Miks toi mun söpöliini voi olla noin hitsinpimpulan höppänä!!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja pt:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Miksi olet niiden kanssa 24/7?
:/
No etkä ole kun pidät kahta viikonloppua kotona selvinpäin isonakin asiana. Sun lapset on paljon pois sun luota ja saat omaa aikaa. Nyt tsekkaat omat kasvatusmetodit, teet hallaa lapsille. Koita jaksaa olla jämpti ja johdonmukainen kasvattaja.
No hip hei!! :)
Kaikkea sanomaani ei kannata otta niin vakavasti, eikä vääristellä oman mielensä mukaan.
Tyttö on tosiaan isällään silloin, kun niin sovitaan. Poika on kotosalla lähes aina. Pari kertaa ollut isällään. Mummikin ottaa tyttöä mieluusti, mutta poikaa ei uskalla. :ashamed:
Ja toki revin kaiken ilon irti siitä, kun vapaa-aikaa saan. Se vaan ei ole itsestäänselvyys, niinkuin sen mielestäni pitäisi olla.
 
tytönjapojanmamma
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Kai?

Mulla on samanikäiset lapset ilmeisesti kun sulla. Ja voin kertoa että kilahtaa mullakin, ja tosi pahasti välillä tuon tytön kanssa. Se on joskus niin vihamielinen mua kohtaan ja tosi sellanen hällä väliä, että oon oikeasti välillä suutuspäissäni miettinyt lähettäväni sen asumaan isälleen koko loppuelämäksi. Ja mä tiedän että mulla on sen kanssa ongelma jo ihan tunnepuolellakin: en oo saanut luotua siihen sellaisia tunteita, mitä äidillä lastaan kohtaan kuuluisi olla. Mutta tollasta kieltä mä en ikinä käyttäisi siitä.

Onks sulla itsellä muuten ihan ok olo, vai painaako joku?
Suurimman osan ajasta on ihan ok olo. Välillä ahdistaa.
Helpompaa olisi varmaan, jos olisi toinenkin aikuinen perheessä, mutta kaikki ei aina mene niin kuin haluaisi.
No, olen koittanut ajatella, että joskus vielä helpottaa.
Se, miten puran paineeni täällä kirjoittamalla on ihan hyvää terapiaa haukkujista huolimatta.
En ole pitkävihainen. Sen hetken vain, kun olen vihainen, olen sitä todella. :)

No mutta mene keskustelemaan jonnekin, neuvolapsykologille vaikka. Jos sinulla on paha olo itselläsi, se heijastuu lapseen. Ja se kun tuon aloituksen kirjoitit noilla sanoilla, kertoo, että tarttette nyt jonkinlaista keskustelua apua/kasvatusneuvoja. ettei tuollaiset tunteet lasta kohtaan pitkity. kyse ei ole siitä oletko sanonu noin lapselles vai et vaan, siitä että lapsi kyllä vaistoaa. Jos on nyt yksin huoneeessaan. en kyllä pysytisi itse olemaan lapsen kanssa "riidoissa", tosi painostava olo tulee heti
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Kai?

Mulla on samanikäiset lapset ilmeisesti kun sulla. Ja voin kertoa että kilahtaa mullakin, ja tosi pahasti välillä tuon tytön kanssa. Se on joskus niin vihamielinen mua kohtaan ja tosi sellanen hällä väliä, että oon oikeasti välillä suutuspäissäni miettinyt lähettäväni sen asumaan isälleen koko loppuelämäksi. Ja mä tiedän että mulla on sen kanssa ongelma jo ihan tunnepuolellakin: en oo saanut luotua siihen sellaisia tunteita, mitä äidillä lastaan kohtaan kuuluisi olla. Mutta tollasta kieltä mä en ikinä käyttäisi siitä.

Onks sulla itsellä muuten ihan ok olo, vai painaako joku?
Suurimman osan ajasta on ihan ok olo. Välillä ahdistaa.
Helpompaa olisi varmaan, jos olisi toinenkin aikuinen perheessä, mutta kaikki ei aina mene niin kuin haluaisi.
No, olen koittanut ajatella, että joskus vielä helpottaa.
Se, miten puran paineeni täällä kirjoittamalla on ihan hyvää terapiaa haukkujista huolimatta.
En ole pitkävihainen. Sen hetken vain, kun olen vihainen, olen sitä todella. :)

No mutta mene keskustelemaan jonnekin, neuvolapsykologille vaikka. Jos sinulla on paha olo itselläsi, se heijastuu lapseen. Ja se kun tuon aloituksen kirjoitit noilla sanoilla, kertoo, että tarttette nyt jonkinlaista keskustelua apua/kasvatusneuvoja. ettei tuollaiset tunteet lasta kohtaan pitkity. kyse ei ole siitä oletko sanonu noin lapselles vai et vaan, siitä että lapsi kyllä vaistoaa. Jos on nyt yksin huoneeessaan. en kyllä pysytisi itse olemaan lapsen kanssa "riidoissa", tosi painostava olo tulee heti
Tilanne ohi jo täällä tästä aiheesta. Seuraavana vuorossa syömingit.
tulen sitten tänne kertomaan, kuinka paljon ottaa päähän, kun kaikki ruoka on pahaa jne.. :)
No ei kai..
 
mä voin peesata sua kaspurantti, tosin en tänään, mut joinakin päivinä oon kaverille moista tekstiä suoltanu neiti 5veestä.. :whistle:
Ja ei, en minäkään hauku ääneen lasta lapsen kuullen vtun idiootiksi tms. |O
 
vieras
Ihan järkyttävää kielenkäyttöä. Edes pahimmassa raivokohtauksessa en käytä tytöstäni tuollaista kieltä En vain KOSKAAN ajattele hänestä noin pahasti! Saa purkaa raivoaan lastaan kohtaan, mutta tulee mieleen, että käytätkö lapsesta välillä raivotessasi tuollaisia ilmauksia lapsen kuullenkin?

Lasta ei KOSKAAN saa, tyhmäksi, ääliöksi eikä millään muullakaan nimellä! Enkä ole mikään jeesustelija, mulla on vaan selkeänä päässä se kuinka toiselle ihmiselle (lapsellekin!) puhutaan!
 
mirts
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan järkyttävää kielenkäyttöä. Edes pahimmassa raivokohtauksessa en käytä tytöstäni tuollaista kieltä En vain KOSKAAN ajattele hänestä noin pahasti! Saa purkaa raivoaan lastaan kohtaan, mutta tulee mieleen, että käytätkö lapsesta välillä raivotessasi tuollaisia ilmauksia lapsen kuullenkin?

Lasta ei KOSKAAN saa, tyhmäksi, ääliöksi eikä millään muullakaan nimellä! Enkä ole mikään jeesustelija, mulla on vaan selkeänä päässä se kuinka toiselle ihmiselle (lapsellekin!) puhutaan!
Tässähän vaan ei ole missään kohtaa väitetty että näin olisi puhuttu vaan AJATELTU. pieni ero huomaatkos. kyllä mullakin on selkeänä päässä se kuinka toisille puhutaan en esim. mee pihalle huutaan naama punaisena ku toi yks vanhempi nais ihminen ulostuttaa koiransa aina meidän pihaan eikä kerää pois ja vain ja pelkästään tällä viikolla olen pessyt useemman kerran haalarit tän takia. No tänään aamulla kävin kohteliaasti sanomassa asiasta vaikka mielessäni ajattelin kyllä jotain tämmöistä että vit..n idioot..i kerää ne rakkis pas...t pois. Silti esitin asian niin että tämä nais ihminen ei edes aavista näitä ajatuksia. EI NE AJATUKSET KETÄÄN SATUTA ja toisekseen ap.kin varmasti lastaan rakastaa ylikaiken mutta kun raivostuu niin raivostuu ja tiedättekö kaikki tunteet on sallittuja jopa raivokin ja parempi tosiaan raivota ajattelemalla kuin sanomalla ääneen.

Niin ja nää jotka arvostelee onko teillä itsellänne jo vanhempiakin lapsia..kas kun yhden yksivuotiaan äidillä ei ole vielä vastaan tullut noita omien lasten uhmia niitä on aika vaikee kuvitella ennen kuin ne itse kokee....... ja toiset lapset vaan on rauhallisempia.

 
D
Kyllä mäkin saatan kirjoittaa täällä tai puhua tutuille perkeleen kakaroista ja maanvaivoista, muttei se sitä tarkoita että kotona huutaisin samalla tavalla (jätän ainakin sen perkeleen siitä edestä pois).

Puhe tyylini olisi teidän mielestä varmaankin varsin roisi ja tiedän puhuvani sellaisella hälläväliä -asenteella, totuus ja käytäntö elämässäni on kuitenkin ihan asialtainen.
Saatan sanoa mummolle ettei se penikka mitään synttärilahjoja tarvi kun on ollut niin rasittavalla päällä, mutta pian kuitenkin keskustellaan siitä että mitä on toiveissa.
 
anni
Alkuperäinen kirjoittaja mirts:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan järkyttävää kielenkäyttöä. Edes pahimmassa raivokohtauksessa en käytä tytöstäni tuollaista kieltä En vain KOSKAAN ajattele hänestä noin pahasti! Saa purkaa raivoaan lastaan kohtaan, mutta tulee mieleen, että käytätkö lapsesta välillä raivotessasi tuollaisia ilmauksia lapsen kuullenkin?

Lasta ei KOSKAAN saa, tyhmäksi, ääliöksi eikä millään muullakaan nimellä! Enkä ole mikään jeesustelija, mulla on vaan selkeänä päässä se kuinka toiselle ihmiselle (lapsellekin!) puhutaan!
Tässähän vaan ei ole missään kohtaa väitetty että näin olisi puhuttu vaan AJATELTU. pieni ero huomaatkos. kyllä mullakin on selkeänä päässä se kuinka toisille puhutaan en esim. mee pihalle huutaan naama punaisena ku toi yks vanhempi nais ihminen ulostuttaa koiransa aina meidän pihaan eikä kerää pois ja vain ja pelkästään tällä viikolla olen pessyt useemman kerran haalarit tän takia. No tänään aamulla kävin kohteliaasti sanomassa asiasta vaikka mielessäni ajattelin kyllä jotain tämmöistä että vit..n idioot..i kerää ne rakkis pas...t pois. Silti esitin asian niin että tämä nais ihminen ei edes aavista näitä ajatuksia. EI NE AJATUKSET KETÄÄN SATUTA ja toisekseen ap.kin varmasti lastaan rakastaa ylikaiken mutta kun raivostuu niin raivostuu ja tiedättekö kaikki tunteet on sallittuja jopa raivokin ja parempi tosiaan raivota ajattelemalla kuin sanomalla ääneen.

Niin ja nää jotka arvostelee onko teillä itsellänne jo vanhempiakin lapsia..kas kun yhden yksivuotiaan äidillä ei ole vielä vastaan tullut noita omien lasten uhmia niitä on aika vaikee kuvitella ennen kuin ne itse kokee....... ja toiset lapset vaan on rauhallisempia.
on 6v 4v ja 2v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Ämmä täyttää loppukuusta 6v, eikä tajua yhtään mitään.
Ei minkäänlaista käsitystä, koska se turpa pidetään kiinni jne.
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.
Valittaa vaan kaikesta ja kiukuttelee.
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Mullakaan ei ole kovin hyvää käsitystä koska turpa tulis pitää kiinni. Rikon tavaroita, jopa sellaisia mihin en ole koskenutkaan. Mun romuja joutuu keräilemään joskus muutkin, valitan ja kiukuttelen.
Mutta mä täytän tänä vuonna 36. Mun pitäis osata käyttäytyä paremmin koska olen aikuinen ja tiedän, miten tulis olla. Sun tyttäresi on vasta 6-vuotias eli lapsi. Voisko vaatimustasoa laskea vähän?
 
Sanojen ja tekojen ero on suuri.
Mä en ole täällä ajatellut tekeväni lapselleni mitään pahaa.
Kunhan purin kiukkuani "rumilla" sanoilla, ihan vaan teidän iloksenne.

Ajatelkaapas, jos olisin kirjottanut, että tekis mieli taittaa niskat nurin ja hukuttaa vessanpönttöön tai vaikka heittää alas parvekkeelta.

Johan olis kaakatus alkanu tässä kanalaumassa.

Henkistä ja fyysistä väkialtaa en harrasta. En edes villeimmissä unelmissani.
Vitutusta ja sen purkamista harrastan sitten senkin edestä. Pahoitteluni, jos joku tirautti kyyneleen tai kaksi kaltoinkohdellun lapsiparkani tähden.
:heart:
 
Tanja
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Ämmä täyttää loppukuusta 6v, eikä tajua yhtään mitään.
Ei minkäänlaista käsitystä, koska se turpa pidetään kiinni jne.
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.
Valittaa vaan kaikesta ja kiukuttelee.
Äsken tuli postista lasten synttärikakkuihin kuvat ja meni 30sek, kun toi saatanan älykääpiö oli senkin taittanu muruiks.
Vittu, et ottaa päähän toi apina!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Varmaan perinnöllistä.Otsikko olisi alkanut oikeaoppisesti miten...Hah.Sääliks käy lapsesi.Sinähän se kasvattaja olet.
 
