Miksi yksinhuoltajaisistä ei tykätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yh-isä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28777155]Tuntematon ihminen tällä palstalla vai? Kyllähän sut täällä jo tiedetään.[/QUOTE]

Tuntematon ihminen "oikeassa elämässä". Työkaveri oli lapsensa kanssa samassa puistossa ja siinä kun juteltiin huoltajuusasioista, niin täysin tuntematon mamma tuli kommentoimaan ja ihmettelemään miten edesvastuutonta on antaa miehen kasvattaa lapsia.

Voi voi, kun isät ei saa tarpeeksi ymmärrystä ja palvontaa. Varmaan tarttis päästä hieman paijata.

En tiedä yhdenkään vierastaneen yh-isejä, vaan heistä on jopa leivottu sankareita

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28777217:
Tuntematon ihminen "oikeassa elämässä". Työkaveri oli lapsensa kanssa samassa puistossa ja siinä kun juteltiin huoltajuusasioista, niin täysin tuntematon mamma tuli kommentoimaan ja ihmettelemään miten edesvastuutonta on antaa miehen kasvattaa lapsia.

Tästä yhdestä kommentista päätit vetää yleistyksen, että "yksinhuoltajaisistä ei tykätä"?

[QUOTE="vieras";28777430]Tarkoitatko sinä nyt että kun kerrot olevasi isä ja lapsesi asuvan sun luona, on se naisille turn off? Vai että muuten se herättää kummeksuntaa tms?[/QUOTE]

Siis se herättää yleisesti ottaen kummaksuntaa, en nyt itsestäni puhu.

Se ärsyttää, jos sitä yh statustaan mainostaa liikaa. Näkee ne lapset vain oman egonsa pönkittäjänä ja ehkä antaa ulospäin kiillotettua kuvaa itsestään ja lapset ovat huonolla hoidolla tai muitten vastuulla lopulta.
Totta. Mun mielestä huoltajuusmuotoa oleellisempaa on se, onko lapseton vai lapsellinen. Kyllä ne edellisen suhteen lasten olemassaolo vaikuttaa uuteen suhteeseen, vaikka olisikin etävanhempi eikä lähivanhempi. Jos sitä lähivanhemmuuttaan kovasti korostaa, niin silloin helposti tulee mieleen, että ko henkilön elämässä ei juuri muuta ole kuin se lastensa lähihuoltajuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28777404:
Lue se aloitusviesti uudestaan :)

No luinkin, ja sä tunnut olevan ainoa joka on täällä nähnyt yh-isien paheksuntaa. Ja aloituksessa puhuit tästä palstasta sekä irl:sta, joka sitten typistyi tuoksi yhdeksi kerraksi, kun kyseessä oli joku outo muiden keskusteluihin tuppautuja.

Jaa-a. Minä olen jotenkin ajatellut, että yh-isät ovat lähinnä ihailtuja arjensankareita, jotka uhraavat koko elämänsä lapsensa hyvinvoinnin eteen:)
Ja yh-äidit taas..no, he ovat eronneet ja lapset ovat automaattisesti jäänneet äidille ja se siitä.

Minulla on tutuissa yh-äiti ja moni ei tykkää hänestä. Mutta syy ei ole esim. se, että muut pelkäävät hänen vokottelevan muiden miehiä, vaan ihan yksinkertaisesti se, että tämä äiti kohtelee lastaan tosi ilkeästi, odottaa pieneltä monta vuotta vanhemman käytöstä, maksattaa exällään kaikki lapsen vaatteet ja muut menot ja jopa omat menonsa. Ja nainen oli itse, joka halusi päättää liiton, mies olisi halunnut jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28776998:
En ole koskaan saanut sympatiaa täällä :D sen sijaan luullaan, että naista muka oon etsimässä.
Ikäänkuin sä et olisi. Enkä todellakaan sano niin siksi että olet mies vaan siksi että sun juttusi ja kirjoitusasusi ovat sellaisia kuin ne ovat.

Varmaan nimimerkkiäsikin rekisteröidessä ajattelit että ei hitto, tää kaksplus on varmaan pimppien kultakaivos ja yh-isi saa symppispesää täältä roppakaupalla.

Ikäänkuin sä et olisi. Enkä todellakaan sano niin siksi että olet mies vaan siksi että sun juttusi ja kirjoitusasusi ovat sellaisia kuin ne ovat.

Varmaan nimimerkkiäsikin rekisteröidessä ajattelit että ei hitto, tää kaksplus on varmaan pimppien kultakaivos ja yh-isi saa symppispesää täältä roppakaupalla.

Jälleen harhaan. Kolmatta kertaa vastaan tähän samaan saman päivän aikana :D mä en harrasta esiaviollisia suhteita kenenkään kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28778487:
Jälleen harhaan. Kolmatta kertaa vastaan tähän samaan tässä ketjussa :D
Sinuna poistaisin tämän ketjun. Tyhmempikin osaa lukea sinua kuin avointa kirjaa jo tässä vaiheessa, niin älykäs sinä et ole että ketään vedättäisit.

Ilmeisesti täällä ei ainakaan mitään pahaa miehistä yh:na ajatella :) ja ajanmyötä isät yksinhuoltajina yleistyvät, muistaakseni nimittäin useampi kuin joka kymmenes uusi yh on mies.

Yhteistyössä