Miksi tällä kertaa Tokmannin myyjä avautui asiakkaalle jolla on yli 50 euron edestä tuotteita valmiiksi korissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ihminen ole kone.
Mä pyrin olemaan iloinen ja ystävällinen kaikille, mutta huomaan jossain vaiheessa työpäivää että se hymy jähmettyy ja luulen hymyileväni.

Ja vaikken ole pörssiyhtiössä töissä, niin kaupan alan jutuissa syyttäkäämme pörssiyhtiöitä, jotka kurjistavat kaiken. Ei ole aikaa.

Hyvä indigaattori myöskin tuo aspan kiire ja ahdinko, ja, se tehdään lisäksi pienellä palkalla!

Tämäkin muuttuisi JOS asiakkaat alkaisivat vaatia parempaa!

Kuluttajat/kansalaiset määrävät tahdin kaikessa.

Mutta jos heitä aivopestään ja sumutetaan vuosia niin he eivät enää edes ymmärrä mikä heille on parasta/hyväksi.
Ovat kuin keitetyt ravut.

Just kävin yks päivä Lidlissä ja mua ärsytti taas kun ne tuotteet on hujan hajan.
Eli työntekijöille annettu käsky: älkää purkako niitä paaleja.

Mutta aika on rahaa. Hei, se on MARKETTI.
Työntekijät juoksevat siellä hirveellä kiireellä kassalle, kaikesta on otettu löysät pois.

Jos siihen tulee joku mulkero asiakas joka mielenosoituksellisesti jättää tamponit ja 50 euron korin keskelle kauppaa, niin se nääntynyt myyjä ei edes ehdi huomata sitä.
Juuri näin. Jos menet ruuhka-aikana Lidliin, pakasteet sulavat kassajonossa. Sen ketjun toimintaperiaate on tuo. Siellä eivät kassat istu tyhjänpanttina. Parilla ensimmäisellä kerralla tämä on tietenkin asiakkaalle ikävää, mutta jossain vaiheessa se pitää asiakkaankin ymmärtää ja oppia. Toki voi alkaa lähetellä sähköpostia Saksaan ja toivoa ketjun muuttavan konseptiaan, mutta ei se sitä kyllä muuta. Jos haluat päästä pakasteiden kanssa suoraan odottavan kassan palveltavaksi, mene johonkin muuhun kauppaan, jossa on todennäköisesti kalliimmat hinnat, tai mene Lidliin joskus muulloin kuin työmatkalla.

• Tykkää
Reactions: Echo
Juuri näin. Jos menet ruuhka-aikana Lidliin, pakasteet sulavat kassajonossa. Sen ketjun toimintaperiaate on tuo. Siellä eivät kassat istu tyhjänpanttina. Parilla ensimmäisellä kerralla tämä on tietenkin asiakkaalle ikävää, mutta jossain vaiheessa se pitää asiakkaankin ymmärtää ja oppia. Toki voi alkaa lähetellä sähköpostia Saksaan ja toivoa ketjun muuttavan konseptiaan, mutta ei se sitä kyllä muuta. Jos haluat päästä pakasteiden kanssa suoraan odottavan kassan palveltavaksi, mene johonkin muuhun kauppaan, jossa on todennäköisesti kalliimmat hinnat, tai mene Lidliin joskus muulloin kuin työmatkalla.
Älä vaan missään nimessä tee mitään, että saisit parempaa palvelua!😁

Kuluttajat/kansalaiset määrävät tahdin kaikessa.

