Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"opiskelija"
Joo, se voi kuulostaa sinusta siltä, koska sinulla ei ole tarpeeksi tietoa asiasta. Minä taas en tarvitse luennoitsijaa kaatamaan tietoa päähäni, jonka voin itsekin lukea.
No mä oon lukenut kaksi maisteritutkintoa, ja molemmissa on ollut luentoja, ryhmätunteja ja jopa työharjoitteluja. Ja lisäksi tietenkin kirjatenttejä ja esseetehtäviä sekä opinnäytetyöt.
 
Voisko riippua myös ihmiselle optimaalisimmasta tavasta omaksua tietoa? Itse opin usein paremmin tekemällä luennot+tehtävät. Enkä siis ainoastaan osaa paremmin tentissä vaan tieto ja sen soveltaminen jää pysyvämmin päähän. Teen tietty myös kirjatenttejä jos ko kurssista ei ole luentokurssia ollenkaan, tai minulle sopivaan aikaan.

Mutta kaikille kirjatentit eivät siis ole aina paras vaihtoehto, moneltakaan kannalta. Alallani eli kieliaineissa tuntuisi myös olevan jonkun verran enemmän läsnäolopakkoa kuin monissa muissa aineissa. Johtuu varmaan aineen kommunikatiivisesta luonteesta, yksin kotona harjoittelu ei siihen oikein toimi.
Ei tietenkään. Ei tuntuisi kovin turvalliselta, jos vaikka lääkis suoritettaisiin kokonaan kirjatentteinä. Mutta alat, joilla yliopistossa keskitytään teoreettisen tiedon omaksumiseen ja kirjalliseen soveltamiseen ja joilla luennoilla ei oikeastaan tehtäisi sen enempää niin en näe sitä pahana.
 
Tällänen
-Kaikkien ei pitäisi saada lapsia. Lapsen hankkimisluvan saamiseksi pitäs käydä joku kurssi kasvatuksesta jne.
-Niille, joita ei oman teinin/lapsen touhut kiinnosta, joiden mukulat huutelevat mummuille kauppojen pihassa kaljapullot kourassa ja syleksivät ja roskaavat yhteisiä paikkoja, määräaikainen huostaanotto tms kunnon herätystoimenpide välittömästi. Kyllä vanhempien pitäis saada omat mukulansa ruotuun.
-Valtio ja kirkko täysin erilleen toisistaan.
-Valtion ei tarvitse/kuulu elättää saamattomia. Sellaisia, jotka eivät viitsi kouluttautua tai hakeutua töihin, ilman mitään kunnollista syytä.
-Turhasta vinkujille ei pitäisi määrätä masennuslääkkeitä. Kun nykyään voi vähän valittaa kun ahistaa ja kun elämä on niin hiton rankkaa, ja samantien määrätään lääkettä masennukseen. Pakotetaan kouluun tai töihin ja vaikka jotain ryhmäterapiaa, mutta tässäkin ruokitaan syrjäytymistä mielestäni kun masentuneet voivat vaan olla masentuneita ja maata kotona ja syödä lääkkeitään.

Ja minun läheinen sukulaiseni teki itsemurhan koska oli niin masentunut, joten tiedän, että niitä oikeastikin masentuneita on, mutta kumma kun tuntuu, että melkein jokainen nykyään syö tai on syönyt masennuslääkkeitä... Voivoi. Jos sitä joka asiasta niin masentuisi että lääkkeitä tarvii niin kaikkihan täällä kulkisi lääkehöyryissä ja yhteiskunnan toiminta loppus siihen.
 
"vieras"
Kansainvälinen adoptio ei ole vain orporaukkojen auttamista. Usein näillä lapsilla on vanhemmat tai ainakin joku sukulainen. Ihmiskauppaa se voi olla. Lapsia kaapataan kadulta, pöllitään synnytyssairaaloista, vanhempia huijataan yms. Suomessakin oli vielä kuuskytäluvulla tätä, että esim.yksinäisten äitien lapsia vietiin adoptoitavaksi mm. Tanskaan, eivätkä äidit todellakaan olleet kuolleita tms.

