Mikä on syynä tähän joidenkin palstalaisten poikavihaan??

  • Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti
koska
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vilkaisu kaupunkikuvaan kertoo sen mitä tutkimukset ovat osoittaneet jo jonkun aikaa: tytöt ovat hyvin kirineet pojat huonoissa käytöstavoissa, kiroilussa, väkivallassa.

Ei se sukupuoli vaan kasvatus.
niin, ehkä sama lisääntyy tytöissä. tyttöjenkin äidit ovathuomanneet mtä suomessa arvostetaan?
röyhkeyttä ja itsekkyyttä, juuri minun on saatava olla koko ajan äänessä ja jos en saa, minä alan pitää minun omaa pientä villepetterin showta. ja samaa tekee 10 muuta villepetteriä.
Mun mielestä jos äiti haluaa olla noin ymmärtämätön ja mustavalkoinen, ei pidä ihmetellä miksi ongelmia on. Miksi aina ajatellaan että ei ne minun lapset vaan ne muut? Kun usein ne nimenomaan on niitä omia lapsia... Ei pitäisi sortua sellaiseen ajattelutapaan, monet luokan häiriköt ovat niitä joiden käytös ei kotona näy ja tässä siitä on yksi puhuva esimerkki. Sen häiriön kun voi toinen saada aikaan muutenkin kuin pelkästään juoksemalla. Kiusaaminen ja syrjintä, yllyttäminen ja houkuttelu ja muu levoton toiminta on ihan yhtä ikävä tapa saada aikaan kaikennäköistä "pientä" harmia ympäristössään.
no kaikkea tätä levotonta toimintaa harrastavt kuitenkin vielä 90% pojat. myös pojat osaavat nykyään syrjiä ja kiusata ja sulkea ulkopuolelle. ainakin palsatllamuistan lukeneeni näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vilkaisu kaupunkikuvaan kertoo sen mitä tutkimukset ovat osoittaneet jo jonkun aikaa: tytöt ovat hyvin kirineet pojat huonoissa käytöstavoissa, kiroilussa, väkivallassa.

Ei se sukupuoli vaan kasvatus.
niin, ehkä sama lisääntyy tytöissä. tyttöjenkin äidit ovathuomanneet mtä suomessa arvostetaan?
röyhkeyttä ja itsekkyyttä, juuri minun on saatava olla koko ajan äänessä ja jos en saa, minä alan pitää minun omaa pientä villepetterin showta. ja samaa tekee 10 muuta villepetteriä.
Mun mielestä jos äiti haluaa olla noin ymmärtämätön ja mustavalkoinen, ei pidä ihmetellä miksi ongelmia on. Miksi aina ajatellaan että ei ne minun lapset vaan ne muut? Kun usein ne nimenomaan on niitä omia lapsia... Ei pitäisi sortua sellaiseen ajattelutapaan, monet luokan häiriköt ovat niitä joiden käytös ei kotona näy ja tässä siitä on yksi puhuva esimerkki. Sen häiriön kun voi toinen saada aikaan muutenkin kuin pelkästään juoksemalla. Kiusaaminen ja syrjintä, yllyttäminen ja houkuttelu ja muu levoton toiminta on ihan yhtä ikävä tapa saada aikaan kaikennäköistä "pientä" harmia ympäristössään.
no kaikkea tätä levotonta toimintaa harrastavt kuitenkin vielä 90% pojat. myös pojat osaavat nykyään syrjiä ja kiusata ja sulkea ulkopuolelle. ainakin palsatllamuistan lukeneeni näin.
Usko toki mihin haluat, itse olen nähnyt 90-2000 luvun koulumaailmaa joten puhun vain omasta kokemuksesta enkä luuloista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Ihan outoa tulee sellainen olo, kuin pojat ois kaiken pahan alku ja juuri. Poikia tehtäessäkin on harrastettu huonoa seksiä ja poikien äidit on jotenkin alempaa jätkä kastia, kun taas tyttärien äidit on naisellisia ja sivistyneitä. Pojat on aikuisena kusipäitä jotka ei kunnioita heijjän tyttöjä. Tytöthän ei koskaan tee mitään pahaa.
Mä en ole täällä huomannut juuri koskaan kenenkään haukkuvan poikia tai heittävän näitä "suuret rakastajat tekee tyttöjä" ja "Pojat tekee poikia, miehet tekee tyttöjä" vitsejä, jos siihen ei ole mitenkään provottu.
Täältä kuitenkin löytyy muutama älyttömän tehokas provoaja tyyliin "voi sun mies parkaa, kun sä teet sille vaan tyttöjä".
Totta kai sitä silloin on puolustuskannalla.

