Miksi tällä kertaa Tokmannin myyjä avautui asiakkaalle jolla on yli 50 euron edestä tuotteita valmiiksi korissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilttimies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En halua leijua, mutta
olen toiminut markkinointitoimiston päällikkönä.

Olen pitänyt luentoja työntekijöilleni ja leiponut heistä ammattitaitoisia myyjiä ja asiakaspalvelijoita.

Ongelmana normaali vähittäismyymälässä on, että nämä työntekijät eivät ole ammattitaitoisia, eikä heitä kiinnosta ostaako asiakas tuotteen.
Mielestäni osittaista provikkapalkkaa voisi kokeilla useassa paikassa, mutta vasta riittävän koulutuksen jälkeen.

Myyntitapahtuma alkaa aina asiakkaan tunnistamisesta.
Monet ammattitaitoiset aspat puhuvat että heillä on loistava ihmistuntemus.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
En halua leijua, mutta

Olen pitänyt luentoja työntekijöilleni ja leiponut heistä ammattitaitoisia myyjiä ja asiakaspalvelijoita.

Ongelmana normaali vähittäismyymälässä on, että nämä työntekijät eivät ole ammattitaitoisia, eikä heitä kiinnosta ostaako asiakas tuotteen.
Mielestäni osittaista provikkapalkkaa voisi kokeilla useassa paikassa, mutta vasta riittävän koulutuksen jälkeen.

Eikö esim kodinkoneliikkeissä ole joku provikkapalkkaus?

Onneksi saan palkkani sillain ettei tarvitse jokaisen rinsessan joka paheksuntaa kestää.
Kaikista ei ole ammattitaitoisiksi asiakaspalvelijoiksi - joskus työssä vaaditaan sietämistä, mutta myös psykologiaa ja oveluutta.

Hyvä, että olet tunnistanut tämän itsessäsi, että sinusta ei hommaan ole. Helpompi kaikille.👍

En halua leijua, mutta

Tässä kohtaahan ongelma on siinä että asiakas on molopää mille ei kelpaa mikään, se näkee asiat niin et kaik on sitä vastaan.
Vaikka kaikki menisikin hyvin niin silti se kuvittelee et kaikki haluaisi sen muijankin viedä.
Jos asiat on niin hyvin kun antaa ymmärtää niin keskittyisi vaan haliin ja paneen tyttistään, itse ainakin niin tekisin.

Tässä kohtaahan ongelma on siinä että asiakas on molopää mille ei kelpaa mikään, se näkee asiat niin et kaik on sitä vastaan.
Vaikka kaikki menisikin hyvin niin silti se kuvittelee et kaikki haluaisi sen muijankin viedä.
Jos asiat on niin hyvin kun antaa ymmärtää niin keskittyisi vaan haliin ja paneen tyttistään, itse ainakin niin tekisin.
Mutta väärin tässä hommassa toimii se, joka jättää omalla käytöksellään tuotteet myymättä, aiheuttaen kaupalle huonoa tulosta.

Miten tuo ostotapahtuma olisi mielestäsi mennyt kaupan omistajan näkövinkkelistä?

Kilttis on joutunut varmasti tekemään lukuisia hankintoja. Siihen nähden reklamaatiot minimiluokkaa?

Mitäköhän hra. kilttimies olisi odottanut ja toivonut myyjän sanovan tai tekevän, kun noin verisesti loukkaantui. Ja filtterin laitan "tiuskaisuun", kyseessä oli vain asiakkaalle epämieluisa vastaus. Eli olisiko myyjän pitänyt sanoa, että on niitä lankoja tuolla maaliosastolla, mennääs yhdessä etsimään. Sitten todeta yhdessä myyjän kanssa, että eipä ollutkaan ja halailla toistenne olkapäitä vasten siinä toisianne lohduttaen? Vai olisiko myyjän pitänyt aloittaa välitön valittelu ja pahoittelu? Heittäytyä ikään kuin itkijänaiseksi siinä asiakkaan edessä ja aloittaa kovaääninen itkuvirsi ja surra asiakkaan puolesta? Vai olikohan asiakkaalla toiveissa joku vieläkin eksoottisempi ja maagisempi vaihtoehto? Myyjä taikoisi lankaa puseronsa alta, tai että itse muuttuisi lankakeräksi?

• Haha
Reactions: Lispetti
Mitäköhän hra. kilttimies olisi odottanut ja toivonut myyjän sanovan tai tekevän, kun noin verisesti loukkaantui. Ja filtterin laitan "tiuskaisuun", kyseessä oli vain asiakkaalle epämieluisa vastaus. Eli olisiko myyjän pitänyt sanoa, että on niitä lankoja tuolla maaliosastolla, mennääs yhdessä etsimään. Sitten todeta yhdessä myyjän kanssa, että eipä ollutkaan ja halailla toistenne olkapäitä vasten siinä toisianne lohduttaen? Vai olisiko myyjän pitänyt aloittaa välitön valittelu ja pahoittelu? Heittäytyä ikään kuin itkijänaiseksi siinä asiakkaan edessä ja aloittaa kovaääninen itkuvirsi ja surra asiakkaan puolesta? Vai olikohan asiakkaalla toiveissa joku vieläkin eksoottisempi ja maagisempi vaihtoehto? Myyjä taikoisi lankaa puseronsa alta, tai että itse muuttuisi lankakeräksi?
Kysyä mihin tarkoitukseen tulee ja katsoa yhdessä asiakkaan kanssa toisia lankoja.

