Miksi pitää valehdella???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juulia36
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo olisi mustakin kiva perustaa perhe ja kaikki olisi sítten niin ihanaa!!ja kyllä "julia" myös antaa ymmärtää, että mummona olo olisi jotenkin niin kuollutta! Kyllä mullekkin tuli itselläni tuollainen tunne. EN mä tiedä miten saisi väännettyä rautalangasta, jos ei mene jakeluun. Mites sitten jos olisit naimisissa tän miesystävän kanssa ja pari vekaraa pyörisi jaloissa. Jos se miesystäväsi olisi ollut vakavasti suhteessa, niin tuskin olisi tällaista sulle tehnyt. Sen vastauksen saat siltä sun miesystävältäsi niin jos hän sen sitten joskus sulle kertoo ja kertooko ihan rehellisesti..tuskin??taitaa kaveri olla niin hyvillään, kun tekstiviestejä lähettelet ja kun olet vielä niin kiinnostunut hänestä. KYllä mä ymmärrän mitä mielessä liikkuu ja paskamainen olotila on. Eikä se katoa minnekkään, kun voisi sitä on/off nappia painaa. ENkä tiedä viisasten kiveä, miten tässä voisi sua auttaa. Ei sekään auta, vaikka rukoilisi tai antaisi ajankulua! Kun ei pitäisi mennä ehkä niin täysillä suhteeseen, antaa kaikkensa!!Pitäisi kai olla vähän narsistiluonteinen ja vain osata nauttia miehistä. En minä tiedä kuin lohduttaisi tai mitä pitäisi tehdä. En halunnut pahoittaa mieltäsi ja harmittaa nyt kun sivalsin oikein pahasti..sorry..

Alkuperäinen kirjoittaja Dreamy:
Ihmetyksestä ymmyrkäisenä..

Sinulle "Sarra": Missä kohtaa "tuli" toivoo Juulialle kuolemaa? Minusta tuo kirjoitus oli erittäin kannustava eikä mitenkään negatiivinen. Hänhän nimenomaan yrittää saada Juulian näkemään ne elämän hyvät puolet ja iskostaa ajatusta, että Juulia ansaitsee parempaa.

Kummallista miten kannustavaa meininkiä yritetään väenväkisin kääntää toisten mollaamiseksi..

Mulle tuli kyllä mieleen vain se, että toivotaan pahaa toiselle. Ja nimenomaan kuolemaa ap:lle. En voi sille mitään mutta sellainen säyv oli tuon toisen kirjoituksessa. Hyvä jos olen väärässä.

No voi räkäpallo! Miten I-H-M-E-E-S-S-Ä kukaan voi (eikä kukaan normaalijärkinen voikaan) tulkita nimimerkki tulin kirjoitusta noin.

Juulia on koko ketjun ajan antanut itsestään todella tasapainottoman ja häiriintyneen kuvan. Oikeasti. En taida yhtään ihmetellä, että miesystäväsi välttelee sinua.

Olet saanut todella hyviä neuvoja, mutta kaadat itse jatkuvasti paskasangon neuvojien niskaan.

Suosittelen ap:lle pitkää ja intensiivistä terapiaa.

Ette voi tietää kuinka minua alkoi naurattamaan nämä jutut mitä luin. Niin paljon haukkumisia ja jopa luuloja, että sivupersoonani kirjoittelisi toisella nimellä:)). Voi että, on se mielenkiintoista huomata olevansa hullu, kiittämätön, tasapainoton, häiriintynyt ja kaikkea siltä väliltä ja mikä parasta diagnoosin tekee "alan ammattilaiset". Ensin loukkaannuin kun luin noita alhaisia kommentteja, mutta sitten minua alkoi huvittamaan ne. Ehkäpä sain lohtua niistä elämääni, kun huomasin, että joillakin menee vielä huonommin kuin minulla.

Tiedoksi sille yhdelle, päivälääkkeet sekä aamulääkkeet on ottamatta ja iltalääkkeetkin jää väliin, kun minulla ei ole mitään lääkitystä. Tuo lääkejuttu on jo aikansa elänyt, eikä ole enää edes hauska. Koittaisit keksiä jotain uutta. Opiskelen psykologiaa ja saan näistä vastauksista mahtavan jutun etätehtävääni. Kuinka hädässä olevasata ihmisestä tehdään syyllinen ja kuinka hänen lynkkaaminen käy muutamassa minuutissa. Joidenkin neuvoa noudattaen, lopetan nyt kirjoittelun ja kiitän kaikkia jotaka ovat asiallisesti vastanneet ja taasen te muutamat xxx jätän omaan arvoonsa.

"Opiskelen psykologiaa ja saan näistä vastauksista mahtavan jutun etätehtävääni."

Nyt täytyy kyllä sanoa, että lähes varmasti reputat jos näitä visioitasi ja vääriä tulkintojasi ymppäät koulutehtäviisi. Jotenkin en edes jaksa uskoa, että opiskelet psykologiaa ammattin valmistavassa koulussa.

Huomaatko, että suurin osa kirjoittajista näkee sinut aivan eri valossa ja tulkitsee kirjoituksia täysin erilailla kuin mitä sinä teet. Pitäiskö sinun ottaa nämä näkökannat huomioon ja miettiä sitä, että sinä saatat olla väärässä ja muut oikealla polulla? Hyvä neuvo oli tulostaa tämä keskustelu ja näyttää sitä puolueettomalle ihmiselle (ammattilaiselle).

No enpä nyt tiedä, vastasitko itsekään mitenkään asiallisesti "tulen" kirjoitukseen.. Olen edelleenkin sitä mieltä, että tuo kirjoitus oli täysin vilpittömästi ja asiallisesti kirjoitettu, tarkoituksena kannustaa sinua.

Joten eipä sille näytä voivan mitään, jos haluat nähdä negatiivisuutta siellä missä sitä ei ole.

Oletko muuten koskaan kuullut "rakentavasta kritiikistä"? Kritiikkiähän olet toki saanut, mutta suurimmaksi osaksi ainoastaan tuota yllämainittua.

Dreamy ja muutkin, kyllä, tarkoitus oli tsempata Juliaa, ei toivoa kuolemaansa yms sekavaa. Tuntuu, että ihminen on hieman vainoharhainen, jos lukee toisen tekstiä noin negatiivisesti rivien välistä. Sanon usein asioita suoraan, koska hyssyttely ja päähän silittely harvoin auttaa.

Mitä ap:lle olisi pitänyt hänen mielestään sanoa? Niinkö, että "voi, voi, kyllä se mies rakastaa sinua, osoittaa vain rakkautensa eritavoin mitä normaali mies tekee. Kyllä hän siitä viisastuu kun huomaa mitä on menettämässä"... Kaikenlaiset muut neuvot ap on jo saanutkin. Eli, josko tämä nyt sitten olisi se oikea, kelpaava vastaus.

JUULIALLE
Toivon että tämä ei ollut totta mitä luin??siis pidit pilkkanasi muita ??ja naurat ääneen vielä. OLET SAIRAS !!!! NO EHKÄ SAAT maistaa kitkerää lientä itse, kuka se parhaiten nauraa ....

Alkuperäinen kirjoittaja Sarra:
Minä kyllä tulkitsin nimimerkki tuli. kirjoituksen juuri niin kuin Juulia. Aivan kun hän todellakin toivoisi Juulialle kuolemaa. Olen aiemminkin lukenut kyseisen nimimerkin vastauksia ja ne ovat hyvin toisia mollaavia ja negatiivisen sävyisiä.

Ymmärrän täysin ap:n reagoinnin tuohon tekstiin. Kun elämä kolhii ja yrittää hakea apua, niin pahat ihmiset kääntää puukkoa haavassa. Suosittelen kyllä Juulialle, että ei kirjoita tänne enempää, koska eihän täältä saa muuta kuin pahaamieltä.
"olet sen arvoinen" lyö kyllä vyön alle.

Minä olen myös lukenut tuli.:n kirjoituksia eikä ne ole olleet mollaavia eikä negatiivisia. Päin vastoin tuli. yrittää tsempata muita. Kyllä sä ja pari muuta ootte outoja.

Alkuperäinen kirjoittaja en edes sääli...:
JUULIALLE
Toivon että tämä ei ollut totta mitä luin??siis pidit pilkkanasi muita ??ja naurat ääneen vielä. OLET SAIRAS !!!! NO EHKÄ SAAT maistaa kitkerää lientä itse, kuka se parhaiten nauraa ....

Sen verran on pakko vielä kommentoida, että MISSÄÄN NIMESSÄ EN OLE PITÄNYT TOISIA PILKKANA, ENKÄ PIDÄ! Ihmetyttää se asia, että vain ja ainoastaan kaikki ovat poimineet negatiiviset lausuntoni, olen muistaakseni myös kiittänyt monia kannustavista ja todella asiallisista viesteistä.

Kitkerää ja katkeraa lientä olen saanut maistaa, sitä ei kannata lisää minulle toivoa. Eikä tämä epäonnistunut parisuhde ole ainoa ikävä asia elämässäni. Oma isäni kuoli vuosi sitten ja eräs toinen lähisukulainen kuoli vain 35 vuotiaana viime syksynä, aivan yllättäen. Toivottavasti nämä tiedot lohduttaa monia. EN VÄITÄ ETTÄ OLISIN AINOA JOLLA ON ONGELMIA JA JOLLE ON TÄLLAISTA SATTUNUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"tuli." Onko hän jossakin erityisasemassa kun noin sankoin joukoin innostutte puolustamaan, vai onko kyseessä kenties tuli. nickin sivupersoonat:))))?? Hupaisaa, että löytyy noin monta samaa mieltä olevaa:))))))))))))))))))))))))).

Kun näitä juttuja lukee läpi niin ainakin minulle on selvinnyt pikkuhiljaa miksei sinun miesystäväsi vastaa enää edes puhelimeen. Jos olet kaikille hyvää tarkoittaville kirjoittajillekin noin vihainen ja arvaamaton, niin kyllä kai mies jo arvasi millainen puhelu hänelle oli siellä odottamassa.

[qu

Nyt täytyy kyllä sanoa, että lähes varmasti reputat jos näitä visioitasi ja vääriä tulkintojasi ymppäät koulutehtäviisi. Jotenkin en edes jaksa uskoa, että opiskelet psykologiaa ammattin valmistavassa koulussa.

Tuota noin, psykologiksi ei opiskella missään "ammatin valmistavassa koulussa" vaan YLIOPISTOSSA.

Moukka.

itsensä tämä "Juulia36". Sellainen sanonta on, että kun ihminen alkaa itse itsensä lääkäriksi, niin ammattilainen "kehoittaa häntä pikaisesti vaihtamaan lääkäriä". Lopeta leikkiminen palstoilla ja hoida itsesi kuntoon elämällä todellista, realistista elämää.

Mietin ketjua lukiessa että voiko tämä olla 36-vuotiaan kirjoitusta, oikeesti. Nimimerkistä näin päättelin. Pikemminkin 16-vuotiaana itketään noin miesten perään ja mietitään, että miten ne voi valehdella.

Luulisi kohta nelikymppisen jo elämästä jotain tietävän ellei sitten ihan tynnyrissä ole kasvatettu lellittynä pullamössölapsena.

Onks tää se sama Susanna, joka oottaa Matilta viestiä ,,)) kun se sama levy pyörii koko ajan sen päässä?? vaikka se sanoi, ettei muka anna enää mitään haastatteluita, vaikka on antanut?? täällä se yrittää pysyä tuntemattoma mutta jotenkin toi jankutus kävi hermonpäälle..onks se niin sitten..vai

Alkuperäinen kirjoittaja Daphnia:
Tähän ketjuun en kommentoi muuta, kuin että ihmiset tulkitsevat toistensa tekstejä aika "jännällä" tavalla.

No varsinkin aloittaja, joka näyttää olettavan että kaikki vastaajat tarkoittavat jotain pahaa hänelle. Jos Juulia voi tulkinta viestin muutamalla eri tavalla, niin hän valitsee aina sen negatiivisimman vaihtoehdon. Joskus viesteissä ei ole mitään tulkinnanvaraa ilkeyden puolelle, mutta ap kuvittelee silti että hänelle toivotaan pahaa. Klassista vainoharhaisuutta.

Eihän ap ole KAIKKIA ottanut negatiivisesti, monesti kiitellytkin kirjoituksista.Ymmärrän täysin tunneihmisenä sen, että ei rakkaasta ole niin kovin helppo päästä eroon. Toivottavasti ap jaksaa ja pääsee ongelmansa yli. Älkää syytelkö enempää, pyydän.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden lapsen äiti:
Eihän ap ole KAIKKIA ottanut negatiivisesti, monesti kiitellytkin kirjoituksista.Ymmärrän täysin tunneihmisenä sen, että ei rakkaasta ole niin kovin helppo päästä eroon. Toivottavasti ap jaksaa ja pääsee ongelmansa yli. Älkää syytelkö enempää, pyydän.

Vaikeaneminen on viisasta. Ei näihin viesteihin tosiaan kannata kommentoida.
Jokainen toipuu omaa tahtiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja traumatisoitunut:

Vaikeaneminen on viisasta. Ei näihin viesteihin tosiaan kannata kommentoida.
Jokainen toipuu omaa tahtiaan.

Olet oikeassa, jokainen toipuu omaan tahtiin ja toisilla se erosta selviäminen vie kauemman aikaa. Ei kaikki ihmiset ole samanlaisia. Jotkut ovat voimakkaita tunneihmisiä ja heille eroprosessin selvittäminen vie kauan aikaa. Ja ap:n tapauksessa homma on ikävä, kun mies ei suostu selvittämään asioita. Se vaikeuttaa toipumista lisää.

Tunteita löytyy muiltakin, itsekin sellainen. Olen myös järjellä ajatteleva, joten voin sanoa ettei tunteilu anna syytä ilkeillä muille vaikka itsellä olisi kuinka paha olla. Se menee sairauden puolelle helposti jos antaa tunteilleen liikaa valtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tunne ja järki:

Tunteita löytyy muiltakin, itsekin sellainen. Olen myös järjellä ajatteleva, joten voin sanoa ettei tunteilu anna syytä ilkeillä muille vaikka itsellä olisi kuinka paha olla. Se menee sairauden puolelle helposti jos antaa tunteilleen liikaa valtaa.

En osaa sanoa kuka on ilkeillyt ja kenelle,en puolusta ap:tä sen kummemmin kuin ketään muutakaan.Mutta kuten kirjoitin aiemmin, ymmärrän hänen tuskansa ja syyttely ja moittiminen ei varmaankaan helpota oloa. Kaikki ei ole aina niin helppoa,ihmisillä on usein muitakin murheita ja sitten kun ikävyydet kaatuu päälle, tulee sanottua,kirjoitettua tai tehtyä jotain sellaista mitä ei ole niin pahaksi tarkoittanut.Kuitenkin toivon,että "juulia" saa suhteen selvitettyä ja itsensä koottua ja toivon myös, että kaikki joilla on parisuhdeongelmia kykenee ne selvittämään.

Voi olla etta tamakin on ilkeaa toisten mielesta, mutta minusta ap:n ongelma ei ole edes varsinainen parisuhdeongelma. Parisuhdeongelma edellyttaisi etta ollaan pari ja ollaan suhteessa ja yritetaan ratkoa jotain ongelmaa suhteessa pysyen. Sen perusteella mita ap kirjoitti, kuulostaa lahinna etta siina on vaan mies joka on pitanyt hauskaa ja nainen jota on kaytetty hyvaksi.

Jos haluaa vastaukseksi pelkkaa hymistelya ja myotaelamista, ei kannata kirjoittaa talle palstalle. Palaute saattaa olla hyvinkin rankkaa, tough love - tyyliin. Kirjoittajat ovat suorasukaisesti sanoneet mita ajattelevat ja ap ei reagoinut siihen kovin hyvin. Paras jutella vaan kavereilleen sitten. Arvaan etta heilla on samat ajatukset pyorineet paassa, mutta eihan tuollaista kaverit suoraan pain naamaa uskalla sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ulkomaan elli:
Voi olla etta tamakin on ilkeaa toisten mielesta, mutta minusta ap:n ongelma ei ole edes varsinainen parisuhdeongelma. Parisuhdeongelma edellyttaisi etta ollaan pari ja ollaan suhteessa ja yritetaan ratkoa jotain ongelmaa suhteessa pysyen. Sen perusteella mita ap kirjoitti, kuulostaa lahinna etta siina on vaan mies joka on pitanyt hauskaa ja nainen jota on kaytetty hyvaksi.

Jos haluaa vastaukseksi pelkkaa hymistelya ja myotaelamista, ei kannata kirjoittaa talle palstalle. Palaute saattaa olla hyvinkin rankkaa, tough love - tyyliin. Kirjoittajat ovat suorasukaisesti sanoneet mita ajattelevat ja ap ei reagoinut siihen kovin hyvin. Paras jutella vaan kavereilleen sitten. Arvaan etta heilla on samat ajatukset pyorineet paassa, mutta eihan tuollaista kaverit suoraan pain naamaa uskalla sanoa.

Ei kai ketään voi kieltää tänne kirjoittamasta, vaikka toiset ei tykkäisi valitusvirttä lukea? Pitäisikö täällä alkaa kyselemään, että sopiiko että kirjoitan tänne vai tykkääkö joku kenties huonoa? Yhtä hyvin sinua voisi kieltää kirjoittamsta näille sivuille, kun sinulla ei ole ä-kirjainta. Joku voi ymmärtää viestisi vaikka väärin. Eiköhän nyt ammu vähän sinulla yli.

Yhteistyössä