Miksi et käytä kylpytakkia?

säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27366179]Ei todella. :D Siinä pitää olla välivaihe jotta kaikki kosteus varmasti haihtuu ennen pukemista. Olisi tukalaa pukea heti vaatteita päälle jos ei ole pakko. Mä syön aamiaisen ja meikkaan takki päällä, vasta sitten laitan vaatteet. Illalla suihkun jälkeen kuivaan pyyhkeeseen ja laitan kylpytakin päälle ja nukun nakuna.

Oikeastaan aika mielenkiintoinen kysymys. Tapoja on niin monia, luulin että lähestulkoon kaikki tekee samoin kuin minä. :)[/QUOTE]

No tässä taas herää kysymys, millaisia vaatteita te pidätte päällänne, jos ne on tukalampi pukea päälle, kuin se kylpytakki. Miten tukala voi olla esim joku toppi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366188:
No eihän vaatteiden päälle laittamisessa mene yhtään sen kauempaa aikaa, kuin sen kylpytakinkaan päälle vetämiseen ja nehän pitää kuitenkin jossain välissä pukea. Miksei voi meikata, laittaa hiuksia, syödä aamiaista ja lukea lehteä vaatteet päällä? Mitä ihmeen korsetteja tai haarniskoja sinä käytät, jos niiden pukeminen ja niissä oleminen on niin kamalan rankkaa?
Koska en halua, että mun päivävaatteisiin putoilee mitään hiuksia kun föönaan tai jotain lakkaa tai meikkivoidetta kun huitasen kädellä. Aamiaisen voin kyllä syödä arkiaamuina vaatteet päällä, koska en kuitenkaan ehdi olla pöydässä kauaa, mutta ei mulla viikonloppuisin ole mitään hoppua.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366236:
Koska en halua, että mun päivävaatteisiin putoilee mitään hiuksia kun föönaan tai jotain lakkaa tai meikkivoidetta kun huitasen kädellä. Aamiaisen voin kyllä syödä arkiaamuina vaatteet päällä, koska en kuitenkaan ehdi olla pöydässä kauaa, mutta ei mulla viikonloppuisin ole mitään hoppua.
Sitä meikkivoidettako ei mene paitaan siinä vaiheessa, kun olet ensin meikannut ja sitten vedät paidan päällesi? Ja etkö muka muuten koskaan laita hiuksiasi, kuin suihkusta tullessasi?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366188:
No eihän vaatteiden päälle laittamisessa mene yhtään sen kauempaa aikaa, kuin sen kylpytakinkaan päälle vetämiseen ja nehän pitää kuitenkin jossain välissä pukea. Miksei voi meikata, laittaa hiuksia, syödä aamiaista ja lukea lehteä vaatteet päällä? Mitä ihmeen korsetteja tai haarniskoja sinä käytät, jos niiden pukeminen ja niissä oleminen on niin kamalan rankkaa?
:D Mä en ainakaan puhu ajasta, jos on normaali tilanne enkä ole myöhässä. Mä ainakin haluan syödä, lukea lehden ja meikata mukavasti ja samalla ottaa päivän rennosti vastaan. Tuota korsetti haarniska juttua en tajua. Ei vaatteissa ole rankkaa mutta kylpytakissa on mukavempaa. Mä olen mukavuudenhaluinen. :)

Meillä kaikki toimii samoin.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn
säpäle harmaana
[QUOTE="vieras";27366258]:D Mä en ainakaan puhu ajasta, jos on normaali tilanne enkä ole myöhässä. Mä ainakin haluan syödä, lukea lehden ja meikata mukavasti ja samalla ottaa päivän rennosti vastaan. Tuota korsetti haarniska juttua en tajua. Ei vaatteissa ole rankkaa mutta kylpytakissa on mukavempaa. Mä olen mukavuudenhaluinen. :)

Meillä kaikki toimii samoin.[/QUOTE]

Tuo kysymys olikin björnille. Tottakai ymmärrän, jos joku on mukavuudenhaluinen, tehköön miten haluaa, mutta jos joku perustelee kylpytakin käyttöään sillä, että pystyy näin lukemaan päivän lehden, kyllä se vähän huvittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366277:
Tuo kysymys olikin björnille. Tottakai ymmärrän, jos joku on mukavuudenhaluinen, tehköön miten haluaa, mutta jos joku perustelee kylpytakin käyttöään sillä, että pystyy näin lukemaan päivän lehden, kyllä se vähän huvittaa.
Kuten sanottu, kylpytakki on mukavampi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366232:
No tässä taas herää kysymys, millaisia vaatteita te pidätte päällänne, jos ne on tukalampi pukea päälle, kuin se kylpytakki. Miten tukala voi olla esim joku toppi?
No minkäköhänlaisia? Sanoinkin jo, että ihon pitää kuivua kunnolla ennen pukemista. Syöminen ja meikkaaminen on mukavampaa jos ei tarvitse pelätä että valkoiselle paidalle tipahtaa puuteria, marmeladia tai että se rypistyy. Tää nyt vain on helpompaa näin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366326:
Niin, eli mielipidekysymys. Miksi sinusta on outoa, että ihmiset ovat asioista eri mieltä?
Ai, sinunko mielestäsi esim. jakkupuku on niin mukava asu, että heität sen päälle aamulla heti herättyäsi ja suostut riisumaan sen illalla juuri ennen nukahtamista? Et vaihtaisi sitä aamu- tai kylpytakkiin?
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366366:
Ai, sinunko mielestäsi esim. jakkupuku on niin mukava asu, että heität sen päälle aamulla heti herättyäsi ja suostut riisumaan sen illalla juuri ennen nukahtamista? Et vaihtaisi sitä aamu- tai kylpytakkiin?
No minulla on muitakin vaatteita, kuin jakkupukuja ja kylpytakkeja :D Jos tulen jostain jakkupuvussa, tulen todennäköisesti iltapäivällä. Siihen aikaan todennäköisemmin vaihdan vain rennompaa vaatetusta, enkä mitään saunahillumisrättejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27365511:
Onko täällä joku, joka ei suihkun tai saunan jälkeen tai aamulla herättyään tai illalla ennen nukkumaanmenoa käytä kylpytakkia? Mikä on syynä tähän outouteen? Käyttäisitkö jos saisit lahjaksi?
En käytä. Suihkun jälkeen kuivaan ja puen ajankohtaan ja tarkoitukseen soveltuvat vaatteet. Saunan jälkeen kuivaan ja kääriydyn sitten joko pyyhkeeseen viilentelemään tai pakkaudun ulkovaatteisiin mennäkseni takaisin kotiin. Aamulla herättyäni puen yöpaidan, illalla hengailen myös yöpaidassa.

Itseasiassa nyt kun asiaa ajattelen, kylpytakki on melkoinen turhake.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366366:
Ai, sinunko mielestäsi esim. jakkupuku on niin mukava asu, että heität sen päälle aamulla heti herättyäsi ja suostut riisumaan sen illalla juuri ennen nukahtamista? Et vaihtaisi sitä aamu- tai kylpytakkiin?
Kylpytakki, sellanen froteinen joka imee veden suihkun jälkeen ei ole kovin mukava päällä ihan muuten vaan. Kun sen poistan iholtani vedän päälle ison ja hengittävän kotipaitulin ja avot, siin mie nii tykkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27366397:
No minulla on muitakin vaatteita, kuin jakkupukuja ja kylpytakkeja :D Jos tulen jostain jakkupuvussa, tulen todennäköisesti iltapäivällä. Siihen aikaan todennäköisemmin vaihdan vain rennompaa vaatetusta, enkä mitään saunahillumisrättejä.
Käsitän kyllä, että jos siellä sun vaatekaapissa on vain jotain lökähousuja niin on mukavuuden kannalta se ja sama, pukeeko ne samantien päälleen.

Mutta miten se jakkupuku sitten putkahtaa päällesi, eikö se pitäisi kuitenkin aamulla laittaa päälle voidakseen iltapäivällä tulla se päällä kotiin? Mikset ymmärrä, etten halua sotkea vaatteita aamulla ennen kuin olen todellakin lähdössä?
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27366456:
Käsitän kyllä, että jos siellä sun vaatekaapissa on vain jotain lökähousuja niin on mukavuuden kannalta se ja sama, pukeeko ne samantien päälleen.

Mutta miten se jakkupuku sitten putkahtaa päällesi, eikö se pitäisi kuitenkin aamulla laittaa päälle voidakseen iltapäivällä tulla se päällä kotiin? Mikset ymmärrä, etten halua sotkea vaatteita aamulla ennen kuin olen todellakin lähdössä?
Miten vaikeaa on laittaa ne lökähousut ja t-paita päälle siksi aikaa, kun vaikka syö sen aamupalan ja lukee lehden ja sitten vaihtaa ne siihen jakkupukuun? Miksi siihen tarvitaan juuri se kylpytakki, jos on muitakin vaatteita kaappi väärällään?
 
"piste"
Hauskaa miten kylpytakki on niin monelle turhake ja mä taas en osais enää elää ilman :D Suihkun jälkeen kiepautan pyyhkeen päähän ja laitan kylpytakin päälle (en jaksa kuivata pyyhkeeseen eikä se kylpytakki mun mielestä oo koskaan ollu inhottavan märkä :O ). Vähän ajan päästä harjaan hiukset ja laitan pikkuhousut jalkaan. Nukkumaan mennessä jätän kylpytakin kylppäriin kun käyn pesemässä hampaat. Joko meillä on kylmä tai sit palelen vain niin herkästi (tai molempia :D) mut en kyllä pysty alasti olemaan vaikka olisinkin kuivannut itseni pyyhkeeseen suihkun jälkeen..
 

Yhteistyössä