Miks toi mun söpöliini voi olla noin hitsinpimpulan höppänä!!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja minä ihan vaan:
Se joka teistäarvostelijoista ei ikinä edes ajattele lapsestaan niin heittäköön ensimmäisen kiven.
Mä en kyllä ajatellut arvostella ketään mutta voin myöntää että hermo ei mene usein. Pitäiskö siis oikeasti tsekkauttaa pää?
Oon aika rauhallinen ja toisekseen lapsilla ei ole ollut mitään erityistä uhmaa tms.

Viimeksi taisi mennä hermo lapsiin alkuvuodesta kun poitsu kadotti avaimet mutta en mä ajatellut että se on VITUN idiootti tms.

Mutta tuskin ap noin ajattelee oikeasti tytöstään, eihän? Kuhan vaan höyryjä päästelee aika rumilla sanoilla.

Menkää tosiaan ulkoilemaan, lapset saa riehua ja äiti lepuuttaa hermoja.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Mä en edelleenkään löydä yhtään sympatiaa ihmistä kohtaan joka kirjoittaa/ajattelee lapsestaan tällä tavalla. En vaan kertakaikkiiaan voi käsittää, että miten ihmisestä jonka on itse tähän maailmaan saattanut ja jonka pitäisi olla tärkein asia koko maailmassa voi sanoa näin. Etenkin kun tämä lapsi ei nyt selvästikään ole oikeasti edes tehnyt mitään kamalaa (kuten raiskannut, tappanut tms.). Kyllä jokaista varmasti joskus suututtaa, mutta rajansa kaikella. Pakko sanoa, että aika keskenkasvuiselta vihaiselta teiniltä kuulostaa ihminen joka pientä lasta nimittää idiootiksi, ämmäksi jne.
Peesaan...

Lapsi helposti peilaa itseään vanhempiinsa...että äiti kun vilkaisee peiliin niin saattaapi nähdä siellä tyttärensä ja kun tytär katsoo peiliin näkee siellä äitinsä.

Vanhemmat antavat mallin lapsilleen...

Ja hei tosissaan mammat, kuka oikeasti kutsuu omaa lastaan IDIOOTIKSI tai ÄMMÄKSI ???
 
tytönjapojanmamma
Hei! Olet nyt vähän tiukilla, näemmä. Mullakin on 5v tyttö ja nyt alkanut oleen aika vaikeeta välillä.....ei nyt riko mitään eikä kiukuttele mut mieltä osoitetaan. Ei tieedä olllako iso vai pieni. ...Rankkaa on mutta rakkaudella saa paljon aikaan. Mene hakemaan sinun omaan pahaan oloosi apua, tarttuu lapseen
 
hämmästynyt
no huh huh mitä juttua ap:ltä. kyllä mullakin hermo palaa muksujen kanssa.. varsinkin nyt kun 2 alkaa olee murrosiässä mut en mä kyllä tollasta kieltä käyttäs koskaan omista lapsistani
 
psykologi
Jos äiti käyttää tyttärestään nimityksiä ämmä ja älykääpiö, on ihan selvää että tyttären käytöstavat on kotoa opittu. Sinuna hakeutuisin lapsen kanssa neuvolan kautta kasvatusneuvolaan. Kummallekin olisi tarpeen hieman sosiaalisesti kehittävämpien käytöstapojen ja elämäntapojen opettelu. Tytär melko varmasti alkaa käyttäytyä rauhallisemmin kunhan saat sieltä neuvoja kuinka lapseen suhtautua.
 
wau
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
uuuu.. huisi rangaistus, töllön ääreen siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.

NO HEITÄ NE LELUT SITTEN ROSKIIN! Tyhjät uhkailut ja huudot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Niistä ei ole kuin haittaa.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja kaikki nämä ylläolevat jeesustelijat.. eikös se ole parempi että tuulettaa netissä eikä paisko lasta ympäri seiniä raivon vallassa.
Taas tänään täällä koolla vain täydellisiä äitejä :headwall:
Eli jos ei ilmaise itseään (netissä tms.) lapselle suuttuessaan samalla tavoin kuin ap, on jeesustelija ja täydellinen äiti?! Just....:headwall:
Sanoiko ap että puhuu myös lapselle noin? Musta ei..
En minäkään niin väittänyt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
uuuu.. huisi rangaistus, töllön ääreen siitä.
Niinpä...lapsi käytännössä palkittiin siitä, että hän hajoitti synttärikakun päälle tarkoitetut kuvat :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja daaaa:
On täällä kyllä täydellisiä äitejä. Eivät KOSKAAN ajattele rumasti lapsistaan, vaan aina sädekehä pään päällä hyysäävät pikku Nico-Jessicoitaan. Ajatella saa kuinka rumasti vaan, kunhan ei sano sitä lapselle. Eikä ap omien sanojensa mukaan sanonut.
Meinaatko ettei tuohon "täydellinen mami" ja "vittu mun pentu on ihan idiootti" mallien väliin ei mahdu mitään??

Ihanaa miten mustavalkoista sinun elämäsi on :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
hyvä että sait selvää.. kirjoitusvirheitä täynnä näköjään koko teksti =) ota videot poies.. ei mitään kivaa tuollaisesta käytöksestä. kyllä tuon ikäisen pitäis jo älytä mihin saa koskea ja mihin ei.. huh. ja kyllä minä ainakin manaan noita lapsia useinkin päässäni.. :hug:
 
Eiköhän se ole parempi, että ap täällä palstalla tuulettaa aivojaan kuin että lapselleen nuo huutelisi?

Ihmeellistä paheksuntaa taas ja haukkumista. Kyllä minäkin olen monen monta kertaa ollut myymässä poikia kirppikselle tai laittamassa rahtina Timbuktuun, se vaan ei tarkoita sitä, että näin olisin heille sanonut. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja daaaa:
On täällä kyllä täydellisiä äitejä. Eivät KOSKAAN ajattele rumasti lapsistaan, vaan aina sädekehä pään päällä hyysäävät pikku Nico-Jessicoitaan. Ajatella saa kuinka rumasti vaan, kunhan ei sano sitä lapselle. Eikä ap omien sanojensa mukaan sanonut.
Sä olet se joka meitä sanoo täydelliseksi jos ei hauku omaa lastaan noin edes ajatuksissa. Mä itse en pidä itseäni todellakaan täydellisenä mut kiva jos sä pidät ;) Sehän kuvastaa suoraan sinun ajatuksiasi tuo lause.
 
Kaspurantti: ymmärränkö mä sua nyt oikein?

Lapsi on tehnyt jotain väärää, repinyt täytekakkuun tarkoitetun kuva tahallaan(??) rikki.

Niin sä passitat sen omaan huoneeseensa miettimään, jossa se siis todellisuudessa katselee piirrettyjä?? Mikä rangaistus. Piirrettyjen katsominen on varmasti sille todella epämiellyttävää, eikä se yhtään haluaisi. :saint:
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Alkuperäinen kirjoittaja minä ihan vaan:
Se joka teistäarvostelijoista ei ikinä edes ajattele lapsestaan niin heittäköön ensimmäisen kiven... Jos ikinä ei pala hermot niin johan on äidilläkin vikaa päässä... miettikää realistisesti... Ihme arvostelua heti kun joku uskaltaa kerrankin pukea tunteensa sanoiksi.. hatun nosto ap ja voimia ja tsemppiä tuleviin v...uksiin...

Minä heitän ensimmäisen kiven. Ja puhtaalla omallatunnolla. Ikinä en ole ajatellut lapsestani mitään tuommoista mitä ap kirjoittaa.
Ja sama koskee puolisoa. Jos tuolla tavalla ripittää edes ajatuksissaan, se ei voi olla heijastumatta ihmissuhteeseen. Lapsiin sekä aikuisiin. Käsittämätöntä, että edes raivoissaan tulee tuollaista tekstiä perheenjäsenestä mieleen.
 
tytönjapojanmamma
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Eiköhän se ole parempi, että ap täällä palstalla tuulettaa aivojaan kuin että lapselleen nuo huutelisi?

Ihmeellistä paheksuntaa taas ja haukkumista. Kyllä minäkin olen monen monta kertaa ollut myymässä poikia kirppikselle tai laittamassa rahtina Timbuktuun, se vaan ei tarkoita sitä, että näin olisin heille sanonut. :saint:
Mutta tuo on eri asia, pilke silmäkulmassa sanottu, nuo timbuktuun jutut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja wau:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.
uuuu.. huisi rangaistus, töllön ääreen siitä.
Lapselle (myös 6 vuotiaalle) pitää kyllä selittää, että mitä on tehnyt väärin, eikä vain käskeä miettimään asiaa itsekseen. Eikä omassa huoneessa videoiden katsominen ole todellakaan mikään rangaistus!!!!!

Teillä tuntuu olevan hukassa syy ja seuraus suhteet. Eli jos jotain väärää tehdään niin siitä seuraa rangaistus (ei fyysistä, mutta jotain joka ei ole miellyttävää ), esim. jäähy penkki, etujen menettäminen (videot pois omasta huoneesta), lelut jäähylle jne. Vaikka lapsi sanoisikin, että ei haittaa, niin kyllä se kuitenkin haittaa.
 
Mulla on kyllä välillä lipsahtanut vajaa 3vee pojalle tosi rumasti,pinna vaan menee ja päreet palaa.Olen tietoisesti yrittänyt lopettaa sen, koskan enhän minäkään siedä haukkumista aikuisilta(tai lapsilta,en edes teineiltä) joten miksi lapsen pitäis alistua kuulemaan sitä että on huono.Koskaan en ole sitä tarkoittanut ja aina anteeksi pyydän,mutta kyllä se kalvaa mieltä,koska ei lasten mieltä saa pahoittaa -varsinkaan sellainen ihminen jonka juuri pitäis niitä kaikelta pahalta ja sonnalta suojella. Ihmiseltä johon lapsi luottaa.

Kylläpä sydän keveni taas.
 
johdonmukaisuutta
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.

NO HEITÄ NE LELUT SITTEN ROSKIIN! Tyhjät uhkailut ja huudot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Niistä ei ole kuin haittaa.
Ehkä vika on tuossa. Huutamiseen lapsen korvat turtuu, ei se tottele jos on tottunut että toinen huutaa pää punaisena jatkuvasti. Jos opettelee sanomaan nätisti, mutta määrätietoisesti niin korotettu ääni tiukassa tilanteessa saattaa tepsiä paremminkin. Tyhjät uhkailut ja tuhmuuksien jälkeen videoiden ääreen istuttaminen kuulostaa ihan ihmeelliseltä!
Uhkausten pitää olla sellaisia, että ne voi toteuttaa. Esim. otat telkun ja videot pois huoneesta, ellei lapsi usko puhetta.
Onko lapsella vielä säästöjä? Laskette yhdessä rahoja pois possusta, kun rikkoi ne kuvat tai perutte seuraavan karkkipäivän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
hyvä että sait selvää.. kirjoitusvirheitä täynnä näköjään koko teksti =) ota videot poies.. ei mitään kivaa tuollaisesta käytöksestä. kyllä tuon ikäisen pitäis jo älytä mihin saa koskea ja mihin ei.. huh. ja kyllä minä ainakin manaan noita lapsia useinkin päässäni.. :hug:
Selvennykseksi vielä, että tuo ei viihdy yksinään ollenkaan. Se ei ole palkinto, että joutuu huoneeseesna yksin ja ovi kiinni.
Aikansa parkui sängyssään, jonka jälkeen kuulin videoiden ropausta.
En ole käynyt kattomassa.
Olkoon siellä siihen asti, että ruoka on valmista.
 
Pastori
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ja kaikki nämä ylläolevat jeesustelijat.. eikös se ole parempi että tuulettaa netissä eikä paisko lasta ympäri seiniä raivon vallassa.
Taas tänään täällä koolla vain täydellisiä äitejä :headwall:
Sun kanssa vähän samoilla linjoilla vaikka muo keittääkin niin maan pirusti tuollainen ämmittely lasta kohtaan. No can do, apina se on mullakin välillä mutta ämmä :kieh: :x . Ja tulipa mieleen se kiroileva poika pätkä tupesta, vanhemmiltaan oppinut ja se oli vielä pojan äidistä niin hauskaa.. Hyi mää voin pahoin :x
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kaiken se rikkoo, mihin koskee, ikinä ei romujaan kerää, vaikka miten huudan ja uhkailen heittäväni kaiken roskiin.

NO HEITÄ NE LELUT SITTEN ROSKIIN! Tyhjät uhkailut ja huudot on ihan yhtä tyhjän kanssa. Niistä ei ole kuin haittaa. [/quote

Niin on ja leluja ei ole pakko heittää roskiin, vaan kerää jätesäkkiin ja viet varastoon ja takasin saa osan kun alkaa käyttäytymään.

Sä ap, et nyt valitettavasti toimi johdonmukaisesti... Rangaistus ei saa olla mitään kivaa, vaan oikeasti rangaistus, että lapsi joutuu miettimään mitä teki. Pistät tytön huoneeseen, jossa ei ole mitään kivaa ja annat sen olla siellä vähän aikaa. Kun tulee pois niin kerrot syyn miksi joutui miettimään, ja käsket pyytää anteeksi kun rikkoi jotain, halaatte ja jatkatte elämää.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä