Miksi et käytä kylpytakkia?

En käytä juuri koskaan sen paremmin kylpy- kuin aamutakkiakaan. Aamutakin sorruin kerran ostamaan, mutta se on kaapissa tyhjänpanttina...

Ennen en käyttänyt edes kylpypyyhettä, koska kuivuin samalla, kun kuivasin hiukset kuivaajalla. Sähköä ja hiuksia säästääkseni en enää nykyään käytä kuivaajaa (muuten kuin poikkeustapauksissa), vaan annan hiusten kuivua itsekseen ja muutoin kuivaan itseni kylpypyyhkeellä.
 
No niin, joulun lahjalista sai täydennystä;
lahjakortteja solariumiin, pari pulloa itseruskettavaa, kylpytakki ja miehelle olkalaukku.

En käytä kylpytakkia, kuivauksen jälkeen vaatteet päälle. En myöskään harrasta pitkiä aamiaisia. Hiustenlaitot ja meikkaamiset teen ns.kotivaatteissa ja ennen lähtöä puen ne viimeisemmät vaatteet. Mutta mies ja toinen lapsista käyttää kylpytakkia, joten ehkä meillä vielä toivoa on.
 
[QUOTE="nainen";27365869]Mun mielestä kylpytakki on niille, joilla on liikaa vapaa-aikaa.
Ei mulla ainakaan ole aikaa koskaan hillua kotona kylpytakki päällä.[/QUOTE]

Ei noinkaan. Tavat vain erilaisia.
Joku pitää froteesta/sametista ihollaan enemmän kuin paljaasta ilmasta.
Joku toinen ei.

Kumpikaan tapa ei kerro luonteesta mitään.
:)
 
[QUOTE="vieras";27365771]Ainoastaan nuoriso käyttää nykyään Ainoja ja Reinoja.
En ymmärtänyt pointtiasi ilmeisesti, oliko se kategoria, johon reinot kuuluu, nolo vai vain kuusikymppisille?[/QUOTE]

Se oli vitsi.

En mä oikeasti "lue" ihmisestä mitään kylpytakin tai tossujen perusteella, vaikken itse niitä käytäkään. :D
 
"Sirkkeli"
En mä oikein osaa olla kylpytakki päällä. Kun ei voi niiden leveiden hihojen kanssa tehä mittään, ja tulee kuuma. Suikun jälkeen haahuilen pyyhe päällä niin kauan kuin puen collehousut/farkut ja paidan, aamulla ja illalla olen alkkareilla ja paidalla tai collegevaatetuksella. Meillä on kylmä kämppä, niin sen takia oloasu useimmiten.
 
"vieras"
Ei noinkaan. Tavat vain erilaisia.
Joku pitää froteesta/sametista ihollaan enemmän kuin paljaasta ilmasta.
Joku toinen ei.

Kumpikaan tapa ei kerro luonteesta mitään.
:)
Mä pidän kylpytakkia ja aamutakkia ja tykkään myös ilmasta paljaalla iholla tunnelman ja lämpötilan mukaan. Tuo ihotuntuma onkin tärkeä asia takkia, vuodevaatteita ja pyyhkeitä valitessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"..."
En omista yhtäkään. En tiedä, käyttäisinkö, kun suihkun jälkeen puen muutenkin heti yövaatteet päälle (jos olen nukkumaan menossa). Olis varmaan outoa hillua pelkässä kylpytakissa.
Aamutakki vois olla joskus ihan kätevä, ainakin niissä tilanteissa kun oon vielä yövaatteet päällä ja ovikello soi. Voisi vaan vetää aamutakin siihen yövaatteiden päälle, niin ei tarvitsisi kulahtaneessa paitulissa avata ovea.
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;27366014:
Mulle tulee kylmä, jos olen märässä kylpytakissa...
No kun jos olen takkia käyttänyt, niin olen kuivannut ensin pyyhkeellä itseni. Siinä on kans se, että miksi en käytä. Ensin kuivaan pyyhkeellä, ja sitten laitan takin. Mitä järkeä? Ehkäpä outo tapa, mutta kun märkä kylpytakki on tosi epämiellyttävä :D
 
[QUOTE="vieras";27366007]Mä pidän kylpytakkia ja aamutakkia ja tykkään myös ilmasta paljaalla iholla tunnelman ja lämpötilan mukaan. Tuo ihotuntuma onkin tärkeä asia takkia, vuodevaatteita ja pyyhkeitä valitessa.[/QUOTE]

Näin nimenomaan.
Jos joskus kohtaisin kylpytakkimateriaalin, joka tuntuisi omalle iholleni huoneilmaa paremmalle, niin luultavasti siirtyisin kylpytakin käyttäjiin.
Sitä ennen menen toisin...
yhtään muita toisinkokevia paheksumatta.

:)
 
"nainen"
Ei noinkaan. Tavat vain erilaisia.
Joku pitää froteesta/sametista ihollaan enemmän kuin paljaasta ilmasta.
Joku toinen ei.

Kumpikaan tapa ei kerro luonteesta mitään.
:)
Mä tykkäisin käyttää saunatakkia, mutta ei ole aikaa sen kanssa kuivatteluun (vaan kuivaan itseni suihkusta nopeasti pyyhkeellä) ja sen palauttamiseen kuivamaan kylpyhuoneeseen vaatehuoneesta. Vaatii ylimääräisen lenkin asunnossa.

Kylpytakin idea on, ettei tarvitse käyttää pyyhettä, vaan antaa kylpytakin olla päällä hetken ja kuivautua itsekseen.


En ymmärrä, miten aloittaja sitten kehtaa käyttää kylpytakkia, johon siis kuivaa ihonsa suihkusta tultuaan, vielä sit aamuisin pyjaman päällä?

Aamutakki on eri asia kuin kylpytakki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366044:
Ensin kuivataan pyyhkeeseen...
Mitä ihmeen virkaa kylpytakilla siinä tapauksessa on? Yleensä käyn illalla suihkussa lasten mentyä nukkumaan, kuivaan itseni pyyhkeeseen ja istun koneella pelkät pikkarit jalassa siihen saakka, kunnes hiukset ovat kuivuneet ja menen nukkumaan. Sitten menen nukkumaan (edelleen pelkät pikkarit jalassa). Yövaatteitakaan en käytä, paitsi mökkioloissa.
 
"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27365583:
No etkö esim. aamulla suihkun jälkeen ikinä vetelehdi pitkään aamiaisella? Hetikö laitat päivävaatteet päälle?
Minulla on kotivaatteet erikseen jotka ovat ihan mukavat. En pidä mm. kylpytakin kuumuudesta, en tykkää hikoilla heti suihkun jälkeen, vaikka olisi ohut, en halua kotona pitää pitkähihaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366097:
No miksi sitten sen kuivaamisen jälkeen ei voi laittaa vain vaatteita päälle?
No mä ainakin meikkaan ja laitan hiukset suihkun jälkeen, viikonloppuisin ei mulla ainakaan ole mitään kiirettä laittaa aamulla vaatteita päälle, vaan syön aamiaisen ihan rauhassa ja luen päivän lehden.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366097:
No miksi sitten sen kuivaamisen jälkeen ei voi laittaa vain vaatteita päälle?
Ei todella. :D Siinä pitää olla välivaihe jotta kaikki kosteus varmasti haihtuu ennen pukemista. Olisi tukalaa pukea heti vaatteita päälle jos ei ole pakko. Mä syön aamiaisen ja meikkaan takki päällä, vasta sitten laitan vaatteet. Illalla suihkun jälkeen kuivaan pyyhkeeseen ja laitan kylpytakin päälle ja nukun nakuna.

Oikeastaan aika mielenkiintoinen kysymys. Tapoja on niin monia, luulin että lähestulkoon kaikki tekee samoin kuin minä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
[QUOTE="nainen";27366098]Mä tykkäisin käyttää saunatakkia, mutta ei ole aikaa sen kanssa kuivatteluun (vaan kuivaan itseni suihkusta nopeasti pyyhkeellä) ja sen palauttamiseen kuivamaan kylpyhuoneeseen vaatehuoneesta. Vaatii ylimääräisen lenkin asunnossa.

Kylpytakin idea on, ettei tarvitse käyttää pyyhettä, vaan antaa kylpytakin olla päällä hetken ja kuivautua itsekseen.


En ymmärrä, miten aloittaja sitten kehtaa käyttää kylpytakkia, johon siis kuivaa ihonsa suihkusta tultuaan, vielä sit aamuisin pyjaman päällä?

Aamutakki on eri asia kuin kylpytakki.[/QUOTE]

En mä kuivaa nahkaani kylpytakkiin. Ja jos mulla on jo pyjama päällä niin en mä sen päälle enää kylpytakkia laita.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366157:
No mä ainakin meikkaan ja laitan hiukset suihkun jälkeen, viikonloppuisin ei mulla ainakaan ole mitään kiirettä laittaa aamulla vaatteita päälle, vaan syön aamiaisen ihan rauhassa ja luen päivän lehden.
No eihän vaatteiden päälle laittamisessa mene yhtään sen kauempaa aikaa, kuin sen kylpytakinkaan päälle vetämiseen ja nehän pitää kuitenkin jossain välissä pukea. Miksei voi meikata, laittaa hiuksia, syödä aamiaista ja lukea lehteä vaatteet päällä? Mitä ihmeen korsetteja tai haarniskoja sinä käytät, jos niiden pukeminen ja niissä oleminen on niin kamalan rankkaa?
 

Yhteistyössä