Miks toi mun söpöliini voi olla noin hitsinpimpulan höppänä!!

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Kaspurantti: ymmärränkö mä sua nyt oikein?

Lapsi on tehnyt jotain väärää, repinyt täytekakkuun tarkoitetun kuva tahallaan(??) rikki.

Niin sä passitat sen omaan huoneeseensa miettimään, jossa se siis todellisuudessa katselee piirrettyjä?? Mikä rangaistus. Piirrettyjen katsominen on varmasti sille todella epämiellyttävää, eikä se yhtään haluaisi. :saint:
Mä sanoin, että älä koske siihen kakkukuvaan, kun hajoaa helposti. Noh, koski kuitenkin ja rikkihän se meni. Ei sitä tarkoitus ollut hajottaa kuitenkaan.
 
kasvattaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
hyvä että sait selvää.. kirjoitusvirheitä täynnä näköjään koko teksti =) ota videot poies.. ei mitään kivaa tuollaisesta käytöksestä. kyllä tuon ikäisen pitäis jo älytä mihin saa koskea ja mihin ei.. huh. ja kyllä minä ainakin manaan noita lapsia useinkin päässäni.. :hug:
Selvennykseksi vielä, että tuo ei viihdy yksinään ollenkaan. Se ei ole palkinto, että joutuu huoneeseesna yksin ja ovi kiinni.
Aikansa parkui sängyssään, jonka jälkeen kuulin videoiden ropausta.
En ole käynyt kattomassa.
Olkoon siellä siihen asti, että ruoka on valmista.
Jos huoneeseen menon on tarkoitus olla rangaistus, ei homma oikein toimi kun siellä on kaikkia tavaroita joiden kanssa viihtyy (esim. videot)
Pistä ennemmin vaikka nurkkaan tai johonkin missä oikeasti joutuu miettimään tekemisiään eikä puuhastele muuta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
hyvä että sait selvää.. kirjoitusvirheitä täynnä näköjään koko teksti =) ota videot poies.. ei mitään kivaa tuollaisesta käytöksestä. kyllä tuon ikäisen pitäis jo älytä mihin saa koskea ja mihin ei.. huh. ja kyllä minä ainakin manaan noita lapsia useinkin päässäni.. :hug:
Selvennykseksi vielä, että tuo ei viihdy yksinään ollenkaan. Se ei ole palkinto, että joutuu huoneeseesna yksin ja ovi kiinni.
Aikansa parkui sängyssään, jonka jälkeen kuulin videoiden ropausta.
En ole käynyt kattomassa.
Olkoon siellä siihen asti, että ruoka on valmista.

Just.

Mä olen ilmeisesti tosi vanhanaikainen ja tosi nipo, mutta meillä ei tosiaan ruvettaisi katsomaan videoita jos rangaistus on päällä: se olisi jäähypenkki, ja sinä aikana ei mitään kivaa, ei sitten mitään.

Pärjäilettekö te yhdessä noin muuten, arkena ja silleen? *tuli vaan mieleen* :ashamed:
 
6-vuotiaalla voi olla pahakin uhma. Mutta oliko hällä syy, miksi repi kortit? Jotensakin ei odottaisi ton ikäiseltä itsekään tollaista. Tosin mun yks poika oli 6- vuotiaana ihan outo, löi esim. pikkuveljeään(jota ei aiemmin tehnyt). Taitaa sitä tempperamenttia olla teillä kumpaisellakin, onhan siitä elämässä hyötyäkin.
 
Tunteet ovat sallittuja...
myös vihamieliset...
kyllä sitä itsekkin joskus ajattelee samalla tavalla...
Nämä palstat on myös tunteiden tuulettamista varten...

Kukaan meistä ei ole täydellinen äiti eikä isä!!!

Minä en osaa muuta sanoa kuin :hug:
 
anni
Alkuperäinen kirjoittaja Liinastina:
6-vuotiaalla voi olla pahakin uhma. Mutta oliko hällä syy, miksi repi kortit? Jotensakin ei odottaisi ton ikäiseltä itsekään tollaista. Tosin mun yks poika oli 6- vuotiaana ihan outo, löi esim. pikkuveljeään(jota ei aiemmin tehnyt). Taitaa sitä tempperamenttia olla teillä kumpaisellakin, onhan siitä elämässä hyötyäkin.
ap kertoi että oli vahinko, eikös vahinko kiuhauta teitäkin näin? mitäs sitten kun tehdään tahallaan, enpä haluaisi olla lukemassa sitä täällä. :( surullista
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
:hug: ja hei. parempi se on tänne purkaa kuin lapselle. toki joku rangaistus on tulatav tuollaisesta käyttäytymisestä.. ja toteuta uhakus. vie lelut vaik viikoks veke.
Mä olen keränny usasti lelut jätesäkkiin, mut tuo muikki vaan tokasee, ettei se haittaa.. :|
Ja usein vetoaa, ettei poikakaan kerää lelujaan. (ikää 11kk)


Ja kaikille tiedoksi!!