Mutta jos heitä aivopestään ja sumutetaan vuosia niin he eivät enää edes ymmärrä mikä heille on parasta/hyväksi.
Ovat kuin keitetyt ravut.
Suomalaiset menevät hinta edellä. Se tarkoittaa, että palvelu on toissijaista. Tämä maa on täynnä ihmisiä, jotka tilaavat ulkomaisista nettikaupoista kun säästävät sillä 40 euroa ja valittavat kun kalja maksaa 8 euroa tuoppi kaupungin parhaalla paikalla. Joku ajaa 100 kilometriä ilmaisen ämpärin perässä yms. Kyllä meillä palveluakin saa, mutta siitä pitää maksaa. Ei mitään ylimääräistä, mutta sen verran, että sitä asiakaspalvelijaa on varaa seisottaa odottamassa palveltavia asiakkaita. Tämä ei ole halpakauppojen konsepti.

• Surullinen
Reactions: Lispetti
Mutta teepäs kuten allekirjoituksesi sanoo: kulje hetki Tokmannin myyjän saappaissa. ;)
No sitähän he tekevät koko ajan; vievät toisilta kengätkin jalasta.😬
Kuluttajien ja aspojen ei pitäisi antaa omistajien riistää, mutta tulisi ottaa huomioon asioita myös omistajien näkövinkkelistä.

Älä vaan missään nimessä tee mitään, että saisit parempaa palvelua!😁
Älä nyt viitsi. Mielenosoitus Lidlissä ei tule muuttamaan sen ketjun konseptia yhtään mitenkään. Tosin suomalaiset saivat kyllä ainoana kansana meikäläiset pakkaustasot kassoihin, mutta se oli silloin kun ketju oli vasta tulossa Suomeen. Nyt toiminta on jo vakiintunutta.

Ja itse asioin K-marketissa juuri sen takia, että saan parempaa palvelua. Se on se minun tekoni. Mutta Lidlin konsepti on erilainen ja asiakkaita piisaa sielläkin.

• Tykkää
Reactions: Echo
Älä nyt viitsi. Mielenosoitus Lidlissä ei tule muuttamaan sen ketjun konseptia yhtään mitenkään. Tosin suomalaiset saivat kyllä ainoana kansana meikäläiset pakkaustasot kassoihin, mutta se oli silloin kun ketju oli vasta tulossa Suomeen. Nyt toiminta on jo vakiintunutta.

Ja itse asioin K-marketissa juuri sen takia, että saan parempaa palvelua. Se on se minun tekoni. Mutta Lidlin konsepti on erilainen ja asiakkaita piisaa sielläkin.
Ihan samalla tavoin kuin tuo pakkausjärjestely muutettiin, muutetaan muitakin asioita, kunhan maksajat vaan avautuvat tarpeeksi epäkohdista.

Parempi ja parempi palvelu...

No jaa. On aspan hyvä hymyillä ja olla ystävällinen, koska vaikkapa vanhukselle tai yksinäiselle se voi olla päivän ainut kontakti.

Mutta kyllä se tulkinta riippuu asiakkaan elämäntilanteesta.
Mulla oli opiskeluaikana välillä vain 1-2 ystävää siinä kaupungissa ja kun ei heissä viitsinyt aina roikkua, niin voi pojat kun viikonloput yksin oli pitkiä.

Sä alat kuunnella kerrostalonaapureiden vessanvetämisiä liikaa. Alat miettiä rappukäytävässä moikkaamistakin, kadulla mietit että näytänkö pöljältä. Lenkillä kuuntelet omia ajatuksiasi. Sua ottaa aivoon kun oman ikkunan alla joku parikymppisten porukka juhlii ja sä et ole mukana. Kassa oli yrmy.
Kaikkeen kiinnität huomiota.

Entäs kun sulla on perhettä, illalla menoa kaveriporukalla, töissä kiirettä: tulkinta on täysin eri.
Vaikka kassalla olisi Joe Biden niin et huomaa sitä, kaupungilla viuhdot kiireellä lasten kanssa, lenkkeillessä mietit vaan työasioita ja Mirkun läksiäislahjaa, ja sua vastaan voi lenkillä tulla vaikka kaupunginorkesteri ja et huomaa sitä.
Kun elämässä on ihmisiä, on itsetunto parempi, ja sen mukaan tulkitset tilanteet.

