Miksi kaikki aina haukkuu mua täällä jos sanon että tuun selviämään lasten kanssa HYVIN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mun muru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä yleensä vastaan oman näkökantani kun joku kysyy neuvoa:)
Siihen samaan on mun lisäksi aina 10+30 muutakin antanut oman näkökulmansa. Tuskin mua tarvii kivittää jos mun näkökulma on ärsyttävä. Mä vastaan kyllä sanoistani ja toimin itse niiden mukaan. Siitä näkökulmasta voi keskustella.. mutta ei mua tarvi joka kerta haukkua?

no jos sun näkökulma on, että väsyneet äidit on laiskoja ja mt-ongelmaisia ja juoksulenkki auttaa, niin kiva.mutta pikkasen voi miettiä ulosantiakin, ei musta ois kivaa jos mua haukuttaisiin laiskaksi ja mt-ongelmaiseksi. ei kaikilla ole asiat hyvin, ja se ei todellakaan johdu ao laiskuudesta, tyhmyydestä tai hulluudesta.

Jos tosiaan on noin, niin kai niillä muillakin saa olla samantyylisiä mielipiteitä sinusta? Olihan tuokin näkökulma selkeetä haukkumista. (tää siis äitiyslomalaiselle)

Mulla on syvä empatia masentuneita kohtaan ja jos sanon että kannattaa mennä lenkille.. Niin tarkoitan sitä! Miten ihmeessä siitä voi suuttua? Auttaako päähän tapustus?
Jos ihminen kysyy ketjussa neuvoa. Niin se on mun neuvo. Onko asiassa joku ongelma?

Luuleeko jengi etten mä tiedä mitä on masennus. Jos ihminen sanoo: Olen masentunut ja tarvitsen apua.. mutta en halua käyttää masennuslääkkeitä." Niin mitä siihen voi muuta sanoa. "Peppu ylös vaikka väkisin ja ulos :) .. ei siinä mitään häviä."
Mä itse vein mun keskivaikeasti masentunutta kamua "väkisin " ulkoilemaan 2-3h kerrallaan ja se autoi :)
Myös mun lievään raskaudenaikaiseen masikseen auttaa vain liikunta :)

Ei se kaikkiin tehoa.. Mutta ei siitä voi suuttua jos patistan silti kokeilemaan. Mä en sentään vain sääli ja taputa päähän. 100% kaikki lääkärit esim. neuvoo ettei netissä keskustelupasltoilla saisi edes olla jos masentaa. Se pahentaa masennusta.

Suuttuiko nyt joku vai sainko asian selväksi? Vai vääristelläänkä mun entisiä puheita taas? :(

Alkuperäinen kirjoittaja elämä lasten kanssa:
on pääasiassa ihanaa ja sitä jaksaakin. Mutta sitten kun tapahtuu jotain yllättävää ja arvaamatonta (yksi lapseni kuoli) ja tahtomattaan masentuu. Elämää ei todellakaan voi suunnitella etukäteen. Tottakai voi toivoa, että kaikki menee hyvin. Mutta on vauvoja koliikki-itkuineen, allergioineen jne. joihin ei ole osannut varautua... Toivon ap:lle ruusunpunaista vauva-arkea!

Minä toivon hänelle ruusunpunaisia vuosikymmeniä. Vasta vauva-arjen jälkeen ne todelliset koettelemukset ainakin meidän perheessä ovat alkaneet.

En ole kommenttejasi seurannut mutta aika moni "aina iloinen" ja terve voikin sairastua yhtäkkiä synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Sitä sinä vaan et voi tietää etukäteen. Ja tukiverkkokin voi olla sellainen että se yhtäkkiä pettää. Pliis, älä mene ainakaan masentuneelle sanomaan että lenkille, kyllä se siitä...

Näin monta vastaajaa ja vain ap, keikas ja silmukka eivät valita. Kaikenmaailman masennukset ja väsymykset. Pah, sanon minä. Suurin osa (ei kaikki) on kyllä nykypäivän aikuisten laiskuutta ja veltoutta.

Minä ymmärrän pointtisi ap.

Yksi kysymys! Vastaa jos haluat. Mitä aiot tehdä jos lapsesi on äitiriippuvainen ja huutaa joka kerta kun käännät selkäsi hänelle? Jätätkö lapsen huutamaan tunniksi isän syliin joka ilta vai jätätkö suosiolla lenkin väliin? Jä älä selitä muuta vaan vastaa TÄHÄN kysymykseen.

Minulla oli tällainen vauva vuoden ajan. Oikeasti,huusi kun laskin sitteriinkin. Hän halusi kokoajan olla minussa kiinni.

eikös tämä ap ole se sama, joka nauroi katketakseen kun joku kertoi miehensä raiskanneen...? tuli kuulemma "kaikkea tuhmaa" mieleen. :x en osaa kyllä mitään kirjoitustaan enää pitää täysipäisen ihmisen kirjoittamana.

Mulla on syvä empatia masentuneita kohtaan ja jos sanon että kannattaa mennä lenkille.. Niin tarkoitan sitä! Miten ihmeessä siitä voi suuttua? Auttaako päähän tapustus?
Jos ihminen kysyy ketjussa neuvoa. Niin se on mun neuvo. Onko asiassa joku ongelma?

Luuleeko jengi etten mä tiedä mitä on masennus. Jos ihminen sanoo: Olen masentunut ja tarvitsen apua.. mutta en halua käyttää masennuslääkkeitä." Niin mitä siihen voi muuta sanoa. "Peppu ylös vaikka väkisin ja ulos :) .. ei siinä mitään häviä."
Mä itse vein mun keskivaikeasti masentunutta kamua "väkisin " ulkoilemaan 2-3h kerrallaan ja se autoi :)
Myös mun lievään raskaudenaikaiseen masikseen auttaa vain liikunta :)

Ei se kaikkiin tehoa.. Mutta ei siitä voi suuttua jos patistan silti kokeilemaan. Mä en sentään vain sääli ja taputa päähän. 100% kaikki lääkärit esim. neuvoo ettei netissä keskustelupasltoilla saisi edes olla jos masentaa. Se pahentaa masennusta.

Suuttuiko nyt joku vai sainko asian selväksi? Vai vääristelläänkä mun entisiä puheita taas? :(

Mä vähän luulen, että ne, jotka täällä masennukseensa apua pyytävät, kaipaavat juuri sitä halia ja päähäntaputusta, eivät kehotusta lähteä lenkille (se on helppo kokea moitteeksi). Tuskin kukaan lisää masentuisi, jos saisi palstalaisilta sympatiaa - ennemminkin masennutaan siitä, että jaetaan muka-päteviä ohjeita.

Luulen.
Minä kuulun niihin jotka on masentuneita mutta en halua ekana lääkkeitä kokeilla. Luuletko tosiaan että masennuslääkkeiden ja lenkkeilyn väliin ei muuta mahdu?

Sä olet myös sanonut yhtä ja toista vammaisista ja sellaisenkin muistan missä yksinäisyydestä puhuttiin ja sinusta ihmisessä on jotain perustavan laatuista vikaa jos ei ole kavereita. Sanoit että oma vika, turha valittaa.
Luulen ettet ole ilkeä, hieman yksinkertainen vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Tähän sanon, että niin monet seikat vaikuttavat miten jaksaa ja pärjää.Jos elämässä kaikki hyvin, niin varmaan pärjää, mutta joskus voi myös tulla sellaisia yllätyksiä, että voimavarat eivät ole enää yhtä hyvät ja ei jaksakaan niin hyvin, kuin etukäteen on ajatellut jaksavansa.Elämässä kun mikään ei ole sataprosenttisen varmaa.Lasten kasvatus on antoisaa ja haasteellista =)

tätä on hyvä peesata.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Näin monta vastaajaa ja vain ap, keikas ja silmukka eivät valita. Kaikenmaailman masennukset ja väsymykset. Pah, sanon minä. Suurin osa (ei kaikki) on kyllä nykypäivän aikuisten laiskuutta ja veltoutta.

Minä ymmärrän pointtisi ap.

a-a-aa, mie en valittanut B)

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Siihen samaan on mun lisäksi aina 10+30 muutakin antanut oman näkökulmansa. Tuskin mua tarvii kivittää jos mun näkökulma on ärsyttävä. Mä vastaan kyllä sanoistani ja toimin itse niiden mukaan. Siitä näkökulmasta voi keskustella.. mutta ei mua tarvi joka kerta haukkua?

no jos sun näkökulma on, että väsyneet äidit on laiskoja ja mt-ongelmaisia ja juoksulenkki auttaa, niin kiva.mutta pikkasen voi miettiä ulosantiakin, ei musta ois kivaa jos mua haukuttaisiin laiskaksi ja mt-ongelmaiseksi. ei kaikilla ole asiat hyvin, ja se ei todellakaan johdu ao laiskuudesta, tyhmyydestä tai hulluudesta.

Jos tosiaan on noin, niin kai niillä muillakin saa olla samantyylisiä mielipiteitä sinusta? Olihan tuokin näkökulma selkeetä haukkumista. (tää siis äitiyslomalaiselle)

Tuota öööhh... Toi oli harmaan jonkun ilkeän sanat musta. Ei mun. Se keksi ja karrikoi. Olipas paskamaisesti tehty. Kiitti vaan. Täällä on oikein lynkkaus kusipäitä.

Mieti vähän miksi esiintyisin harmaana ja haukkuisin itseäni? HALOOO piparisuu ..alennuit samalle tasolle kuin vieras. Men aio mennä teidän tasolle:(
Lopetan sinulle kommentoinnin ennen kuin haukut lisää.

Jospa ensin lopettaisit itse haukkumisen, sitä kun tapahtuu aika paljon suunnaltasi. Katsoisit muuttuuko se muiden käytös sitten sitä kautta sinua kohtaan.
Ja niin sinä kuin muutkin vastaa niitä omia näkökantojaan ihan ilman kysymystäkin.

Oon monesta asiasta kanssasi samaa mieltä. Ja pidän siitä persoonasta, jonka meille välität palstalla. Mutta mielenterveyssairauden omaavana ihmisenä olen joskus jäänyt suu auki.

Minulle ei muuten vauva-aika ollut auvoa ja onnea. En tiedä, ehkä johtui siitä, että saimme kolmoset. Tai ehkä olisin tuntenut samoin, vaikka olisi ollut "vain" yksi vauva. Olen edelleen erittäin onnellinen, että lapset ovat jo melkein 3v ja homma helpottuu päivä päivältä.

Tuota öööhh... Toi oli harmaan jonkun ilkeän sanat musta. Ei mun. Se keksi ja karrikoi. Olipas paskamaisesti tehty. Kiitti vaan. Täällä on oikein lynkkaus kusipäitä.

Mieti vähän miksi esiintyisin harmaana ja haukkuisin itseäni? HALOOO piparisuu ..alennuit samalle tasolle kuin vieras. Men aio mennä teidän tasolle:(

Siis nyt en todellakaan tajua? Mää tein sulle kaksi ihan normaalia kysymystä, jossa ensimmäisessä kysytään, että JOS tuo on totta niin...

Olisiko yksi ongelma, että sää kuvittelet, että joku haukkuu vaikka ei tod. niin ole tehnyt?

No aika vaikea kaivaa mitään todisteita, kun poistatit ketjun.
Seuraavan kerran copypastaan, niin et voi väittää enää muuta. Kyllä muutkin luki ton.

Siis mä käsitän niin et sulla ei vielä ole yhtään lasta ennestään? Eli odotat ensimmäistä? Jos näin on niin ethän sinä mitenkään voi tietää miten tulet jaksamaan sitten lapsiarkea? Et ihan mitenkään =)

Alkuperäinen kirjoittaja uskomaton:
Sä olet myös sanonut yhtä ja toista vammaisista ja sellaisenkin muistan missä yksinäisyydestä puhuttiin ja sinusta ihmisessä on jotain perustavan laatuista vikaa jos ei ole kavereita. Sanoit että oma vika, turha valittaa.
Luulen ettet ole ilkeä, hieman yksinkertainen vaan.

Ilmoitan kaikki mustamaalaamiset ylläpidolle. Myös tämän. Kiitos. Koska en halua riitaa. Mene vaikka kiusaamaan lapsiasi.. Mitä sinä täällä roikut mua haukkumassa ja varmaan muitakin.

Musta on vaan ärsyttävää, että joku voi sanoa, että kaikki sujuu ja koskaan ei tule mitään ongelmaa jne.
Kun sä et voi sitä tietää.
Itse nautin lapsista, mutta kyllä se vaan välillä ärsyttää, kun 2uhmaa koko ajan, ei se sitä tarkota et äitiyttä vaihtaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Musta on vaan ärsyttävää, että joku voi sanoa, että kaikki sujuu ja koskaan ei tule mitään ongelmaa jne.
Kun sä et voi sitä tietää.
Itse nautin lapsista, mutta kyllä se vaan välillä ärsyttää, kun 2uhmaa koko ajan, ei se sitä tarkota et äitiyttä vaihtaisin.

En epäile etteikö minunkin tulevat lapset uhmaisi jopa vuosia :D

edelleen väitän, että ketjussa joka poistettiin (sunko poistama?) oli sinun kirjoittamana väitetty, että väsyneet äidit on laiskoja ja mt-ongelmaisia, ja nämä poistuvat kunnon juoksulenkillä.
valitettavasti mistään ei voi sanomaasi tarkastaa, koska ketju on poistettu, poistaja itse tietää mistä syystä.

en ole haukkunut sinua, toistin vain sanomasi, kysyin vielä, jos.
en tiedä oletko oikeasti tuota mieltä, jos olet niin mikäs se siinä, mutta todella masentuneelle tuo on myrkkyä kuultavaksi.

Yhteistyössä