Miksi tällä kertaa Tokmannin myyjä avautui asiakkaalle jolla on yli 50 euron edestä tuotteita valmiiksi korissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuvauksesta päätellen aspa ei tehnyt mitään väärää. Kieltäydyn uskomasta tiuskimista. Erityisherkkä mielikuvitushahmo Kilttimies nyt vaan taas seikkaili väärässä paikassa ja niin mielensä pahoitti. :(
Ei kaupan omistajaa (joka loppupeleissä päättää toimiko aspa oikein) kiinnosta kuin se, että tuote menee kaupaksi ja asiakas tulee uudelleen sekä suosittelee kauppaa muillekin.

Sinä olet myös asiakkaana hieman höveli koska hyväksyt huonoa asiakaspalvelua.

Ns. halpakaupoissa myynti perustuu volyymiin, silloin on myytävä paljon.

@Echo
Tämä koskee myös sinua.

En ihan tarkkaan osaa ymmärtää, että miksi Kilttiksen vaatima asiakaspalvelun taso saa aikaan näin huonoja reaktioita.

Ikään kuin se olisi Kilttiksen vastuulla onko kaupoilla hyvää asiakaspalvelua vai ei!😦

Ymmärtääköhän ihmiset edes mitä hyvä asiakaspalvelu on?
Veikkaan, että suuri osa ihmisistä ovat niin tottuneita huonoon asiakaspalveluun, että eivät edes osaa vaatia hyvää asiakaspalvelua!🧐
Tuo myyjä sanoi ihan normaalisti asiat: kaikki tuotteet on hyllyssä ja netistä löytää.

Mulle on sanottu suunnilleen noin, enkä pahastunut. Kun ei aina kaupassa oo just sitä mitä haluaa.

Tuo myyjä sanoi ihan normaalisti asiat: kaikki tuotteet on hyllyssä ja netistä löytää.

Mulle on sanottu suunnilleen noin, enkä pahastunut. Kun ei aina kaupassa oo just sitä mitä haluaa.
Taas toistan, mutta asiakaspalvelu oli huonoa koska ostokset jäi tekemättä ja asiakas menetettiin. Tämä siis myös kaupan omistajan näkövinkkelistä.

Ja, aspatilanteessa ei lähdetä karkuun tai olla kiireisiä, se on asiakkaan halveeraamista. Aspoille asiakkaan tulee olla tärkein.

Hyvä asiakaspalvelija olisi myynyt toisen langan.

Nyt jäi asiakas ilman tuotetta eikä mene enää kauppaan ja kauppa jäi ilman rahaa.🤷‍♀️
Ei jonkun ison halpisketjun työntekijät ole sama asia kuin jotain lankakauppaa ööööö Munkkivuoressa v.1789 lähtien pitänyt ja asiaansa vihkiytynyt naavaparta-kauppias, joka voi päättää, mitä ja miten myy.

Mitäs jos sillä myyjällä oli joku toinenki asiakas kysynyt jotain ja oli sitä menossa selvittämään, mitä jos hän on ylitöissä muutenki ja bussi lähtee kotia 5 min.päästä? Tokmannilla ei ole parhaat työolotkaan, mitä tutut myyjät on puhuneet.

Kiireinen myyjä joka sanoo nopeasti "kaikki löytyy hyllystä" ei saa multa haukkuja, vaan ymmärrystä.

Ja jos ei Kilttimies provoile, niin kertomustensa perusteella hänellä on asperger eli kiinnittää huomiota ihan typeriin asioihin. Tai pitkittynyt yksinäisyyden tunne, joka saa tulkitsemaan tilanteet negatiivisen kautta.

-miks kassa ei moikkaa: no voi voi, olet sille sen päivän 19284. asiakas. Ei aina hymy irtoa.
-kassa puhuu nopeasti ja menee takahuoneeseen, vaikka Kilttiksellä oli 50 euron arvosta tavaraa! Hui kauhea, myyjänkö pitää kurkata jokaisen koriin ja kumarrella, jos siellä on muutaki ku vessapaperia! .......Aivan epärelevantti seikka.

Mä saan hyvää palvelua koska kysyn asioita hymyillen ja ystävällisesti ja jos olisin myyjä, yrittäisin sen ystävällisyyden puristaa jostain, mutta jos jossain on vaisu myyjä, niin en vedä hernettä nenään.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Ei jonkun ison halpisketjun työntekijät ole sama asia kuin jotain lankakauppaa ööööö Munkkivuoressa v.1789 lähtien pitänyt ja asiaansa vihkiytynyt naavaparta-kauppias, joka voi päättää, mitä ja miten myy.

Mitäs jos sillä myyjällä oli joku toinenki asiakas kysynyt jotain ja oli sitä menossa selvittämään, mitä jos hän on ylitöissä muutenki ja bussi lähtee kotia 5 min.päästä? Tokmannilla ei ole parhaat työolotkaan, mitä tutut myyjät on puhuneet.

Kiireinen myyjä joka sanoo nopeasti "kaikki löytyy hyllystä" ei saa multa haukkuja, vaan ymmärrystä.
Ei tarvitse haukkua vaan laittaa infoa eteen päin, jotta saataisi edes jatkossa hyvää palvelua.
Kaupan omistajalle palaute on tärkeää!

Suomslaiset eivät ole yhteydessä edes kansanedustajiinsa mikä myös kielii tuosta samasta nöyryydestä/idiotismista/höveliydestä: ”nooh, ei tälle mitään voi”, ”se nyt vaan menee näin”, ”en minä voi tehdä mitään asialle”. Ed.main. saadaan aikaan paljon epäedullisia muutoksia. Sitten vuosien päästä ihmetellään, että mites tässä nyt näin pääsi käymään.

Jos ihmiset olisivat aktiivisempia ja vaatisivat enemmän/kyseenalaistaisivat, oli kyse mistä tahansa - me kaikki saisimme parempaa.

Ja jos ei Kilttimies provoile, niin kertomustensa perusteella hänellä on asperger eli kiinnittää huomiota ihan typeriin asioihin. Tai pitkittynyt yksinäisyyden tunne, joka saa tulkitsemaan tilanteet negatiivisen kautta.

-miks kassa ei moikkaa: no voi voi, olet sille sen päivän 19284. asiakas. Ei aina hymy irtoa.
-kassa puhuu nopeasti ja menee takahuoneeseen, vaikka Kilttiksellä oli 50 euron arvosta tavaraa! Hui kauhea, myyjänkö pitää kurkata jokaisen koriin ja kumarrella, jos siellä on muutaki ku vessapaperia! .......Aivan epärelevantti seikka.

Mä saan hyvää palvelua koska kysyn asioita hymyillen ja ystävällisesti ja jos olisin myyjä, yrittäisin sen ystävällisyyden puristaa jostain, mutta jos jossain on vaisu myyjä, niin en vedä hernettä nenään.
Pidän viimeisestä kappaleesta ja tuota itsekin teen, mutta tuo ei saisi olla syy saada hyvää asiakaspalvelua. Tuon pitäisi toimia ennemminkin toisin päin koska asiakas maksaa!

Muu tuossa sinun viestissä oli ihan höpöhöpökukkua.😁

Ei tarvitse haukkua vaan laittaa infoa eteen päin, jotta saataisi edes jatkossa hyvää palvelua.

Suomslaiset eivät ole yhteydessä edes kansanedustajiinsa mikä myös kielii tuosta samasta nöyryydestä/idiotismista/höveliydestä: ”nooh, ei tälle mitään voi”, ”se nyt vaan menee näin”, ”en minä voi tehdä mitään asialle”. Ed.main. saadaan aikaan paljon epäedullisia muutoksia. Sitten vuosien päästä ihmetellään, että mites tässä nyt näin pääsi käymään.

Jos ihmiset olisivat aktiivisempia ja vaatisivat enemmän/kyseenalaistaisivat, oli kyse mistä tahansa - me kaikki saisimme parempaa.
Kaupan omistajalle palautetta...mistä?
Siitä että asiakas sai sen tiedon mitä oli?
Oon mäkin kenkäkaupoilla kysynyt "oisko tätä kenkämallia vielä tiettyä kokoa jossai varastossa" ja myyjä sanonu "ei, vaan kaikki on esillä"?

Nyt halutaan luoda uutta konseptia by Echo.
Asiakkaan tehtävä onkin viihdyttää lannistuneita aspoja ”ota tästä tikkari että jaksat” meiningillä.
Ehkäpä voisit tarjota myös pullaa ja olkapäätä koska aspoilla on aina niin vaikeaa.🤷‍♀️
Mitäs jos auttaisit hyllyttämisessä jne. ett aspa pääsisi ajoissa bussiin?

Lisäksi, kaupan omistaja saa haistaa patskat, ei kuulu sille jääkö ostotilanteet puoliväliin ja ostokset lattialle!😁

Käyppä siellä ihailemassasi ryssälässä katselemassa mallia asiakaspalvelusta.

Kaupan omistajalle palautetta...mistä?
Siitä että asiakas sai sen tiedon mitä oli?
Oon mäkin kenkäkaupoilla kysynyt "oisko tätä kenkämallia vielä tiettyä kokoa jossai varastossa" ja myyjä sanonu "ei, vaan kaikki on esillä"?
Jos näet että myymälässä juostaan kieli vyön alla niin että ei keritä palvella asiakasta ja ostokset jätetään käytävälle?

Pidän viimeisestä kappaleesta ja tuota itsekin teen, mutta tuo ei saisi olla syy saada hyvää asiakaspalvelua. Tuon pitäisi toimia ennemminkin toisin päin koska asiakas maksaa!

Muu tuossa sinun viestissä oli ihan höpöhöpökukkua.😁
Ei se hymy vaan ole helppoa puristaa jos oikeesti on päivän miljoonas asiakas, olet väsy, et ole ehtiny syömään ja jalat painaa jo tonnin.

Ootko koskaan kuunnellu markettityöntekijöitä? Kassalle pitäis juosta samalla kun purat kuormaa toisaalla, asiakkaat keskeyttää, jossain vaiheessa pitäis ehtiä käydä vessassakin.

Käyppä siellä ihailemassasi ryssälässä katselemassa mallia asiakaspalvelusta.
Venäjällä on ihan eri kulttuuri, olen kyllä tästä tietoinen ja tunnen hyvin.

Mutta ei me tänne sellaista haluta, eikä meidän myyntitilanteita kannata verrata venäläiseen.

Mulle riittää Tolstoin edessä seisova lipuntarkastaja niin kusen housuun tai tullivirkaiöija joka riisuttaa alasti rajalla!😂

Jos net että myymälässä juostaan kieli vyön alla niin että ei keritä palvella asiakasta ja ostokset jätetään käytävälle?
Marketeissa on myyjillä lähes aina tolkuton kiire, moni tuttu on vaihtanu muihin töihin.
Se että jättää ostokset käytävälle on Kilttiksen mulkkumaisuutta.

Jos mä oikeesti jossain oon saanu huonoa ja yrmyä palvelua niin ulkomailla turistikohteessa, jossa tiedetään sen olevan suosittu paikka: turisteilta rahat pois eikä hymyä, ja kas, ensi viikolla tulee seuraavat turistit, koska olemme suosittu kohde.
Vaikka mä olen ihan kivasti siellä heille.
Siellä kun on kokonaisen reissun ajan yrmyjen aspojen kanssa, pitää kerätä rohkeutta aina ennen kun kassalle menee juttelemaan.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Ei se hymy vaan ole helppoa puristaa jos oikeesti on päivän miljoonas asiakas, olet väsy, et ole ehtiny syömään ja jalat painaa jo tonnin.

Ootko koskaan kuunnellu markettityöntekijöitä? Kassalle pitäis juosta samalla kun purat kuormaa toisaalla, asiakkaat keskeyttää, jossain vaiheessa pitäis ehtiä käydä vessassakin.
Olen ollut kaupassa töissä nuorena.

Ei siinä kuules selitykset nyt auta, asiakkaita palvellaan hyvin!

Stoccalla olisi lisäksi saanut kenkää jos ei meikki ja vaatetus ollut asianmukainen! Niin paljon he kiinnittävät huomiota asiakaspalveluun.❤️ Piti osata lisäksi useaa kieltä!

Myyjien pitäisi yhdistyä ja vaatia enemmän aikaa asiakaspalveluun ja omistajan tulisi myös huomata että aspa tarvitsee aikaa.

Asiakkaan palaute voi olla tosi tärkeää tapauksissa missä ollaan luisuttu huonoon!

Asiakkaan tehtävä onkin viihdyttää lannistuneita aspoja ”ota tästä tikkari että jaksat” meiningillä.
Ehkäpä voisit tarjota myös pullaa ja olkapäätä koska aspoilla on aina niin vaikeaa.🤷‍♀️

Lisäksi, kaupan omistaja saa haistaa patskat, ei kuulu sille jääkö ostotilanteet puoliväliin ja ostokset lattialle!😁
Ei, vaan kaikille totinen aspa ei ole maailmanloppu.
Ja väitän, että se korreloi asiakkaan oman yksinäisyyden kokemuksen kanssa: yksinäisille iloinen kassa piristää päivää ja totinen on kauhistus, mutta hyvin verkostoituneelle asiakkaalle kassan olemus on yks hailee.

Ja ihan oikeasti, ne kassat ON väsyneitä. Jotain armoa heillekin.

Ei, vaan kaikille totinen aspa ei ole maailmanloppu.
Ja väitän, että se korreloi asiakkaan oman yksinäisyyden kokemuksen kanssa: yksinäisille iloinen kassa piristää päivää ja totinen on kauhistus, mutta hyvin verkostoituneelle asiakkaalle kassan olemus on yks hailee.

Ja ihan oikeasti, ne kassat ON väsyneitä. Jotain armoa heillekin.
Ei tuo ratkaise mitään. Huono jatkuu ja sinä haluat viitata kintaalla jokaiselle: niin asiakkaalle, aspalle kuin omistajallekin.

Jää vähän epäselväksi että kumpaa nyt puolustat asiakasta vai myyjää/yrittäjää. Jotenkin tuntuu että kumarrat kaikkiin suuntiin.
Jos itse olet yrittäjä niin luulisi sinun tietävän, että on ns normiasiakkaita ja sitten on vaikeita asiakkaita, joille ei mikään riitä tai kelpaa.
Kilttimies, johonka tämä keskustelu liittyy kuuluu valitettavasti jälkimmäiseen ryhmään.

• Tykkää
Reactions: Echo
Ratakiskoa: jokin pieni kivijalkaputiikki ja Citymarket/Tokmanni on ihan erilaiset työntekijän kannalta.

Ekassa tunnet ne tuotteet, sulla on aikaa pyyhkiä pölyjä ja asetella tavaroita, sä voit päättää millä hinnalla myyt. Kahvipannu porisee takahuoneessa.

Tokassa eli marketissa työskentelevällä on aina osa-aikainen (runko?)soppari 12-30 h, vaihtuvat mallistot joista et aina tiedä mitään, tajuton kiire, pitää säntäillä joka paikkaan, kuselle et kerkiä.

Lukekaa Lispe ja Kilttis tämä:

Jää vähän epäselväksi että kumpaa nyt puolustat asiakasta vai myyjää/yrittäjää. Jotenkin tuntuu että kumarrat kaikkiin suuntiin.
Jos itse olet yrittäjä niin luulisi sinun tietävän, että on ns normiasiakkaita ja sitten on vaikeita asiakkaita, joille ei mikään riitä tai kelpaa.
Kilttimies, johonka tämä keskustelu liittyy kuuluu valitettavasti jälkimmäiseen ryhmään.
Pitääkö valita taas puolia kuten Ukrainan ja Venäjän välilläkin?!🙄

Minä olen asiakas, mutta myös yrityksen omistaja.
Toivon Suomeen asennetta joka palvelee kaikkia.
Mutta ennen kaikkea toivon, että suomalaiset oppisivat kyseenalaistamaan ja vaatimaan parempaa.

Just kävin yks päivä Lidlissä ja mua ärsytti taas kun ne tuotteet on hujan hajan.
Eli työntekijöille annettu käsky: älkää purkako niitä paaleja.

Mutta aika on rahaa. Hei, se on MARKETTI.
Työntekijät juoksevat siellä hirveellä kiireellä kassalle, kaikesta on otettu löysät pois.

Jos siihen tulee joku mulkero asiakas joka mielenosoituksellisesti jättää tamponit ja 50 euron korin keskelle kauppaa, niin se nääntynyt myyjä ei edes ehdi huomata sitä.

Ratakiskoa: jokin pieni kivijalkaputiikki ja Citymarket/Tokmanni on ihan erilaiset työntekijän kannalta.

Ekassa tunnet ne tuotteet, sulla on aikaa pyyhkiä pölyjä ja asetella tavaroita, sä voit päättää millä hinnalla myyt. Kahvipannu porisee takahuoneessa.

Tokassa eli marketissa työskentelevällä on aina osa-aikainen (runko?)soppari 12-30 h, vaihtuvat mallistot joista et aina tiedä mitään, tajuton kiire, pitää säntäillä joka paikkaan, kuselle et kerkiä.

Lukekaa Lispe ja Kilttis tämä:

Selitykset eivät jeesaa. Asiakaspalvelu Suomessa mielestäni vaatii tarkastelua.

Käsittämätöntä miten jokaisen etu ei kelpaa vaan puolustellaan suomalaisille huonoa!😦

Ei mikään ihme, että maa on tässä jamassa ja on matalapalkkausta yms.

Nouskaa ihmiset ylös ja pitäkää puolenne, vaatikaa parempaa.

Selitykset eivät jeesaa. Asiakaspalvelu Suomessa mielestäni vaatii tarkastelua.

Käsittämätöntä miten jokaisen etu ei kelpaa vaan puolustellaan suomalaisille huonoa!😦

Ei mikään ihme, että maa on tässä jamassa ja on matalapalkkausta yms.

Nouskaa ihmiset ylös ja pitäkää puolenne, vaatikaa parempaa.
Parempaa palvelua mä Suomessa saan kuin muualla.

Yhteistyössä