Miksi tällä kertaa Tokmannin myyjä avautui asiakkaalle jolla on yli 50 euron edestä tuotteita valmiiksi korissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tukussa vastaavat tuotteet maksaa yleensä aina enemmän kuin kaupoissa.
Riippuu millaisia määriä ostat?

En ole itse huomannut että olisivat kalliimpia.
Toki yksittäisi tuotteita saattaa olla, mutta vain yksittäisiä.

Prisma on saanut joskus noottia joistain äärimmäisen halvoista, jotka ovat olleet halvempia kuin tukussa ja muilla kauppiailla.

Oikeasti tuotteissa on älyttömät katteet!

Taitaa pointti mennä vähän ohi. Jos joku haluaa hyötyä minusta niin hän myös käyttäytyy. Aina. Huonon palvelun hyväksyn mutta tiuskiminen ja asiattomuudet johtaa siihen että kärry tai kori jää siihen paikkaan ja poistun myymälästä. Daamini on opetettu sama ihan lapsesta lähtien. Kukaan ei pääse rahastamaan meitä ja vielä vittuilemaan päälle.

Yrität tässä tehdä diaknoosia Kilttiksestä.
Miksi et kysy suoraan sen sijaan että vain arvailet?

Mielestäni diagnoosi ei saa määritellä sitä millaista palvelua saat kaupasta.

Olen joka päivä asiakaspalvelun palveltavana ja huomaan valtavasti puutteita ja olen täynnä parannusehdoituksia. Usein välitän tämän eteen päin reglamaation tai muun muodossa.
Millaisen diagnoosin minusta keksit?🤔
Ja dg? Sä oot hörhö, my dear. :)

• Haha
Reactions: Lispetti
Riippuu millaisia määriä ostat?

En ole itse huomannut että olisivat kalliimpia.
Toki yksittäisi tuotteita saattaa olla, mutta vain yksittäisiä.

Prisma on saanut joskus noottia joistain äärimmäisen halvoista.

Oikeasti tuotteissa on älyttömät katteet!
Pitää ostaa jatkuvasti ja isoja määriä kerralla, tyyliin kymmenillä tuhansilla vuodessa, että voi saada jotain alennusta. Tukkukaupat on tarkoitettu HoReCa-toimijoille ja ne haluaa isoja asiakkaita.
Isot tukkupakkaukset taas voi olla kilohinnaltaan melko kilpailukykyisiä kauppojen pienempiin pakkauksiin verrattuna. Meillä se tarkoittaa sitä että puurohiutaleita tulee 10 kiloa ja mysliä 5 kiloa kerralla.

Yrität tässä tehdä diaknoosia Kilttiksestä.
Miksi et kysy suoraan sen sijaan että vain arvailet?

Mielestäni diagnoosi ei saa määritellä sitä millaista palvelua saat kaupasta.

Olen joka päivä asiakaspalvelun palveltavana ja huomaan valtavasti puutteita ja olen täynnä parannusehdoituksia. Usein välitän tämän eteen päin reglamaation tai muun muodossa.
Millaisen diagnoosin minusta keksit?
Lapsellinen ja naiivi.

• Tykkää
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Echo
Taitaa pointti mennä vähän ohi. Jos joku haluaa hyötyä minusta niin hän myös käyttäytyy. Aina. Huonon palvelun hyväksyn mutta tiuskiminen ja asiattomuudet johtaa siihen että kärry tai kori jää siihen paikkaan ja poistun myymälästä. Daamini on opetettu sama ihan lapsesta lähtien. Kukaan ei pääse rahastamaan meitä ja vielä vittuilemaan päälle.
Mitä asiatonta se myyjä teki, herra kermainen pebanterimme?

• Haha

Kyse on siitä, että sulla menee koko elämässä pointti ohi, et näe metsää puilta. Nillität pikkuasioista.

Kyseessä ei ole massiivinen huonon palvelun aalto joka kohdistetaan juuri suhun, vaan koet asiat päin p*rsettä.

Sä näet hymyttömän tyly-Pirkon kassalla - mä näen hänessä kiltin, uupuneen ja lämpimän ihmisen, joka on hymyillyt 100000 kertaa eikä enää jaksa.

Mikä on Kilttis ratkaisuna huonon asiakaspalvelun kokemukseen?
Onko se 100 reklamaation tekeminen?

Ratkaisu on: hommaa ystäviä. Äijäporukka.

Liity metsästysporukkaan ja työpaikkasi juorurinkiin. Ala korjata autoja ja liity autoporukkaan.

Silloin koet että elämä on helppoa, sua hymyilyttää, näet kaikesta sen aurinkoisen puolen. Tokmannin työntekijät tuntuu ihanilta koska SULLA on menoa illalla hirvipeijaisiin. Sut on kutsuttu johonkin.

En tykkää Dingo-bändistä, mutta heidän yks kertosäe osuu asian ytimeen:
"Ja elämä on helppoo silloin kun on joku, josta pitää kii". Enkä tarkota pelkästään sun daamia.

Elämässä ei koskaan saa laittaa kaikkia munia samaan koriin. Pitää olla monessa suunnassa ystäviä: töissä, naapurustossa, harrastuksissa. Puolisoon lämpimät välit, hyvät välit sukulaisiin.

Koska jos jokin osa-alue pettää (esim.eukko lähtee lätkimään/töissä joku on oikeesti tyly), ne muut osa-alueet kannattelee.

Jos meikästä tulee sellainen että katson jokaista kassan tai aspan yrmyilyä, niin mulla on silloin liian vähän elämää.

Te olette omasta tahdostanne orjia ja hyökkäätte sellaisen kimppuun joka yrittää ajaa teidän etuja.

How ever, koska ette tätä edes ymmärrä
niin teidän dg on ameeba.🤗
Ainut mitä rivikansalainen voi tehdä, on olla äänestämättä Kokoomusta.

Nimenomaan. Sen takia Lidlillä ja Tokmannilla menee lujaa ja Stockmann sen sijaan on menossa konkkaan.
Ja taas on työpaikkoja vähemmän.
Kohta käydään kaikki tukkujen omaisissa varastoissa/halleissa jossa automaatio hoitaa hyllyttämisen.🤗

Ja kaikki hurraavat kun on vielä se viimeinen killinki digivaluuttaa kortilla/ihon alla sirussa.
Ja jos et hurraa niin sinulta evätään lupa käyttää maksutapaa x-ajaksi.🤗

• Tykkää
Reactions: Echo
Elämässä ei koskaan saa laittaa kaikkia munia samaan koriin. Pitää olla monessa suunnassa ystäviä: töissä, naapurustossa, harrastuksissa. Puolisoon lämpimät välit, hyvät välit sukulaisiin.

Koska jos jokin osa-alue pettää (esim.eukko lähtee lätkimään/töissä joku on oikeesti tyly), ne muut osa-alueet kannattelee.

Jos meikästä tulee sellainen että katson jokaista kassan tai aspan yrmyilyä, niin mulla on silloin liian vähän elämää.
Mjoo, pointti tuli selväksi.

Mutta mutta, toivoisin silti parempaa asiakaspalvelua.😁
Jos minua ei tervehditä kassalla/kauppaan mennessä niin puutun tähän ihan joka kerta!
Enkä päästä ikinä aspaa livahtamaan karkuun, ennen kuin olen saanut sen mitä tulin hakemaan.

En katsoisi, että olen mitenkään elämätön ihminen.🤷‍♀️😬

• Vau!
Reactions: Echo
Nimenomaan. Sen takia Lidlillä ja Tokmannilla menee lujaa ja Stockmann sen sijaan on menossa konkkaan.
Stockalla menee huonosti koska ne ei kouluta henkilökuntaa työhönsä. Vanhemmat myyjät on hyvin osaavia ja ammattitaitoisia mutta nuoret ja nykyään myös osa esimiehistä on samaa tasoa kuin missä tahansa muualla.

• Rakkaus
Stockalla menee huonosti koska ne ei kouluta henkilökuntaa työhönsä. Vanhemmat myyjät on hyvin osaavia ja ammattitaitoisia mutta nuoret ja nykyään myös osa esimiehistä on samaa tasoa kuin missä tahansa muualla.
Koska asiakkaat eivät ole valmiita maksamaan palvelusta. Jatkuvasti saa kuulla valitusta ylihintaisista tuotteista ja miten samaa tavaraa saa halvemmalla netistä.

Mua oikeestaan joskus pännii jos aspa on iloinen ja pirteä. :D Koska siinä on jaksettava vääntää itse samanlainen pirteys.

Sellainen hyvin, hyvin pieni minimihymy on paras. Molemmat on väsyneitä ja kiireisiä se on yhteinen sopimus että molemmat päästää toisensa helpolla.
"En ota kuittia, kiitos hei." Ja äkkiä pihalle.
Ihanaa :love:

Ei marketti ole ystävyyslaitos. Silti niiltä samoilta kassoilta olen saanut iloista juttelua niiden osalta, joihin oon muissa yhteyksissä tutustunut.

Ei se markettikäytös kerro ihmisestä yhtääään mitään.

Pienellä koulutuksella sinustakin saa ihan hyvän aspan.

Kaikkihan me aspoja ollaan omilla aloillamme.
Minä olin opiskeluaikoina Seppälässä ja Stoccalla myymässä rättejä.

Palan halusta kuulla sinun Suomessa saamaasi huonoa palvelua!
Muutkin - kertokaa!
Tapahtui jossain snadin keskustan Seppälässä, mutta sinä olit silloin vielä vaipoissa joten en syytä tietenkään sinua 😁

Oli aika paljon jonoa sillä hetkellä ainokaiselle (nais)kassalle. Hän ei muutenkaan oikein sopinut kaavaan, paremminkin Neuvostoliiton silloiseen kuulamörssäriryhmään. No naama oli kuin elefanttinaaraan se ja hän mielenosoituksellisesti änkesi rivakasti ihmisten vaatteita kassiin ja paiskoi niitä pöydälle. Ihmiset katselivat ihan silmät pyöreenä touhujaan ja aikuisemmatkin olivat kuin kusi sukassa.

No olin aika nuori silloin ja en avannut suutani. Mutta tänä päivänä aivan varmasti olisin huomauttanut asiasta esim näin:

-”Tiedätkö kuka olen”
-”En”
-”Olen työnantajasi” 😎

Ja sitten on vielä yksi todella pöyristyttävä ravintolakokemus. Se tarjoilija kohteli kaikkia tasapuolisen töykeästi. Silloin valitin samantien paikanpäällä hoville, hän jopa kertoi että on muualtakin tullut palautetta. Mekin huomattiin daamin kanssa naapuripöydissäkin ihmeteltiin käyttäytymistä. Keskusteltiinkin näiden naisten kanssa.
Voisin lyödä vetoa että se oli hänen viimeinen työpäivänsä. Ilmeisestikin mt-ongelmia oli.

Saatiin ihan kivat etusetelit ja tultiin jonkun viikon kuluttua takaisin syömään oikeinkin hyvin 😋😋 Tietysti ensin tarkistettiin ettei kyseinen nainen ole vuorossa.

• Haha
Mä jauhan tästä, koska itse olen ollut nuorena ns.pakkasen puolella pahasti tulkinnoissani.

En halua enää koskaan tulkita sosiaalisia tilanteita väärin, koska se on prseestä. Turhia epäilyjä, turhaa kiistaa, turhia pelkoja, vaikka ne kyseiset ihmiset olisi oikeesti tosi mukavia.

Mun elämä opiskelijaboxissa oli harmaa ja ahdistava, monet ihmiset näyttäytyi kiusaajina.

Oli ihana kun välillä siinä opiskelijaboxissa kävi omaa lapsuudenperhettä tai joku kaveri. Silloin kaikki tuntui aurinkoiselta ja lämpimältä: naapureista tuli kivoja, kaupan kassat oli kivoja kun yhdessä mentiin kaupoille .

Heidän lähdettyään koitti lähes autistinen tyhjyys, värit katosivat, alkoi pikkutarkkojen asioiden huomioiminen.
"Virtanen ei piittaa musta koska jumpsuttaa 24 maissa yläkerrassa, Korhonen tupakoi ikkunani alla."

Eijeijei. Se on eri asia jos aspa ei oikeesti palvele tai naapuri on oikeesti epäreilu. Mut hyvän kohtelun ja huonon välissä on tavallista epätäydellisyyttä.

Tapahtui jossain snadin keskustan Seppälässä, mutta sinä olit silloin vielä vaipoissa joten en syytä tietenkään sinua 😁

Oli aika paljon jonoa sillä hetkellä ainokaiselle (nais)kassalle. Hän ei muutenkaan oikein sopinut kaavaan, paremminkin Neuvostoliiton silloiseen kuulamörssäriryhmään. No naama oli kuin elefanttinaaraan se ja hän mielenosoituksellisesti änkesi rivakasti ihmisten vaatteita kassiin ja paiskoi niitä pöydälle. Ihmiset katselivat ihan silmät pyöreenä touhujaan ja aikuisemmatkin olivat kuin kusi sukassa.

No olin aika nuori silloin ja en avannut suutani. Mutta tänä päivänä aivan varmasti olisin huomauttanut asiasta esim näin:

-”Tiedätkö kuka olen”
-”En”
-”Olen työnantajasi” 😎

Ja sitten on vielä yksi todella pöyristyttävä ravintolakokemus. Se tarjoilija kohteli kaikkia tasapuolisen töykeästi. Silloin valitin samantien paikanpäällä hoville, hän jopa kertoi että on muualtakin tullut palautetta. Mekin huomattiin daamin kanssa naapuripöydissäkin ihmeteltiin käyttäytymistä. Voisin lyödä vetoa että se oli hänen viimeinen työpäivänsä. Ilmeisestikin mt-ongelmia oli.

Saatiin ihan kivat etusetelit ja tultiin jonkun viikon kuluttua takaisin syömään oikeinkin hyvin 😋😋 Tietysti ensin tarkistettiin ettei kyseinen nainen ole vuorossa.
Tuo Seppälän keissi!
*huutonaurua*😂🤣

Paljon mahdollista, että en ollut vielä edes pilke isäni silmäkulmassa, mutta eipä se ikää katso, että osaa tunnistaa oman etunsa ja että osaa pitää puolensa.👍 Eli vaikka olen nyt nuorempi kuin muut täällä niin ei minun mielipiteitäni sen vuoksi tarvitse muiden dissata (näen tätä paljon!)

Ihmiset tyytyvät nykyään mihin tahansa pa$kaan ja hyökkäävät sellaisten kimppuun kuka haluaa kaikille parempaa.

- koronarokotukset
- haittamaahanmuutto
- matalapalkat
- köyhien kyykyttäminen
- uutisointi paperitiikerivenäjästä joka museotankeilla porskuttaa

Vaikka ihan sekin että osaa ei kiinnosta mitä ja miten kaupoissa myydään.
jne.

Kaikissa näissä keisseissä on yhtä se että ovat vahvasti valhetta ja propagandaa, tästä syystä aivopessyt ihmiset huomaa siitä, että he oikein hermostuvat ja lähtevät kiivaasti väittämään vastaan, vaikka heidän etuja ajetaan.🤷‍♀️

Kaipa he tosiaan olettavat että mitään ei ole tehtävissä, koska heidät on niin aivopesty?
Jokainen fiksu ihminen ymmärtää että ei täällä vello mitkään luonnonilmiöiden kaltaiset asiat vailla mahdollisuutta vaikuttaa.
Kyllä kansalainen ja kuluttaja voivat vaikuttaa mihin vain kunhan päästään ensin porukalla yhteisymmärrykseen siitä mikä on meille parasta.❤️

Viimeksi muokattu:
Rakennus-tai autotarvikeliikkeen miesmyyjät on hyvä esimerkki.

Katseensa liikkeeeseen astuessani oli (varsinkin nuorempana ollessani) ynseän, huvittuneen ja seksistisen välimaastosta, ja tunsin itseni tyhmäksi kun en tienny joka mutteria ja laakeria.

Mutta vanhempana olen oppinut heitä tuntemaan ja tajunnut että ne örähtelevät mörköäijät on leppoisia perheenisiä, mukavia naapureita ja muutenki lämpimiä ja tuntevia ihmisiä.

Yhteistyössä