Mikä eniten ärsyttää kaupan kassassa?

vieras
Se et myyjä juttelee jonkun tuttunsa kanssa, eikä tervehdi. Ei välttämättä edes sano paljon tuotteet teki yhteensä vaan vain ojentaa kätensä rahoja varten. Eli ei minkäänlaista kommunikaatiota. Mut tuota tapahtuu toooodella harvoin.

g
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se, että on myyjät puuhailee jotain kassalla/as.palvelussa, eikä osaa auttaa kysyvää asiakasta tai ohjaa edes jonnekin missä saatettaisiin osata vastata kysymyksiin tyyliin "missä teillä täällä on se ja se"... Jos ei tiedä, niin onhan sen myyjän huomattavasti helpompi ottaa selvää asiasta kuin asiakkaan, joka ei välttämättä tunne kauppaa ja sen tuotteita (jos tuntisi, ei tarvitsisi kysellä).
kassat ei välttämättä tiedä osastoista hölkäsen pöläystä. asiakas voi itse kysyä osastoilla olevilta henkilöiltä jotka varmasti osaavat auttaa heti.

juuh
Heh, meille on opastettu että kassalla täytyy aina laittaa jugurttipurkit yms sinne sivuun ja näin olen sitten töissä kassalla ollessani toiminutkin. Nyt raskaana todellakin huomaan kuinka ärsyttävää se tavaroiden pinoaminen sinne sivuun on :D. En minäkään niitä ylety pallomahani kanssa sieltä kurkottelemaan. Sitten vaan pitää huudella kassahenkilölle että hei viitsitkö laittaa ne purkit hihnalle että saan pakattua....

tahditon myyjätär
Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.

Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.
no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.
Sekin vaate voi olla vaikka hautajaisiin tai vaate kaverin vauvalle kun ite kärsit lapsettomuudesta ja muutenkin vaikea ostos ilman kommenttia. Siis itsellä ei oo tällaista enkä nipota, esitän vain kantoja :)
totta... tai lapsi on menehtynyt ja kys. vaate laitetaan sille päälle arkkuun :(
Itse taannoin kehuin tosi kauniisti koristeltua ja herkullisen näköistä täytekakkua, joka eräällä rouvalla oli mukanaan. Totesi, että se on hiljattain menehtyneen aviopuolison muistotilaisuuteen, joka pidetään ihan kohta. Sen jälkeen ei ole tullut kauheasti kommentoitua... :/

-
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä2:
Alkuperäinen kirjoittaja Myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
SUURI perusmoka on, jos kassahenkilö laittaa pankkikorttini siihen tasolle, eikä anna sitä käteeni! Itsekin asiakaspalvelutyössä joskus toimineena olen oppinut, että maksuväline siirtyy vain kädestä käteen! Ja minulle opetettiin jo lapsena, että raha annetaan käteen...
Tää on muuten totta, mutta mä pistän kortin pöytään jos asiakaskin pistää. ;)
Peesi. Mutta välillä ne kortit kirjaimellisesti nakataan pöydälle, tekisi mieli tehdä samoin...
-

Mulle on myyjä myös heittänyt vaihtokolikot lattialle -tahallaan.

-
Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Yhden pikkukaupan omistaja mies...se kanssa kokoajan kommentoi sun ostoksia...jaa meinaat leipoa rahkapiirakkaa->ostin rahkaa ja sää meinaat tehdä jauhelihakoastiketta-> ostin jauhelihaa ym...joka tuotteesta vääntää jonkun ruuan. Käyn siellä niin harvoin kun mahdollista.
Mene ja osta kortsuja vastaa varmaan: "jaa, meinaat harrastaa seksiä!" =D

Alkuperäinen kirjoittaja tahditon myyjätär:
Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.

Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.
no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.
Sekin vaate voi olla vaikka hautajaisiin tai vaate kaverin vauvalle kun ite kärsit lapsettomuudesta ja muutenkin vaikea ostos ilman kommenttia. Siis itsellä ei oo tällaista enkä nipota, esitän vain kantoja :)
totta... tai lapsi on menehtynyt ja kys. vaate laitetaan sille päälle arkkuun :(
Itse taannoin kehuin tosi kauniisti koristeltua ja herkullisen näköistä täytekakkua, joka eräällä rouvalla oli mukanaan. Totesi, että se on hiljattain menehtyneen aviopuolison muistotilaisuuteen, joka pidetään ihan kohta. Sen jälkeen ei ole tullut kauheasti kommentoitua... :/
mutta toisaalta on myös asiakkaalta melko ajattelematonta ja töykeää vastata myyjän kehuun noin. Vaikka kakku tai vaate olisikin hautajaisiin, niin eihän myyjä voi sitä mitenkään tietää, joten eikä asiakkaalta olisi siinä tilanteessa korrekteinta sanoa vain kiitos?!

Yhteistyössä