Miks toi mun söpöliini voi olla noin hitsinpimpulan höppänä!!

Status
Viestiketju on suljettu.
Eihän ap: n lapsi ole tuota tekstiä kuullut tai nähnyt, että ei nyt kannata tehdä siitä kovin suurta numeroa. Ja minusta on myöskin asiatonta tuomita ja haukkua ap sen takia. Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuliko kakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Kyllä saa oikeesti päässä olla vikaa, kun silleen kirjoittamaan pystyy omasta lapsestaan.. Olkoot mulla päässä sitten vaikka kuinka paljon vikaa, mut ei oo normaalin ihmisen käytöstä joka kirjoittaa netissä ylipäänsä lapsestaan ja haukkuu häntä..
Oot tota sun aloitus tekstiä muokannut, mut kyllä tuolla monessa kohtaa näkyy kirjoituksesi.. Edelleenkin vaikka kuinka lapsi hajottaisi/ärsyttäisi niin on tosi lapsellista kirjoittaa jotain noin alhaista.Tarkoitit tai et, ihan sama. Mut tiesit mitä kirjoitit.
Ja juu, kyllä minullakin pinna kiristyy välillä.. Mutta en ikinä sano lapsille noin ilkeesti saatika kirjoita tuolleen.. Ehkä mä oonkin sitten vaan niin täydellinen äiti :D
Kuules ny, herranterttu, sunkaltaisten tiukkapipojen takia joillain äideillä on semmonen mielikuva, ettei paineita saa päästellä edes kirjoittamalla ulos - ja sitten ne pimahtelee paineen alla. Onneks ap on sen verran fiksu kuitenkin, että tietää ettei tämmösistä narisevista pellenpuolikkaista tarvitse piitata v.ttujakaan :saint:

No, kyllä ap:llä saa päässä vikaa olla.. Ja mullakin välillä kiehahtaa mutta en ikinä siltikään noin ajattele lapsistamme..
Mitään fiksua en ap:ssa näe, enemmin vastakohta siitä.
Minä en tiukkapipo oo, mut kyllä tuollainen kirjoitus on aika sairasta ettenkö sanoisi..
Tuosta pitäisi oikeesti sosiaaliviranomaisille ilmoittaa!
no kyllä SULLA pahasti päässä viiraa jos toisen kirjoituksen perusteellla olet sossuun ilmoittamassa :eek: :headwall:
En oo mihinkään ilmoittamassa, mutta kyllä osaa olla sairas huumorintaju ja erittäin paljon päässä viiraa ap:llä........ Mut meitähän on joka lähtöön!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eihän ap: n lapsi ole tuota tekstiä kuullut tai nähnyt, että ei nyt kannata tehdä siitä kovin suurta numeroa. Ja minusta on myöskin asiatonta tuomita ja haukkua ap sen takia. Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.
aivan =) sitä paitsi mä en usko että on olemassakaan äitiä joka ei ikinä koskaan ole yhtään negatiivisesti lapsestaan ajatellut.. enkä tarkoita et yhtä räväkästi kuin minä tai ap..
 
Tumpula
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.
Hyvin sanottu. Mä kuulun juuri tuohon temperamenttiseen porukkaan. Vihaan täysillä kun vihaan mutta myös rakastan täysillä. Täällä siis tunteet ainakin näkyy, niin pahassa kuin onneksi myös hyvässä.

Tuntuu aika karmealta että ajatusten vuoksi ollaan jo tuomitsemassa ihminen kelvottomaksi äidiksi. Teoilla ja tekemättä jättämisillä ei siis ole ratkaisevaa merkitystä, riittää jos ajattelee väärin. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eihän ap: n lapsi ole tuota tekstiä kuullut tai nähnyt, että ei nyt kannata tehdä siitä kovin suurta numeroa. Ja minusta on myöskin asiatonta tuomita ja haukkua ap sen takia. Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.

Niin, niin..mut vaikka henkilö olisi vaikka kuinka äkkipikainen/ tempperamenttinen jne ei siltikään oo oikein kirjoittaa moista..
Ja se että ap:n lapsi ei lukenut/ kuullut asiaa, ei liitty mitenkään tähän.. jo se että kirjoitti tänne kuinka idiootti hänen lapsi yms yms..
Ihme tyyppi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.
Hyvin sanottu. Mä kuulun juuri tuohon temperamenttiseen porukkaan. Vihaan täysillä kun vihaan mutta myös rakastan täysillä. Täällä siis tunteet ainakin näkyy, niin pahassa kuin onneksi myös hyvässä.

Tuntuu aika karmealta että ajatusten vuoksi ollaan jo tuomitsemassa ihminen kelvottomaksi äidiksi. Teoilla ja tekemättä jättämisillä ei siis ole ratkaisevaa merkitystä, riittää jos ajattelee väärin. :/
aivan.. voi kaamea, mä oon kyllä ihan epäkelpo yksilö. sen verran kamalia on tullut ajateltua myös muista ihmisistä. mä oon miettinyt myös miten vois tappaa jonkun silleen ettei jäis kiinni.. enkä mä nyt kuitenkaan ketään oo ollut oikeasti tappamassa.
 
Kertokaas rakkaat mulle vielä kerran siitä noin 6 vuotiaiden lasten kömpelyydestä, niin mä luen sen sitten oikein hitaasti ja syvään hengittäen ja rauhoittuen ja lastani ymmärtäen. Jälleen kaakaot pitkin lattioita... :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kertokaas rakkaat mulle vielä kerran siitä noin 6 vuotiaiden lasten kömpelyydestä, niin mä luen sen sitten oikein hitaasti ja syvään hengittäen ja rauhoittuen ja lastani ymmärtäen. Jälleen kaakaot pitkin lattioita... :headwall:
Kyllä se siitä, pieni probleema kuin se että alkaa haukkumaan/ kirjoittamaan täällä kuinka lapsi on idiootti yms...

 
borat
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kertokaas rakkaat mulle vielä kerran siitä noin 6 vuotiaiden lasten kömpelyydestä, niin mä luen sen sitten oikein hitaasti ja syvään hengittäen ja rauhoittuen ja lastani ymmärtäen. Jälleen kaakaot pitkin lattioita... :headwall:
pituuskasvu voi tehdä tosi nopeita pyrähdyksiä, ja lapsi ei osaa hallita omaa vartaloaan, jos käsi onkin pidempi kuin kk sitten.
kyllä aikuisillekin sattuu vahinkoja, ne vaan on sulatettu vahingoiksi. milloin tippuu kahvinporot pitkin lattioita ja pöytiä.. mutta kukaan tuskin tulee sulle karjuua ja räyhää, tai lähtee nettiin manaamaan sut alimpaan h kun olet niin tyhmä että vahingossa levitit ne porot..
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.
Hyvin sanottu. Mä kuulun juuri tuohon temperamenttiseen porukkaan. Vihaan täysillä kun vihaan mutta myös rakastan täysillä. Täällä siis tunteet ainakin näkyy, niin pahassa kuin onneksi myös hyvässä.

Tuntuu aika karmealta että ajatusten vuoksi ollaan jo tuomitsemassa ihminen kelvottomaksi äidiksi. Teoilla ja tekemättä jättämisillä ei siis ole ratkaisevaa merkitystä, riittää jos ajattelee väärin. :/
aivan.. voi kaamea, mä oon kyllä ihan epäkelpo yksilö. sen verran kamalia on tullut ajateltua myös muista ihmisistä. mä oon miettinyt myös miten vois tappaa jonkun silleen ettei jäis kiinni.. enkä mä nyt kuitenkaan ketään oo ollut oikeasti tappamassa.
Eniten täällä varmasti tuomitaankin tuota kielenkäyttöä, ei negatiivisia ajatuksia. Koska jos tollasta tekstiä lähtee näppäimistöltä, niin voin satavarmasti sanoa että kyseinen henkilöö käyttää aikamoista kieltä myös normaalielämässään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Äitiyteen voi mahtua hyvinkin monenlaisia tuntemuksia, myöskin niitä negatiivisia eikä niissä ole mitään pahaa, jos ne jäävät ajatusten asteelle. Meitä on monenlaisia ihmisiä. Toiset ovat äkkipikaisempia, tempperamenttisia ja suustaan pahempia kuin toiset, mutta se ei tarkoita sitä, etteivätkö hekin lastaansa rakastaisi samalla tavalla kuin ne rauhalliset yksilöt.
Hyvin sanottu. Mä kuulun juuri tuohon temperamenttiseen porukkaan. Vihaan täysillä kun vihaan mutta myös rakastan täysillä. Täällä siis tunteet ainakin näkyy, niin pahassa kuin onneksi myös hyvässä.

Tuntuu aika karmealta että ajatusten vuoksi ollaan jo tuomitsemassa ihminen kelvottomaksi äidiksi. Teoilla ja tekemättä jättämisillä ei siis ole ratkaisevaa merkitystä, riittää jos ajattelee väärin. :/
aivan.. voi kaamea, mä oon kyllä ihan epäkelpo yksilö. sen verran kamalia on tullut ajateltua myös muista ihmisistä. mä oon miettinyt myös miten vois tappaa jonkun silleen ettei jäis kiinni.. enkä mä nyt kuitenkaan ketään oo ollut oikeasti tappamassa.
Eniten täällä varmasti tuomitaankin tuota kielenkäyttöä, ei negatiivisia ajatuksia. Koska jos tollasta tekstiä lähtee näppäimistöltä, niin voin satavarmasti sanoa että kyseinen henkilöö käyttää aikamoista kieltä myös normaalielämässään..
nimenomaanhan täällä on toitotettu sitä et ei ikinä ajattele mitään pahaa jne. mä kiroilen kyllä, mut ikinä en oo lapsille sanonut et vitun paskiainen vaik mielessä onkin käynyt.. jos vituttaa niin eiks sen voi päästää ulos. kun sen kirjoittaa niin se ei tuu suusta niin helposti. kannattaa vissiin kuitenkin irjoittaa vaik paperille ettei lynkata täällä..
 

Mä olen varmaan jotenkin tosi niuho ja varmaan huumorintajutonkin, mutta en näe tässä jutussa vieläkään mitään hauskaa, vaikka Ap nyt onkin alkuperäisen tekstinsä huumoriksi kääntänyt!! Ja mun mielestä homman pointti ei ole/ollut se, että sanoiko Ap lapselleen sen kaiken mitä tänne kirjoitti, vaan se, että edes ajattelee omasta (pienestä)lapsestaan sillä tavalla!! Ymmärrän sen, että hermo toisinaan menee, meneehän se varmasti kaikilla joskus ja kyllä itsekin välillä joutuu puremaan hammasta ja laskemaan kymmeneen, mutta se että omasta lapsestaan ajattelee niin kamalalla tavalla kuin Ap, menee täysin yli mun ymmärryksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja borat:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kertokaas rakkaat mulle vielä kerran siitä noin 6 vuotiaiden lasten kömpelyydestä, niin mä luen sen sitten oikein hitaasti ja syvään hengittäen ja rauhoittuen ja lastani ymmärtäen. Jälleen kaakaot pitkin lattioita... :headwall:
pituuskasvu voi tehdä tosi nopeita pyrähdyksiä, ja lapsi ei osaa hallita omaa vartaloaan, jos käsi onkin pidempi kuin kk sitten.
kyllä aikuisillekin sattuu vahinkoja, ne vaan on sulatettu vahingoiksi. milloin tippuu kahvinporot pitkin lattioita ja pöytiä.. mutta kukaan tuskin tulee sulle karjuua ja räyhää, tai lähtee nettiin manaamaan sut alimpaan h kun olet niin tyhmä että vahingossa levitit ne porot..
Niin, se pituuskasvu. |O

Okei, kaakaot on nyt siivottu, ja kun mä tässä käyn vielä suihkun kautta, luulen ettei suustani pääse sammakoita kun asiaan palaan tytön kanssa. *huoh*
 
Mämmäm
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja borat:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kertokaas rakkaat mulle vielä kerran siitä noin 6 vuotiaiden lasten kömpelyydestä, niin mä luen sen sitten oikein hitaasti ja syvään hengittäen ja rauhoittuen ja lastani ymmärtäen. Jälleen kaakaot pitkin lattioita... :headwall:
pituuskasvu voi tehdä tosi nopeita pyrähdyksiä, ja lapsi ei osaa hallita omaa vartaloaan, jos käsi onkin pidempi kuin kk sitten.
kyllä aikuisillekin sattuu vahinkoja, ne vaan on sulatettu vahingoiksi. milloin tippuu kahvinporot pitkin lattioita ja pöytiä.. mutta kukaan tuskin tulee sulle karjuua ja räyhää, tai lähtee nettiin manaamaan sut alimpaan h kun olet niin tyhmä että vahingossa levitit ne porot..
Niin, se pituuskasvu. |O

Okei, kaakaot on nyt siivottu, ja kun mä tässä käyn vielä suihkun kautta, luulen ettei suustani pääse sammakoita kun asiaan palaan tytön kanssa. *huoh*
meilläkin on pojasta 5,5 vuotta, tullut tosi kömpelö. En oo tajunnutkaan et se johtuis tosta pituuskasvusta. Taas oppi palstalta jotain uutta :D
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Eniten täällä varmasti tuomitaankin tuota kielenkäyttöä, ei negatiivisia ajatuksia. Koska jos tollasta tekstiä lähtee näppäimistöltä, niin voin satavarmasti sanoa että kyseinen henkilöö käyttää aikamoista kieltä myös normaalielämässään..
ei muuten ole.

Ihminen käyttää kieltä sen mukaan, missä hän on ja kenen seurassa. Ap valitsi tuon tavan ihna tietoisesti. Hän kirjoitti sen, mitä ensimmäisenä ajatteli, kun lapsi kiellosta huolimatta koski kalliiseen koristeeseen ja rikkoi sen. Luultavasti hän kirjoitti sen tänne, kun ei voinut sanoa sitä kotona ääneen.

Minusta tämä oli loistava aloitus. Ihan hyvä olis näköjään useammankin ihmisen yrittää päästä sinuiksi sen "pimeämmän puolensa" kanssa. Iso osa täällä väittää, että tämän tapaisia ajatuksia ei käy koskaan edes mielessä. Minä olisin huolissani, jos näin olisi. Suuttuminen on normaalia ja suositeltavaakin - oleellista on se, mitä suuttuneena tekee. (eli huutaako lapselle, tukahduttaako vihansa vai purkaako sen kiroilemisena netissä - mikähän lie asiantuntijoiden mielestä se oikea tapa)

Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä olen varmaan jotenkin tosi niuho ja varmaan huumorintajutonkin, mutta en näe tässä jutussa vieläkään mitään hauskaa, vaikka Ap nyt onkin alkuperäisen tekstinsä huumoriksi kääntänyt!! Ja mun mielestä homman pointti ei ole/ollut se, että sanoiko Ap lapselleen sen kaiken mitä tänne kirjoitti, vaan se, että edes ajattelee omasta (pienestä)lapsestaan sillä tavalla!! Ymmärrän sen, että hermo toisinaan menee, meneehän se varmasti kaikilla joskus ja kyllä itsekin välillä joutuu puremaan hammasta ja laskemaan kymmeneen, mutta se että omasta lapsestaan ajattelee niin kamalalla tavalla kuin Ap, menee täysin yli mun ymmärryksen.
No eihän tässä ole kyse siitä, että ap noin ajattelisi lapsestaan jatkuvasti. Sitä minäkin pitäisin huolestuttavana. Mutta en sitä, että ap ajatteli noin eilen iltapäivällä kolmen minuutin ajan.

Minusta tässä alunperin oli hauskaa se, että ap kirjoitti tänne niitä ensimmäisiä, suodattamattomia purkauksia, mitä raivoissaan ollessa käy mielessä. Normaalistihan niitä et kuule koskaan, koska ihminen pystyy siinä raivon vallassakin ajattelemaan, missä seurassa on ja millaista kieltä voi käyttää.

Minusta on oikeasti huolestuttavaa, että on näin paljon äitejä, jotka eivät ymmärrä, että kielteiset tunteet omaa lasta kohtaan ovat normaali ja hyväksyttävä asia. Ei ihme, että suomessa on niin paljon masennusta ja itsemurhia, kun ihmisiä tuomitaan jos ajatustenkin perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
Hmmm. Olisikohan puoliso kuitenkin AIKUINEN ihminen, jolta voi ja täytyy vaatia aikuisen ihmisen järjenkäyttöä ja käyttäytymistä?
Mun mielestä puolison tietoisesti tehtyjä sikailuja ja alle kuusivuotiaan lapsen vahingossa rikkomaa koristetta ei oikein voi verrata toisiinsa.
 
mintsu
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
Hmmm. Olisikohan puoliso kuitenkin AIKUINEN ihminen, jolta voi ja täytyy vaatia aikuisen ihmisen järjenkäyttöä ja käyttäytymistä?
Mun mielestä puolison tietoisesti tehtyjä sikailuja ja alle kuusivuotiaan lapsen vahingossa rikkomaa koristetta ei oikein voi verrata toisiinsa.
peetsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:
Olen muuten nähnyt HUOMATTAVASTI pahempaa kielenkäyttöä täällä, kun puheenaiheena on ollut oma puoliso, eikä kukaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Onpa tainnut aika moni puhua jonkun muunkin puolisosta tähän tapaan...
Hmmm. Olisikohan puoliso kuitenkin AIKUINEN ihminen, jolta voi ja täytyy vaatia aikuisen ihmisen järjenkäyttöä ja käyttäytymistä?
Mun mielestä puolison tietoisesti tehtyjä sikailuja ja alle kuusivuotiaan lapsen vahingossa rikkomaa koristetta ei oikein voi verrata toisiinsa.
Jos kyse olisikin ollut pelkästä koristeesta, niin tuskin olisin tehnyt tätä alotusta. Se oli vaan jäävuoren huippu.
Ja ymmärrätkö jo, että en ajattele lapsestani niin, kuin kirjoitin. Eilen vaan meni hermo!! Tuo äkkipikaisuuksissa ja raivon vallassa kirjoitettu teksti haihtui päästäni heti, kun sain sen tänne purettua!
Että näin.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä