Mikä eniten ärsyttää kaupan kassassa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä :LOL: sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista :whistle:
Toim. huom! En varsinaisesti myyjä, mutta mm. perehdyttäjä, vs. myyntiryhmän henkilöstöpäällikkö ja vs. tiimiesimies.

Jatka toki :xmas:
Myyjä ku myyjä :LOL: vaikka voithan toki keksiä itsellesi "hienoja" titteleitä :LOL:
Kyllä myyjän pitäisi rahastaa asiakas edes kerran kuukaudessa, että voisi itseään sellaiseksi tituleerata :D Mutta ei sillä, myyjät tekevät kaupankäynnin kannalta kaikkein arvokkainta työtä. Pulju kuin pulju pysyy kyllä viikon pystyssä ilman pikkupomoja, mutta ei päivääkään ilman myyjää.
 
1. Ylipirteys ja tekopirteys. Jos vaikka asiakkaalta putoaa hanska maahan, ja hän itse ottaa sen huumorilla yms. tms. niin kassan on pakko lähteä siihen mukaan ja suu auki nauraa tapahtuneelle. Vaikka eihän se edes ollut niin hauskaa.

2. Joku jo sanoinkin tästä, mäkin oon huomannut et nyt kysytään melkein aina tarviinko kuittia. No tottakai tarviin, että voin palauttaa pilaantuneet tai väärin rahastetut tuotteet.

3. Kun kysytään haluaako että jugurtit pakataan pienenn pussiin. Tämä pakkaaminen vie törkeenä aikaa ja lisää jonoja! a) Jos asiakas olisi halunnut että ne pakataan, hän olisi voinut tehdä sen itsekin b) asiakas voi edelleen tehdä sen itsekin kassan päädystä löytyvillä hedelmäpusseilla c) jotkut asiakkaat ottavat tämän palvelun vastaan vain koska sitä tarjottiin, se ei siis olisi niille tullut edes mieleen ja varmasti olisivat pärjänneet ilmankin
 
epäkohteliasko?
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Kiinnostaisi tietää, jos joskus pääsee töihin johonkin, niin ettei olisi niin kettumainen, jos pystyisi välttelemään muutamaa mokaa :)
Viimeksi ku kävin kaupassa, niin myyjä oli tympääntynyt ja läiskäisi pankkikortin siihen tiskille, ei käteen. Itse annan AINA myyjälle allekirjoittamani kuitin käteen ja kortit myös...olen tämän muuten oppinut 2+:lta =). Aiemmin taisin olla moukka ja laittaa vain tiskille...

Tälle myyjälle en heippoja sanonut. Yleensä myyjät on aina todella ystävällisiä! Kiitos heille!
Ai pitäiskö se allekirjoitettu kuittikin antaa myyjälle käteen?? Miksi? Mä jätän aina sen vaan siihen tiskille allekirjoitettuani sen. Mun mielestä se on niin paljon helpompi molempien kannalta, kun samaan aikaan se myyjä kuitenkin tyrkyttää mulle sitä korttia ja kuittia takas. Eikö sen myyjän ole helpompi ottaa se sit siitä kun on saanut kätensä tyhjäksi..??
 
Alkuperäinen kirjoittaja epäkohteliasko?:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Kiinnostaisi tietää, jos joskus pääsee töihin johonkin, niin ettei olisi niin kettumainen, jos pystyisi välttelemään muutamaa mokaa :)
Viimeksi ku kävin kaupassa, niin myyjä oli tympääntynyt ja läiskäisi pankkikortin siihen tiskille, ei käteen. Itse annan AINA myyjälle allekirjoittamani kuitin käteen ja kortit myös...olen tämän muuten oppinut 2+:lta =). Aiemmin taisin olla moukka ja laittaa vain tiskille...

Tälle myyjälle en heippoja sanonut. Yleensä myyjät on aina todella ystävällisiä! Kiitos heille!
Ai pitäiskö se allekirjoitettu kuittikin antaa myyjälle käteen?? Miksi? Mä jätän aina sen vaan siihen tiskille allekirjoitettuani sen. Mun mielestä se on niin paljon helpompi molempien kannalta, kun samaan aikaan se myyjä kuitenkin tyrkyttää mulle sitä korttia ja kuittia takas. Eikö sen myyjän ole helpompi ottaa se sit siitä kun on saanut kätensä tyhjäksi..??
Ei kiitos allekirjoituskuitteja käteen.
 
