tää on totta. vaikken ite koskaan oo kassana ollut.Alkuperäinen kirjoittaja ok:Eipä yleensä mikään.. Asiakkaat ärsyttää vieläkin, vaikka 10 vuotta sitten viimeksi itse olin kassalla.
tää on totta. vaikken ite koskaan oo kassana ollut.Alkuperäinen kirjoittaja ok:Eipä yleensä mikään.. Asiakkaat ärsyttää vieläkin, vaikka 10 vuotta sitten viimeksi itse olin kassalla.
Mutta paikkaansapitävän yleistyksen voi tilastotieteen valossa tehdä jo 1000-2000 henkilön otannalla. Toistuvuus kasvaa kokonaislukumäärän kasvaessa.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.Alkuperäinen kirjoittaja e:Jos ei voi edes heitä sanoa.
Joo, iso peesi tälle! Siis ensin kolikot asiakkaan käteen ja sitten vasta setelit ja kuitti!Alkuperäinen kirjoittaja :):Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä
Mä kyllä ihmettelen, että miten sä voit edes ajatella ettei olisi sellaisia myyjiä jotka ei tervehdi. Kyllä heitä vain on.Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Mutta paikkaansapitävän yleistyksen voi tilastotieteen valossa tehdä jo 1000-2000 henkilön otannalla. Toistuvuus kasvaa kokonaislukumäärän kasvaessa.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.Alkuperäinen kirjoittaja e:Jos ei voi edes heitä sanoa.
Olen mäkin asiakaspalvelija ja voisin sanoa pari totuutta Björnin kaltaisista besserwissereistä asiakkaana. B)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista
On täysin varmaa että kaikki myyjät eivät aina tervehdi, sitä en kiistä, mutta kokemukseni perusteella on todennäköisempää, että myyjän "tervehtimättömyys" johtuu asiakkaan korvista kuin myyjän äänihuulista.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Mä kyllä ihmettelen, että miten sä voit edes ajatella ettei olisi sellaisia myyjiä jotka ei tervehdi. Kyllä heitä vain on.Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Mutta paikkaansapitävän yleistyksen voi tilastotieteen valossa tehdä jo 1000-2000 henkilön otannalla. Toistuvuus kasvaa kokonaislukumäärän kasvaessa.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?Alkuperäinen kirjoittaja Björn:Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.Alkuperäinen kirjoittaja e:Jos ei voi edes heitä sanoa.
Toim. huom! En varsinaisesti myyjä, mutta mm. perehdyttäjä, vs. myyntiryhmän henkilöstöpäällikkö ja vs. tiimiesimies.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista
Toi on muuten aika törkeetä. Muistu mieleen yks kassa, jolla tuli muutaman kerran käytyä. Sellainen kyrpiintyneen näköinen nuori muija joka tosiaan paiskoi ostoksia eteenpän Mä olin vähän että häh, onks toi tosiaan sen tyyli vai onko huono päiväAlkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:Ostosten paiskominen/heittäminen.
Tää on muuten totta, mutta mä pistän kortin pöytään jos asiakaskin pistää.Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:SUURI perusmoka on, jos kassahenkilö laittaa pankkikorttini siihen tasolle, eikä anna sitä käteeni! Itsekin asiakaspalvelutyössä joskus toimineena olen oppinut, että maksuväline siirtyy vain kädestä käteen! Ja minulle opetettiin jo lapsena, että raha annetaan käteen...
Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:Joo, iso peesi tälle! Siis ensin kolikot asiakkaan käteen ja sitten vasta setelit ja kuitti!Alkuperäinen kirjoittaja :):Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä
Ja nykyään joillakin kassoilla on tapana olla antamatta kuittia ollenkaan!! Se on ihan käsittämätöntä. Perusoletus on, että kun asiakas on makasanut ostoksensa niin hän saa tästä suorituksesta kuitin! Jos asiakas ei sitä halua, niin hän ilmoittaa siitä myyjälle.
No, siellä kuulemma on muutenkin homma ku natsisaksassa. En tie mut näin kaikki mun tutut sanoo, jotka siel on ollu töissä...Alkuperäinen kirjoittaja kp:joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.
Juu! Minä olen se vittumainen kanssa-asiakas jota mieheni häpeää, kun huutelen kuitteja pudottelevien asiakkaiden perään ja käsken niiden lörppösormien nostaa neAlkuperäinen kirjoittaja Myyjä:Alkuperäinen kirjoittaja nipsu:Joo, iso peesi tälle! Siis ensin kolikot asiakkaan käteen ja sitten vasta setelit ja kuitti!Alkuperäinen kirjoittaja :):Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä
Ja nykyään joillakin kassoilla on tapana olla antamatta kuittia ollenkaan!! Se on ihan käsittämätöntä. Perusoletus on, että kun asiakas on makasanut ostoksensa niin hän saa tästä suorituksesta kuitin! Jos asiakas ei sitä halua, niin hän ilmoittaa siitä myyjälle.
Mutta se vasta vittumaista onkin kun ihmiset heittää ne kuitit siihen pöydälle!
Tai oikein kaivaa sen kuitin sieltä kortin alta ja jättää tiskille, OOTTEKO KUULLU ROSKIKSESTA?!
Oishan se varmaan kivaa jos mäkin tulisin teidän työmaalle levittelee roskia. :kieh:
Joo, itekki oon tähän törmänny, todella töykeetä ja itelle tulee sellanen olo et toinen pitää tautisenaAlkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:Sekinon ärsyttävää, että vaihtorahana saadut kolikot nakataan käteen. Aivan kuin mulla olisi rutto tai jotakin.
Myyjä ku myyjä vaikka voithan toki keksiä itsellesi "hienoja" titteleitäAlkuperäinen kirjoittaja Björn:Toim. huom! En varsinaisesti myyjä, mutta mm. perehdyttäjä, vs. myyntiryhmän henkilöstöpäällikkö ja vs. tiimiesimies.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Äläs nyt Malla kyseenalaista Björnin tietämystä sehän on sentään ollu Stocmanin myyjä :saint: sitäpaitsi se tietää aivan kaikesta aivan kaiken noin muutenki, mut erityisesti asiakastapalvelu asioista
Jatka toki :xmas:
Viimeksi ku kävin kaupassa, niin myyjä oli tympääntynyt ja läiskäisi pankkikortin siihen tiskille, ei käteen. Itse annan AINA myyjälle allekirjoittamani kuitin käteen ja kortit myös...olen tämän muuten oppinut 2+:lta =). Aiemmin taisin olla moukka ja laittaa vain tiskille...Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:Kiinnostaisi tietää, jos joskus pääsee töihin johonkin, niin ettei olisi niin kettumainen, jos pystyisi välttelemään muutamaa mokaa
Peeshi. Ja jos se vielä silleen tuuppii aggressiivisesti mun ostoksia sinne kaukaloonpäin. Jaa tää olikin jo. Ja tapahtuu vaikka olisitkin jo pakkaamassa.Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:harvemmin mikään. ehkä joskus se että kassa ei tervehdi ja istuu naama norsunvi.tulla piippaamassa niitä tavaroita