Sulle provikkapalkka!Hyvä asiakaspalvelija ois jättänyt teille kaikki myymättä, kitisette joka pikkuasiasta.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Sulle provikkapalkka!Hyvä asiakaspalvelija ois jättänyt teille kaikki myymättä, kitisette joka pikkuasiasta.
Onneksi saan palkkani sillain ettei tarvitse jokaisen rinsessan joka paheksuntaa kestää.Sulle provikkapalkka!
Eikö esim kodinkoneliikkeissä ole joku provikkapalkkaus?En halua leijua, mutta
olen toiminut markkinointitoimiston päällikkönä.
Olen pitänyt luentoja työntekijöilleni ja leiponut heistä ammattitaitoisia myyjiä ja asiakaspalvelijoita.
Ongelmana normaali vähittäismyymälässä on, että nämä työntekijät eivät ole ammattitaitoisia, eikä heitä kiinnosta ostaako asiakas tuotteen.
Mielestäni osittaista provikkapalkkaa voisi kokeilla useassa paikassa, mutta vasta riittävän koulutuksen jälkeen.
Myyntitapahtuma alkaa aina asiakkaan tunnistamisesta.
Monet ammattitaitoiset aspat puhuvat että heillä on loistava ihmistuntemus.
Kaikista ei ole ammattitaitoisiksi asiakaspalvelijoiksi - joskus työssä vaaditaan sietämistä, mutta myös psykologiaa ja oveluutta.Onneksi saan palkkani sillain ettei tarvitse jokaisen rinsessan joka paheksuntaa kestää.
Se on muuten totta että aspat on yleensä ammattitaidottomia.Kaikista ei ole ammattitaitoisiksi asiakaspalvelijoiksi - joskus työssä vaaditaan sietämistä, mutta myös psykologiaa ja oveluutta.
Hyvä, että olet tunnistanut tämän itsessäsi, että sinusta ei hommaan ole. Helpompi kaikille.![]()
Tässä kohtaahan ongelma on siinä että asiakas on molopää mille ei kelpaa mikään, se näkee asiat niin et kaik on sitä vastaan.En halua leijua, mutta
olen toiminut markkinointitoimiston päällikkönä.
Olen pitänyt luentoja työntekijöilleni ja leiponut heistä ammattitaitoisia myyjiä ja asiakaspalvelijoita.
Ongelmana normaali vähittäismyymälässä on, että nämä työntekijät eivät ole ammattitaitoisia, eikä heitä kiinnosta ostaako asiakas tuotteen.
Mielestäni osittaista provikkapalkkaa voisi kokeilla useassa paikassa, mutta vasta riittävän koulutuksen jälkeen.
Myyntitapahtuma alkaa aina asiakkaan tunnistamisesta.
Monet ammattitaitoiset aspat puhuvat että heillä on loistava ihmistuntemus.
Mutta väärin tässä hommassa toimii se, joka jättää omalla käytöksellään tuotteet myymättä, aiheuttaen kaupalle huonoa tulosta.Tässä kohtaahan ongelma on siinä että asiakas on molopää mille ei kelpaa mikään, se näkee asiat niin et kaik on sitä vastaan.
Vaikka kaikki menisikin hyvin niin silti se kuvittelee et kaikki haluaisi sen muijankin viedä.
Jos asiat on niin hyvin kun antaa ymmärtää niin keskittyisi vaan haliin ja paneen tyttistään, itse ainakin niin tekisin.
Ja miksi hän on aina ollut koulukiusattu, opinnoissa syrjitty, naisten pelkäämä ja riidoissa naapureidensa kanssa? Kyllä on tosiaan yhden ihmisen elämään sattunut paljon luonnevikaisia tuttuja ja tuttavuuksia.Kuinka usein kilttimies kertoo koko tarinan?
Kuinka ihmeessä hän saa aina huonoa palvelua?
Kysyä mihin tarkoitukseen tulee ja katsoa yhdessä asiakkaan kanssa toisia lankoja.Mitäköhän hra. kilttimies olisi odottanut ja toivonut myyjän sanovan tai tekevän, kun noin verisesti loukkaantui. Ja filtterin laitan "tiuskaisuun", kyseessä oli vain asiakkaalle epämieluisa vastaus. Eli olisiko myyjän pitänyt sanoa, että on niitä lankoja tuolla maaliosastolla, mennääs yhdessä etsimään. Sitten todeta yhdessä myyjän kanssa, että eipä ollutkaan ja halailla toistenne olkapäitä vasten siinä toisianne lohduttaen? Vai olisiko myyjän pitänyt aloittaa välitön valittelu ja pahoittelu? Heittäytyä ikään kuin itkijänaiseksi siinä asiakkaan edessä ja aloittaa kovaääninen itkuvirsi ja surra asiakkaan puolesta? Vai olikohan asiakkaalla toiveissa joku vieläkin eksoottisempi ja maagisempi vaihtoehto? Myyjä taikoisi lankaa puseronsa alta, tai että itse muuttuisi lankakeräksi?
Luonnevikainen tai ei niin Suomessa saa usein ammattitaidotonta asiakaspelvelua.Ja miksi hän on aina ollut koulukiusattu, opinnoissa syrjitty, naisten pelkäämä ja riidoissa naapureidensa kanssa? Kyllä on tosiaan yhden ihmisen elämään sattunut paljon luonnevikaisia tuttuja ja tuttavuuksia.![]()
tai tunkea ne langat johonkin mihinkä aurinko ei paista, vois kitinä edes hetksi tauota.Kysyä mihin tarkoitukseen tulee ja katsoa yhdessä asiakkaan kanssa toisia lankoja.
Mutta, oot hauska!
Kauhean väkivaltaisia fantasioita!tai tunkea ne langat johonkin mihinkä aurinko ei paista, vois kitinä edes hetksi tauota.
Tässä tapauksessahan ei ollut kyse huonosta asiakaspalvelusta. Sen sijaan on moukkamaista käytöstä ja työntekijöitä halveksivaa jättää ostoksensa koriin lattialle sen sijaan, että palauttaa ne paikoilleen, jos ei haluakaan ostaa niitä.Luonnevikainen tai ei niin Suomessa saa usein ammattitaidotonta asiakaspelvelua.
Toki korin jättäminen lattialle oli väärin, mutta kohtuu hyvä osoitus pakoon luikkivalle asiakaspalvelijalle siitä, että olisi saanut tehdä hiukan töitä rahansa eteen.Tässä tapauksessahan ei ollut kyse huonosta asiakaspalvelusta. Sen sijaan on moukkamaista käytöstä ja työntekijöitä halveksivaa jättää ostoksensa koriin lattialle sen sijaan, että palauttaa ne paikoilleen, jos ei haluakaan ostaa niitä.
No jos tarina on totta, myyjähän tiuski työnantajilleen, eli asiakkaille, niin se oli todella törkeää ja surkeaa ammattitaidottomuutta hänen puoleltaan. Samaa mieltä Lissun kanssa, lisään vielä että korin jättäminen niille sijoilleen oli ihan hyvä jäynä ala-arvoisesta ”palvelusta”.Tässä tapauksessahan ei ollut kyse huonosta asiakaspalvelusta. Sen sijaan on moukkamaista käytöstä ja työntekijöitä halveksivaa jättää ostoksensa koriin lattialle sen sijaan, että palauttaa ne paikoilleen, jos ei haluakaan ostaa niitä.
Siitähän Kilttis vasta olisikin suuttunut mitä se sille myyjälle kuuluu mihin käyttöön langat tulee. Varsinkin kun hän tuli ostamaan 7veljestä eikä mitään muuta lankaa!Kysyä mihin tarkoitukseen tulee ja katsoa yhdessä asiakkaan kanssa toisia lankoja.
Mä oon nuorena pojankloppina ollut myyjänä erikoistavarakaupassa, en Tokmannilla tosin. Tämä ehdottamasi vaihtoehto on yleensä se joka saa asiakkaan suuttumaan. Suomalainen ostaa hintaa ja etenkin tietenkin silloin, kun on alennuksen perässä. Eli tuossa tilanteessa kun myyjä tarjoaa joko kalliimpaa ja samanlaatuista tai huonompaa ja samanhintaista, alkaa kovaääninen valitus. Se samanlaatuinen toinen lanka pitäisi saada sillä tarjouksen hinnalla, tai asiakas mun kokemuksen mukaan alkaa itkemään seuraavaa: ”tämä on teidän strategia, että saatte asiakkaan tänne ja nyt myytte sitten kalliimpaa”.Kysyä mihin tarkoitukseen tulee ja katsoa yhdessä asiakkaan kanssa toisia lankoja.
Mutta, oot hauska!
Pienellä koulutuksella sinustakin saa ihan hyvän aspan.Mä oon nuorena pojankloppina ollut myyjänä erikoistavarakaupassa, en Tokmannilla tosin. Tämä ehdottamasi vaihtoehto on yleensä se joka saa asiakkaan suuttumaan. Suomalainen ostaa hintaa ja etenkin tietenkin silloin, kun on alennuksen perässä. Eli tuossa tilanteessa kun myyjä tarjoaa joko kalliimpaa ja samanlaatuista tai huonompaa ja samanhintaista, alkaa kovaääninen valitus. Se samanlaatuinen toinen lanka pitäisi saada sillä tarjouksen hinnalla, tai asiakas mun kokemuksen mukaan alkaa itkemään seuraavaa: ”tämä on teidän strategia, että saatte asiakkaan tänne ja nyt myytte sitten kalliimpaa”.
Eli myyjä ohjeisti mielestäni ihan oikein. Se seitsemän seinähullun hullunhalpa lanka löytyy vielä netistä. Eli asiakas on hyvä ja tilaa sieltä vaan, niin ei kelleen tule tässä paha mieli.