa. Sitä vaan jossain vaiheessa ymmärtää, että sellainen väkivaltaisuus on vaan liian rankkaa. Ymmärrät, että vaikka oma mies painisi reilusti, nii sieltä voi tulla ne kolme kaveria puukon kanssa, tai ne voi odottaa ulkona teitä. Tai kostaa sinulle, kun seuraavan kerran olet liikkeellä tyttöjen kanssa.

Ja sit kun näkee toisen miehen, samanlaisessa alkutilanteessa ja hän saa tilanteet aina raukeamaan huumorin avulla, nii eihän sitä voi kuin ihmetellä suu auki, kun on tottunut nii vastakkaiseen.

Ja käännettäessä tilanne toiste päin. Jos joku muija yrittäisi jstkuvasti lääppiä miestäni, tai ihan vaikka lähettelisi tekstiviestejä, eikä mies tekisi tilanteesta loppua, niin Todellakin lähtisin menemään!

Tosta Terettun viestistä tulikin mieleen että jos joku on sitä mieltä että miehen pitää vetää pataan ahdistelijaa niin päteekö sama toisinpäin, vetäisitkö itse turpaan naista joka puristelisi miestäsi? :D

Ja on Suomessakin käyty joukolla portsarin kimppuun, haetaan aseita ja kirveitä kotoa, eikä noissa baaritilanteissakaan ole tarvittu kyin yksi tönäisy, nii ahdisteluja on kaatunut ja loukkaantunut, tuomio on myös tullu, kun nainen on kaatanut juomansa lääppijän päälle

Mun mielestä se, joka rupeaa turhasta "kovistelemaan" (vieläpä julkisella paikalla) raiskaa käytöksellään omaa "kunniaa" kaikista eniten.
Vastapuolelle kunniakkainta on selvitä tilanteesta mahdollisimman hienosti käsiään likaamatta, eli puhumalla, vaivihkaa liukenemalla, järkkärille ilmoittamalla tmv.

En arvosta mustasukkaisia ja omistushaluisia miehiä kovin korkealle, enkä tarvitse miehestä mitään bodyguardia.
Baaritappelijat on noloja.
Ymmärrän väkivallan joskus, mutta baaritappelut ja kaikenlainen ihme "kukkoilu" on vain ja ainoastaan noloa sekä typerää.

Tästä ampumisjutusta ei ole kuin muutama vuosi, kaikki sen tyypin tietää. Siinä loukkaantu pari tyyppiä hengenvaarallisesti, joskus se tapaus on tullut puheeksi illanistujaisissa. Voi vain kuvitella kuinka nopeasti tunnelma on vaihtunut siitä kuinka helvetin kovia me ollaan ja vedettiin sitä jätkää turpaan, niin kuolemanpeloksi kun heitä on ammuttu.

Piti ihan tulla kommentoimaan äkkiä tässä tauolla kun niin tuttu aihe!
Ensinnäkin valitessaan kumppanin sä tavallaan valitset ne lääppijät ja mahdolliset "uhkat" eli kilpakosijat. Joko nielet sen tai välttelet baariin menoa naisesi kanssa, mutta aina se ongelma on sitten sun oma, nainen ei mtn voi sille että jonossa on miehiä.
Meillä on tosi monesti exän kanssa tilanteita että ulkopuolinen mies flirttaili tms ja kyllä näin jälkikäteen (suhde on ohi) olen ajatellut että itsetuntoa se häneltä vaati:S
Tappelua siitä EI voi tehdä - jos ei mies osaa viestittää käytöksellään et tää daami on mun ja elä enää katsele, niin se on hänen ongelmansa.

Viimeksi muokattu:
Noh, itsehän en tosiaan nykyään baareissa käy. Ja jos rouvan kanssa drinkeillä kävisin (kun vauva vähän vanhenee) niin sitten jossain hienommassa paikassa jossa saa hyvää syötävää, ja jossa drinkkien ja ruoan hinta karsii sen pahnan pohjimmaisen aineksen pois. Ja humaltumista välttäisin koska silloin menettää arvostelukykyään, ja heikentää mahdollisuuksiaan oikeasti arvioida että mitä ympärillä tapahtuu. Eli illan mittaan pari kolme drinkkiä maksimissaan tms. sen hyvän ruoan kyytipoikana/jälkeen.

Mutta vielä yksi varoittava esimerkki kotikylältä, parisen vuotta sitten paikallisessa pikkubaarissa (ehkä jopa räkälässä, itse en ole koskaan käynyt siellä) paikallinen keski-ikäinen mies huomautti terassilla kukkaistutukseen tarpeitaan tekevää nuorempaa kundia että "on tuolla sisällä vessakin". Tästä röyhkeydestä tuo nuorempi kundi palkitsi vanhemman kaverin napakalla lyönnillä päähän. Ja tästä päähän kohdistuneesta iskusta aiheutui sitten vammat jotka lääkärin mukaan muutaman kuukauden kuluttua johtivat verisuonen puhkeamiseen tämän keski-ikäisen miehen päästä; ja niin jäi taas pari alaikäistä lasta isättömäksi. Ja tämä tarina on tosi.

Eli, käykää baareissa jossa vain se fiksumpi väki käy, joissa ei humalluta liikaa, ja välttäkää turhia konfrontaatioita. Ihmisen pääkoppa kun on melko herkkä iskuille...

[QUOTE="Tosimies";30344342]...Eli illan mittaan pari kolme drinkkiä maksimissaan tms. sen hyvän ruoan kyytipoikana/jälkeen....[/QUOTE]

suosittelisin harkitsemaan viiniä hyvän ruuan kyytipojaksi jos sattuu että päädytte hienompaan paikkaan josta saa hyvää syötävää

drinksu ruokajuomana :yäk:

Piti ihan tulla kommentoimaan äkkiä tässä tauolla kun niin tuttu aihe!
Ensinnäkinen valitessaan kumppanin sä tavallaan valitset ne lääppijät ja mahdolliset "uhkat" . Joko nielet sen tai välttelet baariin menoa naisesi kanssa, mutta aina se ongelma on sitten sun oma, nainen ei mtn voi sille että jonossa on miehiä.
Meillä on tosi monesti exän kanssa tilanteita että ulkopuolinen mies flirttaili tms ja kyllä näin jälkikäteen (suhde on ohi) olen ajatellut että itsetuntoa se häneltä vaati:S
Tappelua siitä EI voi tehdä - jos ei mies osaa viestittää käytöksellään et tää daami on mun ja elä enää katsele, niin se on hänen ongelmansa.

Ihan kuin se olisi joku vakio, että naisia nyt vaan ahdistellaan ja lääpitään. :D
En edes muista, milloin olisin moiseen käytökseen törmännyt. En montaa kertaa elämäni aikana, enkä ole kavereiltakaan kuullut, että kovin yleistä olisi.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
suosittelisin harkitsemaan viiniä hyvän ruuan kyytipojaksi jos sattuu että päädytte hienompaan paikkaan josta saa hyvää syötävää

drinksu ruokajuomana :yäk:

Viini on drinkki eli juotavaa :-) Ainakin täälläpäin, "Something to drink? Yes, a glass of red wine please."

Ennen ruokaa ehkä joku aperitiivi seurustelun yhteydessä, ruoan jälkeen sitten jokin kiva cocktail. Mutta ei liikaa, ja se ruoka sekä varsinkin hyvä seura on se pääasia meille.

Monesti vaan Suomessa se humaltuminen oli kaveriporukankin kesken se juttu illanvietossa, se alkoi vähän nyppimään välillä...

Kyllä ne naisetkin osaa tämän lääppimisen ja kännissä sekoilun, munista on kourittu ja kieltä yritetty tunkea väkisin kurkkuun. Miestenhän pitäisi näihin aina suhtautua suurena kohteliaisuutena, kun viinalta, yrjöltä tai ties miltä haiseva tuhannen kännissä oleva nainen pikkuisen tekee tuttavuutta.

Ja jos ei suhtaudu suurena kohteliaisuutena, niin homoksi haukkumista saat joskus kuulla ja olenpa kuullut, että hienoimmat leidit yllyttävät jonkun baarin sankarin käymään kimppuusi. Viina kun on viisasten juoma ja joskus taitaa se homma lähteä lapasesta kummaltakin sukupuolelta.

Tulipa mieleen miestenkin näkökulma tähän lääppimisasiaan.

Kyllä ne naisetkin osaa tämän lääppimisen ja kännissä sekoilun, munista on kourittu ja kieltä yritetty tunkea väkisin kurkkuun. Miestenhän pitäisi näihin aina suhtautua suurena kohteliaisuutena, kun viinalta, yrjöltä tai ties miltä haiseva tuhannen kännissä oleva nainen pikkuisen tekee tuttavuutta.

Ja jos ei suhtaudu suurena kohteliaisuutena, niin homoksi haukkumista saat joskus kuulla ja olenpa kuullut, että hienoimmat leidit yllyttävät jonkun baarin sankarin käymään kimppuusi. Viina kun on viisasten juoma ja joskus taitaa se homma lähteä lapasesta kummaltakin sukupuolelta.

Tulipa mieleen miestenkin näkökulma tähän lääppimisasiaan.

Yööökkkkk..... mä voin vaan kuvitella. Naiset tuntuu olevan useammin huomattavasti sikamaisempia kuin miehet.

Yhteistyössä