Mikä eniten ärsyttää kaupan kassassa?

SUURI perusmoka on, jos kassahenkilö laittaa pankkikorttini siihen tasolle, eikä anna sitä käteeni! Itsekin asiakaspalvelutyössä joskus toimineena olen oppinut, että maksuväline siirtyy vain kädestä käteen! Ja minulle opetettiin jo lapsena, että raha annetaan käteen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos ei voi edes heitä sanoa.
Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.
Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?
Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.
Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.
Mutta paikkaansapitävän yleistyksen voi tilastotieteen valossa tehdä jo 1000-2000 henkilön otannalla. Toistuvuus kasvaa kokonaislukumäärän kasvaessa.
 
nipsu
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä :D
Joo, iso peesi tälle! Siis ensin kolikot asiakkaan käteen ja sitten vasta setelit ja kuitti!

Ja nykyään joillakin kassoilla on tapana olla antamatta kuittia ollenkaan!! Se on ihan käsittämätöntä. Perusoletus on, että kun asiakas on makasanut ostoksensa niin hän saa tästä suorituksesta kuitin! Jos asiakas ei sitä halua, niin hän ilmoittaa siitä myyjälle.
 
vieras
Yleensä ei häiritse mikään, mutta nyt kun on tullut noi korttimaksupäätteet, monet kassat on paljastanu lyhyen pinnansa. Tiuskitaan ihmisille ja riuhdotaan korttian masiinasta, kun eivät osaa laittaa korttia oikein, tai näpyttelevät väärin, kun eivät muuten vaan ymmärrä tai näe mitä pitää tehdä. Ymmärrän, että on rasitavaa ohjeistaa ihmisiä monta kertaa päivässä, mutta sitä se asiakaspalvelu on...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos ei voi edes heitä sanoa.
Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.
Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?
Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.
Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.
Mutta paikkaansapitävän yleistyksen voi tilastotieteen valossa tehdä jo 1000-2000 henkilön otannalla. Toistuvuus kasvaa kokonaislukumäärän kasvaessa.
Mä kyllä ihmettelen, että miten sä voit edes ajatella ettei olisi sellaisia myyjiä jotka ei tervehdi. Kyllä heitä vain on.
 
vieras
Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä :LOL: sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista :whistle:
 
Jepsis
Bonus kaupoissa ärsyttää se, että myyjä sanoo hinnan, vetää bonus-kortin ja sanoo hinnan, vaikka se hinta ei edes muutu. Sen ymmärrän, että jos hinta muuttuu, se sanotaan silloin uudstaan. Myös se ärsyttää, kun myyjä on sen näkösenä kassan takana, että sen tekis mieli toivottaa mut alimpaan helvettiin. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä :LOL: sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista :whistle:
Olen mäkin asiakaspalvelija ja voisin sanoa pari totuutta Björnin kaltaisista besserwissereistä asiakkaana. B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos ei voi edes heitä sanoa.
Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.
Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?
Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.
Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.
Mutta paikkaansapitävän yleistyksen voi tilastotieteen valossa tehdä jo 1000-2000 henkilön otannalla. Toistuvuus kasvaa kokonaislukumäärän kasvaessa.
Mä kyllä ihmettelen, että miten sä voit edes ajatella ettei olisi sellaisia myyjiä jotka ei tervehdi. Kyllä heitä vain on.
On täysin varmaa että kaikki myyjät eivät aina tervehdi, sitä en kiistä, mutta kokemukseni perusteella on todennäköisempää, että myyjän "tervehtimättömyys" johtuu asiakkaan korvista kuin myyjän äänihuulista.
 
Hopping
Eniten häiritsee tavaroiden heitteleminen. Joskus on ihan raivostuttavaa jos on siellä päässä jo pakkaamassa, niin jogurttipurkit lentelee viuh vauh sinne takaseinään. Ne helposti rikkoutuvat voi vaikka asettaa siihen hihnan sivulle, kyllä minä sitten työnnä ne peremmälle kun olen maksanut... Toinen ääripää taas on ne, jotka ei siirrä mitään tuotteita hihnan sivulle - siellä pyörii iloisesti omenat ympyrää, jogurtit on läjässä ja viikkolehti takertunut hinan ja pöydän väliin kun sitä hihnaa ei voida pysäyttää edes kun kaikki ostokset ovat menneet läpi ja olen maksamassa...

MUTTA harvinaista tämä on, suurin osa myyjistä on varsin ammattitaitoista porukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä :LOL: sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista :whistle:
Toim. huom! En varsinaisesti myyjä, mutta mm. perehdyttäjä, vs. myyntiryhmän henkilöstöpäällikkö ja vs. tiimiesimies.

Jatka toki :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Ostosten paiskominen/heittäminen.
Toi on muuten aika törkeetä. Muistu mieleen yks kassa, jolla tuli muutaman kerran käytyä. Sellainen kyrpiintyneen näköinen nuori muija joka tosiaan paiskoi ostoksia eteenpän :eek: Mä olin vähän että häh, onks toi tosiaan sen tyyli vai onko huono päivä :LOL:
 
Myyjä
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
SUURI perusmoka on, jos kassahenkilö laittaa pankkikorttini siihen tasolle, eikä anna sitä käteeni! Itsekin asiakaspalvelutyössä joskus toimineena olen oppinut, että maksuväline siirtyy vain kädestä käteen! Ja minulle opetettiin jo lapsena, että raha annetaan käteen...
Tää on muuten totta, mutta mä pistän kortin pöytään jos asiakaskin pistää. ;)
 
vieras
Se, että on myyjät puuhailee jotain kassalla/as.palvelussa, eikä osaa auttaa kysyvää asiakasta tai ohjaa edes jonnekin missä saatettaisiin osata vastata kysymyksiin tyyliin "missä teillä täällä on se ja se"... Jos ei tiedä, niin onhan sen myyjän huomattavasti helpompi ottaa selvää asiasta kuin asiakkaan, joka ei välttämättä tunne kauppaa ja sen tuotteita (jos tuntisi, ei tarvitsisi kysellä).

 
Myyjä
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä :D
Joo, iso peesi tälle! Siis ensin kolikot asiakkaan käteen ja sitten vasta setelit ja kuitti!

Ja nykyään joillakin kassoilla on tapana olla antamatta kuittia ollenkaan!! Se on ihan käsittämätöntä. Perusoletus on, että kun asiakas on makasanut ostoksensa niin hän saa tästä suorituksesta kuitin! Jos asiakas ei sitä halua, niin hän ilmoittaa siitä myyjälle.

Mutta se vasta vittumaista onkin kun ihmiset heittää ne kuitit siihen pöydälle! :eek:
Tai oikein kaivaa sen kuitin sieltä kortin alta ja jättää tiskille, OOTTEKO KUULLU ROSKIKSESTA?!
Oishan se varmaan kivaa jos mäkin tulisin teidän työmaalle levittelee roskia. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.
No, siellä kuulemma on muutenkin homma ku natsisaksassa. En tie mut näin kaikki mun tutut sanoo, jotka siel on ollu töissä...

Mua kans ottaa päähän nää juoruakat mitkä asuu siinä tiskillä niinku forever...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä :D
Joo, iso peesi tälle! Siis ensin kolikot asiakkaan käteen ja sitten vasta setelit ja kuitti!

Ja nykyään joillakin kassoilla on tapana olla antamatta kuittia ollenkaan!! Se on ihan käsittämätöntä. Perusoletus on, että kun asiakas on makasanut ostoksensa niin hän saa tästä suorituksesta kuitin! Jos asiakas ei sitä halua, niin hän ilmoittaa siitä myyjälle.

Mutta se vasta vittumaista onkin kun ihmiset heittää ne kuitit siihen pöydälle! :eek:
Tai oikein kaivaa sen kuitin sieltä kortin alta ja jättää tiskille, OOTTEKO KUULLU ROSKIKSESTA?!
Oishan se varmaan kivaa jos mäkin tulisin teidän työmaalle levittelee roskia. :kieh:
Juu! Minä olen se vittumainen kanssa-asiakas jota mieheni häpeää, kun huutelen kuitteja pudottelevien asiakkaiden perään ja käsken niiden lörppösormien nostaa ne :D
 
gen
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Sekinon ärsyttävää, että vaihtorahana saadut kolikot nakataan käteen. Aivan kuin mulla olisi rutto tai jotakin.
Joo, itekki oon tähän törmänny, todella töykeetä ja itelle tulee sellanen olo et toinen pitää tautisena
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä :LOL: sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista :whistle:
Toim. huom! En varsinaisesti myyjä, mutta mm. perehdyttäjä, vs. myyntiryhmän henkilöstöpäällikkö ja vs. tiimiesimies.

Jatka toki :xmas:
Myyjä ku myyjä :LOL: vaikka voithan toki keksiä itsellesi "hienoja" titteleitä :LOL:
 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Kiinnostaisi tietää, jos joskus pääsee töihin johonkin, niin ettei olisi niin kettumainen, jos pystyisi välttelemään muutamaa mokaa :)
Viimeksi ku kävin kaupassa, niin myyjä oli tympääntynyt ja läiskäisi pankkikortin siihen tiskille, ei käteen. Itse annan AINA myyjälle allekirjoittamani kuitin käteen ja kortit myös...olen tämän muuten oppinut 2+:lta =). Aiemmin taisin olla moukka ja laittaa vain tiskille...

Tälle myyjälle en heippoja sanonut. Yleensä myyjät on aina todella ystävällisiä! Kiitos heille!
 
vieras
en tiedä mikä teillä on mutta olen elämäni aikana käynyt muutamassa eri kaupassa ja 98% niissä on ollut mukava myyjä joka tervehtii iloisesti ja hoitaa työnsä esimerkillisesti.
 

Yhteistyössä