myyjä2
Alkuperäinen kirjoittaja Myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
SUURI perusmoka on, jos kassahenkilö laittaa pankkikorttini siihen tasolle, eikä anna sitä käteeni! Itsekin asiakaspalvelutyössä joskus toimineena olen oppinut, että maksuväline siirtyy vain kädestä käteen! Ja minulle opetettiin jo lapsena, että raha annetaan käteen...
Tää on muuten totta, mutta mä pistän kortin pöytään jos asiakaskin pistää. ;)
Peesi. Mutta välillä ne kortit kirjaimellisesti nakataan pöydälle, tekisi mieli tehdä samoin...
 
hyvä vain
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Kiinnostaisi tietää, jos joskus pääsee töihin johonkin, niin ettei olisi niin kettumainen, jos pystyisi välttelemään muutamaa mokaa :)
se ettei hymyile, eikä katso silmiin. ei se niinkään ärsytä, mutta myyjä joka hymyilee, jotenkin tartuttaa hymyn omillekin huulille :)
 
f
Olisi myös kivaa jos hei/moihin vastaus ei olisi Yks tollanen, vaan jopa se hei/moi...
Tuntuu kun olisin joku eläin kun ei tervehditä tai kiitetä tms. Että ei kyllä myyjässäkään aina vikaa.

Ja sitten ne alennusvaatimukset "anna nyt se lappu niin voin käyttää sen alennuksen nyt" "sääntöjen mukaan se annetaan ostoksen yhteydessä, eli voit ensi kerralla käyttää sen"
"no kyl sä voit heittää sen"..niin tai sitten kaveri ottaa sen eka ja antaa takana olevalle joka sitten käyttää sen heti HHIHIIIIHII onpa ovelaa....nelikymppisiltä aika noloa..

Mikä siinä 35-45v naisissa on? Kamalimpia asiakkaita. Etenkin nää vanhemmat äidit... niskakarvat nousee ajatellessakin...yrittää höykyttää minkä kerkiää, vaan kun ei voikaan, ollaan huuli pyöreenä..
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Olisi myös kivaa jos hei/moihin vastaus ei olisi Yks tollanen, vaan jopa se hei/moi...
Tuntuu kun olisin joku eläin kun ei tervehditä tai kiitetä tms. Että ei kyllä myyjässäkään aina vikaa.

Ja sitten ne alennusvaatimukset "anna nyt se lappu niin voin käyttää sen alennuksen nyt" "sääntöjen mukaan se annetaan ostoksen yhteydessä, eli voit ensi kerralla käyttää sen"
"no kyl sä voit heittää sen"..niin tai sitten kaveri ottaa sen eka ja antaa takana olevalle joka sitten käyttää sen heti HHIHIIIIHII onpa ovelaa....nelikymppisiltä aika noloa..

Mikä siinä 35-45v naisissa on? Kamalimpia asiakkaita. Etenkin nää vanhemmat äidit... niskakarvat nousee ajatellessakin...yrittää höykyttää minkä kerkiää, vaan kun ei voikaan, ollaan huuli pyöreenä..
Kuulostaa liian tutulta
 
kassan täti
Huh,onpa kaupan kassat pahoja ihmisiä!!Niin on asiakkaatkin,koska teet niin tai näin,koskaan ei oo hyvä. Joku kiittelee että onpa kiva kun nopeesti selviää kaupasta ja heti perässä joku itkee,että oot niin nopee etten kerkee..Ei ne paljo aattele,kassalla ei ole mihinkään kiire vaan ehkä seuraavalla asiakkaalla voi olla kiire vaikka bussiin! Tuo tervehtiminen:Tekis mieli sanoo jollekin elämäänsä tympääntyneelle,että niin kauan kun et sano "päviää" takaisin, homma ei etene. Monet vastaa tervehdykseen "kaks muovi kassia",aika töykeää käytöstä asiakkaaltakin,eikö?
Tuokin että mä tasan laitan kortin pöydälle jos asiakaskin sen laittaa. Miksei asiakkaankin kuuluisi käyttäytyä asiallisesti,jos kassan pitää? Ja sitten nämä jotka laittavat rahan pöydälle vaikka olet käsi ojossa sitä ottamassa vastaan.Tekis mieli ensi kerran kun kohdalle ko. asiakas sattuu ja kolikoitaan tarjoaa käteen,niin vetää vain käsi pois alta,siinähän keräilis niitä. Ja jos jugupurkit ja salaatit tulee ekana hihnalle ja perästä puoli kärrillistä maitoja,perunasäkkejä yms painavaa niin että hihna täyttyy,niin en voi mitään jos jugupurkit ja salaatit lyttääntyy tilan loppuessa,vaikka olisivat aseteltuina sivuun.Mä en esim. ala valikoimaan tuotteita niiden painavuus/särkymis järjestyksessä. Skannaan ne siinä järjestyksessä kun ne hihnalta tulevan käden ulottuville. Tietysti särkyvät laitan hihnan viereen,muttei sekään asiakasta miellyttä,vaan katsoo vihaisena ja mutiseen "en ylety niitä tuosta ottaamaan" ja tuuppaa ne hihnalle niiden perunasäkkien eteen ja rutistumaan. Siinä kohtaa on turha kassaa syyttää. Että näin.
 
pakkoruotsi sucks!!!
Täällä meilläpäin ärsyttää se, kun esim. kaverin kans tullaan kassalle ja myyjä kuulee meidän puhuvan suomea toisillemme, niin silti se maksettava summa pitää sanoa myös ruotsiksi.
 
eks-myyjä täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja tatti:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aasiakas:
Minua tympii myyjät jotka ei paina sitä nappia, jolla saa toisen kassan paikalle, vaikka jonoa kertyy ja kertyy.
Aina ei ole muita jotka voisivat tulla kassalle homiin, eli ei se napin painaminen auta.
Vois silti koittaa onnea ja pimpautella :)
No ei välttämättä voi. Jos kaupassa on vaikka kaksi myyjää ja toinen on just kertonut menevänsä tauolle, niin aikamoinen jono saa olla, että kannattaa juoksuttaa myyjää tauolta myymälän puolelle. Jos pullokone täyttyy tai tulee muuta akuutimpaa hätää, niin sitten soitellaan. Olin vuosia pienehkössä kaupassa töissä, ja meillä käytettiin kyllä harkintaa, että mikä riittää syyksi soitella tauolta töihin. Siellä taukohuoneen puolella oleva myyjä ei voi arvioida, miksi kassalta soitellaan kelloa, joten myymälän puolella olevan on hoidettava se harkinta. Joskus vilkas aika kesti niin monta tuntia, että tauolle oli pakko mennä ruuhkan aikana, ja silloin joutui tauon usein muutenkin katkaisemaan monta kertaa (paljon asiakkaita - paljon asioita), saati sitten jos vielä oltais ruuhkan takia pimpoteltu.

Eli ei sitä onnen koittamisen takia pimpotella, vaan myyjä tietää parhaiten myymälän tilanteen. :)

Jos yhtään lohduttaa, niin annoin sentään aina ensin kolikot käteen ja sitten setelit ja kuitin. :D Monia muuten ärsyttää sellaiset jutut, mistä on monia eri mielipiteitä. Esim. toi kuittijuttu, toiset ottaa nokkiinsa jos se annetaan ja toiset, jos edes kysyy, tarviitko kuittia. Onneks täälläkin sentään suurin osa tuntuu ottavan lunkisti ja olevan tyytyväinen peruskohteliaaseen asiakaspalveluun.
 
wolt
Alkuperäinen kirjoittaja yrittää olla hyvä asiakaspalvelija:
Meitä kassamyyjiä on tooodella moneen junaan :/ Harmi että meidät kaikki niputetaan samaan kastiin.
en mie ainakaan niputa.
Täytyy antaa kiitokset tolle meitin lähikaupan myyjille..osalle..niin mahtavia pirteitä ja ilosia myyjiä (nuorissa ja sitten muutama vanhempikin). Niin iloinen ilme naamalla että omakin myrtsiys unohtuu.

mutta sitten on 2myyjää joitten kassalle en mene..toinen on vanhempi..naama niin norsun vitulla kun olla ja voi vaikka ite hymyilisti ja koittaisit tervehtiä..
ei tervehdi, ei katso asiakkaaseen, ilme niiiiiiiiiiiiiiiin happamana, repii kortit ja rahat käsistä(kirjaimellisesti), jos haluat saada kortin takaisin joudut melkein hyppäämään myyjän puolelle kun "panttaa" sitä itselleen, viskoo ostokset miten sattuu.
toinen samanlainen on nuorehko päälle pari kymppinen tyttönen..hapan ilme naamalla, viskoo tavaroita niin kiireesti ettet kerkee pakkaamaan omiasi alta pois, katsoo päästä varpaisiin halveksivasti ja yleisolemus on niin tympeä että :x

paras kassa on joka reippaasti tervehtii, ei liikoja puhele mutta osaa tarvittaessa small talkin, ilmoittaa ostosten summan eikä vain tuijota tympeänä asiakasta, käsittelee ostoksia varoen (ei nyt silkkihansikkain) ja tilanteen mukaan toivottaa viikonloput
 
Minua ei tarvitse tervehtiä eikä kommentoida minulle mitään, jos ei halua, ei tarvitse hymyillä, jos väsyttää tai on huono tuuli. Kunhan saan ostokseni hoidettua, se riittää. Hyvin harvoin kukaan asiakaspalvelussa kohtaamani henkilö on käyttäytynyt mitenkään ikävästi minua kohtaan.
 

Yhteistyössä