Mikä eniten ärsyttää kaupan kassassa?

voi helkkari
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Lähikaupassa on yks noin 50v mies kassalla, joka saattaa tuttavalliseen sävyyn alkaa kommentoida ostoksia, siis tyyliin "ai, onkos tää joku uutuustuote" tai alkaa lueskella lehden kansiotsikoita ääneen. Joskus ostin 8-pakin kaljaa ja silloin tuli kommenttia että tää ei oo yhtään hyvä juttu pienen lapsen äidille... Välttelen ko. kassaa parhaani mukaan!
Sanoisin tollaiselle ukolle, että ei tää parasta ookaan, mutta kun en nyt ehdi hakea Alkosta kossua niin saa kelvata :D
 
UHT
En tykkää jos kassat huutelevat toisilleen tai juttelevat kesken palvelutapahtuman (kyllä, minulle se maksaminen on sellainen!). Itsekin aspan koulutusta saaneeni pidän tuollaista käytöstä moukkamaisena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Se että ei tervehditä tai katsota silmiin ja istutaan siellä kassalla naama norsunv*tulla.
tämä sen jälkeen kun on istuttu tuolissa puolkenossa ja haukoteltu niin että naama repeää.Katsellaan pitkin kattoa ja haaveillaan eikä lainkaan huomata että asiakas ois paikalla. Kerran tavannu kyseenomasen kassan ja mietin voiko sellasta asiakaspalvelijaa olla olemassakaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Olenko ymmärtänyt siis oikein:

Hyvä kassa on sellainen joka joka tervehtii asiakasta ja toimii nopeasti, mutta ei sen kummemmin puhele ja "kehuskele"/arvostele asiakkaiden tuotteita?
Aikuisikäiset arvostaa tätä, vanhemmat ehkä seurallisempaa kassaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Olenko ymmärtänyt siis oikein:

Hyvä kassa on sellainen joka joka tervehtii asiakasta ja toimii nopeasti, mutta ei sen kummemmin puhele ja "kehuskele"/arvostele asiakkaiden tuotteita?
Aikuisikäiset arvostaa tätä, vanhemmat ehkä seurallisempaa kassaa.
Siis työikäiset piti sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos ei voi edes heitä sanoa.
Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.
Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?
Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.
 
:)
Kun mä annan rahaa tai otan vaihtorahaa vastaan tai YLIPÄÄTÄÄN kommunikoin myyjän kanssa, toivoisin katsekontaktia. Vuoropuhelu/kommunikointi kestää asioinnin aikana about 15sek ja jos kassa ei edes viimeisellä "kiitoksella" katso silmiin, mua vituttaa. En tiedä mikä siinä on.. eihän se nyt NIIIN kamalaa oikeesti ole :/

Mä en välitä sanotaanko moi vai terve vai hei vai päivää. Kaikki käy.

Niiiiiiin ja joo, VAIHTORAHAT. Älä anna takaisin niin, että ensin kuitti ja setelit ja niiden päälle kasana kolikot. Hitonmoista säätöä kassi toisessa kädessä ja lompakko toisessa ja siihen vielä toi epämääränen mytty vaihtorahoja joiden asetteleminen vaatii kahta kättä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla Makoisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos ei voi edes heitä sanoa.
Jos homekorva katsoisit myjää silmiin sen sijaan että keskityt jäpättämään miehellesi väärästä kahvilaadusta, niin saattaisit huomata, että se myyjä kyllä tervehtii.
Mistä sä voi tuon tietää? Tunnetko jokaisen kaupan myyjän?
Juu on mulla melko laaja otanta. Tai sitten meillä oli vain ylivoimaisesti parhaiten käyttäytyviä myyjiä.
Suomessa on aika paljon kauppoja joten tuskin sun otanta on kovin laaja verrattuna koko myyjien määrään.
 
vieras
Mun ostosteni kommentointi ei kuulu kassamyyjälle. Mä voin ostaa kaupasta ihan mitä haluan eikä myyjän tarvitse tavaroitani mitenkään kommentoida, tyyliin "onkos juhlat tulossa?" jos ostan vaikka herkkuja. Se on kaikista ärsyttävintä. Menen vielä kerran ja ostan pari Jallua, sauvan ja kortsuja ja katson, mitä sitten sanotaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MillaVanilla:
Olenko ymmärtänyt siis oikein:

Hyvä kassa on sellainen joka joka tervehtii asiakasta ja toimii nopeasti, mutta ei sen kummemmin puhele ja "kehuskele"/arvostele asiakkaiden tuotteita?
Aikuisikäiset arvostaa tätä, vanhemmat ehkä seurallisempaa kassaa.
Siis työikäiset piti sanoa.
Yli puolet asiakkaista on sitä ikäluokkaa, ja uskoisi teinienkin olevan tyytyväisiä jos ei mitään säästä ala jaarittelemaan. Eli valtaosa asiakkaista olisi tyytyväisiä.

Meille on kyllä koulussa paasattu sitä kuinka tärkeää on kassalla ottaa asiakas huomioon, kassa voi olla ainoa ihmiskontakti koko kaupassa, joten kassan täytyisi olla mieleenpainuva (positiivisella tavalla) ja jättää myönteinen kuva liikkeestä ja sen palveluista ja tuotteista sekä saada asiakas palaamaan liikkeeseen.

Usein on myös sanottu että pitää tukea asiakkaan ostopäätöstä ja kehua, esim jonkun paidan valintaa, ja siinä sivussa vielä houkutella asiakasta ostamaan joku pieni heräteostos, mutta niin että asiakas luulee että myyjä on "kaveri" joka tekee palveluksen myymällä jonkun tuotteen mitä ei tajunnut tarvitsevansa.
 

Yhteistyössä