MIKSI TEET TAI SAAT LAPSIA

• Viestiketjun aloittaja vieras ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
vieras ihmettelijä

Jotkut meistä haluavat lapsen/lapsia, kaikki eivät kuitenkaan niitä vauvoja saa.
Sitten on joukko jotka haluavat lapsen kun se niinkuin kuuluu olla.
Meitä on moneen joukkoon enkä tuomitse ketään.
On sinkkunaisia ja miehia jotka eivät halua sinappituubia!

Mutta en kuitenkaan vielä ymmärrä, miksi halutaan kovasti lapsi, lapsia ja Äiti tai Isä ei voi heitä hoitaa edes sitä kolmea vuotta, vaan on kiva laittaa lapsi jo vuoden ikäisenä tarhaan ( en ikinä olisi tehnyt niin )

No nyt vedotaan tuloihin, ei enää pääse ostaa mitä vaan ja ei koskaan pääse pilettämään eikä yhtään minnekkään.

KYSYMYS/ ÄLÄ KOSKAAN HANKI LASTA JOS ET VOI HÄNTÄ HOITAA
Vauva tarvitsee sen Äidin ennenkaikkea,

Miettikääpäs... :whistle: :whistle:

Mun mielestä ei kuulu p.askan vertaa kenellekään muulle koska kukin laittaa lapsensa hoitoon vai laittaako ollenkaan hoitoon ennen kouluikää. Jokainen pitäköön huolta omista asioista.

Ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa asioissa.

meillä nuorempi meni tarhaan tasan 2 vuotiaana (esikoinen oli 3,9v) ja en voi kun sanoa että se oli elämäni virhe- kerrassaan :/ :whistle:

jos saisin ajan taaksepäin, ottaisin. tosin nautin olla työssäni tällä hetkellä joten ristiriitainen juttu. työtäni en voi tehdä ellei lapset ole hoidossa ;)

Teimme lapsia koska mies niitä ennenkaikkea halusi :D

Alusta pitäen oli selvää ettemme kumpikaan jää pitkäksi aikaa kotiin vaan sovitamme työt, lapsen hoidon ja harrastukset niin, että homma toimii ja sehän toimii kuin kellon koneisto. :saint: Rahalla sen asian kanssa ei ollut mitään tekemistä, ei myöskään bilettämisellä ;)

No itsestäni voin sanoa että olen poikaa hoitanut 3 vuotta kotona, kauemminkin ja varmasti myös tytön hoidan 3 vuotiaaksi asti kotona. Eikä tarvitse päästä meistä kummankaan bilettämään yms. Mutta en arvosta sen vähemmän vanhempia jotka menevät jo aikaisemmin töihin..se on jokaisen oma asia ja jokaisella on oma elämäntilanne. :)

No hohhoijaa sentään. Valitettavaa että kaikki eivät lapsia voi SAADA mutta mitenhän tuo taas saatiin yhdistettyä tuohon päivähoitoasiaan! \|O Lapsi on minulle rakkainta maailmassa vaikka onkin päivähoidossa koska minä HALUAN käydä töissä. Se on kuitenkin sitä meidän normi arkea. Iltapäivisin haen lapsen hoidosta ja silloin (sekä viikonloput) ollaan kyllä tiiviisti yhdessä. Lapsi on onnellinen, usko tai älä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:19 PulttiBois kirjoitti:
meillä nuorempi meni tarhaan tasan 2 vuotiaana (esikoinen oli 3,9v) ja en voi kun sanoa että se oli elämäni virhe- kerrassaan :/ :whistle:

jos saisin ajan taaksepäin, ottaisin. tosin nautin olla työssäni tällä hetkellä joten ristiriitainen juttu. työtäni en voi tehdä ellei lapset ole hoidossa ;)
Tuntuuko susta itsestäsi siltä vai tapahtuiko jotain..?

Itse ihmettelen myös ja olen vähän kyllästynyt kuulemaan "ei ole varaa olla kotona kun on lainanmaksua.. ym.." No kuka niitä lainoja on käskenyt ottaa kasapäin ennen lasten hankintaa. Ei sillä, on noita lainoja meilläkin mutta ennemmin eletään muilta osin peeaana kuin pistetään lasta vauvana hoitoon. Olen tästä aiheesta sanonut, että kukin tyylillään mutta myönnän etten silti ihan täysin ymmärrä, että lapsi tyrkätään jo pikkuisena päivikseen :'(

Itse harkitsin raskausaikana 1-1,5 veenä päiväkotiin, enää en voisi kuvitellakaan (tyttö kohta 9k) ja 2veetä harkitsin vielä äsken mutta taidan venyttää sinne 3-ikävuoteen, molempia (jos se toinen nyt tähän kohta saatais pyörimään :heart: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:29 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:19 PulttiBois kirjoitti:

Tuntuuko susta itsestäsi siltä vai tapahtuiko jotain..?
musta tuntuu että nuoremman olisi ollut parempi olla vielä ainakin vuosi kotona.
tarha tehnyt meille ainakin hallaa tosi paljon :/

Kyllä niihin tuloihin voi vedota ja tosi pitkästi...Yksinkertaisesti miehen täytyy tienata ja olla hyvässä ansiotyössä jotta pystytään elämään. taitaa ap olla just tällanen lapseton joka on katkera ja tietää aina ja tasan tarkkaan kuinka lapset hoidetaan vaik ei ole päivääkään lapsia kasvattanut...huh...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:15 vieras ihmettelijä kirjoitti:
Jotkut meistä haluavat lapsen/lapsia, kaikki eivät kuitenkaan niitä vauvoja saa.
Sitten on joukko jotka haluavat lapsen kun se niinkuin kuuluu olla.
Meitä on moneen joukkoon enkä tuomitse ketään.
On sinkkunaisia ja miehia jotka eivät halua sinappituubia!

Mutta en kuitenkaan vielä ymmärrä, miksi halutaan kovasti lapsi, lapsia ja Äiti tai Isä ei voi heitä hoitaa edes sitä kolmea vuotta, vaan on kiva laittaa lapsi jo vuoden ikäisenä tarhaan ( en ikinä olisi tehnyt niin )

No nyt vedotaan tuloihin, ei enää pääse ostaa mitä vaan ja ei koskaan pääse pilettämään eikä yhtään minnekkään.

KYSYMYS/ ÄLÄ KOSKAAN HANKI LASTA JOS ET VOI HÄNTÄ HOITAA
Vauva tarvitsee sen Äidin ennenkaikkea,

Miettikääpäs... :whistle: :whistle:
Hoh hoijaa AP lapsen päivähoito on ihan lapsen omaksi parhaaksi \|O siellä on paljon ystäviä ym puuhaa,mun mielestä yli 3v kaipaa seuraa enemmänkin kuin vain äidin...(1v<>lapsista en osaa sanoa lapseni oli 3,5v kun aloitti päivähoidon)<br><br>

baabaa
Joo, me kyllä haluttiin lapsi, ja se saatiin. Menin töihin kun tyttö oli 6kk ( :eek: ) MUTTA, tyttö ei ole päiväkodissa tai muualla hoidossa, vaan saatiin miehen työt sovitettua sen verta hyvin että hän on tytön kanssa silloin kun minä olen töissä. Ja rahalla ei ole osaa eikä arpaa tässä asiassa, mun tienestit on niin pienet, eikä ole velkaa. Mies saa arvokasta yhteistä aikaa lapsen kanssa, ja mä saan työkokemusta. Kaiken tämän keskellä voitiin vielä perustaa yritys, jonka johdosta meillä on entistä enemmän yhteistä aikaa perheenä, ja toimeentulo on mahtava. Joten siis anteeksi, teoriasi ei toimi!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:27 Miri kirjoitti:
Miks mä jäin taas väliinputoajaksi? :snotty: Siis ei mainittu pariutuneita, paatuneita lapsettomia...pöh. :headwall:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi omasta halustaan lapseton palstailee tällaisella palstalla? :)
Mielenkiinnosta :)

Teen lapsia siksi kun haluamme niitä (ja niiden tekeminen on niin kivaa) ja saadaan (tai ollaan saatu yksi kappale) koska maailma on epäoikeudenmukainen?

Ihan tyhmää haukkua muiden ratkaisuja noissa hoitoon viemisissä. On miljoona syytä miksi lapsia EI tulisi hankkia ja varmasti jokainen meistä täyttää ainakin yhden syyn, joten miksi meillä on lapsia?

Niin, minut vietiin hoiton kun olin 4 kk ikäinen ja ihan ihminen miusta kasvoi.

Tein lapsen vähän itsekkäästä syystä, halusin kokea äitiyden, ja tunsin että minulla on rakkautta annettavana lapselle. Toisen tein esikoiselle ystäväksi, jos meille vanhemmillle tapahtuu jotain, on joku, jonka kanssa jakaa lapsuuden muistot ja kokemus.

Esikoinen meni äitiysloman jälkeen hoitoon, koska en uskonut meidän selviävän minun kotihoidontuella ja miehen opintorahalla, ja lisäksi paheksunta anopilta ja muilta kotiäitiyttä kohtaan olisi ollut sellainen, että en siinä tilanteessa "nuorena" (ei iän puolesta, mutta en ollut paljon ajatellut lapsia tai vanhemmuutta ennen kuin omani sain) ja kokemattomana ja epävarmana äitinä olisi sitä taakkaa jaksanut kantaa.

Kuopus on kotona hoidossa vähintään 3-vuotiaaksi.

Mikä sinusta tekee niin erinomaisen äidin ja ihmisen, että sinulla on varaa arvostella muita?

Yhteistyössä