Äitikaverien kanssa kahvilla/kylässä - äidit, jotka eivät ota koskaan lapsiaan mukaan eikä halua nähdä sinunkaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";27993568]Minä olen 24/7 lasteni kanssa, joten silloin harvoin, kun lähden ystäviäni tapaamaan, jätän minäkin mielelläni lapset kotiin isänsä seuraan. Kun lähden tapaamaan ystävääni, haluan pystyä myös keskittymään ystävääni, ja hänen seuraansa. :)[/QUOTE]

Jokainen tavallaan. Mä haluan nähdä ystäviäni USEIN joten nään ystäviäni lasten kanssa. Lapsivapaita päiviä/iltoja mulla on harvoin, joten menen silloin salille tai muualle minne en voi mennä lapsien kanssa. Toki jskus näen ystäviäni ilman lapsiakin..

Niin, välillä niin välillä näin.

Muistan kun olin menossa jouluostoksille ja kerrankin pääsemässä yksin liikkeelle, kun mieskin ajoissa töistä kotona. Kaverini yhtäkkiä ilmoitti (keskusteltiin puhelimessa) että sopiiko hänenkin tulla ja tottakai seura kelpasi. Olin siis jutellut ennen hänen pyyntöään hänen kanssaan siitä kuinka ihanaa on mennä ilman lapsia ja sitä vaaterumbaa ja ostosten piilottelua jne. (siis lahjojen piilottelua). No sitten tämä kaverini pelmahtaa meille lastensa kanssa! Oltiin sitten kuitenkin siinä rumbassa, että hän valitti kokoajan joko lähdetään, lapsille tulee kuuma/kylmä/jano/väsy/tylsyys ja ei kyllä mennä kahville kun ne tarvii kotona ruokaa ja valivalivali. Silloin teki mieli kyllä sanoa että menkää taksilla (olivat mun kyydillä). :)

Mun täytyy kyllä sanoa suoraan, että on muutama sellainen "äitikaveri" joiden kanssa haluan nähdä ilman lapsia, koska heidän lapsensa on ihan kamalia. Toinen heistä on itsekin samaa mieltä (:D) ja toinen taas ei varmaan ajattele ihan samoin kuin minä.

Se on ärsyttävää, kun ei voi rauhassa ja keskeytyksettä puhua mistään, kun lapset pyörii siinä jaloissa.

[QUOTE="heh";27993644]siis onko nyt niin että olette sopineet että tavataan ilman lapsia ja tuot yllärinä pyllärinä kersan mukaan ja oletat toisen ilahtuvan ja juttelevan sun kersalle?

Jep, ymmärrän sun ystäviä TOSI HYVIN.[/QUOTE]

No en ole kyllä kertaakaan vienyt ylläriä (siis lastani) mukanani jos on sovittu kahvittelu aikuisten kesken. Tässä on nyt kyse siitä että aika harvoin siihen lapsettomaan kahvitteluun on mahdollisuus, mutta lasten/lapsen kanssa voisin tavata ja käydä useammin, mutta usealle se ei käy ollenkaan vaan AINA pitää tavata ilman lapsia.

Ite ainakin nautin siitä että saan käydä äitikaverien kanssa kahvilla ilman lapsia. Jos jollain sattusi lapset mukaa olemaan niin en varmaan jaksaisi alkaa niille kovin lässyttämään. Kotona saa omille ihan tarpeeksi seuraa pitää.

Minusta on kyllä töykeää ottaa lapsi mukaan, jos on sovittu että tavataan ilman lapsia. Silloinhan voi olla toisen suunnitelmissa puhua esim parisuhteen ongelmista tai muista ihmissuhdeasioista, jotka eivät niin sovi lasten korville.

Itse otin ennen aina lapset mukaan enkä ymmärtänyt tätä. Tuoreen vauvan huumassa varsinkin helposti kulkee niin oman navan ympärillä, ettei näe ystävättären tarpeita.

Sitä en kyllä ymmärrä että jos on ok että lapset ovat mukana, niin ei huomioi heitä mitenkään. Kyllä silloin järjestetään lapselle omaa ohjelmaa tai otetaan keskusteluun mukaan.

[QUOTE="hmmm";27993932]Ymmärrät varmaan aloittaja, että monen tukiverkko on pikkulapsiaikana kaukana ja on kiinni lapsissa koko ajan. Jos sitten n sovittu että nähdään aikuisten kesken ja oma lapsi jää puolison kanssa kotiin ja äiti kuvittelee saavansa lapsivapaata, niin on todella raivostuttavaa jos raahaat oman lapsen mukaan, aivan sama millainen lapsi hän on. Tuolloin olisi kohteliasta ilmoittaa että et pääsekään tulemaan ilman lasta, niin ystäväsi voisi joko peruuttaa tai ottaa omansakin mukaan, niin viettää lapsivapaata joku toinen päivä. Jos vaikka puoliso on perunut urheiluharrastuksen tai jotain jotta saa vahtia omaa lastaan, niin ymmärrätkö että on todella kurjaa jos sinä et pidä sovitusta kiinni.

Itseäni ei ehkä enää niin käytöksesi ärsyttäisi kun omani jo isompia ja vapaata on.[/QUOTE]

Ymmärrän todella hyvin, sillä olen ollut myös yksinhuoltaja, jolla ei ole juurikaan ollut lapsenvahtia jos joku toisi lapsensa mukaan minun lapsivapaalla. Itse asiassa näin on jäänytkin ja olen hoitanut toisten lapsia kun omani ollut hoidossa.

Mutta ITSE en kuitenkaan ole koskaan, enkä aiokaan mennä aikuisten kesken sovittuihin tapaamisiin lapsen kanssa. JOten olen pitänyt kiinni sovitusta. Vaan kyse on siitä, että nämä tietyt äidit eivät halua koskaan tavata lasten kera ja siksi tapaamisia on harvemmin. Se minua harmittaa kun ei voida sitten nähdä ollenkaan ellei ole lapsivapaata.

[QUOTE="vieras";27994645]Minusta on kyllä töykeää ottaa lapsi mukaan, jos on sovittu että tavataan ilman lapsia. Silloinhan voi olla toisen suunnitelmissa puhua esim parisuhteen ongelmista tai muista ihmissuhdeasioista, jotka eivät niin sovi lasten korville.

Itse otin ennen aina lapset mukaan enkä ymmärtänyt tätä. Tuoreen vauvan huumassa varsinkin helposti kulkee niin oman navan ympärillä, ettei näe ystävättären tarpeita.

Sitä en kyllä ymmärrä että jos on ok että lapset ovat mukana, niin ei huomioi heitä mitenkään. Kyllä silloin järjestetään lapselle omaa ohjelmaa tai otetaan keskusteluun mukaan.[/QUOTE]

Tähänkin kommetoin, että en ole koskaan ottanut lasta mukaan jos nimenomaan on sovittu ettei lapsia oteta. Mutta jos jollekin on ollut ok että otan lapsen mukaan kun en muuten pääse, niin minusta sitten pitäisi käyttäytyä sopivalla tavalla lapsen mukanaolo huomioon ottaen. Toisaalta minua itseä ei häiritse ystävien lapsien mukana olo jos olen itse lapsettomana liikenteessä, koska en koe tarvetta käyttää ystäviäni siihen, että pyydän heidät kahville kuuntelemaan ongelmiani tms. jonka takia useat eivät niitä lapsia halua ottaa mukaan kuuntelemaan. En itsekään halua olla ystävilleni pelkästään parisuhdeterapeutti vaan tavata edes joskus myös lasten kera...

Uusimmat

Yhteistyössä