Tanja
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Ämmä täyttää loppukuusta 6v, eikä tajua yhtään mitään.
Ei minkäänlaista käsitystä, koska se turpa pidetään kiinni jne.
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.
Valittaa vaan kaikesta ja kiukuttelee.
Äsken tuli postista lasten synttärikakkuihin kuvat ja meni 30sek, kun toi saatanan älykääpiö oli senkin taittanu muruiks.
Vittu, et ottaa päähän toi apina!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O
Varmaan perinnöllistä.Otsikko olisi alkanut oikeaoppisesti miten...Hah.Sääliks käy lapsesi.Sinähän se kasvattaja olet.
 
Kyllä mullakin joskus tulee tuon sorttisia ajatuksia ja joskus jotain tulee ääneenkin sanottua mutta vielä se häviää tuolle. Kyllä te ihmiset ootte hyvähermoisia mutta ei kai se ap:n lapsi tuosta vahingoittunut?
 
vieras
kyllä mullakin välillä "keittää" tuon 4v kanssa ja huudan "sisäisesti" varmaan kaikki mahdolliset rumat ajatukset, helpottaa kummasti ja taas jaksaa...
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä se on perinyt äidiltään ton ihanan asenteen elämään. Teidän kannattaisi molempien rauhoittua. Et saa ikinä lasta käyttäytymään hyvin ja olemaan tasapainoinen jos oma mielentila on tuo..
Peiliin vilkaisun paikka!!!
samaa mieltä
 
vieras
Ottakaa nyt se huomioon että ihmisillä on erilaisia tapoja käyttää kieltä. Jonkun mielestä o nanteeksiantamatonta sanoa lasta penskaksi, toiselle se on normaali sana joka ei edes tarkoita mitään halventavaa.
Toiselle se vitun idiootti ämmä on suunnilleen pahinta mitä voi sanoa, toiselle normaaliajattelua suuttuessa eikä tarkoita yhtään mitään sen pahempaa kuin toiselle se että ajattelee lapsen olevan rasittava.

Kun kuitenkin on hirvittävän paljon kiinni siitä kuinka asiat kokee ja miten ne on oppinut ilmaisemaan. Tässä maassa on paljon ihmisiä joille sana vittu suunnilleen korvaa lausessa pilkun, ja sellaisen ihmisen ilmaisutapa kuullostaa siihen tottumattoman korviin aivan kamalalta vaikkei puhuja tarkoittaisi edes mitään pahaa.
 
essi
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
Tohon ekaan (kylläkin aika järkkyyn) vistiisi kommentoimatta..
Ootko ajatellut, että sun vois olla aiheellista käyttää lasta tutkimuksissa. Nimittäin nuo sun kuvaamat jutut sopi kuin nakutettu mun serkkupoikaan. Hänellä lievä kehitysvamma ja ADHD yhdistettynä lieviin autismin piirteisiin. Kuullosti vaan nuo kirjoitukses liian tutuilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ottakaa nyt se huomioon että ihmisillä on erilaisia tapoja käyttää kieltä. Jonkun mielestä o nanteeksiantamatonta sanoa lasta penskaksi, toiselle se on normaali sana joka ei edes tarkoita mitään halventavaa.
Toiselle se vitun idiootti ämmä on suunnilleen pahinta mitä voi sanoa, toiselle normaaliajattelua suuttuessa eikä tarkoita yhtään mitään sen pahempaa kuin toiselle se että ajattelee lapsen olevan rasittava.

Kun kuitenkin on hirvittävän paljon kiinni siitä kuinka asiat kokee ja miten ne on oppinut ilmaisemaan. Tässä maassa on paljon ihmisiä joille sana vittu suunnilleen korvaa lausessa pilkun, ja sellaisen ihmisen ilmaisutapa kuullostaa siihen tottumattoman korviin aivan kamalalta vaikkei puhuja tarkoittaisi edes mitään pahaa.

Tää on totta. Meilläkin vauva on penska tai pentu, ja ne on hellittelynimiä :D
"Mitä äitin pikku penska" jne.. ja toisen mielestä on järkyttävää miten vauvalle voi puhua noin!

Ja asiasta kolmanteen, eihän ap tosiaan lapselle ees noin puhunut, vaan meille palstalaiselle lapsestaan! PIENI ero siinä!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä