Millainen mies pakenee jos itseä ja/tai naistaan kovistellaan baarissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasmiess
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mies..";30343854]Ei välttämättä se voi myös tarkoittaa sitä ettei halua tuhlata ruutia harakoihin, mistä nää baari keissit yleensä lähtee jostain 5€ juoman kaatamisesta tai vahinko tönäisystä.. Jokainen voi ihan omassa päässä miettiä kannattaako ottaa riskejä noiden asioiden takia, 1 lyönti voi tappaa/ se 1 lyönti saattaa uhrille tai tekijälle meinata loppuelämän mittaista tuomiota..[/QUOTE]

Joo, tollaset tapaukset on nyt ihan turhia ja niihin on turha lähteä mukaan. Mutta ihan oikeesti, jos joku tulis lääppimään ja puristelemaan sun vaimoa, sun silmien edessä, niin eikö sun tekis vähä mieli kurmauttaa sitä? Ei nyt välttämättä lyödä, mutta pistää vaikka maihin ja syöttää sille kiviä tai multaa????

Mulla on jäänyt traumat palsta-apinoiden ajatusmaailmasta ja sitä koitan tässä heidän edukseen korjata :)

Vierasmies vastaan:

SUV_tuulimylly.jpg

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Jos joku tulee meille kotiin, käyttäytyen uhkaavadti minua tai lapsia kohtaan, mieheni taatusti puolustaa.

Mutta jos känniääliö käy baarissa löpisemään, jättää hän todellakin tyypin omaan arvoonsa.

Veikkaan, että jos olisin mieheni kanssa missä tahansa ja joku täysin random tyyppi tulis mua puristelemaan tai lääppimään, niin uskon ja toivon, että se vetäis sitä lättyyn ajattelematta asiaa vähääkään.

Toki olen sitämieltä, että väkivaltaa tai fyysistä kontaktia tulee vältää viimeiseen asti ja monet asiat selviää puhumalla. Liian uhkaavasta tilanteesta pitää osata poistua. Jostain turhasta läyhääjästä ei tarvitse välittää, mutta kyllä mun mielestä vaimoon kohdistuva lääppiminen miehen silmien edessä menee jo sen verran kenen tahansa sietokyvyn yli, että kyllä siinä on suotavaa tempasta.

Ai, minusta olisi hauska (siis ei hauskaa jos joku tulisi lääppimään mutta siis hauska tehdä näin) mennä vain oman miehen viereen ja pussailla tätä lääppijän edessä. Ja samalla poistua kauemmas. Voisihan se tätä apina-aivoa provosoidakin, mutta onneksi en käy räkälöissä joissa asialla ei ole mitään merkitystä.

Joo, tollaset tapaukset on nyt ihan turhia ja niihin on turha lähteä mukaan. Mutta ihan oikeesti, jos joku tulis lääppimään ja puristelemaan sun vaimoa, sun silmien edessä, niin eikö sun tekis vähä mieli kurmauttaa sitä? Ei nyt välttämättä lyödä, mutta pistää vaikka maihin ja syöttää sille kiviä tai multaa????

Mä luulen että tyytyisin nauramaan tälläiselle ihmiselle ;) Tosin vaimo todnäk vetäisi avarilla.. Sittenhän tilanne on erilainen jos tän jälkeen lääppijä provosoituu, siinä vaiheessa voi sitten vetäistä vaikka napakan maksakoukun.

Mä olen joutunut syystä tai toisesta tosiaan aikoinaan aika monta kertaa tälläisiin tilanteisiin ja monesti on ollut aika paljon tuuriakin mukana ettei ole mitään pahempaa käynyt, 2 x olen joutunut maksamaan siitä että joku kaatoi vahingossa mun tuopin. (aivan vitun järkevää).

Ai, minusta olisi hauska (siis ei hauskaa jos joku tulisi lääppimään mutta siis hauska tehdä näin) mennä vain oman miehen viereen ja pussailla tätä lääppijän edessä. Ja samalla poistua kauemmas. Voisihan se tätä apina-aivoa provosoidakin, mutta onneksi en käy räkälöissä joissa asialla ei ole mitään merkitystä.

Mä pidin itsestään selvänä, että mun mies on tilanteessa paikalla ja näkee selvästi mitä tapahtuu ja että lääppijäkin on tietoinen siitä, että miehesi on vierelläsi.

Jotenkin toi "meen pussaileen mun omaa miestä, jotta lääppijää harmittaa" on jotenkin vähän noloa... Tai sellasta... öööö... en mä osaa selittää. Se vaikuttaa vähän samalle, kun jos miehen exä tai oma exä on paikalla, niin sitten pistetään oikein kunnon show pystyyn ja kutuillaan julkisesti, jottei varmasti sitten jää kenellekkään epäselväksi, kuinka onnellisia me ollaan. Se on niin semmosta läpinäkyvää ja vähän noloa.

Mä suuttuisin niiiiiiin, jos mieheni alkaisi elämöimään lääppijälle. Mä osaan ihan ite tehdä asian selväksi ja koska en ole miehen omaisuutta, ei miehellä oo minkäänlaista oikeutta alkaa rähjäämään. Mistäs se voi tietää, vaikka tykkäisin siitä että joku lääppii? :D

Toki sit, ellei menisi mun sanomanani perille ja heppu alkaisi vaikkapa seuraamaan meitä kun poistumme, saisi mieheni nostaa moisen pellen vaikka puunhaaraan roikkumaan.

• Tykkää
Reactions: chef
Mä suuttuisin niiiiiiin, jos mieheni alkaisi elämöimään lääppijälle. Mä osaan ihan ite tehdä asian selväksi ja koska en ole miehen omaisuutta, ei miehellä oo minkäänlaista oikeutta alkaa rähjäämään. Mistäs se voi tietää, vaikka tykkäisin siitä että joku lääppii? :D

Toki sit, ellei menisi mun sanomanani perille ja heppu alkaisi vaikkapa seuraamaan meitä kun poistumme, saisi mieheni nostaa moisen pellen vaikka puunhaaraan roikkumaan.

Joo- o.
Eli tavallaan se sun kipupiste tulee vaan vähän myöhemmin, jolloin sä odotat, että sun mies puuttuu peliin.

[QUOTE="Uskomatonta";30343841]:O

"Fiksu ja nykyaikainen" tarkoittaa tässä tapauksessa ilmeisesti täysin munatonta. Syvällä sisimmässään jokainen nainen haluaa lisääntyä sellaisen miehen kanssa, joka on vahva, omaa hyvät geenit ja valmiudet puolustaa perhettään. Ei sellaisen, joka vaaran uhatessa juoksee karkuun. Vässykkämiehet otetaan aviomiehiksi vain siksi, että he ovat usein valmiita elättämään naisen, palvomaan häntä ja alistumaan hänen tahtoonsa eivätkä käy vieraissa naisissa matalan testosteronin ja arkuuden vuoksi. Ei sen takia, että he olisivat oikeita miehiä sanan varsinaisessa luonnollisessa merkityksessä suvunjatkumisen turvaamismielessä.[/QUOTE]

Jaa. No näkökulma tuokin. Mun mielestä baareissa tappeleminen on kyllä huisin typerää. Tasan kerran olen joutunut juottolassa voimaa käyttämään ja silloinkin häirikkö heitettiin pihalle ja minä sain jäädä.

Kun taito loppuu, niin väkivalta alkaa.

Arvostan enemmän miestä, jonka taidot ovat niin hyvät, ettei moisessa tilanteessa väkivallalla vastaaminen ole miehen ensisijainen ratkaisu tilanteeseen. Puhumalla pääsee melko pitkälle, pakenemalla toisinaan vielä pidemmälle.

Väkivaltaa ei mielestäni tulisi käyttää muuhun, kuin itsensä tai läheisensä puolustamiseen silloin, kun tilanne oikeasti vaatii fyysistä puuttumista. Ja tällöinkin on parempi esim. pitää kiinni, kuin lyödä nyrkillä päin näköä.

Joo- o.
Eli tavallaan se sun kipupiste tulee vaan vähän myöhemmin, jolloin sä odotat, että sun mies puuttuu peliin.

En mä odota, vaan silloin jo sallin sen.

Mutta juu, jos sitä tarkoitat, niin en mä huolisi puolisokseni miestä jolla ei olisi rohkeutta ja/tai voimaa tarpeen tullen puolustaa minua. En siltikään, vaikka tiedän selviytyväni ihan itsekin.

Mä pidin itsestään selvänä, että mun mies on tilanteessa paikalla ja näkee selvästi mitä tapahtuu ja että lääppijäkin on tietoinen siitä, että miehesi on vierelläsi.

Jotenkin toi "meen pussaileen mun omaa miestä, jotta lääppijää harmittaa" on jotenkin vähän noloa... Tai sellasta... öööö... en mä osaa selittää. Se vaikuttaa vähän samalle, kun jos miehen exä tai oma exä on paikalla, niin sitten pistetään oikein kunnon show pystyyn ja kutuillaan julkisesti, jottei varmasti sitten jää kenellekkään epäselväksi, kuinka onnellisia me ollaan. Se on niin semmosta läpinäkyvää ja vähän noloa.

Minun mielestä noloa on jo se lääppiminen ja vielä nolompaa siitä provosoituminen. Enpä tiedä, miksi en rakasta miestäni pussailisi silloin, kun tekisin niin joka tapauksessa.

Mitä jos jompikumpi kuolee nyrkin iskusta tai joku lyö vaikka tuopilla päähän tai muuta vastaavaa. Onko naisen kunnia, niin arvokas että miehen pitää puolustaa sitä vaikka hengellään tai mennä lusimaan sinun puolesta ?

Nämä tappelut eivät ole sitten samanlaisia kuin romanttisissa Hollywood-elokuvissa ja niistä voi tulla vakavia seurauksia jommalle kummalle osapuolelle. Miettikää sitä, onko esimerkiksi se hienoa jos sinun lastesi isä istuu vankilassa taposta tai törkeästä pahoinpitelystä tai joku makaa teho-osastolla.

En mä odota, vaan silloin jo sallin sen.

Mutta juu, jos sitä tarkoitat, niin en mä huolisi puolisokseni miestä jolla ei olisi rohkeutta ja/tai voimaa tarpeen tullen puolustaa minua. En siltikään, vaikka tiedän selviytyväni ihan itsekin.

Niin, sitä mä vähän ajattelin. Vaikka kaikenlainen turha rähinöinti onkin idioottimaista, niin on se kuitenkin kiva tietää, että tarpeen vaatiessa miehellä on kyky puolustaa ja reagoida.

Siis mun pointti on kai siinä, että baari-ärinä ja lääppiminen ei oo paha. Niin paha, että kannattaa ottaa riskiä, että lyödessään todella voi satuttaa ja saada vaikka sen linnatuomionkin. Sit on ihan eri juttu, jos kimppuun hyökkää joku todella tarkoituksenaan satuttaa, jopa tappaa. Siilloin saa uhrautua ja puolustaa.

Vähän samoin ajattelen itsekin.

Mä -kiitos vaan- pystyn kyllä ihan itsekin kertomaan lääppijälle, että hänen tulee lopettaa toimintansa. En ole mikään aivoton, avuton ja pelastamisen tarpeessa oleva neitonen, vaan kykenen tosiaan tarpeen vaatiessa avaamaan omaan suuni ilman ongelmaa.

Tosin suusanallinen antini saattaa kyllä olla sitä luokkaa, että se provosoi lääppijää lääppimään seuraavaksi nyrkillä naamaani, koska sanani saattavat aiheuttaa lääppijässä jonkinasteisen vitutuksen tunteen. Ja sen jälkeen saattaa käydä niin, että saatan olla pikkusen apua vailla. Mutta en tässäkään kohtaa tuudittaudu siihen ajatukseen, että "jos lääpijä koskee minuun, niin isot pojat koskee sen jälkeen lääppijään", vaan otan vastaan sen, mitä sieltä sitten tulee...ja toivon parasta :D

Fiksuin mahdollinen toimintatapa minulta? Tuskin. Mutta näillä mennään.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi ja TiiBii
Minun mielestä noloa on jo se lääppiminen ja vielä nolompaa siitä provosoituminen. Enpä tiedä, miksi en rakasta miestäni pussailisi silloin, kun tekisin niin joka tapauksessa.

No mä koen oman kroppani ja henkilökohtaisen tilani niin tärkeäksi, etten siedä vieraiden lääppimisiä. Minä provosoidun, kuten varmasti miehenikin, koska hänellä on käsitys siitä, miten suuresti vihaan vieraiden kosketuksia.

No ehkä te pussailette julkisesti paljon. Se on ihan ok.
Mä en noin yleensä välitä vetää mun miehen kanssa mitään kielimoukkua julkisissa tiloissa :)

Mitä jos jompikumpi kuolee nyrkin iskusta tai joku lyö vaikka tuopilla päähän tai muuta vastaavaa. Onko naisen kunnia, niin arvokas että miehen pitää puolustaa sitä vaikka hengellään tai mennä lusimaan sinun puolesta ?

Nämä tappelut eivät ole sitten samanlaisia kuin romanttisissa Hollywood-elokuvissa ja niistä voi tulla vakavia seurauksia jommalle kummalle osapuolelle. Miettikää sitä, onko esimerkiksi se hienoa jos sinun lastesi isä istuu vankilassa taposta tai törkeästä pahoinpitelystä tai joku makaa teho-osastolla.

Totta. Yleensä nuo tilanteet ei mene kuin elokuvissa. Suurin osa tilanteista loppuu jo ennen alkamistaan. Mikäli päästään pidemmälle, painitaan. Tosi harvoin se menee lyömiseksi tai baarijakkaroilla heilumiseksi.

No mä koen oman kroppani ja henkilökohtaisen tilani niin tärkeäksi, etten siedä vieraiden lääppimisiä. Minä provosoidun, kuten varmasti miehenikin, koska hänellä on käsitys siitä, miten suuresti vihaan vieraiden kosketuksia.

No ehkä te pussailette julkisesti paljon. Se on ihan ok.
Mä en noin yleensä välitä vetää mun miehen kanssa mitään kielimoukkua julkisissa tiloissa :)

Chefiä lainaten, niin myös minä koen etten tarvitse miestä puolustamaan minua lääppijöiltä. Verbaaliset kykyni ovat mainiot enkä jää yleensä sanattomaksi. Jos lääppijä sen jälkeen päättää käydä käsiksi minuun niin sehän se vasta tyhmä ihminen silloin on. Ei siinä, etteikö minua voisi sattua vaan että kuka käy kiinni naiseen?

Minulle mieheni on tärkeä ja rakas, ja toivon että hän säilyisi ehjänä ja vahingoittumana kauas tulevaisuuteen asti, joten en pidä baariöykkäreitä riskin arvoisena. Mieluummin sitten tilanteesta pois eli suomeksi pakeneminen ja joidenkin silmissä noloksi tuleminen kuin se toinen vaihtoehto seuraamuksista.

Mun kaveri on lyönyt päänsä tosi pahasti nyrkiniskun seurauksesta, hänelle jäi pysyvä aivovamma ja kuntoutumiseen meni vuosia. Joskus kannattaa ihan oikeasti miettiä niitä seurauksia myös mitä väkivalta voi tuoda tullessaan. Olisiko joku muu kuin väkivalta parempi ratkaisu asiaan, vaikka ihan oikeasti lähteä vetämään ja jättää ääliö omaan arvoonsa.

Noh, onnex en käy enää baareissa (enkä juurikaan käytä alkoholia) niin ei tarvitse tätäkään skeidaa miettiä...

Mutta sen vaan sanon että se mahdollinen pahoinpitelytuomio sen naisen kunnian vuoksi saattaa sulkea tulevaisuudessa mieheltä monta ovea, väkivaltatuomiot saattavat estää vaikka maahanmuuttoprosessin moneen maahan, noin niinkuin esimerkkinä. Jos teillä on haaveena muutto joskus vaikka Kanadaan tai Australiaan niin kannattaa pitää ne nyrkit taskuissa.

Ja tämä siis tapauksessa jossaa se oma mies voittaa tappelun, toisessa tapauksessa hän voi olla vaikka kuollut, koomassa tai saanut vaikka elinikäisen aivovamman. Ei varmaan helpota perheen elämää jos mies on joko kuollut tai työkyvytön vai kuinka?

Ne tappelut kun eivät välttämättä ole sellaisia ritarillisia akrobatianäytöksiä kuin Hollywood leffoissa, sellaisia joista selvitään pelkästään takki ravistamalla ja kävelemällä auringionlaskuun.

Chefiä lainaten, niin myös minä koen etten tarvitse miestä puolustamaan minua lääppijöiltä. Verbaaliset kykyni ovat mainiot enkä jää yleensä sanattomaksi. Jos lääppijä sen jälkeen päättää käydä käsiksi minuun niin sehän se vasta tyhmä ihminen silloin on. Ei siinä, etteikö minua voisi sattua vaan että kuka käy kiinni naiseen?

Minulle mieheni on tärkeä ja rakas, ja toivon että hän säilyisi ehjänä ja vahingoittumana kauas tulevaisuuteen asti, joten en pidä baariöykkäreitä riskin arvoisena. Mieluummin sitten tilanteesta pois eli suomeksi pakeneminen ja joidenkin silmissä noloksi tuleminen kuin se toinen vaihtoehto seuraamuksista.

En minäkään TARVITSE miestä puolustamaan itseäni, mutta mun mielestä on kiva, että se kykenee tekemään niin tarvittaessa. Eikä mun mies ole yleensä se, jonka puolesta tarvii pelätä.

Ymmärrän kyllä kantasi ja mulla ei ole mitään sitä vastaan, että sä osaat ottaa ventovieraan lääppimiset noin rennosti.
Mulle tuollainen teko on sieltä pahimmasta päästä. Se on iljettävää ja alistavaa.

Yhteistyössä