Mutta, oot hauska!❤️😂

Ja miksi hän on aina ollut koulukiusattu, opinnoissa syrjitty, naisten pelkäämä ja riidoissa naapureidensa kanssa? Kyllä on tosiaan yhden ihmisen elämään sattunut paljon luonnevikaisia tuttuja ja tuttavuuksia. :rolleyes:
Luonnevikainen tai ei niin Suomessa saa usein ammattitaidotonta asiakaspelvelua.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Tässä tapauksessahan ei ollut kyse huonosta asiakaspalvelusta. Sen sijaan on moukkamaista käytöstä ja työntekijöitä halveksivaa jättää ostoksensa koriin lattialle sen sijaan, että palauttaa ne paikoilleen, jos ei haluakaan ostaa niitä.
Toki korin jättäminen lattialle oli väärin, mutta kohtuu hyvä osoitus pakoon luikkivalle asiakaspalvelijalle siitä, että olisi saanut tehdä hiukan töitä rahansa eteen.

Kaupan omistajana kyllä kouluttaisin nämä aspat jo ihan tuloksen vuoksi.

Hyvä asiakaspalvelu on äärimmäisen hyvä myyntivaltti. Kun kaupassa on hymyilevä välittävä meininki ja palvelualttiit ihmiset niin sinne haluaa palata.❤️

Parasta ja lupsakkainta menoa olen nähnyt Kuopion Prismassa aamuyöllä, teki mieli itsekin osallistua työntekoon!😁

Tässä tapauksessahan ei ollut kyse huonosta asiakaspalvelusta. Sen sijaan on moukkamaista käytöstä ja työntekijöitä halveksivaa jättää ostoksensa koriin lattialle sen sijaan, että palauttaa ne paikoilleen, jos ei haluakaan ostaa niitä.
No jos tarina on totta, myyjähän tiuski työnantajilleen, eli asiakkaille, niin se oli todella törkeää ja surkeaa ammattitaidottomuutta hänen puoleltaan. Samaa mieltä Lissun kanssa, lisään vielä että korin jättäminen niille sijoilleen oli ihan hyvä jäynä ala-arvoisesta ”palvelusta”.

Suomessa on todella huono asiakaspalvelu.
Viimeisin kokemus Marimekossa. Myyjä tivasi tympeällä äänellä mihin oikein mahduta kaikki ostokseni. Siinä sitten aloin luettelemaan että tuo tulee keittiön kaappiin, tuo äidilleni jne. Ei saanut hyvää palvelua vaikka ostoskori oli 250e.

Kysyä mihin tarkoitukseen tulee ja katsoa yhdessä asiakkaan kanssa toisia lankoja.

Mutta, oot hauska!
Mä oon nuorena pojankloppina ollut myyjänä erikoistavarakaupassa, en Tokmannilla tosin. Tämä ehdottamasi vaihtoehto on yleensä se joka saa asiakkaan suuttumaan. Suomalainen ostaa hintaa ja etenkin tietenkin silloin, kun on alennuksen perässä. Eli tuossa tilanteessa kun myyjä tarjoaa joko kalliimpaa ja samanlaatuista tai huonompaa ja samanhintaista, alkaa kovaääninen valitus. Se samanlaatuinen toinen lanka pitäisi saada sillä tarjouksen hinnalla, tai asiakas mun kokemuksen mukaan alkaa itkemään seuraavaa: ”tämä on teidän strategia, että saatte asiakkaan tänne ja nyt myytte sitten kalliimpaa”.

Eli myyjä ohjeisti mielestäni ihan oikein. Se seitsemän seinähullun hullunhalpa lanka löytyy vielä netistä. Eli asiakas on hyvä ja tilaa sieltä vaan, niin ei kelleen tule tässä paha mieli.

Mä oon nuorena pojankloppina ollut myyjänä erikoistavarakaupassa, en Tokmannilla tosin. Tämä ehdottamasi vaihtoehto on yleensä se joka saa asiakkaan suuttumaan. Suomalainen ostaa hintaa ja etenkin tietenkin silloin, kun on alennuksen perässä. Eli tuossa tilanteessa kun myyjä tarjoaa joko kalliimpaa ja samanlaatuista tai huonompaa ja samanhintaista, alkaa kovaääninen valitus. Se samanlaatuinen toinen lanka pitäisi saada sillä tarjouksen hinnalla, tai asiakas mun kokemuksen mukaan alkaa itkemään seuraavaa: ”tämä on teidän strategia, että saatte asiakkaan tänne ja nyt myytte sitten kalliimpaa”.

Eli myyjä ohjeisti mielestäni ihan oikein. Se seitsemän seinähullun hullunhalpa lanka löytyy vielä netistä. Eli asiakas on hyvä ja tilaa sieltä vaan, niin ei kelleen tule tässä paha mieli.
Pienellä koulutuksella sinustakin saa ihan hyvän aspan.😁

Kaikkihan me aspoja ollaan omilla aloillamme.
Minä olin opiskeluaikoina Seppälässä ja Stoccalla myymässä rättejä.😁

Palan halusta kuulla sinun Suomessa saamaasi huonoa palvelua!🙏🏼😁
Muutkin - kertokaa!👍

Yhteistyössä