hhhh
Ei tarvitse tervehtiä, eikä sanoa muuta kuin loppusumma. Kunhan lappaa nopeasti ostokset läpi mutta silti nätisti.
Minusta taas hei ja moi on ihan sopivaa tämän päivän tervehtimistä kassahenkilöä ja naapurin mummollekin (joka ei ihan ventovieras liene).Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:Minua ärsyttää, kun juuri murrosiän ohittanut kaupan kassa tervehtii sanomalla "moi". Odottaisin ventovieraalta jotakin vähän kohteliaampaa.
Opetin kerrostalossa asuessani myös lapsille, että naapurin mummulle voi sanoa "päivää" tai "huomenta" - ei moi.
^^ai..kyllä meidän kassalla monet asiakkaat nim.omaan haluaa et ne pakataan vasta kassalla.Olen tehnyt niin ja näin tän käytännön kanssa,et en ole kysynyt ja pakannut,nii eiköhän just sillon sano asiakas,et etkö voisi pakata pussiin jogurtteja???Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:3. Kun kysytään haluaako että jugurtit pakataan pienenn pussiin. Tämä pakkaaminen vie törkeenä aikaa ja lisää jonoja! a) Jos asiakas olisi halunnut että ne pakataan, hän olisi voinut tehdä sen itsekin b) asiakas voi edelleen tehdä sen itsekin kassan päädystä löytyvillä hedelmäpusseilla c) jotkut asiakkaat ottavat tämän palvelun vastaan vain koska sitä tarjottiin, se ei siis olisi niille tullut edes mieleen ja varmasti olisivat pärjänneet ilmankin
mäki tykkään et ne on pussissa ettei ne ole pitkin muovikassia ja mene rikki. samoten haluan et pakasteet on samassa pussissa.Alkuperäinen kirjoittaja kassavastaava:^^ai..kyllä meidän kassalla monet asiakkaat nim.omaan haluaa et ne pakataan vasta kassalla.Olen tehnyt niin ja näin tän käytännön kanssa,et en ole kysynyt ja pakannut,nii eiköhän just sillon sano asiakas,et etkö voisi pakata pussiin jogurtteja???Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:3. Kun kysytään haluaako että jugurtit pakataan pienenn pussiin. Tämä pakkaaminen vie törkeenä aikaa ja lisää jonoja! a) Jos asiakas olisi halunnut että ne pakataan, hän olisi voinut tehdä sen itsekin b) asiakas voi edelleen tehdä sen itsekin kassan päädystä löytyvillä hedelmäpusseilla c) jotkut asiakkaat ottavat tämän palvelun vastaan vain koska sitä tarjottiin, se ei siis olisi niille tullut edes mieleen ja varmasti olisivat pärjänneet ilmankin
AAARRGGHHHH!!! Emme ole ajatustenlukijoita!! Ei kaikki halua samaa..ei silloin voi myyjää syyllistää!
Mutta muuten hieno ketju.Sain paljon vinkkejä
p.s olen itse ns.nopea kassa,mutta eivät siitäkään kaikki tykkää
Olen kuullut jopa sellaisen kommentin,et sullapa on kiire päästä eroon minusta
no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.Alkuperäinen kirjoittaja .:Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.
Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.
Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
Sekin vaate voi olla vaikka hautajaisiin tai vaate kaverin vauvalle kun ite kärsit lapsettomuudesta ja muutenkin vaikea ostos ilman kommenttia. Siis itsellä ei oo tällaista enkä nipota, esitän vain kantojaAlkuperäinen kirjoittaja chrissy:no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.Alkuperäinen kirjoittaja .:Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.
Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.
Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
PeesiAlkuperäinen kirjoittaja mm:Kuulostaa liian tutultaAlkuperäinen kirjoittaja f:Olisi myös kivaa jos hei/moihin vastaus ei olisi Yks tollanen, vaan jopa se hei/moi...
Tuntuu kun olisin joku eläin kun ei tervehditä tai kiitetä tms. Että ei kyllä myyjässäkään aina vikaa.
Ja sitten ne alennusvaatimukset "anna nyt se lappu niin voin käyttää sen alennuksen nyt" "sääntöjen mukaan se annetaan ostoksen yhteydessä, eli voit ensi kerralla käyttää sen"
"no kyl sä voit heittää sen"..niin tai sitten kaveri ottaa sen eka ja antaa takana olevalle joka sitten käyttää sen heti HHIHIIIIHII onpa ovelaa....nelikymppisiltä aika noloa..
Mikä siinä 35-45v naisissa on? Kamalimpia asiakkaita. Etenkin nää vanhemmat äidit... niskakarvat nousee ajatellessakin...yrittää höykyttää minkä kerkiää, vaan kun ei voikaan, ollaan huuli pyöreenä..
totta... tai lapsi on menehtynyt ja kys. vaate laitetaan sille päälle arkkuunAlkuperäinen kirjoittaja .:Sekin vaate voi olla vaikka hautajaisiin tai vaate kaverin vauvalle kun ite kärsit lapsettomuudesta ja muutenkin vaikea ostos ilman kommenttia. Siis itsellä ei oo tällaista enkä nipota, esitän vain kantojaAlkuperäinen kirjoittaja chrissy:no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.Alkuperäinen kirjoittaja .:Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.
Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.
Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
lidlissä on pakko ola tehoksa. eis aa edes taukoja pitää ja pomo huohottaa niskan. liialliskuuksiinkaan ei sa mennä.Alkuperäinen kirjoittaja kp:joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.
Peesaan tätä.Liian usein näkee!!!Alkuperäinen kirjoittaja mua:ärsyttää kun myyjät kassalla jätskyttää purkkaa.ei puutu kun paukuttelu
Tämä on niiiiin tuttua!! Myöskin Cittarin kassa.Alkuperäinen kirjoittaja cm täti:Hitaudesta sanoisin sen verran että aina se ei ole siitä kassatätistä kiinni. Meidän puodissa vaihtui keväällä skannerit ja kassakoneet. Ja nyt on tahti hidastunut koska skanneri on huono lukemaan viivakoodeja, liian usein ne joutuu näpyttelemään. Ja kun on kosketusnäyttö käytössä, se ei ole yhtä nopea kun entinen näppäin juttu. Joten ei teillä hyvät asiakkaat voi olla niin hengenhätä ettette jaksaisi odottaa et kassa saa ne tuotteet laitettua. Katselkaapa joskus kellosta kuinka kauan joudutte odottamaan että kassatäti vetää TEIDÄN tuotteita. Se ei ole todellakaan kuin muutama minuutti.
Ja niistä tavaroiden valmiiksi pussittamisesta. Jos sitä kysytään asiakkaalta et voiko laittaa pussiin. Joka toinen asiakas on erimieltä. Toinen haluaa ehdottomasti että laitetaan, jos et edes ehdota hän voi tehdä kassatätistä valituksen että hän ei osaa työtään. Toinen taas tykkää todella huonoa että kysyt sitä. MIKÄ ON SITTEN HYVÄ ? Monesti haukut saaneena ei tiedä mikä olisi parasta. Se vaan on tosi asia että ihmiset olemme erilaisia, mutta TE HYVÄT ASIAKKAAT elkää tykätkö huonoa jos kysytään voiko pussittaa. Yhtä kohteliaasti voi myös vastata ei kiitos, jos ei halua pussitusta.
Tervehtimisestä. Itse tervehdin JOKAISTA asiakasta, mutta arvatkaapa moneltako tulee vastaus Ei edes joka toiselta. 14 vuotta olen istunut/seissyt kassan takana joten voin kait puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä, ei se kassapalvelun huonous johdu aina siitä kassatätistä. Se voi johtua myös sinusta, HYVÄ ASIAKAS. Asiakkaat ovat liikaakin ottaneet sanonnan, Asiakas on aina oikeassa, omakseen. Näinhän ei todellakaan aina ole.
Vielä mikä kypsyttää näin kassatätin näkökulmasta. Se että asiakkaat katsovat hinnat miten sattuu hyllyltä ja tulevat sitten kassalle peuhaamaan tuotteen hinnasta. OIKEESTI. Ne hinnat ovat usein ihan oikein, mutta paljon on lukihäiriöisiä asiakkaita liikenteessä. Tämäkin hidastaa kassan toimintaa. Soitat osastolle, tiedustelet hintaa, siellä myyjä ihmeissään et mitä tarkoitat, asiakas peuhaa naaman edessä et kyllä mä olen sen katsonut ihan oikein. Korjaa se nyt sinne koneelle. MUTTA enhän mä voi siinä kassalla sitä korjata. Se homma pitää tehdä tietokoneella jossain toimistohuoneessa, missä syötetään tuotteet koneelle. Voi kumpa asiakkaat edes hivenen käyttäisivät sitä järjen hiventä mikä heidän pääkoppaan on suotu
herranjee, oletko koskaan edes käynyt Lidlissä? Kyllä sielläkin ne tauot pidetään, lakisääteisestiAlkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:lidlissä on pakko ola tehoksa. eis aa edes taukoja pitää ja pomo huohottaa niskan. liialliskuuksiinkaan ei sa mennä.Alkuperäinen kirjoittaja kp:joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.
liika tehoiokkuus voi joskus olla huono juttu.
Teet niin tai näin, niin aina se on väärin.Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:Minua ärsyttää raskausmahani kanssa se, kun se kassa laittaa aina ne jugurttipurkit sinne sivuun etteivät menisi rikki. Minä en yletä niitä sieltä sivusta ottamaan, kun eivät mene hihan mukana. Ihan kaunis ajatus, mutta minä pakkaan siihen tahtiin, että ehdin ne purkit kyllä pakata muiden ostosten mukana.
Sori mut en käsittänyt mitä tarkoitat tässä. Siis, asiakkaan pitäisi esim. kalapuikkopaketin ostaessaan ostaa myös pakastepusseja, ja ostokset maksettuaan avata pakastepussipaketti, ottaa sieltä yksi pussi ja pakata kalapuikkopakettinsa siihen?Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Toinen mitä en käsitä: Citymarket on YMPÄRISTÖKAUPPA, miks helvetissä MEIDÄN pitää pakata ne pakasteet yms. vielä uuteen pussiin joka laitetaan taas pussiin?! Ostakaa hyvät ihmiset niitä pakkaspusseja, NE EIVÄT OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA!! Ai niin, mut nehän maksaa!!
Mutta googlatkaapa se tutkimus jossa todettiin että hevipussit ei auta pätkääkään pakasteiden sulamista, ne neste tulee myös sen pussin päälle. No okei, se jäde valuu sit sinne pussiin mut ihan samoin tässä toimii se pakastepussi (mutta sehän maksaa).