Ja kun on ihmisiä elämässä, näet ne olennaiset: se ynseä aspa on tosi iloinen kun alat sitä jututtaa, surullisen oloinen naapuri ilahtuu kun huomioit häntä.

Viimeksi muokattu:
Ei muuteta. Lidlillä on oma lokeronsa kauppojen ekosysteemissä ja siitä pidetään kiinni.
Kuluttaja päättää mitä täällä myydään ja miten! Tästä ei ole kahta sanaa.

Älä alista itseäsi mihinkään orjan asemaan. Sinunkin mielipiteelläsi on väliä ja ansaitset vastinetta rahoillesi.

...lisään vielä, että lähes aina yrmyn kuoren alta tulee iloinen ja ystävällinen ihminen, kun sen kans juttelee.

Eli se eka naamalukema ei kerro mulle oikeastaan...mitään.

Juuri näin. Ja sen takia K-market on kalliimpi.
Mutta elämä on valintoja, jos kunkin lompakko kestää.

Kuluttaja päättää mitä täällä myydään ja miten! Tästä ei ole kahta sanaa.

Älä alista itseäsi mihinkään orjan asemaan. Sinunkin mielipiteelläsi on väliä ja ansaitset vastinetta rahoillesi.
Ei pörssiyhtiöiden maailmassa kuluttaja päätä yhtään mitään, jos ei lehdissä ole joku isompi kohu.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Parempi ja parempi palvelu...

No jaa. On aspan hyvä hymyillä ja olla ystävällinen, koska vaikkapa vanhukselle tai yksinäiselle se voi olla päivän ainut kontakti.

Mutta kyllä se tulkinta riippuu asiakkaan elämäntilanteesta.
Mulla oli opiskeluaikana välillä vain 1-2 ystävää siinä kaupungissa ja kun ei heissä viitsinyt aina roikkua, niin voi pojat kun viikonloput yksin oli pitkiä.

Sä alat kuunnella kerrostalonaapureiden vessanvetämisiä liikaa. Alat miettiä rappukäytävässä moikkaamistakin, kadulla mietit että näytänkö pöljältä. Lenkillä kuuntelet omia ajatuksiasi. Sua ottaa aivoon kun oman ikkunan alla joku parikymppisten porukka juhlii ja sä et ole mukana. Kassa oli yrmy.
Kaikkeen kiinnität huomiota.

Entäs kun sulla on perhettä, illalla menoa kaveriporukalla, töissä kiirettä: tulkinta on täysin eri.
Vaikka kassalla olisi Joe Biden niin et huomaa sitä, kaupungilla viuhdot kiireellä lasten kanssa, lenkkeillessä mietit vaan työasioita ja Mirkun läksiäislahjaa, ja sua vastaan voi lenkillä tulla vaikka kaupunginorkesteri ja et huomaa sitä.

Ja kun on ihmisiä elämässä, näet ne olennaiset: se ynseä aspa on tosi iloinen kun alat sitä jututtaa, surullisen oloinen naapuri ilahtuu kun huomioit häntä.
Yrität tässä tehdä diaknoosia Kilttiksestä.
Miksi et kysy suoraan sen sijaan että vain arvailet?

Mielestäni diagnoosi ei saa määritellä sitä millaista palvelua saat kaupasta.

Olen joka päivä asiakaspalvelun palveltavana ja huomaan valtavasti puutteita ja olen täynnä parannusehdoituksia. Usein välitän tämän eteen päin reglamaation tai muun muodossa.
Millaisen diagnoosin minusta keksit?🤔

Ei pörssiyhtiöiden maailmassa kuluttaja päätä yhtään mitään, jos ei lehdissä ole joku isompi kohu.
Höpöhöpö. Asiakkaat kantavat rahansa kaupoille.
Jos enenevässä määrin vaihtavat lafkaa niin se onkin sitten sen tarun loppu.

Yhteistyössä