Kun lisätään vielä se, että kansainvälisessä adoptiossa lapsi repäistään juuriltaan, omasta kulttuuripiiristään, pois äidinkielestään jne.niin en minäkään sen kannalla voi olla. Onneksi useimmissa kehittyvissä maissa ollaan sulkemassa kansainvälistä adoptiota poies ja ne totaaliorvot, joita ehkä maassa on, löytävät oman maansa sisällä adoptiovanhemmat.

Suomalaiset äidit itse myös hakeutuivat Tanskaan synnyttämään. Ja antoivat vauvan itse adoptoitavaksi.

Kansainvälisessä adoptiossa vauva tuskin on oppinut mitään kulttuuria, sen äidinkielenkin kanssa voi olla vähän niin ja näin. Ei kai jossain Kiinassa, Intiassa jne. kauheasti vauvoille jutella lastenkodeissa? Joten, mistä vauva repäistään pois?

Luulisi sinunkin jo tietävän, että tyttövauvoille ei välttämättä löydy ottajia omasta maasta. VArsinkin jos on jotain pientä "vikaa".
 
"hups"
Alkuperäinen kirjoittaja Tällänen;28492240:
-Kaikkien ei pitäisi saada lapsia. Lapsen hankkimisluvan saamiseksi pitäs käydä joku kurssi kasvatuksesta jne.
-Niille, joita ei oman teinin/lapsen touhut kiinnosta, joiden mukulat huutelevat mummuille kauppojen pihassa kaljapullot kourassa ja syleksivät ja roskaavat yhteisiä paikkoja, määräaikainen huostaanotto tms kunnon herätystoimenpide välittömästi. Kyllä vanhempien pitäis saada omat mukulansa ruotuun.
-Valtio ja kirkko täysin erilleen toisistaan.
-Valtion ei tarvitse/kuulu elättää saamattomia. Sellaisia, jotka eivät viitsi kouluttautua tai hakeutua töihin, ilman mitään kunnollista syytä.
-Turhasta vinkujille ei pitäisi määrätä masennuslääkkeitä. Kun nykyään voi vähän valittaa kun ahistaa ja kun elämä on niin hiton rankkaa, ja samantien määrätään lääkettä masennukseen. Pakotetaan kouluun tai töihin ja vaikka jotain ryhmäterapiaa, mutta tässäkin ruokitaan syrjäytymistä mielestäni kun masentuneet voivat vaan olla masentuneita ja maata kotona ja syödä lääkkeitään.

Ja minun läheinen sukulaiseni teki itsemurhan koska oli niin masentunut, joten tiedän, että niitä oikeastikin masentuneita on, mutta kumma kun tuntuu, että melkein jokainen nykyään syö tai on syönyt masennuslääkkeitä... Voivoi. Jos sitä joka asiasta niin masentuisi että lääkkeitä tarvii niin kaikkihan täällä kulkisi lääkehöyryissä ja yhteiskunnan toiminta loppus siihen.
Siis pitäisi pakottaa nämä "masentuneet" kouluun tai töihin ja tekemään asioita. Kaikesta ei tarvi masentua...
 
..
- Lasta tulisi imettää vähintään yksi vuotiaaksi.
- Ei ole olemassakaan sellaista asiaa kun "maito vain loppui" (tai on toki todella harvinainen sairaus, mikä todennetaan lääkärissä), omaa laiskuutta ja vähäinen kiinnostus lapsen kunnolliseen ruokkimiseen.
- Pieniä vauvoja ei saa jättää yöhoitoon jotta pääsee itse ryyppäämään
-Raskaana olevat, vaunuja työntelevät tupakoivat äidit ovat oksettavia ja itsekkäitä ihmisiä
-Köyhät perheet jotka lisääntyvät ja lisääntyvät vuodesta omaavat heikon harkintakyvyn eivätkä ajattele lapsien parasta
- Alle 2 vuotiaan paikka ei ole päiväkodissa

.. mutta kuten sanottu, asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja en näitä ääneen pamauttaisi!
 
Olen sitä mieltä että on normaalia olla mustasukkainen mutta epänormaalia jos ei ikinä tunne mustasukkaisuutta, onko tuolla toisella silloin mitään merkitystä jos ei koskaan pelkää hänen menettämistä? minusta ei!

ps.ap homous ei oo sairaus. tuntemani homot on paljon mukavampia kuin heterot.. homot ei koeta esittää karskii äijää, vaan ovat hempeitä,tunteellisia.. avoimia. ainoa miinus puoli heissä miehenä on se että ne tykkää miehistä :D
Yhdenlainen stereotypia tuokin... Mää ainaki tunnen myös umpimielisiä, itsekkäitä kusipäähomoja :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491829]Siten, että kertoo aika paljon ihmisen kyvystä opiskella ja omaksua tietoa. Jos yleissivistävistä aineista pääsee taistellen läpi ja amk-opinnot menee sen jälkeen heittämällä, niin mistä se sun mielestä kertoo? Ainoastaan jostain motivaatiosta? No, mun mielestä se kertoo vain opintojen tasosta ja edelleenkin olen sitä mieltä, että insinööriopinnot on simppelit ja jokainen kyllä niistä halutessaan suoriutuu, sen verran heittämällä ne ainakin minulta meni.[/QUOTE]

Sinä olet varmaan se sama tyyppi kuka on aiemminkin kirjoittanut että kuka tahansa selviytyy insinööriopinnoista. Ja minä olen se sama tyyppi kuka sanoo että tuolla samalla periaatteella me kaikki voidaan opiskella ja valmistua ihan mihin vaan ammattiin jos vaan tahtoa piisaa. Eli nyt kaikki vaan kauppatieteiden maisteriksi tai lääkäriksi opiskelemaan kun kuka tahansa voi tahdon voimalla opiskella ammatin kun ammatin.

Tiedät itsekin että ei kuka tahansa voi mihin tahansa valmistua vaikka halua olisikin. Kaikilla ei vaan taidot ja älykkyys riitä, mutta sehän on vaan hyvä koska eri alan ihmisiä tarvitaan.
 
"vieras"
-Yli 2-vuotiaan kotona hoitaminen on pelkästään työn vieroksumista ja pitäis tehdä täysin omakustanteiseksi.
-Yli 2-vuotiaan imetyspitäs laissa kieltää hyvinvointivaltioissa.
-Yli 7kk vanhan vauvan yösyöttäminen (2 tai useammin) kertoo vain siitä, ettei vanhemmilla ole hajuakaan lapsen tarpeista. Ja kertoo myös vanhempien laiskuudesta ja saamattomuudesta.
-Tuttia yli 2-vuotiaan vanhemmat tulis ottaa puhutteluun ja opettaa heille, miten kyseinen kapistus vieroitetaan.

Siinäpäs ne tärkeimmät... :p
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28492304]-Yli 2-vuotiaan kotona hoitaminen on pelkästään työn vieroksumista ja pitäis tehdä täysin omakustanteiseksi.
-Yli 2-vuotiaan imetyspitäs laissa kieltää hyvinvointivaltioissa.
-Yli 7kk vanhan vauvan yösyöttäminen (2 tai useammin) kertoo vain siitä, ettei vanhemmilla ole hajuakaan lapsen tarpeista. Ja kertoo myös vanhempien laiskuudesta ja saamattomuudesta.
-Tuttia yli 2-vuotiaan vanhemmat tulis ottaa puhutteluun ja opettaa heille, miten kyseinen kapistus vieroitetaan.

Siinäpäs ne tärkeimmät... :p[/QUOTE]

Siis tuttia yli 2-vuotiaalle antavat vanhemmat...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28492295]Sinä olet varmaan se sama tyyppi kuka on aiemminkin kirjoittanut että kuka tahansa selviytyy insinööriopinnoista. Ja minä olen se sama tyyppi kuka sanoo että tuolla samalla periaatteella me kaikki voidaan opiskella ja valmistua ihan mihin vaan ammattiin jos vaan tahtoa piisaa. Eli nyt kaikki vaan kauppatieteiden maisteriksi tai lääkäriksi opiskelemaan kun kuka tahansa voi tahdon voimalla opiskella ammatin kun ammatin.

Tiedät itsekin että ei kuka tahansa voi mihin tahansa valmistua vaikka halua olisikin. Kaikilla ei vaan taidot ja älykkyys riitä, mutta sehän on vaan hyvä koska eri alan ihmisiä tarvitaan.[/QUOTE]

No laitoinkin viestin, että riippuuhan se toki siitä oppijasta. Mutta väittäisin silti, että ainakin osa "helpomman" tien kulkijoista valitsee sen, koska ovat laiskempia lukemaan kuin ne, jotka opiskelee pidemmälle. Toisaalta helpompi tie opiskelussa yleensä tarkoittaa vaikeampaa tietä työelämässä, mutta se nyt on eri juttu.
 
"yks"
Alkuperäinen kirjoittaja tätämieltä;28491797:
Tämäkin on ehkä tabu jota ei parane sanoa missään ääneen koska provosoi monia ihmisiä...

Myös minusta on insinööriopinnot olleet helpot.
Minusta työläät, mutta eivät vaikeat. Työmäärä siis suuri, mutta aiheet eivät vaikeita.

Tosin AMK-insinöörejäkin on monelta eri alalta, iso ero näissä linjoissa.
 
pohtija
Mun mielestä on vähän raiskatun oma vika, jos on kännissä kaupungilla keskellä yötä taju kankaalla ja tulee raiskatuksi. Se ei tee raiskaajan teosta hyväksyttävää, mutta on omaa tyhmyyttä olla suojelematta itseään. Ihan sama asia, että on väärin varastaa, mutta onhan se vähän omaa tyhmyyttä jättää vaikka lompakko kahvilan pöydälle vessakäynnin ajaksi. Voi syyttää itseään, ettei pitänyt omaisuudestaan huolta. Voi siis myös vähän syyttää itseään, jos ei pidä itsestään huolta.

Miksi ei saa sanoa, että älkää juoko itseänne känniin ja älkää hoiperrelko yksin tuolla kaupungilla keskellä yötä, koska siinä riski joutua kaltoinkohdelluksi kasvaa aika lailla.
Onko se muka suomalaisen teinitytön/naisen oikeus juoda itsensä puolustuskyvyttömään tilaan?
 
"vieras"
Mun mielestä on vähän raiskatun oma vika, jos on kännissä kaupungilla keskellä yötä taju kankaalla ja tulee raiskatuksi. Se ei tee raiskaajan teosta hyväksyttävää, mutta on omaa tyhmyyttä olla suojelematta itseään. Ihan sama asia, että on väärin varastaa, mutta onhan se vähän omaa tyhmyyttä jättää vaikka lompakko kahvilan pöydälle vessakäynnin ajaksi. Voi syyttää itseään, ettei pitänyt omaisuudestaan huolta. Voi siis myös vähän syyttää itseään, jos ei pidä itsestään huolta.

Miksi ei saa sanoa, että älkää juoko itseänne känniin ja älkää hoiperrelko yksin tuolla kaupungilla keskellä yötä, koska siinä riski joutua kaltoinkohdelluksi kasvaa aika lailla.
Onko se muka suomalaisen teinitytön/naisen oikeus juoda itsensä puolustuskyvyttömään tilaan?
Täysin samaa mieltä.
 
Paljon on tullutkin jo, mutta läskiys on laiskuutta, ja monien vuosien toimeentulokierteessä jos on niin voisi sterilisaation yhteiskunta maksaa ihan palveluksena. homopari on monesti varmasti parempia vanhempia lapselle kun joku väkivalta/alkoholisti/huumehörhö-perhe, maahanmuuttajien pääsyä suomeen pitäisi rajoittaa enemmän jos tarkoitus ei ole tulla tekemään tänne oikeasti töitä, subjektiivista päivähoitoa pitäisi rajoittaa (meidän pk on rajoittanut ja hyvä niin), abortin ei pitäisi olla niin suuri tabu mutta sitä ei pitäisi hyväksyä ehkäisykeinoksi; on niitäkin henkilöitä joille se on tehty monesti, epiduraalille jokin raja kuten vaikkapa monen yön menetetyt yöunet, on sitä ennenkin synnytetty ilman mitään turhia vauvaan vaikuttavia turhia mömmöjä, työttömyystukien varassa ei pitäisi voida elää koko elämäänsä jossei kerta MIKÄÄN työ kelpaa. töitähän saa jos vaan viitsisi niitä tehdä vaikkei ne mitään lempparihommia olisikaan..
Okei, eli napsastaanko ne piuhat vaan poikki ilman sen kummempaa neuvottelua? Mää esim tunnen parikin ihmistä jotka on ollut muutamia vuosia toimeentulotuella, ja sittemmin päässeet takaisin jaloilleen.

Lapsiahan niillä ei silloin vielä ollut, niin olis aikas kurjaa jos eivät vois nytkään hankkia. Tai musta ainaki kuulostais vähän ankeelta.
 
Yhdenlainen stereotypia tuokin... Mää ainaki tunnen myös umpimielisiä, itsekkäitä kusipäähomoja :whistle:
Minä tunsin aikoinaan kaksi homoa. Toinen oli juuri stereotypiansa mukainen mukana, ihana, tunteellinen, naisellinen, hauska. Joskin tietysti vaikea ja ailahtelevainen, mutta siis ihan tavallinen homo. Toinen taas, hohhoijaa, yksi ilkeimmistä, inhottavimmista ja henkisesti rumimmista tapaamistani ihmisistä. Ei yhtään avoin saatikka tunteellinen.

Olen edelleen vähän hämilläni siitä, että kumman tyypin mukaan nyt leimaisin sitten kaikki ;)
 
[QUOTE="vieras";28492245]Suomalaiset äidit itse myös hakeutuivat Tanskaan synnyttämään. Ja antoivat vauvan itse adoptoitavaksi.

Kansainvälisessä adoptiossa vauva tuskin on oppinut mitään kulttuuria, sen äidinkielenkin kanssa voi olla vähän niin ja näin. Ei kai jossain Kiinassa, Intiassa jne. kauheasti vauvoille jutella lastenkodeissa? Joten, mistä vauva repäistään pois?

Luulisi sinunkin jo tietävän, että tyttövauvoille ei välttämättä löydy ottajia omasta maasta. VArsinkin jos on jotain pientä "vikaa".[/QUOTE]

Kaikki adoptiolapset eivät suinkaan ole vauvoja, niin kuin varmaan tiedät. Ja vaikka olisikin adoptoitu niin pienenä ettei kulttuuria ehinyt omaksua, niin ulkonäkö voi poiketa paljonkin etnisestä suomalaisesta. Silloin on hyvä saada tietoa synnyinkulttuurista, ihan oman henkisen tasapainon kannalta.
 
Minä tunsin aikoinaan kaksi homoa. Toinen oli juuri stereotypiansa mukainen mukana, ihana, tunteellinen, naisellinen, hauska. Joskin tietysti vaikea ja ailahtelevainen, mutta siis ihan tavallinen homo. Toinen taas, hohhoijaa, yksi ilkeimmistä, inhottavimmista ja henkisesti rumimmista tapaamistani ihmisistä. Ei yhtään avoin saatikka tunteellinen.

Olen edelleen vähän hämilläni siitä, että kumman tyypin mukaan nyt leimaisin sitten kaikki ;)
Elämä, se on täynnä kaikenlaista dilemmaa.
 
"vieras"
Suomalaisia hyysätään ihan liikaa. Ihmisten pitäisi oppia ottamaan vastuu omista teoistaan ja seisomaan omilla jaloillaan. On ihan liian helppoa jäädä kotiin makaamaan, koska ahdistaa/masentaa/vituttaa. Sosiaali- ja mielenterveystyön pitäisi olla ratkaisukeskeistä: onko mitään järkeä jauhaa vuositolkulla että voi voi kun on ollut vaikea lapsuus ja masentaa. Masennus on elintasosairaus, masennustahan on vain länsimaissa, kun kaikki on hyvin niin pakko löytää jotain ongelmia.
 
[QUOTE="vieras";28492615]Suomalaisia hyysätään ihan liikaa. Ihmisten pitäisi oppia ottamaan vastuu omista teoistaan ja seisomaan omilla jaloillaan. On ihan liian helppoa jäädä kotiin makaamaan, koska ahdistaa/masentaa/vituttaa. Sosiaali- ja mielenterveystyön pitäisi olla ratkaisukeskeistä: onko mitään järkeä jauhaa vuositolkulla että voi voi kun on ollut vaikea lapsuus ja masentaa. Masennus on elintasosairaus, masennustahan on vain länsimaissa, kun kaikki on hyvin niin pakko löytää jotain ongelmia.[/QUOTE]

Minä taas olen sitä mieltä, että suomalaisia ei auteta alussa tarpeeksi, vaan ongelmat päästetään luisumaan tilanteeseen, josta ylösnousu on hankalaa.

Esim. myyt autosi ja käytät kaikki säästösi ennen kuin saat rahallista, tilapaäistä apua. Verrattuna alkoholisoituneeseen pitkäaikaistyöttömään, jonka taksimatkat Alkoon maksaa Suomen valtio.
 
"noh"
- Päiväkodissa olevat lapset ovat paljon villimpiä ja huonokäytöksesimpiä kuin kotona hoidetut (tästä syystä otin omatkin lapset pois pk:sta kun vauva syntyi, jo alkoi lasten käytös parantua taas siihen tasolle mitä oli ennen pk:iin menoakin) :D
- alle 6kk ikäisten lasten äideillä ei ole mitään kiirettä yöelämään tai baareihin, lapsi tulee asettaa etusijalle ja imetys
- kaupunkilaiset ovat paljon tyhmempiä ja laiskempia kuin maalaiset (ainakin nuoriso)
- 9kk:n ikäsiä vauvoja ei tulisi missään nimessä päästä päivähoitoon, kukin hoitakoon lapsensa vähintään 1-vuotiaiksi ennen hoitoon viemistä. Mieluiten yli 2-vuotiaaksi kotona.
- jos äiti on kotona vauvan kanssa, ei isompia lapsia saisi viedä päivähoitoon, kunnan tulisi järjestää näille lapsille enemmän avoimia palveluja kuten esim.päiväkerhoja, leikkikoulua, puisto-toimintaa yms...
 
"vieras"
Mun mielestä on vähän raiskatun oma vika, jos on kännissä kaupungilla keskellä yötä taju kankaalla ja tulee raiskatuksi. Se ei tee raiskaajan teosta hyväksyttävää, mutta on omaa tyhmyyttä olla suojelematta itseään. Ihan sama asia, että on väärin varastaa, mutta onhan se vähän omaa tyhmyyttä jättää vaikka lompakko kahvilan pöydälle vessakäynnin ajaksi. Voi syyttää itseään, ettei pitänyt omaisuudestaan huolta. Voi siis myös vähän syyttää itseään, jos ei pidä itsestään huolta.

Miksi ei saa sanoa, että älkää juoko itseänne känniin ja älkää hoiperrelko yksin tuolla kaupungilla keskellä yötä, koska siinä riski joutua kaltoinkohdelluksi kasvaa aika lailla.
Onko se muka suomalaisen teinitytön/naisen oikeus juoda itsensä puolustuskyvyttömään tilaan?
Tietysti saa sanoa ja kehoittaa ihmisiä huolehtimaan itsestään. Mutta kun esim tällä palstalla joku tulee kertomaan joutuneensa raiskatuksi ja hakemaan apua, niin se ei ole oikea ketju ja paikka tulla jälkiviisastelemaan ja alkaa pohtimaan mitä kaikkea se UHRI nyt mahdollisesti on tehnyt "väärin". Tätä näkee ihan liian usein ja kertakin on liikaa.

Ja uhri on aina syytön, raiskaaja on aina syyllinen. Näin selvennyksenä vielä.
 
uhh ja huh
[QUOTE="vieras";28492304]-Yli 2-vuotiaan kotona hoitaminen on pelkästään työn vieroksumista ja pitäis tehdä täysin omakustanteiseksi.
-Yli 2-vuotiaan imetyspitäs laissa kieltää hyvinvointivaltioissa.
-Yli 7kk vanhan vauvan yösyöttäminen (2 tai useammin) kertoo vain siitä, ettei vanhemmilla ole hajuakaan lapsen tarpeista. Ja kertoo myös vanhempien laiskuudesta ja saamattomuudesta.
-Tuttia yli 2-vuotiaan vanhemmat tulis ottaa puhutteluun ja opettaa heille, miten kyseinen kapistus vieroitetaan.

Siinäpäs ne tärkeimmät... :p[/QUOTE]

No kyllä on hölmöjä mielipiteitä.
 
minä olen tätä mieltä
ompas pitkä ketju... mut mun mielipide on se, ettei alle kolmevuotiaita päiväkotiin ja hedelmöityshoidot ei ole tarpeellisia. tupakanpoltto on tyhmää ja tatuoinnit vielä idiootimpia. fi
 

Yhteistyössä