Mikä sinulla on kaikista provosoivin ja vahvin mielipiteesi tai näkemyksesi jostain asiasta?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
sama...
[QUOTE="vieras";28491144]No ei joku lähihoitajaksi opiskelu varmaan olekaan, mutta katsos kun jotkut tähtää korkeammalle...[/QUOTE]

Niin, minä tähtäsin maisteriksi. ;) Jotkut tosiaan tähtää korkeammalle.
 
tst
-Jos vie alle lapseneljävuotiaan lapsen päiväkotiin kotona ollessaan, on huono äiti.

-Kun uusi lapsi syntyy perheeseen ja äiti jää kotiin, perheen vanhemman lapsen pk-paikka pitäisi muuttaa automaattisesti osa-aikaiseksi. Aluksi pakkolomaa esikoiselle muutama viikko ainakin silloin jos perheessä on myös toinen huoltaja joka hänkin on kotoan.
 
"vieras"
Joo, se voi kuulostaa sinusta siltä, koska sinulla ei ole tarpeeksi tietoa asiasta. Minä taas en tarvitse luennoitsijaa kaatamaan tietoa päähäni, jonka voin itsekin lukea.
Ja lisään vielä, että hieno yritys yrittää sanoa, että olet jotenkin fiksumpi kuin minä, joka niillä luennoilla käyn. Mun mielestä taas sellainen maisterinpaperi jonka voi suorittaa täysin itsenäisesti ei vaadi mitään muuta kuin perslihaksia. Älykkyyden ja ajattelukyvyn kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, itsellänikin on sellainen muisti että asiat kyllä jää päähän pelkällä lukemisellakin. Mutta tämä ala onneksi on muutakin.
 
"hihihi"
-Jos vie alle lapseneljävuotiaan lapsen päiväkotiin kotona ollessaan, on huono äiti.

-Kun uusi lapsi syntyy perheeseen ja äiti jää kotiin, perheen vanhemman lapsen pk-paikka pitäisi muuttaa automaattisesti osa-aikaiseksi. Aluksi pakkolomaa esikoiselle muutama viikko ainakin silloin jos perheessä on myös toinen huoltaja joka hänkin on kotoan.
:LOL: Jotkut ovat vain tyhmempiä ihmisiä, se on mun mielipide. :) Harva heistä (kuten tämä) edes sitä tajuaa. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491290]Mitä sinä länkytät? Eihän sulla ole hajuakaan siitä, mitä minä opiskelen ja kuinka paljon meille tulee tehtäviä ja teoriaan tutustumista ja pänttäämistä luentojen lisäksi. Sen verran voin suorilta sanoa, että kahden AMK-tutkinnon (sh ja ins) jälkeen nämä alani yliopisto-opinnot on todella paljon vaativampia kuin nuo amkissa opiskellut, joten ammattikoulun kanssa ei voida puhua niiden vaativuudesta edes samana päivänä.[/QUOTE]

Mikäs ikuinen opiskelija sinä olet? Luulen että liioittelet nyt vähän näitä kirjoituksiasi ja olet suorittanut opintoja vaan yliopistossa mutta haluat nyt vaan jotenkin ylentää itseäsi. Aika eri aloja olet mukamas opiskellut ja sitähän minä en usko.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491290]Mitä sinä länkytät? Eihän sulla ole hajuakaan siitä, mitä minä opiskelen ja kuinka paljon meille tulee tehtäviä ja teoriaan tutustumista ja pänttäämistä luentojen lisäksi. Sen verran voin suorilta sanoa, että kahden AMK-tutkinnon (sh ja ins) jälkeen nämä alani yliopisto-opinnot on todella paljon vaativampia kuin nuo amkissa opiskellut, joten ammattikoulun kanssa ei voida puhua niiden vaativuudesta edes samana päivänä.[/QUOTE]

Luulisi noin älykkään ja paljon kouluja käyneen tietävän että ammattikoulu on eri kuin amk.
 
[QUOTE="vieras";28491290]Mitä sinä länkytät? Eihän sulla ole hajuakaan siitä, mitä minä opiskelen ja kuinka paljon meille tulee tehtäviä ja teoriaan tutustumista ja pänttäämistä luentojen lisäksi. Sen verran voin suorilta sanoa, että kahden AMK-tutkinnon (sh ja ins) jälkeen nämä alani yliopisto-opinnot on todella paljon vaativampia kuin nuo amkissa opiskellut, joten ammattikoulun kanssa ei voida puhua niiden vaativuudesta edes samana päivänä.[/QUOTE]

Insinööri-opinnot eivät käsittääkseni ole helppoja. Siellä on läsnäolopakko ja paljon tehtäviä ja raportteja tehtävänä. Lähäriopinnot ja ammattikouluopinnot vaativat lähinnä läsnäoloa. Unohdin että tässä verrattiin lähäriopintoihin.

Itse pidän matematiikan opintoja haastavina yliopistossa, mutta en ole itse niitä käynyt. Mielikuva on että niissä on paljon laskutehtäviä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491451]Luulisi noin älykkään ja paljon kouluja käyneen tietävän että ammattikoulu on eri kuin amk.[/QUOTE]

Niin, sitähän minä sanoin. Että jos amk-opinnot on niin helppoja tähän verrattuna, niin ammattikoulusta ei voi samana päivänä edes puhua. Ja ehkä ikuinen opiskelija, ehkä ei. Jos eka koulutus ei tunnukaan omalta, pitäiskö sen jälkeen sitten vaan tyytyä valittamaan? Juuei sovi mulle :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491428]Mikäs ikuinen opiskelija sinä olet? Luulen että liioittelet nyt vähän näitä kirjoituksiasi ja olet suorittanut opintoja vaan yliopistossa mutta haluat nyt vaan jotenkin ylentää itseäsi. Aika eri aloja olet mukamas opiskellut ja sitähän minä en usko.[/QUOTE]

Voit uskoa tai olla uskomatta, mitään tarvetta mulla ei ole valehteluun. Maisterin papruista puuttuu enää 4 kurssia ja gradu.

Ja mun mielestä olis sulaa hulluutta jämähtää ekan tutkinnon jälkeen ikuiseksi valittajaksi, jos rahkeita muuhunkin on olemassa. Toisilla vaan kestää kauemmin sen oman alan löytyminen. Yhtäkään tutkintoa en ole kuitenkaan jälkikäteen katunut, tulen ainakin aina löytämään töitä jos en muulla, niin sh-koulutuksellani. :)
 
nenetta
[QUOTE="vieras";28491278]Mistä sinä tiedät, kuinka paljon ne vauvat saa läheisyyttä kun vieraat lähtevät? Kun meillä käy vieraita, niin usein nakataan lapsi sitteriin että voidaan laittaa kaffet ja seurustella rauhassa vieraiden kanssa. Lapsi viihtyy kattellen sitterissä olevia lelujaan, sylissä ei niin pitkään ilman tissiä edes viihdy. Kunhan vieraat sitten lähtevät, niin vauva otetaan sylittelyyn ja sitä voikin sitten kestää :)[/QUOTE]

Juu, en tuomitsekaan tässä asiassa niitä keiden tilannetta en tiedä. Kyllä meilläkin ollaan välillä sitterissä kun kaffet juodaan, se on ihan normaalia. Mutta tarkoitin niitä perheitä tuttavapiirissäni, jotka itse kertovat kuinka helposti päivät sujuvat kun on niin tyytyväinen vauva sitterissä. Just oli hesarissakin hyvä kirjoitus siitä että pieniä lapsia ei pitäisi totuttaa istuvaan elämäntyyliin. Liikkuminen, itse yrittäminen, sosiaaliset kontaktit... ovat valtavan tärkeitä, tai siis tämä nyt on vaan se mun vahva mielipide, jota ei viitsi mennä aina päin naamaa sanomaan.
 
ohhoh
[QUOTE="vieras";28491481]Voit uskoa tai olla uskomatta, mitään tarvetta mulla ei ole valehteluun. Maisterin papruista puuttuu enää 4 kurssia ja gradu.