Kun mulla äsken hermot meni, niin karjasin tytölle, että nyt huoneeseen miettimään mitä TAAS menit tekemään!!
Siellä se kattelee videoita yksikseen.

Se mitä tänne kirjotin, on vaan täällä. Lapseni eivät siitä varmaankaan kärsi.
Jos mulle on annettu yliannos temperamenttia, mutta myös hyvää itsehillintää, en nää sitä niin huonona asiana.

Kiitti kaikille, jotka ymmärsi!! :hug:
hyvä että sait selvää.. kirjoitusvirheitä täynnä näköjään koko teksti =) ota videot poies.. ei mitään kivaa tuollaisesta käytöksestä. kyllä tuon ikäisen pitäis jo älytä mihin saa koskea ja mihin ei.. huh. ja kyllä minä ainakin manaan noita lapsia useinkin päässäni.. :hug:
Selvennykseksi vielä, että tuo ei viihdy yksinään ollenkaan. Se ei ole palkinto, että joutuu huoneeseesna yksin ja ovi kiinni.
Aikansa parkui sängyssään, jonka jälkeen kuulin videoiden ropausta.
En ole käynyt kattomassa.
Olkoon siellä siihen asti, että ruoka on valmista.

Just.

Mä olen ilmeisesti tosi vanhanaikainen ja tosi nipo, mutta meillä ei tosiaan ruvettaisi katsomaan videoita jos rangaistus on päällä: se olisi jäähypenkki, ja sinä aikana ei mitään kivaa, ei sitten mitään.

Pärjäilettekö te yhdessä noin muuten, arkena ja silleen? *tuli vaan mieleen* :ashamed:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
 
oot vähän yksinkertainen
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa-81:
Kukaan meistä ei ole täydellinen äiti eikä isä!!!
MUTTA TÄYDELLISYYTEEN EI VAADITA SITÄ ETTEI KUTSU PIENTÄ TYTÄRTÄÄN VITUN IDIOOTTI ÄMMÄKSI.

Tai jos toi on kriteeri niin 80% täällä on täydellisiä äitejä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa-81:
Tunteet ovat sallittuja...
myös vihamieliset...
kyllä sitä itsekkin joskus ajattelee samalla tavalla...
Nämä palstat on myös tunteiden tuulettamista varten...

Kukaan meistä ei ole täydellinen äiti eikä isä!!!

Minä en osaa muuta sanoa kuin :hug:
puit ajatukseni sanoiksi.
 
vieras
Joko sulla ap on parempi olo? kiukku haihtunut? yritä sitten vielä puhua kun olette kumpikin rauhoittuneet ja keksiä joku keino miten tyttö ymmärtäis tehneensä tosiaan väärin! Meillä poika pian 6v ja samanlaisia tilanteita tulee paljon vastaan. Sekään ei usko vaikka varottaa. Pitää kokeilla ja sitten käy köpelösti. Paljon joudun hermoja kokoamaan toisessa huoneessa lukkojen takana kun niinä hetkinä ei edes halua lasta nähdä...
 
niin
kielenkäyttöä vois kuitenkin hieman hillitä.
meillä ei kotona kiroile kukaan.mies sitä aiemmin yritti mutta kun näki mun äkäsen katseen niin jo loppu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Miksi olet niiden kanssa 24/7?
Eikö tuolle lähes kuusivuotiaalle ainakin jo tekisi tosi hyvää päästä ikäistensä seuraan? Osaan kuvitella että meidän 4 veestä tulisi superärsyttävä jos ei pääsisi parina päivänä viikossa päiväkotiin, ja 2 v vanhempi lapsi se vasta jo omia juttuja tarvitseekin :/
 
ellapuu
Hemmetin hyvä että uskallat purkautua täällä etkä räyhää/hauku lastasi! (ethän?)
Anna tulla vaan täällä niin paljon kun sielu sietää ja sitten vasta keskustele lapsen kanssa :D
 
pt
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Miksi olet niiden kanssa 24/7?
:/
No etkä ole kun pidät kahta viikonloppua kotona selvinpäin isonakin asiana. Sun lapset on paljon pois sun luota ja saat omaa aikaa. Nyt tsekkaat omat kasvatusmetodit, teet hallaa lapsille. Koita jaksaa olla jämpti ja johdonmukainen kasvattaja.

 
villikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
:hug: Kai se "ämmä" välillä on ihan kivakin.. Yritähän jaksella vaan.
no siin nyt kolahti pää lattiaan ja kovaa... hihhiihh

Oli niin hassu kommentti.. :D

Mutta alkuperäiselle voimia ja koita olla koko ajan huutamatta ja haukkumatta lastas: pieni loma tekis sulle hyvää?

Älä huuda vaan rauhoitu, lapset on lapsia, itse näytät esimerkkiä käyttäytymisen suhteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Kai?

Mulla on samanikäiset lapset ilmeisesti kun sulla. Ja voin kertoa että kilahtaa mullakin, ja tosi pahasti välillä tuon tytön kanssa. Se on joskus niin vihamielinen mua kohtaan ja tosi sellanen hällä väliä, että oon oikeasti välillä suutuspäissäni miettinyt lähettäväni sen asumaan isälleen koko loppuelämäksi. Ja mä tiedän että mulla on sen kanssa ongelma jo ihan tunnepuolellakin: en oo saanut luotua siihen sellaisia tunteita, mitä äidillä lastaan kohtaan kuuluisi olla. Mutta tollasta kieltä mä en ikinä käyttäisi siitä.

Onks sulla itsellä muuten ihan ok olo, vai painaako joku?

 
meeri
mun tänä vuonna 6v täyttävä tyttö on ollu vaikee luonteinen pienen ikänsä.ihan erilainen 2 vanhempaa siskoaan..aivan uskomattomia oikuja,välillä tulee sanottua ja huudettua niin pahasti että hävettää..samantien kaduttaa,mut ne sanat vaan tulee niin äkkiä,eikä takaisin saa vedettyä..miettiny minkämoisia traumoja tytölle mahtaa lapsuudestaan jäädä...
 
samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja kasvattaja:
Jos huoneeseen menon on tarkoitus olla rangaistus, ei homma oikein toimi kun siellä on kaikkia tavaroita joiden kanssa viihtyy (esim. videot)
Pistä ennemmin vaikka nurkkaan tai johonkin missä oikeasti joutuu miettimään tekemisiään eikä puuhastele muuta!
Samaa mieltäminäkin. Ehkä joku "mietintätuoli" olis parempi paikka. Ja muutenkin -miksi 5v:llä on videot omassa huoneessaan? Ja siis vaikka oliskin, niin ei se ehkä rangaistuksesta mene...

Voimia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Kai me pärjäillään..
Joskus vaan kilahtaa, kun on noitten lasten kanssa 24/7.
Kai?

Mulla on samanikäiset lapset ilmeisesti kun sulla. Ja voin kertoa että kilahtaa mullakin, ja tosi pahasti välillä tuon tytön kanssa. Se on joskus niin vihamielinen mua kohtaan ja tosi sellanen hällä väliä, että oon oikeasti välillä suutuspäissäni miettinyt lähettäväni sen asumaan isälleen koko loppuelämäksi. Ja mä tiedän että mulla on sen kanssa ongelma jo ihan tunnepuolellakin: en oo saanut luotua siihen sellaisia tunteita, mitä äidillä lastaan kohtaan kuuluisi olla. Mutta tollasta kieltä mä en ikinä käyttäisi siitä.

Onks sulla itsellä muuten ihan ok olo, vai painaako joku?
Suurimman osan ajasta on ihan ok olo. Välillä ahdistaa.
Helpompaa olisi varmaan, jos olisi toinenkin aikuinen perheessä, mutta kaikki ei aina mene niin kuin haluaisi.
No, olen koittanut ajatella, että joskus vielä helpottaa.
Se, miten puran paineeni täällä kirjoittamalla on ihan hyvää terapiaa haukkujista huolimatta.
En ole pitkävihainen. Sen hetken vain, kun olen vihainen, olen sitä todella. :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä