Mies ei saa tavata lapsiaan, äidit estävät jopa puhelimessa puhumisen, onko mitään tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Katja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27389007]Ylpeä ja kiivas?

Mitäs kun lapsi kumauttaa nyrkillä päin näköä?

"... käsiksi käymiseen tarvitaan se, että toinen käy häneen käsiksi ensin."[/QUOTE]

Tällä tarkoitin lähinnä aikuisten välisiä tilanteita, miehellä on todella pitkä pinna eikä todellakaan käy lapseen käsiksi kuin ns. normaaleissa ohjaustilanteissa (esim. lapsi paukuttaa leikkivasaralla lasipöytää eikä tottele kieltoa, niin ottanut käsivarresta kiinni ja ohjannut muualle tai ottanut vasaran pois). Ylpeä on kyllä tämän asian suhteen, tai ehkä ylpeä on väärä sana, jääräpäinen on parempi.

Olen miehen tuntenut jo vuosia, myös jo silloin, kun mies seurusteli nuoremman lapsen äidin kanssa (ja puhunut tästä asiasta miehelle jo silloin), mies ei ole narsisti. Olen sellaisenkin elämää sivusta seurannut ja tiedän kyllä ns. vaaranmerkit, sellaisia ei ole. Ja tämä tapaamissopimus on siis tehty äitien ja miehen kesken ilman mitään lastenvalvojia, eli ls- viranomaiset eivät ole millään lailla suositelleet tai ehdottaneet noita valvottuja tapaamisia vaan edelleen äidit ovat alkaneet niitä vaatia vasta jälkikäteen. Eikä mies ole koskaan väittänyt olevansa mikään maailman paras mies tai isä, mutta tehnyt aina kuitenkin parhaansa ja niinkuin on hyväksi nähnyt.

Täytynee siis vain yrittää saada mies taipumaan, koska lapsillahan aika menee todella nopeasti eteenpäin, lapset kyllä muistavat isänsä "kivana", mutta ei se nyt enää riitä. Mun mielestäni myös meidän yhteisillä lapsilla on oikeus tutustua sisaruksiinsa ja sisaruksilla näihin. Mietinkin tässä, että olisikohan mulla mahdollisuutta järjestää tapaamista ns. miehen selän takana ja viedä mies vain sitten ajankohtana paikan päälle? Tiedän nimittäin, että jos mies kerran kävisi tuollaisessa tapaamisessa, niin lasten näkemisen ilo menisi kuitenkin valvojasta "kiukuttelun" edelle ja seuraava tapaaminen olisi helpompi hänellekin.

[quote="vieras";27387564]ja sinä uskot kaiken, mitä mies sinulle sepittää? Valvottuja tapaamisia ei määrätä ilman syytä. Mies on siis epävakaa tms. Ja kyllä ne valvotut tapaamiset tarkoittavat juuri sosiaaliviranomaisten valvomia tapaamisia. Eikä sinun mielestäsi ole ollenkaan outoa, että miehen lasten kummatkin äidit käyttäytyvät samalla tavalla, sanovat samoja asioit jne. Eiköhän voisi olla varsin mahdoliista, että puhuvat ihan totta?[/quote]

iso peesi!!!!

Voi hyvä ihme, että on ihan tukistanut, kukapa ei olisi kun mikään muu ei auta.

Joo, ei sitä kai isältä yleensä oikeuksia nähdä omaa lastaan oteta pois niskasta nappaamisen vuoksi. En minä sillä, että se mitenkään fiksua tai suotavaa olisi...mutta kuulostaa siltä, että mies on tehnyt muutaman sellaisen virheen jonka varjolla lasten äidit pitävät ohjat itsellään.
Ymmärtäisin tilanteen siinä tapauksessa jos lapset eivät isää haluaisi nähdä, mutta kuulostaa aikamoiselta jos mies ei saa edes valvotusti lapsiaan nähdä. Ellei sitten jutussa ole jotain muutakin?

Tapaamissopimus tehty äitien ja isän kesken ilman lastenvalvojia... tarkoittaako tuo sitä, ettei sitä ole missään edes vahvistettu? Ehkä nyt kannattaisi oikeasti ottaa yhteyttä lastenvalvojaan tai vaikka elatusvelvollisten liittoon, sieltä saa neuvoja (itsekin saanut) muissakin kuin elatusasioissa, koska heillä kokemusta on.

Siis mies on lasten äitien kanssa itse tehnyt sopimuksen, että saa tavata lapsia vain valvotusti ja nyt sitten kieltäytyy tapaamasta lapsia valvotusti ja syyttää lasten äitejä? Mies on joko tosi tyhmä tai valehtelee.

.. mutta kuulostaa aikamoiselta jos mies ei saa edes valvotusti lapsiaan nähdä. Ellei sitten jutussa ole jotain muutakin?

Kyllähän mies saisi tavata lapsiaan valvotusti mutta kun mies EI HALUA.

Apn mies kuulostaa niin täysin eksältäni, että puistattaa. Juuri tuollaista soopaa se kertoo varmasti kaikille tuleville naisilleen ja tekee itsestään uhrin. Jättääpä vain kertomatta omista tekosistaan: rikosrekisteristään, väkivaltaisuudestaan, siitä millaista tuhoa teki lapsilleen ja josta syystä sitten sai valvotut tapaamiset. Joita puolestaan ei noudattanut, koska sitäkin "ahdisti" vieraan läsnäolo ja plaa plaa plaa.

Sun miehesi puhuu todella tökeröllä tavalla itseään pussiin ja sinä, typerä nainen, uskot kaiken.

Tulee mieleen kysymys onko miehellä muihin ihmisiin kuin lapsiinsa kohdistunutta väkivalta- tai muuta rikoshistoriaa...

Fakta on se, että mies saa olla vaikka murhaaja -sillä ei valvottuja tapaamisia saa. Jos mies on ollut todistetusti vahingollinen omille lapsilleen, fyysisesti tai henkisesti, niin sillä saa ne valvotut tapaamiset. Plus kolmas vaihtoehto on se, ettei isä ja lapset ole tavanneet vuosiin jolloin ei ole fiksua heti antaa lapsia isän mukaan.

Mutta vaikka mies ois hakannut joka toisen vastaantulijan ja tappanut ne loput, niin jollei ole lapsilleen tehnyt mitään niin valvottuja tapaamisia ei saa.

Ja tää on todella faktaa. Tietoa on, sillä lasteni isällä on nuo valvotut tapaamiset -joita ei sitten ikinä halunnut toteuttaa. Lopputulos: lapseni eivät ole tavanneet isäänsä vuosikausiin. Meidän tapauksessa tämä on lottovoitto. Niin minun kuin lastenikin suhteen.

Ei niin että mulla olisi mitään tietoa tai ohjeita antaa, mutta onpahan tuttavaperheessä samankaltainen tai pahempi esimerkki siitä kuinka nainen / äiti voi olla sairaan ilkeä näissä kuvioissa. Olisin ehkä minäkin ennen ollut sitä mieltä, että valvottuja tapaamisia ei järkätä syyttä suota, mutta nyt tiedän että näin voi olla. Äideillä on pelottavan kova asema huoltajuuskiistoissa, ei tarvitse olla kuin tarpeeksi häikäilemätön ja jokseenkin häiriintynyt.

Tarinaa sen enempää kertomatta tuttavaperheen isä on nyt palkannut lakimiehen ja koittaa oikeusteitse saada oikeudenmukaisen päätöksen lasten tapaamisesta. Mutta ap:n tilanteessa en tiedä onko siitä apua jos mies ei ylpeyttään suostu niihin valvottuihin tapaamisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmä tai valehtelija;27390008:
Siis mies on lasten äitien kanssa itse tehnyt sopimuksen, että saa tavata lapsia vain valvotusti ja nyt sitten kieltäytyy tapaamasta lapsia valvotusti ja syyttää lasten äitejä? Mies on joko tosi tyhmä tai valehtelee.

Mies ei ole kumpaakaan. Sopimusta tehdessä on sovittu, että tapaamiset ovat valvottuja, mutta ei viranomaisten taholta vaan niin, että tapaamispaikkana on esim. lasten mummola, jolloin valvojana toimii mummo tai muu sukulainen, joka näkee lapsia siinä samalla. Tämä viranomaishomma on tullut mukaan vasta myöhemmin, kun tapaamiset ei toteutuneet äitien vastarinnan vuoksi. Samoin puhelimessa puhuminen onnistui vielä toissakesänä, mutta sitten tuli jostain, että mies manipuloi lapsia sanomalla, että toivottavasti tapaa lapset pian ja on ikävä. Minä en saa tuosta manipulointia millään, mutta ilmeisesti äidit ovat sitten joutuneet kuuntelemaan lasten ruinausta, että haluavat tavata isän ja eivät ole itse halunneet tms. En tiedä, kun eivät äidit mullekaan puhu, luonnollisestikaan. Kiinnostaisi puhua molempien kanssa ja kuulla heidän puolensa tästä stoorista, joka - uskokaa tai älkää - on täyttä totta ja totuus on joskus tarua ihmeellisempää.

Ja ei, edelleenkään en katso olevani mitenkään kusetettu tai valehdeltu sinisilmäinen, olen tätä samaa tarinaa kuullut monilta muiltakin, kuin vain mieheltä eli tuskinpa kaikki mulle valehtelee päin näköä miehen eduksi, kun olen halunnut tietää, miten asiat on menneet tähän jamaan.

Lapsilla on muutama vuosi ikäeroa ja lasten äidit ovat kyllä nykyään kavereita, kun ovat lasten ja miehen kautta toisiinsa tutustuneet. Eivät ole tunteneet ennen kuin nuoremman äiti tapasi miehen. Ja ei, miehellä ei edelleenkään ole mitään naisten-, tai lastenhakkaustaustaa, ei ole koskaan edes snägärin jonossa tapellut.

Haluaisin kuulla tarkennusta, miksi tapaaminen maksaa 80 euroa??

Ex-mieheni tapaa lapsiaan valvotuissa tapaamisissa ja palvelu tässä suurehkossa kaupungissa on hänelle täysin ilmaista.

Haluaisin kuulla tarkennusta, miksi tapaaminen maksaa 80 euroa??

Ex-mieheni tapaa lapsiaan valvotuissa tapaamisissa ja palvelu tässä suurehkossa kaupungissa on hänelle täysin ilmaista.

Jos tapaamisen haluaa järjestää ns. kunnallisella puolella, niin odotusajat ovat suurkaupungissa 1-2kk luokkaa. Jos menee ns. yksityiselle puolelle, niin hintahaarukka on 75-85e per TUNTI. Eli kumpikaan ei kuulosta todellakaan houkuttelevalta. Huh, 160e pitäisi pulittaa siitä, että saa nähdä muksut parin tunnin ajan, koska oletettavasti äidit tekevät joka tapauksessa kaikkensa vaikeuttaakseen tapaamisen sujumista eli todennäköisesti muksut pitäisi tavata eri kerroilla. Ja kun asumme vielä eri paikkakunnalla n. 200km päässä lasten asuinpaikasta, niin sekin mutkistaa asioita.

Jos on jo 3 vuotta odottanut niin luulisi että pari kuukautta vielä malttaisi jonottaa ilmaisia tapaamisia sen sijaan ettei tapaa ollenkaan. Yksityisellä hinnat vaihtelee, noin 20-55 euroa per tunti, mutta yksityiselle saa kunnalta maksusitoumuksen jolloin tapaaminen on vanhemmalle ilmainen. Jos miehesi ei halua etua käyttää koska ei tahdo asioida virastoissa, ei voi mitään. Mikä yritys myy palvelua 75-85e per tunti? Ihme, että pysyy pystyssä, kun paljon halvempia kilpailijoita löytyy.. Tai sitten joko sinä tai miehesi ei puhu totta ja hintaa liioitellaan vain tekosyynä.

Kummastuttaa että kaksi äitiä - ihan erillistä ihmistä toimii samoin.

Silloin väkisin miettii että miehessäni on jotain pielessä. Mä tiedän että naiset voi olla törkeitä ja valehdella. Mutta kun kaksi on samaa mieltä ja samalla tapa niin jotain perin kummallista tossa kuviossa on. enkä mä järin vakaana pidä miestä jolla on lapsie kolmen naisen kanssa...Jotain hieman hämärää tuossa on. Mites mies on kohdellut noita naisia? Heihin kenties kajonnut? Ollut sarjapettäjä? Käyttänyt henkistäväkivaltaa tai alistamista?

Ja mä sentäs yleensä menen näissä huoltajuuskiistoissa naisen puolelle

Käsitinkö oikein, että mies ei mitään muuta halua kuin tavata lapsiaan, mutta ei kuitenkaan ylpeyden takia suostu tekemään sitä valvotusti, eikä myöskään hakemaan apua asiaan viranomaistaholta? Kuulostaa tosi hyvältä...

[QUOTE="mami";27387574]Ja käsittääkseni nuo valvotut tapaamiset nimenomaan järjestetään niin että se valvova taho on ns. puolueeton, eli yleensä joku sosiaalialan ihminen, eikä vaan pyydetä jotain "naapurin penaa".[/QUOTE]

Mies on ehdottanut valvojaksi minua (miehen "nyksää", josta lapset siis tietävät, samoin kuin meidän yhteisestä lapsesta), sukulaismiestä, joka toimii poliisina, lasten isoäitiä (joka ei muuten myöskään ole saanut lapsia nähdä tai puhua puhelimessa tuohon 3vuoteen) yms, mutta mikään ei ole äideille kelvannut
<- apn kirjoitus tuo...

Valvoja ei ole noista asetelmista puolueeton/ neutraali osapuoli. Ei siis kelpaisi minullekaan! Mietis ny ap vähän...

Ja toisekseen valvotut tapaamiset saa vaadittua vain erittäin vankoilla ja varmoilla syillä ja faktoilla/todisteilla käräjäoikuteen...

Nenästä vedetään nyt sinua ap

[QUOTE="kesis";27392264]Mies on ehdottanut valvojaksi minua (miehen "nyksää", josta lapset siis tietävät, samoin kuin meidän yhteisestä lapsesta), sukulaismiestä, joka toimii poliisina, lasten isoäitiä (joka ei muuten myöskään ole saanut lapsia nähdä tai puhua puhelimessa tuohon 3vuoteen) yms, mutta mikään ei ole äideille kelvannut
<- apn kirjoitus tuo...

Valvoja ei ole noista asetelmista puolueeton/ neutraali osapuoli. Ei siis kelpaisi minullekaan! Mietis ny ap vähän...

Ja toisekseen valvotut tapaamiset saa vaadittua vain erittäin vankoilla ja varmoilla syillä ja faktoilla/todisteilla käräjäoikuteen...

Nenästä vedetään nyt sinua ap[/QUOTE]

Mieshän on suotunut noihin valvottuihin tapaamisiin ihan itse, ei ole tarvinnut äitien mitään vaatia.

Yhteistyössä