Ja mun mielestä olis sulaa hulluutta jämähtää ekan tutkinnon jälkeen ikuiseksi valittajaksi, jos rahkeita muuhunkin on olemassa. Toisilla vaan kestää kauemmin sen oman alan löytyminen. Yhtäkään tutkintoa en ole kuitenkaan jälkikäteen katunut, tulen ainakin aina löytämään töitä jos en muulla, niin sh-koulutuksellani. :)[/QUOTE]

Noh, yhteiskunnalle olet kallis paukku. :/ Jääköhän sullakin opinnoy kesken, toi on just se vaihe kun monelta jää...
 
film
Olen sitä mieltä että on normaalia olla mustasukkainen mutta epänormaalia jos ei ikinä tunne mustasukkaisuutta, onko tuolla toisella silloin mitään merkitystä jos ei koskaan pelkää hänen menettämistä? minusta ei!

ps.ap homous ei oo sairaus. tuntemani homot on paljon mukavampia kuin heterot.. homot ei koeta esittää karskii äijää, vaan ovat hempeitä,tunteellisia.. avoimia. ainoa miinus puoli heissä miehenä on se että ne tykkää miehistä :D
 
"vieras"
Jos on itse niin tollo, ettei yliopisto-opinnot hoidu perheellisenä, niin sehän ei tarkoita etteikö normaali ihminen moiseen pystyisi. Liian usein kyllä saa kuulla kauhisteluja, kun opiskelija on saanut lapsen: sitä pidetään ilman muuta vahinkona. Kun minä valmistun, lapset menevät kouluun ja minä töihin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28491481]Voit uskoa tai olla uskomatta, mitään tarvetta mulla ei ole valehteluun. Maisterin papruista puuttuu enää 4 kurssia ja gradu.

Ja mun mielestä olis sulaa hulluutta jämähtää ekan tutkinnon jälkeen ikuiseksi valittajaksi, jos rahkeita muuhunkin on olemassa. Toisilla vaan kestää kauemmin sen oman alan löytyminen. Yhtäkään tutkintoa en ole kuitenkaan jälkikäteen katunut, tulen ainakin aina löytämään töitä jos en muulla, niin sh-koulutuksellani. :)[/QUOTE]

Kyllö minä sen tiedän koska olen suorittanut kaksi tutkintoa. Toinen oli vähän enemmän kuin vettä vaan mutta insinööri opinnot vaativat jo jonkin verran. Kaikki perustui juurikin matematiikkaan ja fysiikkaan ja meillä oli tasan yksi kurssi missä ei pitänyt laskea yhtään mitään. Jotkut osaavat paremmin matematiikkaa/fysiikkaa/kemiaa ja jotkut sitten osaavat muita asioita paremin. Yleensä tällä palstalla vaan tuntuu että juuri ne ketkä eivät ole edes, no vaikka insinööriksi lukeneet, sanovat että ei tyyliin vaadi mitään ja vaan maisterin tutkinto vaatii jotain. No asia ei ihan näin ole.
 
"Vieras"
Toisen menettämisen pelolla ja mustasukkaisuudella ei ole mitään yhteyttä.

Olen sitä mieltä että on normaalia olla mustasukkainen mutta epänormaalia jos ei ikinä tunne mustasukkaisuutta, onko tuolla toisella silloin mitään merkitystä jos ei koskaan pelkää hänen menettämistä? minusta ei!

ps.ap homous ei oo sairaus. tuntemani homot on paljon mukavampia kuin heterot.. homot ei koeta esittää karskii äijää, vaan ovat hempeitä,tunteellisia.. avoimia. ainoa miinus puoli heissä miehenä on se että ne tykkää miehistä :D
 
hahahaha
Olen sitä mieltä että on normaalia olla mustasukkainen mutta epänormaalia jos ei ikinä tunne mustasukkaisuutta, onko tuolla toisella silloin mitään merkitystä jos ei koskaan pelkää hänen menettämistä? minusta ei!

