Mikä helkutti on alavara? Koitan takkia tehdä ja mulla on siinä joku alavarakaava. Mikä se on?

Hyvähän siitä tuli ja hihatkin näyttää hyvältä. Nätti kangas. Mistä oot sen hommannut?
Kyllä mä ne hihat lopulta sain ihan ok:sti, mutta mulle ei tasan auennut että mikä hiton "kädestä käteen". Mä ompelin ne hihansuut ja kun oli aika kääntää takki, niin ei ollut mitään aukkoa, josta ois saanut käden hihansisään :LOL: Ja seuraavalla kertaa ompelin sen jotenkin umpeen :D :D :D

Mutta kolmas kerta toden sanoi. Joskaan en tosiaan tiedä, että miten sen tein, tai siis väänsin ja käänsin ja se meni kyllä ihan hiton hankalaksi. Pitää koittaa keksiä että miten se kuuluu tehdä.

Jätti-Rätistä ostin kankaan...hintaa sillä oli huimat 6€ metri, eli melko edullista :)
 
"vieras"
No niin. Arvasin. Lopputulema on tosi kiva, vaikka et (muka) ymmärtänytkään ohjeita :D

Oikein kiva takki, no ihan ei ole kuviot kohdillaan, mutta ei haittaa mitään! Olet sä aika velho :)

Narikka ei kommentoinut sitten mitään tuohon nappulajuttuun...
 
[QUOTE="vieras";24788975]No niin. Arvasin. Lopputulema on tosi kiva, vaikka et (muka) ymmärtänytkään ohjeita :D

Oikein kiva takki, no ihan ei ole kuviot kohdillaan, mutta ei haittaa mitään! Olet sä aika velho :)

Narikka ei kommentoinut sitten mitään tuohon nappulajuttuun...[/QUOTE]

linjoilla olhaan :D siis tikin pituus, joku nappula tai vipu mistä voi säätää? eikö konheessa ole semmosta? :O omassa vanhassa berninassa on tuo tikin pituus "pakin " kans samassa namiskassa.
 
[QUOTE="vieras";24788975]No niin. Arvasin. Lopputulema on tosi kiva, vaikka et (muka) ymmärtänytkään ohjeita :D

Oikein kiva takki, no ihan ei ole kuviot kohdillaan, mutta ei haittaa mitään! Olet sä aika velho :)

Narikka ei kommentoinut sitten mitään tuohon nappulajuttuun...[/QUOTE]

Jos mä sanon, etten mä ymmärrä ohjeita, niin mä en ymmärrä. Ei se ole mitään mukaymmärtämättömyyttä.

Jos mä olisin ymmärtänyt ohjeet, mä en varmaankaan olisi ommellut niitä hihoja siten, ettei ole mitään reikää, mistä tunkea käsi hihaan?!? Enkä toisella kertaa ommellut hihoja umpeen. Mä en ymmärrä ja piste. En tajua.

Ja muitakin virheitä tein. Helma ei ole ohjeenmukainen, koska en saanut sitä menemään siten, miten piti. Tässäkin oli syynä se, etten mä tajua miten se pitää tehdä. En vaikka siitä on erillinen kuva.

Leikkasin myös idioottina vuorikankaasta 2-osaisisen takaosan, kun en tajunnut (vaikka tästäkin oli kuva) että se vuori leikataan yhdestä osasta.

Silitin myös sen tukikankaan yhdestä kohtaa väärään kappaleeseen.

Mitäköhän vielä...en nyt ihan heti muista, mutta kyllä siinä ongelmia tosiaan oli. Kun en ymmärtänyt ohjeita.

Muta nyt osaan nuo virheet välttää. Josko tuo toinen takki valmistuisi sitten vähän jouhevammin :)
 
Minusta on upeaa, että ap opettelee ja tekee toisenkin takin, eikä lannistu! Hienoa! (tulee mieleen se kerta kun hampaat irvessä ompelin anorakkia, jossa oli jos jonkunlaista nauhakujaa ja taskua ja lärpäkettä. piti tehdä itselle ja poikaystävälle sellaiset, poikaystävän anorakin sain valmiiksi, ei hän sitä koskaan pitänyt ja omaani en edes aloittanut)
 
"vieras"
Jos mä sanon, etten mä ymmärrä ohjeita, niin mä en ymmärrä. Ei se ole mitään mukaymmärtämättömyyttä.

Jos mä olisin ymmärtänyt ohjeet, mä en varmaankaan olisi ommellut niitä hihoja siten, ettei ole mitään reikää, mistä tunkea käsi hihaan?!? Enkä toisella kertaa ommellut hihoja umpeen. Mä en ymmärrä ja piste. En tajua.
No sorry, ei tarvi ottaa itteensä, en tarkoittanut pahalla.

Kun ihan oikeesti mä ihailen sun kykyä tehdä jos vaikka mitä, välittämättä siitä satutko nyt osaamaan tai ymmärtämään ohjeita. Ei voi käsittää, että onnistut noin hyvin! Kun itseläni tosiaan teoria on hallussa, mutta käytäntö sitten taas ei...
 
[QUOTE="vieras";24789043]No sorry, ei tarvi ottaa itteensä, en tarkoittanut pahalla.

Kun ihan oikeesti mä ihailen sun kykyä tehdä jos vaikka mitä, välittämättä siitä satutko nyt osaamaan tai ymmärtämään ohjeita. Ei voi käsittää, että onnistut noin hyvin! Kun itseläni tosiaan teoria on hallussa, mutta käytäntö sitten taas ei...[/QUOTE]

En mä sitä pahalla ottanut...tuntuu vaan hassulta jos joku ajattelee, että esitän tahallani tyhmää. Kyllä mä ennemmin olisin oikeen pirun fiksu, kuin näin tyhmä. Tosin en pidä itseäni tyhmänä, kuin vain tietyissä asioissa...lähinnä ohjeiden ymmärtämisessä ja noudattamisessa jos aihepiirinä on ruoanlaitto tai ompelu :D

Kykyjä ei näihin edellämainittuihin ole, mutta intoa on. Ainakin aina välilä. Lopputuloa takissa on mielestäni riittävä, mutta kyllä siinä tosiaan useampi mutka oli matkassa mukana. Mutta niistä selvittiin :)
 

Yhteistyössä