Ja meillä on kolme tyttöä. Neljännestä en vielä tiedä. Rehellisesti voin sanoa, että toivon tyttöä. Enkä ole koskaan osannut toivoa poikaa.

Mulla ei silti ole mitään poikia vastaan. Tiedän ja tunnen monta äärimmäisen ihanaa pientä poikaa. Enemmän varmaan jopa, kuin tyttöjä. Mä en pidä itseäni mitenkään sivistyneempänä kuin poikien äitejä, olen varsinainen metsäläinen maalaisjuntti. Olosuhteista johtuen en viitsi pyrkiä olemaan kovin naisellinenkaan nykyään.

Mulla ei myöskään ole mitään sitä vastaan, että jollain on tai joku toivoo vaan poikia. Tai vaikka molempia.

Mua lähinnä otta ohimoon tämä vääntäminen. Tässäkin ketjussa on useampi kirjoitus, jossa sitten mussutetaan toiseen suuntaan: Kuinka paljon ihanampia, suorempia ja rehellisempiä ja helpompia ne pojat sitten onkaan.
Miksi toista pitää alentaa samalla kun toista ylentää? Miksei voi löytää molemmista jotain hyvää, ja vaikka unohtaa ne huonot (tai stereotyyppisesti huonoiksi ajatellut) ominasuudet kokonaan?

Mä voisin tästä aikalailla suorilta heittää ilmoille, että kyllä lapset sukupuoleen katsomatta on sitten ihmisiä isolla Iillä, verrattuna tähän "aikuisten" haaskalaumaan täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Pojat vaan on niin... en diggaa. Tietysti on sulosiakin poikalapsia[?], mutta en ole törmännyt kuin kahteen elämäni aikana.
Loput pojat olleet sitä samaa ö-sarjaa.. jotka voi niputtaa samaan nippuun ja viskata johonki.. hevon kuuseen. :whistle: :x

Yhteenveto: 95% pojista on perseestä.
Ai, ja mä oon aina ajatellu, että onneksi mulla ei oo tyttöjä, sitä vinkunaa ja piipitystä jaksa erkkikään kuunnella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vilkaisu kaupunkikuvaan kertoo sen mitä tutkimukset ovat osoittaneet jo jonkun aikaa: tytöt ovat hyvin kirineet pojat huonoissa käytöstavoissa, kiroilussa, väkivallassa.

Ei se sukupuoli vaan kasvatus.
niin, ehkä sama lisääntyy tytöissä. tyttöjenkin äidit ovathuomanneet mtä suomessa arvostetaan?
röyhkeyttä ja itsekkyyttä, juuri minun on saatava olla koko ajan äänessä ja jos en saa, minä alan pitää minun omaa pientä villepetterin showta. ja samaa tekee 10 muuta villepetteriä.
Mun mielestä jos äiti haluaa olla noin ymmärtämätön ja mustavalkoinen, ei pidä ihmetellä miksi ongelmia on. Miksi aina ajatellaan että ei ne minun lapset vaan ne muut? Kun usein ne nimenomaan on niitä omia lapsia... Ei pitäisi sortua sellaiseen ajattelutapaan, monet luokan häiriköt ovat niitä joiden käytös ei kotona näy ja tässä siitä on yksi puhuva esimerkki. Sen häiriön kun voi toinen saada aikaan muutenkin kuin pelkästään juoksemalla. Kiusaaminen ja syrjintä, yllyttäminen ja houkuttelu ja muu levoton toiminta on ihan yhtä ikävä tapa saada aikaan kaikennäköistä "pientä" harmia ympäristössään.
no kaikkea tätä levotonta toimintaa harrastavt kuitenkin vielä 90% pojat. myös pojat osaavat nykyään syrjiä ja kiusata ja sulkea ulkopuolelle. ainakin palsatllamuistan lukeneeni näin.
Mistäs tämä tutkimustulos on? Omasta päästä tietenkin. Tytöt (ja naiset) osaavat ja harrastavat hyvin ilkeää kiusaamista ihan yhtä lailla.

Mutta ihminenhän näkee vain sen, mikä tukee omia mielipiteitä. Kun avaa simät, saattaa nähdä muutakin. Tänään 4-vuotias nuorimies sanoi minulle iloisesti 'Päivää!' ja kesällä pidin puhuttelun eskari-ikäisille tytöille, jotka repivät elävältä linnunpoikaselta siipiä irti.
 
ylpeä naisellisuudestaan
Alkuperäinen kirjoittaja selvähän se on:
Kateellisia ja katkeria ne on, kun ovat tuottaneet miehelleen ja suvulle pettymyksen saamalla vain pikkupilluja :)
Käsittämätöntä soopaa suollat sinä! Toivottavasti et oikeasti ajattele noin, koska aika säälittävää jos tosiaan ajattelet omasta sukupuolestasi noin alentuvasti. Mietipä vielä, kannattaisko ajatella naisista muina kuin pikkupilluina..!! Itse olen erittäin ylpeä kaikista neljästä tyttärestäni. He ansaitsevat minulta kaikkein suurimman rakkauteni ja omistautumiseni. Ja heidän elämänsä miesten parhaan mahdollisen kohtelun.
 
kyllähn tällä palstalla aina ajoittain mollataan kumpiakin : pelkkien poikien äitejä ja pelkkien tyttöjen äitejä.
minusta yks ehdottomasti naurettavimmista aiheista "tapella" ja joka mulle kyllä saa aikaan eniten vaan reaktion että "WTF,oikeesti ?" :eek:
 
koska
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Pojat vaan on niin... en diggaa. Tietysti on sulosiakin poikalapsia[?], mutta en ole törmännyt kuin kahteen elämäni aikana.
Loput pojat olleet sitä samaa ö-sarjaa.. jotka voi niputtaa samaan nippuun ja viskata johonki.. hevon kuuseen. :whistle: :x

Yhteenveto: 95% pojista on perseestä.
Ai, ja mä oon aina ajatellu, että onneksi mulla ei oo tyttöjä, sitä vinkunaa ja piipitystä jaksa erkkikään kuunnella.
hmmm. et ole sitten lähiaikoina käynyt päiväkodeissa? siellä vikisevät ja vinkuvat ja kitisevät pojat. huomiota pitää saada riehumalla, mutta siihen lisäksi vikinä ja kätinä ja marina ja ulina päälle.

 
no no
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Pojat vaan on niin... en diggaa. Tietysti on sulosiakin poikalapsia[?], mutta en ole törmännyt kuin kahteen elämäni aikana.
Loput pojat olleet sitä samaa ö-sarjaa.. jotka voi niputtaa samaan nippuun ja viskata johonki.. hevon kuuseen. :whistle: :x

Yhteenveto: 95% pojista on perseestä.
Ai, ja mä oon aina ajatellu, että onneksi mulla ei oo tyttöjä, sitä vinkunaa ja piipitystä jaksa erkkikään kuunnella.
Kyllä mun tytöilläni on maailman suloisimmat äänet ja on niin ihanaa seurata, kun he nauraa kikattelevat keskenään, nuo kolme pienintä. Taitavatpa painiakin myös siinä sivussa, aika poikamaista mutta menköön... ;) Niin, ja vanhimman tyttäreni 14v. kanssa voi jo naureskella vähän noita isompien tyttöjen juttuja, vähän niin kuin meidän "aikuisten naisten kesken" .. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Pojat vaan on niin... en diggaa. Tietysti on sulosiakin poikalapsia[?], mutta en ole törmännyt kuin kahteen elämäni aikana.
Loput pojat olleet sitä samaa ö-sarjaa.. jotka voi niputtaa samaan nippuun ja viskata johonki.. hevon kuuseen. :whistle: :x

Yhteenveto: 95% pojista on perseestä.
Ai, ja mä oon aina ajatellu, että onneksi mulla ei oo tyttöjä, sitä vinkunaa ja piipitystä jaksa erkkikään kuunnella.
hmmm. et ole sitten lähiaikoina käynyt päiväkodeissa? siellä vikisevät ja vinkuvat ja kitisevät pojat. huomiota pitää saada riehumalla, mutta siihen lisäksi vikinä ja kätinä ja marina ja ulina päälle.
Annatko sä mielestäsi hyvää esimerkkiä naissukupuolesta? Esim. tässä keskustelussa... Missä vikisevät miehet ja kätisijät :D Hmm niinpä niinpä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
hmmm. et ole sitten lähiaikoina käynyt päiväkodeissa? siellä vikisevät ja vinkuvat ja kitisevät pojat. huomiota pitää saada riehumalla, mutta siihen lisäksi vikinä ja kätinä ja marina ja ulina päälle.
Jos rehellisiä ollaan 98% lapsista, sukupuoleen katsomatta, on ärsyttäviä marisijoita, 50% hereilläoloajastaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
hmmm. et ole sitten lähiaikoina käynyt päiväkodeissa? siellä vikisevät ja vinkuvat ja kitisevät pojat. huomiota pitää saada riehumalla, mutta siihen lisäksi vikinä ja kätinä ja marina ja ulina päälle.
Jos rehellisiä ollaan 98% lapsista, sukupuoleen katsomatta, on ärsyttäviä marisijoita, 50% hereilläoloajastaan :D
:LOL:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja koska:
hmmm. et ole sitten lähiaikoina käynyt päiväkodeissa? siellä vikisevät ja vinkuvat ja kitisevät pojat. huomiota pitää saada riehumalla, mutta siihen lisäksi vikinä ja kätinä ja marina ja ulina päälle.

Juu. Sellasia öriseviä ärrävikasia tai muuten sössöttäviä räkänokkia, hyi saat**na. Lima lentää suusta ku eivät osaa normaalisti edes puhua, pitää huutaa, vinkua tai öristä. :x Ja vielä niin hemmetin typerän näkösiä, ei mitään suloisuutta havaittavissa mistään päin. Miten niiden vanhemmat jaksaa katsella niitä, ei voi ainakaan ilolla ihailla.. ja kukaan muu ei niistä tykkää.
 
mää
olen kyllä niin tyytyväinen noitten tyttöjeni kanssa kun ovat jo vähän isompia:)...käydään yhdessä ostoksilla yms ja jutellaan naisten juttuja! Mitä tekevät vähän isommat pojat...makaavat tietokonepöytänsä takana laiskoina ja äitit tappelee niitten kans läksyjen teosta;).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
olen kyllä niin tyytyväinen noitten tyttöjeni kanssa kun ovat jo vähän isompia:)...käydään yhdessä ostoksilla yms ja jutellaan naisten juttuja! Mitä tekevät vähän isommat pojat...makaavat tietokonepöytänsä takana laiskoina ja äitit tappelee niitten kans läksyjen teosta;).
Ai että näitä naisten juttuja tosiaan :D phyäk ja hyi ja mun naisjuttujen kiintiö tuli nytkin tunnissä täyteen, taidan mennä puhumaan miehille :D kiitti moi.
 
mul on kivaa!!
mul on murkkuikäinen ( ei v.. kiinnosta just ny mikään ) tyttö ja taaperoikäinen(kiipee vaikka suoraa seinää pitkin ) poika ja kyllä ne on niin ...rakkaita molemmat.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja selvähän se on:
Kateellisia ja katkeria ne on, kun ovat tuottaneet miehelleen ja suvulle pettymyksen saamalla vain pikkupilluja :)
Voi kun olet väärässä. Ainakin miehen koko suku pettyi enemmän tai vähemmän, kun miehen veljen vaimo sai poikalapsen. Kaikki niin toivo tyttöö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LJ:
Mulla kolme poikaa ja kaksi tyttöä. Pojat leikkivät keskenään porukassa, mitä enemmän kavereita sen mukavampaa, mutta tyttöjä jos on kolme keskenään niin silloin syntyy yhden syrjimistä. Olen laittanut merkille että pojat ovat sosiaalisempia ja tulevat ryhmissä paremmin toimeen.
Tämä on kyllä totta! Saman ilmiön muistan omasta lapsuudesta luultavasti siksi poikien kanssa leikinkin.
 
No sille ei tietenkään mitään voi, jos jotkut sydämensä pohjasta poikia inhoo, mutta mun poika on ihana, suloinen ja kaikkea, ja jos joku joskus päin naamaa tulee sanomaan, että hän on kamala sössöttäjä räkänokka, niin fakta on se, että revin naaman irti :) tyttöäni tietenkin mitenkä väheksymättä, ihana ja suloinen on hänkin. itseasiassa toivon, että tuleva mukelokin on poika.
 

Yhteistyössä