Mikä on syynä tähän joidenkin palstalaisten poikavihaan??

  • Viestiketjun aloittaja hohhoijaa
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
En vihaa poikia, mutta en osaisi hoitaa poikalasta. Pojat on villejä rymypäitä. Mä oon ennemmin prinsessaleikki tyyppiä. En jaksais riehua puistossa. Autot sotaleikit yms, en vaan ymmärrä niistä mitään

muoks, ei kiinnosta sota auto leikit
Ei kaikki pojat ole villejä.. ja kyllä niitä villejä löytyy myös tytöistä..
 
säälittävää
Juu, munkin kaveri (kolmen hyväkäytöksisen pojan äiti) on ihan helkkarin tyhmä ja sivistymätön. Lakimieheksihän pääsee kuka tahansa taulapää.

Ja hei, mikäli haluaa lisätä vakuuttavuuttaan fiksuna tyttöjen äitinä, niin kannattaa aloittaa vaikka siitä, että opettelee käyttämään virkkeissä isoja alkukirjaimia. Ja muistaa se, etteivät omat mutu-jutut tai -havainnot ole päteviä perusteita yleistää maailman (tai edes maan) kattavasti toista sukupuolta tietynlaiseksi.

Tämä ketju on kauniisti sanottuna täysin järjetön.
 
miuku
en ole lukenut koko ketjua

Kukaanhan ei voi lastensa sukupuolta valita mutta valtaosa vanhemmista toivoo (vaikka salaa) molempia sukupuolia, mika asiaa yhtaan ajatellen, lienee jo evoluution muokkaama toive, jopa tarve.

Lienee jokaiselle looginen tosiasia etta sisarussarjat missa on molempia sukupuolia antavat talta osin lasten tasapainoiselle kehitykselle parhaimman lahtokohdan. Pojille on hyvaksi seurata tyttojen leikkeja ja varsinkin tyttojen luontevaa tapaa kasitella tunteita. Tytot hyotyvat kokemalla poikien toimintamalleja pienesta pitaen silla tulevat aikuisuudessa viimeistaan huomaamaan etta maailma on edelleen pitkalti miesten maailma.


Siksipa ihmetyttaa suuresti miksi joillekin on niin tarkeaa saada vain jompaa kumpaa. Vakisinkin tulee mieleen onko henkilon omissa kokemuksissa jotain outoa.
Vai onko kyseessa vain monen jo aiemmin mainitsema defenssimekanismi; uskotellaan muille ja itselle asioiden menneen toiveiden mukaan, koska puuttumaan jaaneen pojan /tyton kaipaus on liikaa.
 
outoa keskustelua
Olen tainnut missata jotain pastan keskusteluista, mutta miettikäähän ladyt mitä oikeasti ajattelette. Ette kai te oikeasti pidä toista sukupuolta toista parempana?? Tai hankalampana kasvattaa? Tai lasten sukupuolta ihmisarvon mittana tai äidin käytökseen vaikuttavana asiana? Hävetkäähän nyt. Ei näillä ajatuksilla kasvateta ei tyttöjä eikä poikia nykymaailmaan.
 
PPK
Ei jumalauta, miten lapsellista kismata jostain "tyttö-poika"-vastakkainasettelusta :eek: Mä HALUAN, mä HALUAN, MÄ HALUAN!!! Mulle heti tyttöjä, mulle heti poikia!!! Mulle, mulle, mulle, mulle...

Aika vinoon on menty, kun aikuiset naiset (jotka ovat joskus olleet itse tyttöjä ) oikeasti tappelevat jostain hemmetin sukupuolesta. Miksi miehet ei moisia harrasta? Miksi he eivät pyri loukkaamaan toisiaan tämmösillä idioottimaisuuksilla? Miksi miehet ei kuluta energiaansa yhtä turhaan? Miksi he eivät hauku ja mollaa toisiaan? Miksi miehet eivät sorsi lapsia sukupuolen takia? Niin, mitenkäs se olikaan se hyväkäytöksisyys...?
 
Piika-äiti
Olen siis piakkoin viiden pojan äiti, mutta näen paljon tyttöjäkin sekä työn että sukulaisten ansiosta.

Vuosien varrella olen huomannut että:
Pojat murehtivat aniharvoin kahden vuoden (tai kahden päivän) takaisia asioita.
Pojat leikkivät ja toimivat suoremmin ja reippaammin isoissa ja pienissä ryhmissä.
Pojilla ei ole kahtatoistatuhatta pinkkiä miniatyyrikokoista muoviesinettä, joista yhden katoaminen on katastrofi. Marmorikuulavajeestakin he yleensä selviävät.
Pienen pojan saa helpommin huijattua kesken kiukkukohtauksen kiinnostumaan jostain muusta; pieni tyttö muistaa kiukutella kiukkukohtauksensa loppuun.
Tyttö kasvaa tässä maailmassa nuoreksi naiseksi uskomattomien odotusten ja paineiden alla ja tarvitsee valtavasti tähän tukea äidiltään. Pojille kasvaminen on ehkä himpun verran helpompaa, ehkä.
 
En mäkään ymmärrä sellasta sukupuolivihaa ja vastakkainasettelua. Mulla on ihana poika jota en vaihtas vaikka akkalaumassa olenkin kasvanut. Käytännössä tuo 2v leikkii ja riekkuu aivan samalla tavalla kun kaksi tyttöserkkuaan, ei ne kaikki tytöt oo sellasia kilttejä vaan saattaa olla hyvinkin rämäpäitä kuten itse olen ollut. Poikia kasvatetaan kuten tyttöjäkin, vaihtelua esiintyy vanhempien osalta, ei lasten. Poika hoitelee vauvaa ja leikkii kotia siinä kun ajelee autolla, ei nekään leikt eroa tytöistä, vanhempana sitten varmaan tulee niitä pyssyleikkejäkin.
 
Mä mietin tätä juttua eilen ihan hyvän aikaa, enkä alkanut vastaamaan tähän ihan selvästikkin mulle tarkotettuun provoon heti. :D

Ehkä ne ei tosiaankaan ole ne poikalapset jotka on se ongelma, vaan ne vanhemmat. Just ne nimenomaiset vanhemmat joiden mielestä on pirun hauskaa se että;

Ville pystyy itseään puolustamaan nyrkein pihalla ja puutarhassa (tosiasiassa antaa Villelle luvan mäiskiä ketä tahansa syyttä)

Ville venyttelee ja paukuttelee alapäätään ja heittää siitä käsittämättömiä hauskuuksia, alapään venyttelyhän on poikalapsilta parasta viihdettä mitä ne voi tarjota, niistä tullaan tekemään palstalle vielä monen monta ketjua jossa ihastellaan tätä käytöstä (tämä viittaus aiempaa pippeliketjuun)

Ja poikalapseltahan nämä nimenomaiset vanhemmat sietävät kaiken;

se on ookoo ettei Ville 5 vuotiaana puhu selvästi---> sehän on poika!

Ville voi kuule käyttää vaippoja vielä 5 vuotiaana--->pojathan tunnetusti oppii kaiken myöhemmin.

Ei Ville tahallaan toisia lyö---->pojat on poikia

Ville voi puhua ihan mitä tahansa, eihän se ymmärrä kun se on vasta 6 vuotias.

Ja nämä jotka saa vereni kiehumaan, on ookoo että Ville pissaa vessan lattiakaivoon kun se ei halua käydä pöntöllä, Ville voi paskoa olohuoneessa pottaan katsoessaan piirrettyjä, pääasia ettei enää vaippoja käytä (villehän on jo 7 vuotias).

Ja tottakai Ville pitää ottaa 8 vuotiaana naisten puolelle uimahalliin ( ja haloota tästä ei saa nostaa, kun Ville on vaan isokokoinen ja todellakin vasta 7 vuotta 11 kuukautta ja 29 päivää) kun se ei siellä miesten puolella pärjää.


Ja tällä palstalla ollut ketju jossa pojan äiti tekee aloituksen;

luokkakaverin äiti soitti että poikani oli ahdistellut muiden poikien kanssaerästä luokan tyttöä, puristellut rinnoista lääppinyt jne...Tähän ketjuun tuli ihan valehtelematta vastauksia poikien äideiltä, että eihän tossa mitään seksuaalista ole, ei ton ikänen poika sellasta ymmärrä! :kieh:

Tämäkin mamma oli päästänyt poikansa pälkähästä ja antanut sen mennä nukkumaan ilman mitään mainintaa asiasta???? |O |O


Ja kaikki, ihan kaikki mitä Ville tekee väärin voidaan kuitata tällä ah, niin tutulla kommentilla;

POJAT ON POIKIA.


Eli todellakin nämähän kaikki on asioita jotka voitas korjata vanhempien avulla, mutta vanhemmat ei sitä halua kun tämä kaikki tekee pojasta pojan, ja sehän on hemmetin hauskaa. :/

Loppujen lopuksi, en siis inhoa poikalapsia, vaan niiden poikalasten vanhempia.

Ja jos musta ikipäivänä tulee palstalla tollanen mamma, saa ihan vapaasti mainita asiasta, ja mielellään mitä pikimmiten.:flower:



http://kaksplus.fi/keskustelu/t1026492

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1347417

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1396774

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1409620

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1229194

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1145634

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1579056



*aukaisee sateenvarjon ja odottaa kivitystä*

 
werwe
Minä olen pojan äiti. En kuitenkaan lammas, kiellän ja käsken niin tiukasti että usein heikompia hirvittää ;). Kotona on selkeät rajat ja kuri. MUTTA: jos lapseni laulaa julkisella paikalla tai puhuu kovaan ääneen, en kiellä. Miksi? Suomalaisten kasvava ongelma on ilottomuus, se ettei siedetä elämän ääniä yhtään. Itsekin ärsyynnyn kun joku antaa eskari-ikäisen huutaa huvikseen kauppareissulla (huom! ei siis itkeä vaan sellaista "suu auki ja kokeiluksi"-touhua), mutta jos hermo palaa taaperon laulamisesta niin olisi syytä tsekata asenteensa.

En vihaa tyttöjä saati näiden äitejä enkä myöskään "veljeile" poikien äitien kanssa. Silti tuntuu oudolta että juuri tyttöjen äidit välttelevät minua ja poikaani; puistosta lähtevät menemään kun näkevät että paikalle ilmestyy poika, keskenään puhuvat pojista niin tietävästi vaikka eivät yhtäkään ole saaneet aikaiseksi jne.
 
tytön ja pojan äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
En vihaa poikia, mutta en osaisi hoitaa poikalasta. Pojat on villejä rymypäitä. Mä oon ennemmin prinsessaleikki tyyppiä. En jaksais riehua puistossa. Autot sotaleikit yms, en vaan ymmärrä niistä mitään

muoks, ei kiinnosta sota auto leikit
Jaa, meidän tytöllä on paljon rajummat leikit kuin pojalla... Poika tykkää mm. pukeutumisleikeistä. Ei tää lapsen poikuus oo oikeastaan tuonut tuon tytön jälkeen juurikaan uusia haasteita, mutta kuin vaipanvaihdossa.
 
v
Järkyttävää. Fiksuimmatkin ketjun kommentit jotenkin antavat ymmärtää, että ihmisten käyttäytymistä ohjaa primääristi sukupuoli, ei esim. rakneteet, yhteiskunnan odotukset...
 
Vieras
Mikä on syynä tähän ihmisten ilkeyteen, valitukseen (kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta mm. Karaokesta yhdessä ketjussa :O ), tyytymättömyyteen, kiittämättömyyteen, epäkohteliaisuuteen jne. Oikeasti ja tosissani tarkoitan tätä, mitä palstaa lukiessa näkee. Paljon on sydämellisiä, kivoja, onnellisiakin ihmisiä, mutta niin paljon tätä "minä sitä, minä tätä, mulle kaikki heti nyt", "inhottaa, oksettaa, vihaan" ja kirosanoja liuta perään :(. Miksi? (sorry vaan, mutta tältä tuntuu... )
 
minä
En ole lukenut joka sivua, mutta mites ne ihanat pienet tytöt muuttuu ylä-aste ikäisenä tuommoisiksi lihaviksi rääväsuiksi, jotka polttaa tupakkaa ringissä kauppojen edessä, kiroo ja räkii?? Haistattelevat jopa ohikulkijoille...Mihin katosivat ne nätit pienet prinsessat ja ihanat rauhalliset tytöt?? Joten kysynpä vaan!!! Niitä on kamalia lapsia! Ei kamalia tyttöjä tai kamalia poikia!

Itselläni sekä tyttöjä ja poikia ja kaikki kasvatan toisia kunnioittamaan!
 
hohhoijaa
Solmussa: itselläni on kolme poikaa, jotka ovat 9v, 6v ja 2v. Kukaan heistä ei sovi tuohon ylläolevaan kuvaukseesi pojista, eikä myöskään kumpikaan meistä vanhemmista sovi tuohon kuvaukseen poikalasten vanhemmista. Meillä ei sallita pojille mitään käyttäytymiserivapauksia vain sen tähden, että he ovat poikia. Olemme opettaneet (ja opetamme edelleen), että toisten ihmisten kunnioittaminen ja huomioonottaminen on tärkeää. He ovat pidettyjä koulussa, eskarissa ja hoidossa sekä muiden lasten että aikuisten parissa. Kaupoissa kun liikun triomme kanssa, tulee usein vanhempia mammoja ja pappoja kehumaan poikien hyvää käyttäytymistä. Ja jos jotain ongelmaa tulee, silloin ne ongelmat otetaan käsittelyyn ja puhutaan halki, eikä lakaista maton alle.

Mielestäni tuollainen yleistäminen on takapuolesta, avuttomia ja välinpitämättömiä vanhempia löytyy kummankin sukupuolen kasvattajista sekä tietysti myös niistä, joilta löytyy lapsia kumpaakin sukupuolta.
 
tyttö ja poika
Ymmärtäisinkö minä tämän keskustelun väitteitä, jos kaikki lapseni olisivat samaa sukupuolta? Nyt menee ainakin ihan yli hilseen nämä jutut. Ovatko kirjoittajat todellakin täysi-ikäisiä ja vieläpä äitejä? :eek: Itse en usko, että ymmärtäisin vain toisen sukupuolen maailmaa ja inhoaisin toista, jos lapseni olisivat samaa sukupuolta. En voi ymmärtää tuollaisia yleistyksiä ja lasten halveksuntaa.
 
vierailija
En vihaa poikia, mutta en osaisi hoitaa poikalasta. Pojat on villejä rymypäitä. Mä oon ennemmin prinsessaleikki tyyppiä. En jaksais riehua puistossa. Autot sotaleikit yms, en vaan ymmärrä niistä mitään

muoks, ei kiinnosta sota auto leikit
Luuletko, että poikalapsen äidin on riehuttava puistossa ja leikittävä pojan kanssa sotaa? Pojat leikkivät sotaleikkinsä keskenään eivätkä äitiensä kanssa ole niitä kiinnostuneet leikkimään yleensä lainkaan
 
vierailija
Mielestäni nämä äärifeministit voisivat miettiä sitä, että elävät miesten kasvattamalla ja valmistamalla ruoalla, asuvat miesten suunnittelemissa ja rakentamissa taloissa, kulkevat miesten suunnittelemia teitä ja katuja pitkin jne..
 
vierailija
Pojat vaan on niin... en diggaa. Tietysti on sulosiakin poikalapsia[?], mutta en ole törmännyt kuin kahteen elämäni aikana.
Loput pojat olleet sitä samaa ö-sarjaa.. jotka voi niputtaa samaan nippuun ja viskata johonki.. hevon kuuseen.

Tein ilmoituksen vihapuheesta. Olisiko viesti voinut olla täällä yli kymmenen vuotta, jos se olisi poikien sijaan kohdistunut tyttöihin? Tai jonkin vähemmistökansallisuuden lapsiin? Tai vaikkapa vammaisiin? Tai ruotsinkielisiin lapsiin?
 
vierailija
Pojat vaan on niin... en diggaa. Tietysti on sulosiakin poikalapsia[?], mutta en ole törmännyt kuin kahteen elämäni aikana.
Loput pojat olleet sitä samaa ö-sarjaa.. jotka voi niputtaa samaan nippuun ja viskata johonki.. hevon kuuseen.

Tein ilmoituksen vihapuheesta. Olisiko viesti voinut olla täällä yli kymmenen vuotta, jos se olisi poikien sijaan kohdistunut tyttöihin? Tai jonkin vähemmistökansallisuuden lapsiin? Tai vaikkapa vammaisiin? Tai ruotsinkielisiin lapsiin?
Toisit tehdä vihapuhe ilmoituksen omasta viestistäsi?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mielestäni nämä äärifeministit voisivat miettiä sitä, että elävät miesten kasvattamalla ja valmistamalla ruoalla, asuvat miesten suunnittelemissa ja rakentamissa taloissa, kulkevat miesten suunnittelemia teitä ja katuja pitkin jne..
Mää luulen, et sitä ne just miettiikin. Ne haluis olla kato yks toiminnallinen osa yhteiskunnassa, eikä passiivinen uhriluku, kun jokin onnettomuus tapahtuu.
 

Yhteistyössä