Miks toi mun söpöliini voi olla noin hitsinpimpulan höppänä!!

Status
Viestiketju on suljettu.
oho
Järkyttävää kieltä. Kamalalla tavalla puhut PIENESTÄ lapsestasi!
Anteeksi nyt vaan mutta kyllä jo tavastasi kirjoittaa huomaa että varmasti on kasvattajassa vika ei lapsessa. Ja sitäpaitsi ei lapsen tarvitse olla täydellinen hiljaa oleva enkeli. Ja vaikka olisikin hankala niin otahan se peili käteen...ja öhöm, myös kasvatusoppaat.
Lapsi ei ansaitse tuollaista! Se ansaitsee paljon enemmän <3
Lapsissamme näkyy kättemme jälki ja itse saat itseäsi syyttää, oletan.
Nyt vain kone kii ja miettimään SINUN OMIA tekojasi ja tekemättä jättämisiä.

T: Kotiäiti jolla lapsille selvät ja pysyvät rajat ja paljon joka päiväistä rakkautta.
 
lohdutuksen sanaksi voin kertoa että tuo ikä on vaikea ja v-mäinen,jopa pahempi kuin 3v uhma tai koliikki vauva =) nyt kun mun poika on 7,5v niin on jo helppoa mutta vuos takaperin olin ihan loppu!!!kaikki oli aina huonosti pojalla,joka asiasta piti tapella,jos ei muuta niin huudattaa pienempiä ja sit kun jotain yritit järjestää et ois kivaa niin sekään ei ollukkaan kivaa pojan mielestä.MUTTA nyt oon saanu ihanan poikani takasin ja arki on helppoa vaikka lapsia onkin 4.neuvolasta sanoivat muuten et on normaalia juuri eskari iässä ja toisilla tulee pahempana kuin toisilla jne..niin kun tää perinteinen uhmaikäkin. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Ämmä täyttää loppukuusta 6v, eikä tajua yhtään mitään.
Ei minkäänlaista käsitystä, koska se turpa pidetään kiinni jne.
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.
Valittaa vaan kaikesta ja kiukuttelee.
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Mullakaan ei ole kovin hyvää käsitystä koska turpa tulis pitää kiinni. Rikon tavaroita, jopa sellaisia mihin en ole koskenutkaan. Mun romuja joutuu keräilemään joskus muutkin, valitan ja kiukuttelen.
Mutta mä täytän tänä vuonna 36. Mun pitäis osata käyttäytyä paremmin koska olen aikuinen ja tiedän, miten tulis olla. Sun tyttäresi on vasta 6-vuotias eli lapsi. Voisko vaatimustasoa laskea vähän?
Hyvin sanottu, Kräm! :flower:

Tuli tosi tosi tosi paha olo pikkutyttösi puolesta. Itselläkin 7-vuotias lapsi, joka osaa koetella hermoja, mutta en ikinä koskaan voisi edes ajatuksissani noin pahasti hänelle huutaa. Miten joku voi ajatella noin pahasti pienestä lapsestaan? :|

Itsekkin sanoit, että SE OLI VAHINKO, tyttäresi on vasta pieni lapsi, lapset ovat uteliaita, koettelevat rajojaan "kerta kiellon päälle".... sinä olet kuitenkin se aikuinen, jonka pitäisi säilyttää malttinsa.

Jos tästä jotain positiivista hakee, niin se, ettet ole (vai oletko sittenkin?) lapselle itselleen tuollaista huutanut, on sellainen. Mutta jotenkin olen ihan järkyttynyt, että edes mielessäsi ajattelet noin. Toivottavasti saat apua ja ainakin opastusta, kuinka toimia uhmaikäisen lapsen kanssa. Täälläkin on tullut jo paljon hyviä neuvoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
T: Kotiäiti jolla lapsille selvät ja pysyvät rajat ja paljon joka päiväistä rakkautta.
Ja sulla ei koskaan mene hermo lapsiis? Ei tietenkään.
En ymmärrä tällaista mustavalkoista ajattelumaailmaa. Lapseen voi mennä hermo, mutta on toisenlaisiakin tapoja käsitellä asiaa, kuin haukkua (ajatuksissa) lasta saatanan ämmäksi, vai miten se nyt menikään...

Oletko kuullut koskaan kultaisesta keskitiestä? =)
 
Mä kyllä ymmärrän et hermo voi mennä lapsien kanssa ja varmasti joskus meneekin, mutta mä en koskaan nimittelisi lastani ämmäksi ja idiootiksi kusipääksi, tai vastaaviksi. En livenä enkä edes netissä.
:eek:
 
Kantsiskos sun mennä hoitoon.??! Päässäs viiraa ja pahasti... Ei sillä hyvä että ettet lapselle sanonu ja noin, mut jo sekin on outoa että noin ylipäänsä kirjoitat / ajattelet lapsestas.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja kaikki nämä ylläolevat jeesustelijat.. eikös se ole parempi että tuulettaa netissä eikä paisko lasta ympäri seiniä raivon vallassa.
Taas tänään täällä koolla vain täydellisiä äitejä :headwall:
Jos se on jeesustelua, että minusta tuo ap:n teksti oli oikeasti tosi hurjaa kieltä omasta lapsesta, niin olkoon sitten niin.

Joo, parempi täällä purkaa ja niin edelleen, ja totta kai lapset ovat välillä ja joskus tuntuu että aina, täysiä riiviöitä ja raastavat hermoja, niin silti minusta tuo kuulostaa tosi pahalta ja en puhuisi koskaan omasta lapsestani tuolla tavoin, en edes suutuspäissäni. :eek: :eek: :eek:

Mitään sympatiaa ei sen vuoksi täältä kyllä heru. Sorry vaan. :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nekkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja kaikki nämä ylläolevat jeesustelijat.. eikös se ole parempi että tuulettaa netissä eikä paisko lasta ympäri seiniä raivon vallassa.
Taas tänään täällä koolla vain täydellisiä äitejä :headwall:
Jos se on jeesustelua, että minusta tuo ap:n teksti oli oikeasti tosi hurjaa kieltä omasta lapsesta, niin olkoon sitten niin.

Joo, parempi täällä purkaa ja niin edelleen, ja totta kai lapset ovat välillä ja joskus tuntuu että aina, täysiä riiviöitä ja raastavat hermoja, niin silti minusta tuo kuulostaa tosi pahalta ja en puhuisi koskaan omasta lapsestani tuolla tavoin, en edes suutuspäissäni. :eek: :eek: :eek:

Mitään sympatiaa ei sen vuoksi täältä kyllä heru. Sorry vaan. :x
täysin samaa mieltä!! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Kantsiskos sun mennä hoitoon.??! Päässäs viiraa ja pahasti... Ei sillä hyvä että ettet lapselle sanonu ja noin, mut jo sekin on outoa että noin ylipäänsä kirjoitat / ajattelet lapsestas.....
just :headwall: kallonkutistaja paikalla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa-81:
Tunteet ovat sallittuja...
myös vihamieliset...
kyllä sitä itsekkin joskus ajattelee samalla tavalla...
Nämä palstat on myös tunteiden tuulettamista varten...

Kukaan meistä ei ole täydellinen äiti eikä isä!!!

Minä en osaa muuta sanoa kuin :hug:
puit ajatukseni sanoiksi.
kuin myös
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Eiköhän se ole parempi, että ap täällä palstalla tuulettaa aivojaan kuin että lapselleen nuo huutelisi?

Ihmeellistä paheksuntaa taas ja haukkumista. Kyllä minäkin olen monen monta kertaa ollut myymässä poikia kirppikselle tai laittamassa rahtina Timbuktuun, se vaan ei tarkoita sitä, että näin olisin heille sanonut. :saint:
yhdyn tähän.mulla on kolme lasta.2 vielä murkkuja
 
hyi yök
ap on selvästi liian nuorena ( henkisesti epäkypsänä ) äidiksi tullut, kun ei tämän fiksummin osaa käsitellä niin lapsiaan kuin arjen tilanteitakaan.
 
terveydenhoitaja
Kuusi vuotiaana tulee vaihe, jolloin lapsi kasvaa ja koordinaatiokyky heikkenee. Tällöin lapsi on kömpelö, kaataa tavaroita, rikkoo niitä vahingossa. Tästä en menisi kovasti lasta syyllistämään, koska hän ei sille mitään itse voi.
 
6- 7 vuotias lapsi elää usein vanhemmat haastavaa ikäkautta, sellaista ensimmäistä irtiottoa
pikkulapsivaiheesta.
Ja silloin kokeillaan rajoja, ainakin meillä kokeiltiin ja kokeillaan.
6- vuotias ei taida itsekään tietää- onko iso vai pieni. Kaverien merkitys on tuossa iässä jo suurempi, kuin aiemmin.
Samalla kun 6-v haluaa olla iso, ja monesti paras ja pystyvä - kilpailu lasten välillä on kovaa.
Haluaa hän olla vanhempien pieni lapsi.
Eikä kuitenkaan halua...

Ja minut 6- vuotias, joka nyt on jo 7- vuotias saa yhä hukkaamaan aikuisuuteni.
:ashamed:
 
vieras
Murheellisen monta täällä on sellaista, joiden mielestä on ok aikuisen meuhkata miten sattuu. Aikuisuuteen ja kypsään käyttäytymiseen kuuluu kyky itsehillintään ja tilanteen rauhoittamiseen. Kumma muoti tämä että saa ja täytyy tuulettaa kaikki mitä mieleen tulee just silloin ja siten kuin mieleen tulee. Tai että yleensä sallii itsensä edes ajatella noin silmittömästi. Uskomattoman epäkypsää käytöstä, ja uskomattoman monta myötäilijää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Murheellisen monta täällä on sellaista, joiden mielestä on ok aikuisen meuhkata miten sattuu. Aikuisuuteen ja kypsään käyttäytymiseen kuuluu kyky itsehillintään ja tilanteen rauhoittamiseen. Kumma muoti tämä että saa ja täytyy tuulettaa kaikki mitä mieleen tulee just silloin ja siten kuin mieleen tulee. Tai että yleensä sallii itsensä edes ajatella noin silmittömästi. Uskomattoman epäkypsää käytöstä, ja uskomattoman monta myötäilijää.

Minä kirjoitin tuolla, että joskus tulee samantyyppisiä ajatuksia ja joskus tulee ääneenkin sanottua, niin ajattelin tähän vastata sen verran, että en hyväksy ja pidä oikeana sitä käytöstä ja yritän hillitä itseäni mutta aina en onnistu. Ja ei kai se lasta vahingoita jos ajattelee mutta pitää mölyt mahassa. Vähän epäilen onko kaikki moittijat oikeasti niin puhtaita pulmusia kuin tämän ketjun perusteella vois luulla. Ainahan sitä voi muille uskotella ja se onkin helppoa virtuaalimaailmassa.
 
mie
En koko ketjua ole lukenut, mutta kyllä meillä vaan neuvolassa jo ennen lapsen syntymää kerrottiin, että kun hermot kiristyvät oman lapsen kanssa, niin saattaa mieleen tulla vaikka minkälaisia ajatuksia ja se on ihan normaalia. Ja kaikki ajatukset ovat sallittuja.
Moni tuore äiti voi yllättyä siitä, kuinka suuria hetkellisiä vihantunteita voi tulla omaa lasta kohtaan...
 
Lilleri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumma muoti tämä että saa ja täytyy tuulettaa kaikki mitä mieleen tulee just silloin ja siten kuin mieleen tulee. Tai että yleensä sallii itsensä edes ajatella noin silmittömästi. Uskomattoman epäkypsää käytöstä, ja uskomattoman monta myötäilijää.
Säikähtäsin kyllä ja hakisin apua, jos mun päähäni tulis edes vihasena tuollasia ajatuksia lapsistani.
Joku täällä kertoi ADHD:stä, itsellä myös kokemus sellasesta, lievästä, ja jossainvaiheessa olin aika epätoivoinen, kun tuntui et mikään ei auta. Juttelin asiasta koulussa ja saatiin jeesiä, hyvää sellaista, kun lapsella todettiin lievä ADHD. Ja sanon ihan rehellisesti että jälkikäteen tosiaankin huomasin että peiliinkin oli syytä vilasta.
Kuulostaa siltä tuo Kaspurantin kirjoitus, että pidempään ja/tai kokoajan on hankalaa, eikä mitkään keinot auta...joten viimekädessä tulee pohjalle tollanen toivottomuus ja viha lasta kohtaan eikä osaa toimia enää johdonmukasesti. Tuollasiin asioihin saa oikeesti apua.
Se on ihan ehdottomasti väärä tie, että sallii noin voimakkaita viha-ajatuksia itelleen suhteessa lapseen. Kyllä mä pysähdyn jopa parisuhteessa, jos mua usein alkaa ottaa toinen päähän paljon tai alkaa olemanaa mielikuvia siitä että toinen sais painuu h....vettiin, saati sitten lapsesta. Silloin ei oo kaikki kunnossa. Luulen sitäpaitsi että sisimmässäs tuon tiedätkin.

 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä