Miksi et käytä kylpytakkia?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366483:
Miten vaikeaa on laittaa ne lökähousut ja t-paita päälle siksi aikaa, kun vaikka syö sen aamupalan ja lukee lehden ja sitten vaihtaa ne siihen jakkupukuun? Miksi siihen tarvitaan juuri se kylpytakki, jos on muitakin vaatteita kaappi väärällään?
Koska kylpytakki kuivaa suihkun jälkeen loputkin ja jos olet laittanut jonkun hienon kampauksen hiuksiisi, niin kiva alkaa repiä jotain välivaihepaitaa pois ja varoa samalla hiuksia ja meikkiä. Kylpytakin kanssa ei ole tätä ongelmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366515:
Koska kylpytakki kuivaa suihkun jälkeen loputkin ja jos olet laittanut jonkun hienon kampauksen hiuksiisi, niin kiva alkaa repiä jotain välivaihepaitaa pois ja varoa samalla hiuksia ja meikkiä. Kylpytakin kanssa ei ole tätä ongelmaa.
Tää on just niin vaikeaa kuin itse haluaa....
 
Ehkä sulla ei ole yhtä laadukkaita omassa vaatekaapissa?
Vaikka mun olohousut olis punottu kultalangasta ja vuorattu 500 euron seteleillä, niin ei, en laittaisi niitä töihin. Tietty jos työpaikka tarjoaa työvaatteet niin on varmaan samantekevää miten sen matkan taittaa. Ja jotkuthan ei käy töissä ollenkaan, vielä helpompi ratkaisu pukeutumisen kannalta...
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366515:
Koska kylpytakki kuivaa suihkun jälkeen loputkin ja jos olet laittanut jonkun hienon kampauksen hiuksiisi, niin kiva alkaa repiä jotain välivaihepaitaa pois ja varoa samalla hiuksia ja meikkiä. Kylpytakin kanssa ei ole tätä ongelmaa.
No tuota nyt en alkuunkaan käsittänyt, miksei sitä kampausta ja meikkiä voi sitten tehdä siinä lopullisessa vaatetuksessa, kun kuitenkin monet paidatkin vedetään pään ylitse, eli meneehän ne siinäkin pilalle. Etkö ikinä päivälläkään korjaa kampaustasi ja meikkiäsi, jos et vaihda ensin kylpytakkia päälle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366542:
Vaikka mun olohousut olis punottu kultalangasta ja vuorattu 500 euron seteleillä, niin ei, en laittaisi niitä töihin. Tietty jos työpaikka tarjoaa työvaatteet niin on varmaan samantekevää miten sen matkan taittaa. Ja jotkuthan ei käy töissä ollenkaan, vielä helpompi ratkaisu pukeutumisen kannalta...
Kukaan missään vaiheessa ollut ottamassa narutoppia ja olohousuja duuniin paitsi sinä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366543:
No tuota nyt en alkuunkaan käsittänyt, miksei sitä kampausta ja meikkiä voi sitten tehdä siinä lopullisessa vaatetuksessa, kun kuitenkin monet paidatkin vedetään pään ylitse, eli meneehän ne siinäkin pilalle. Etkö ikinä päivälläkään korjaa kampaustasi ja meikkiäsi, jos et vaihda ensin kylpytakkia päälle?
Koska en vielä tällä viidennelläkään sivulla halua, että paidassani on läjä irtohiuksia ja kauluksessa hiuslakkaa. Käytän hyvin vähän vaatteita, joissa ei joko ole suht isoa kaula-aukkoa tai sitten nappeja, vetoketjua tai muuten edestä avonaista paitaa tai neuletta. Aika paljon käytän kauluspaitoja ja sen alla jotain toppia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366575:
Miksi sä sitten kommentoit kotivaatteitteni laatua? Miksi niiden pitäisi olla erityisen laadukkaita ja hienoja jos niitä käytetään KOTONA? Tosin, poikkeuksena kylpytakkini, jotka kyllä ovat oikeasti hienoja. Lämmittävät mieltä =)
Miten mä niitä kommentoin?
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366565:
Koska en vielä tällä viidennelläkään sivulla halua, että paidassani on läjä irtohiuksia ja kauluksessa hiuslakkaa. Käytän hyvin vähän vaatteita, joissa ei joko ole suht isoa kaula-aukkoa tai sitten nappeja, vetoketjua tai muuten edestä avonaista paitaa tai neuletta. Aika paljon käytän kauluspaitoja ja sen alla jotain toppia.
No niin, eli mikset voi vain laittaa sitä toppia ja sitten aamutouhujen jälkeen vasta sen kauluspaidan. Ei ole kauluksessa hiuslakkaa eikä irtohiuksia näkyvissä. Ei myöskään haittaa, vaikka tulisi meikkivoiteesta tahra.

Ja eikö esim narutopissa ole suht iso kaula-aukko? Miksi se kampauksen ja meikin sotkeentuminen on sen kanssa ongelma, mutta muissa käyttämissäsi vaatteissa ei?

Ja joo, ymmärrän toki, että sinusta se on noin varmasti mukavampi, kun olet siihen tottunut, mutta ei se nyt niin kauhean hankalaa oikeasti ole toisellakaan tavalla.
 
[QUOTE="vieras";27366558]Aivan. Saa sitä tehdä vaikeastikin. Kylpy/aamutakki vaan on niin helppo. Kokeile joskus ja tutustu ihan uuteen mukavuuden kulttuuriin. :)[/QUOTE]

Joo, mä kokeilen. Just viime viikonloppuna hotellissa nukahdin kylpytakki yövaatteiden päällä ja mukavuutta ei voi muuta kun kehua :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366590:
No niin, eli mikset voi vain laittaa sitä toppia ja sitten aamutouhujen jälkeen vasta sen kauluspaidan. Ei ole kauluksessa hiuslakkaa eikä irtohiuksia näkyvissä. Ei myöskään haittaa, vaikka tulisi meikkivoiteesta tahra.

Ja eikö esim narutopissa ole suht iso kaula-aukko? Miksi se kampauksen ja meikin sotkeentuminen on sen kanssa ongelma, mutta muissa käyttämissäsi vaatteissa ei?

Ja joo, ymmärrän toki, että sinusta se on noin varmasti mukavampi, kun olet siihen tottunut, mutta ei se nyt niin kauhean hankalaa oikeasti ole toisellakaan tavalla.
Koska kylpytakin voi kietoa päälleen ollessaan puolikuiva. Kylpytakki kuivaa loput. Narutoppi ja lökärit eivät kuivaa yhtä hyvin. Lisäksi haluan, että harteillani on jotain. Narutopissa tulee kylmä. Narutopissa on kyllä iso kaula-aukko, mutta siltikään sitä ei ihan miten vaan voi riisua, vaan pitää varoa kampausta ja meikkiä, joskaan ei niin paljon kuin pienikaula-aukkoisen paidan kanssa.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366585:
Miksi pukea jotkut välivaihevaatteet, kun voisi vain kietaista kylpytakin päälle? Ja ei meidän kulttuurissa kyllä yleensä mennä kylpytakissa ihmisten ilmoille, susta en tiedä...
No miksi sitten oletit, että joku on niissä narutopeissa ja olohousuissakaan mihinkään lähdössä. niissä voi kuitenkin esim ottaa yllätysvieraita vastaan, toisin kuin kylpytakissa (mielestäni).

Ja sama kysymys toisin päin, miksi pukea joku kylpytakki päälle, kun voi pukea ihan oikeat vaatteetkin. Sinähän tämän ketjun ja "outouden" ihmettelyn aloitit ja olet selittänyt, että eihän esim sitä lehteä voi lukea, jos on oikeat vaatteet päällä. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö kylpytakissa näitä asioita voisi tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366612:
Koska kylpytakin voi kietoa päälleen ollessaan puolikuiva. Kylpytakki kuivaa loput. Narutoppi ja lökärit eivät kuivaa yhtä hyvin. Lisäksi haluan, että harteillani on jotain. Narutopissa tulee kylmä. Narutopissa on kyllä iso kaula-aukko, mutta siltikään sitä ei ihan miten vaan voi riisua, vaan pitää varoa kampausta ja meikkiä, joskaan ei niin paljon kuin pienikaula-aukkoisen paidan kanssa.
Myönnä pois vaan sä et osaa kuivaa itseäsi suihkun/sauna jälkeen. Jos narutoppi ei riitä niin teidän kämppä on kylmä. Ja jos sitä ei saa päältä pois kampauksen jälkeen niin kampaus on niin suuri ettei se välttämättä edes näytä hyvältä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla tulee kylpytakissa aina niin kuuma ja ahistunut olo. Varsinkin jos laittaa ihorasvaa, niin se kylpytakin karva jää kiinni ihoon ja hiki vaan valuu :S
Aina se on avautumassa ja saa nykiä että paikat pysyy piilossa.

Mulla on vaan paljon mukavempi olo, lököhousuissa ja topissa :>
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366617:
No miksi sitten oletit, että joku on niissä narutopeissa ja olohousuissakaan mihinkään lähdössä. niissä voi kuitenkin esim ottaa yllätysvieraita vastaan, toisin kuin kylpytakissa (mielestäni).

Ja sama kysymys toisin päin, miksi pukea joku kylpytakki päälle, kun voi pukea ihan oikeat vaatteetkin. Sinähän tämän ketjun ja "outouden" ihmettelyn aloitit ja olet selittänyt, että eihän esim sitä lehteä voi lukea, jos on oikeat vaatteet päällä. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö kylpytakissa näitä asioita voisi tehdä.
Sä olet ymmärtänyt nyt aivan väärin. Jos mulla ei ole aikomuksena poistua kotoolta koko päivänä, niin en tokikaan hillu koko päivää kylpytakissa, vaan laitan yleensä collegehousut ja vaikka jonkun pitkähihaisen t-paidan. Niissä voin vastaanottaa yllätysvieraita vallan mainiosti. Tosin, kyllä mä voin aamulla klo 6.00 vastaanottaa aivan hyvin yllätysvieraita kylpytakissakin, eiköhän jokainen tajua, että siihen aikaan on aamutoimet kesken.

Ja vastaus kysymykseesi: koska se kylpytakki kuivaa loppuun asti. En mä ole sanonut, etteikö lehteä voisi lukea oikeat vaatteet päälläkin, mutta mukavampaa se on kylpytakissa.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366612:
Koska kylpytakin voi kietoa päälleen ollessaan puolikuiva. Kylpytakki kuivaa loput. Narutoppi ja lökärit eivät kuivaa yhtä hyvin. Lisäksi haluan, että harteillani on jotain. Narutopissa tulee kylmä. Narutopissa on kyllä iso kaula-aukko, mutta siltikään sitä ei ihan miten vaan voi riisua, vaan pitää varoa kampausta ja meikkiä, joskaan ei niin paljon kuin pienikaula-aukkoisen paidan kanssa.
En tiedä millaisia narutoppeja sinulla on, mutta minulla ainakin onnistuu narutoppien riisuminen ihan alakauttakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366618:
Joo! Kysymystä (jos et tiennyt). Mutta on vastaukseni sitten kyllä tai ei, niin so what? Miksi kotivaatteiden pitää olla laadukkaat?
Jos sulla on laadukkaat kotivaatteet niin sä tiedät että ne istuu päällä ja näyttää sekä tuntuu hyvältä vaikkei niiden tarvitsisikaan. Ehkä sä olet liian paljon kiinni kylpytakissasi ja et sen takia ymmärrä niitä jotka pitävät päällänsä jotain muuta?
 
En käytä aamu/kylpytakkia, en edes omista yhtäkään.
Suihkun tai saunan jälkeen olen hetken pyyhe päällä ja sitten puen.
Aamusin hillun alusvaatteisillani villasukat jalassa, jos vieraita niin toppi päällä.
Jos on vieraampia vieraita niin mulla on yö lökäpökät jotka vedän tarvittaessa jalkaan.

Oon aina pitänyt kylpy/aamutakkeja ihme hifistelynä, ja oon niin kuumaverinen että paahdun sellaseen :cool:
 

Yhteistyössä