ps.ap homous ei oo sairaus. tuntemani homot on paljon mukavampia kuin heterot.. homot ei koeta esittää karskii äijää, vaan ovat hempeitä,tunteellisia.. avoimia. ainoa miinus puoli heissä miehenä on se että ne tykkää miehistä :D
Mä pelkään enemmänkin menettäväni hänet kuolemalle, mustasukkaisuutta ei ole syytä tuntea. En jaksa viillellä suhdetta turhalla marisemisella. Pidän mustasukkaisia naisia astetta tyhmempinä ja takertuvina. Pieni tunne kun ex vaimon kohtaa on ok, mutta kaikki "onkohan siellä baarissa naisia" pidän idioottimaisena. Hyvällä itsetunnolla varustetut naiset ovat harvemmin mustasukkaisia. Tietysti jos oikeasti on aihetta niin ymmärrän, mutta en sitä miksi sellaisen miehen kanssa joku haluaa olla jonka kanssa tarvitsee tuntea mustasukkaisuutta...
 
"jocelyn"
en tajua ihmisiä joiden mielestä suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri on aina jotenkin väheksyttävää. jotkut jopa väittävät ettei suomalaisilla edes ole mitään omaa kulttuuria ja koko suomalaisuuden käsite on pelkkää harhaa. englantiin muutettuani huomasin aika vikkelästi että en todellakaan ole mikään britti vaan suomalainen. minulla on oma kieleni, ja omat perinteeni ja tapani jotka opin jo lapsena perheeltäni, ja jotka iso osa suomesta jakaa kanssani. jos se ei ole kulttuuria niin mikä sitten? meitä suomalaisia on todella vähän tässä maailmassa, pelkkä kärpäsenpaska meressä, jos näinkin karkea ilmaisu sallitaan :) mielestäni suomalaisuutta pitäisi vaalia ja varjella, ja olla siitä ylpeä. mutta kun menen suomeen ja mainitsen asiasta jollekin tuttavalleni, niin se onkin mitä provosoivin lausunto ja olen aivan kauhea rasistinen paskapersu! mikä ihmeen itseinho suomalaisia nykyään vaivaa?
 
..
[QUOTE="jocelyn";28491576]en tajua ihmisiä joiden mielestä suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri on aina jotenkin väheksyttävää. jotkut jopa väittävät ettei suomalaisilla edes ole mitään omaa kulttuuria ja koko suomalaisuuden käsite on pelkkää harhaa. englantiin muutettuani huomasin aika vikkelästi että en todellakaan ole mikään britti vaan suomalainen. minulla on oma kieleni, ja omat perinteeni ja tapani jotka opin jo lapsena perheeltäni, ja jotka iso osa suomesta jakaa kanssani. jos se ei ole kulttuuria niin mikä sitten? meitä suomalaisia on todella vähän tässä maailmassa, pelkkä kärpäsenpaska meressä, jos näinkin karkea ilmaisu sallitaan :) mielestäni suomalaisuutta pitäisi vaalia ja varjella, ja olla siitä ylpeä. mutta kun menen suomeen ja mainitsen asiasta jollekin tuttavalleni, niin se onkin mitä provosoivin lausunto ja olen aivan kauhea rasistinen paskapersu! mikä ihmeen itseinho suomalaisia nykyään vaivaa?[/QUOTE]

Suomessa pelätään aina jotain. Ennen oli Neuvostoliiton pelko ja sen vuoksi mm. Kokoomus oli pysyväisoppositiossa Suomen parlamentissa. Nykyään EU ja EU:n reaktiot on sitten se mitä pelätään ja sen vuoksi perussuomalaiset ovat punainen vaate, vaikka heillä on paljon hyviä ajatuksia. (En itse ole persujen äänestäjä.)

Minusta EU menee liian pitkälle. Kansalliset erityispiirteet karistetaan direktiiveillä ja kompromisseistäkin yritetään siirtyä määräenemmistöpäätöksiin. Minusta ylikansallista pitäisi olla vain se, mikä välttämättä kansojenvälistä yhteistyötä vaatii, ja kaikki muu pitäisi pysyä kansallisella tasolla.
 
paawo
Muslimien maahan muutto pitäisi kieltää ja mikäli pesiytyvät naapuriin pitäisi heitä kohdella, kuten israililaiset.
Pakolais-status voitaisiin antaa vain lapsille ja maahanmuuttajien perheiden yhdistäminen täällä estettäisiin.
Nyt kun täällä niitä muslimeita on niin annetaan niille eläimiä raiskattavaksi niin saa naiset olla rauhassa!
 
Paljon on tullutkin jo, mutta läskiys on laiskuutta, ja monien vuosien toimeentulokierteessä jos on niin voisi sterilisaation yhteiskunta maksaa ihan palveluksena. homopari on monesti varmasti parempia vanhempia lapselle kun joku väkivalta/alkoholisti/huumehörhö-perhe, maahanmuuttajien pääsyä suomeen pitäisi rajoittaa enemmän jos tarkoitus ei ole tulla tekemään tänne oikeasti töitä, subjektiivista päivähoitoa pitäisi rajoittaa (meidän pk on rajoittanut ja hyvä niin), abortin ei pitäisi olla niin suuri tabu mutta sitä ei pitäisi hyväksyä ehkäisykeinoksi; on niitäkin henkilöitä joille se on tehty monesti, epiduraalille jokin raja kuten vaikkapa monen yön menetetyt yöunet, on sitä ennenkin synnytetty ilman mitään turhia vauvaan vaikuttavia turhia mömmöjä, työttömyystukien varassa ei pitäisi voida elää koko elämäänsä jossei kerta MIKÄÄN työ kelpaa. töitähän saa jos vaan viitsisi niitä tehdä vaikkei ne mitään lempparihommia olisikaan..
 
"Vieras"
Paljon on tullutkin jo, mutta läskiys on laiskuutta, ja monien vuosien toimeentulokierteessä jos on niin voisi sterilisaation yhteiskunta maksaa ihan palveluksena. homopari on monesti varmasti parempia vanhempia lapselle kun joku väkivalta/alkoholisti/huumehörhö-perhe, maahanmuuttajien pääsyä suomeen pitäisi rajoittaa enemmän jos tarkoitus ei ole tulla tekemään tänne oikeasti töitä, subjektiivista päivähoitoa pitäisi rajoittaa (meidän pk on rajoittanut ja hyvä niin), abortin ei pitäisi olla niin suuri tabu mutta sitä ei pitäisi hyväksyä ehkäisykeinoksi; on niitäkin henkilöitä joille se on tehty monesti, epiduraalille jokin raja kuten vaikkapa monen yön menetetyt yöunet, on sitä ennenkin synnytetty ilman mitään turhia vauvaan vaikuttavia turhia mömmöjä, työttömyystukien varassa ei pitäisi voida elää koko elämäänsä jossei kerta MIKÄÄN työ kelpaa. töitähän saa jos vaan viitsisi niitä tehdä vaikkei ne mitään lempparihommia olisikaan..
Miten epiduraali sitten vaikuttaa vauvaan?
 
sen on todettu mm pidentävän synnytyksen kestoa, vaikuttaa vauvan tyytyväisyyteen, voi aiheuttaa imetysongelmia, voi aiheuttaa vauvan sykkeen hidastumista, sillä voi olla vauvan hengistystä lamaannuttava vaikutus ja kuulemma epin kanssa synnyttäneiden lapset tarvitsevat enemmän apua hengityksen kanssa, voi heikentää nielemisrefleksiä --> helpommin vetää lapsivettä keuhkoihin.. nämä tuli ekana mieleen
 

Yhteistyössä