Miks toi mun söpöliini voi olla noin hitsinpimpulan höppänä!!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eihän ap: n lapsi ole tuota tekstiä kuullut tai nähnyt, että ei nyt kannata tehdä siitä kovin suurta numeroa. Ja minusta on myöskin asiatonta tuomita ja haukkua ap sen takia. Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.

Niin, niin..mut vaikka henkilö olisi vaikka kuinka äkkipikainen/ tempperamenttinen jne ei siltikään oo oikein kirjoittaa moista..
Ja se että ap:n lapsi ei lukenut/ kuullut asiaa, ei liitty mitenkään tähän.. jo se että kirjoitti tänne kuinka idiootti hänen lapsi yms yms..
Ihme tyyppi!
Ja sä et koskaan ikinä tee mitään väärin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
Hmmm. Olisikohan puoliso kuitenkin AIKUINEN ihminen, jolta voi ja täytyy vaatia aikuisen ihmisen järjenkäyttöä ja käyttäytymistä?
Mun mielestä puolison tietoisesti tehtyjä sikailuja ja alle kuusivuotiaan lapsen vahingossa rikkomaa koristetta ei oikein voi verrata toisiinsa.
Jos kyse olisikin ollut pelkästä koristeesta, niin tuskin olisin tehnyt tätä alotusta. Se oli vaan jäävuoren huippu.
Ja ymmärrätkö jo, että en ajattele lapsestani niin, kuin kirjoitin. Eilen vaan meni hermo!! Tuo äkkipikaisuuksissa ja raivon vallassa kirjoitettu teksti haihtui päästäni heti, kun sain sen tänne purettua!
Että näin.
Joo, ymmärrän että olit raivona ja hermostuit, mutta tuota Anikan vertausta puolisoon en kyllä ymmärtänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
Hmmm. Olisikohan puoliso kuitenkin AIKUINEN ihminen, jolta voi ja täytyy vaatia aikuisen ihmisen järjenkäyttöä ja käyttäytymistä?
Mun mielestä puolison tietoisesti tehtyjä sikailuja ja alle kuusivuotiaan lapsen vahingossa rikkomaa koristetta ei oikein voi verrata toisiinsa.
Vahingossa kyllä rikkoi mutta huom! ap kielsi ja lapsi ei ottanut kieltoa kuuleviin korviinsa. Ja 6-vuotiaanko ei tarvitse koskaan totella? Minusta ei ole sen fiksumpaa kirjottaa puolisostaan tänne tuollaista kuin lapsesta. Ja niitä puolisoita koskevia aloituksia on paljon enemmän. Miksei niissä tarvi hillitä kieltään ja ajatuksiaan?

 
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä olen varmaan jotenkin tosi niuho ja varmaan huumorintajutonkin, mutta en näe tässä jutussa vieläkään mitään hauskaa, vaikka Ap nyt onkin alkuperäisen tekstinsä huumoriksi kääntänyt!! Ja mun mielestä homman pointti ei ole/ollut se, että sanoiko Ap lapselleen sen kaiken mitä tänne kirjoitti, vaan se, että edes ajattelee omasta (pienestä)lapsestaan sillä tavalla!! Ymmärrän sen, että hermo toisinaan menee, meneehän se varmasti kaikilla joskus ja kyllä itsekin välillä joutuu puremaan hammasta ja laskemaan kymmeneen, mutta se että omasta lapsestaan ajattelee niin kamalalla tavalla kuin Ap, menee täysin yli mun ymmärryksen.
No eihän tässä ole kyse siitä, että ap noin ajattelisi lapsestaan jatkuvasti. Sitä minäkin pitäisin huolestuttavana. Mutta en sitä, että ap ajatteli noin eilen iltapäivällä kolmen minuutin ajan.

Minusta tässä alunperin oli hauskaa se, että ap kirjoitti tänne niitä ensimmäisiä, suodattamattomia purkauksia, mitä raivoissaan ollessa käy mielessä. Normaalistihan niitä et kuule koskaan, koska ihminen pystyy siinä raivon vallassakin ajattelemaan, missä seurassa on ja millaista kieltä voi käyttää.

Minusta on oikeasti huolestuttavaa, että on näin paljon äitejä, jotka eivät ymmärrä, että kielteiset tunteet omaa lasta kohtaan ovat normaali ja hyväksyttävä asia. Ei ihme, että suomessa on niin paljon masennusta ja itsemurhia, kun ihmisiä tuomitaan jos ajatustenkin perusteella
.
Varmaan just tää on osa sitä kokonaisuutta joka saa äidit masentumaan, koska kielteisiä asioita lapsesta ajatellessaan saattavat tuntea itsensä täydellisen epäonnistuneiksi ja huonoiksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
Hmmm. Olisikohan puoliso kuitenkin AIKUINEN ihminen, jolta voi ja täytyy vaatia aikuisen ihmisen järjenkäyttöä ja käyttäytymistä?
Mun mielestä puolison tietoisesti tehtyjä sikailuja ja alle kuusivuotiaan lapsen vahingossa rikkomaa koristetta ei oikein voi verrata toisiinsa.
Vahingossa kyllä rikkoi mutta huom! ap kielsi ja lapsi ei ottanut kieltoa kuuleviin korviinsa. Ja 6-vuotiaanko ei tarvitse koskaan totella? Minusta ei ole sen fiksumpaa kirjottaa puolisostaan tänne tuollaista kuin lapsesta. Ja niitä puolisoita koskevia aloituksia on paljon enemmän. Miksei niissä tarvi hillitä kieltään ja ajatuksiaan?
6-vuotias on lapsi. Lapsilta ei voi vaatia samanlaisia käytöstapoja kuin aikuisilta, se on faktaa. Mutta tottakai täytyy joitain tapoja vaatia. Kunhan muistaa sen, että lapsen aivot on vielä kehittymättömät eikä ne toimi kuten aikuisella. Meillä molemmat lapset tottelee suht hyvin, ei ehkä kerrasta mutta toisesta tai kolmannesta käskystä. Ja jos ei tottele, kannan pois. Eli olen tehnyt paljon töitä sen eteen, että olen opettanut heidät tottelemaan.

Mun mielestä on ihan eri asia kirjoittaa vaikka siitä, miten mies lähti ryyppäämään vaikka piti tehdä ihan jotain muuta, ja kotiin tullessaan veti vaimoaan turpaan, kun siitä että lapsi kiukuttelee eikä tottele. Ensimmäisessä esimerkissä mies on ihka aito kusipää koska toimii tietoisesti ja tarkoituksella noin vaikka tietää sen olevan väärin, mutta en mä alkaisi kiukuttelevaa, rajojaan hakevaa lasta (joka sitäpaitsi usein peilaa kotona opittua käytöksellään) kusipääksi sanomaan :|

Ja mä en ole täällä haukkunut sen enempää miestäni kuin lapsianikaan idiooteiksi tms.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä