Mikä eniten ärsyttää kaupan kassassa?

mummo
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Minua ärsyttää, kun juuri murrosiän ohittanut kaupan kassa tervehtii sanomalla "moi". Odottaisin ventovieraalta jotakin vähän kohteliaampaa.

Opetin kerrostalossa asuessani myös lapsille, että naapurin mummulle voi sanoa "päivää" tai "huomenta" - ei moi.
Minusta taas hei ja moi on ihan sopivaa tämän päivän tervehtimistä kassahenkilöä ja naapurin mummollekin (joka ei ihan ventovieras liene).
Mutta arvon kassahenkilö pyytää työnantajaansa laittamaan rva Möttönen sen Maijan sijaan siihen nimikylttiin, niin osaa mummokin teititellä ja kumarrella.
 
itseäni ärsyttää niin muissa kassaihmisissä kuin asiakkaissa tervehtimisen puute. Itsekkin myyjänä tervehdin asiakasta jo ennenkuin saavun kassapisteelle.

enemmänkin voisin kertoa mitä asiakkaat voisivat tehdä kassalla helpottaakseen aspan hommia.
( vain vaateliikekokemusta )
 
Yhden pikkukaupan omistaja mies...se kanssa kokoajan kommentoi sun ostoksia...jaa meinaat leipoa rahkapiirakkaa->ostin rahkaa ja sää meinaat tehdä jauhelihakoastiketta-> ostin jauhelihaa ym...joka tuotteesta vääntää jonkun ruuan. Käyn siellä niin harvoin kun mahdollista.
 
Meidän töissä koneet tuppaa tilttaamaan ja hidastelemaan kun tulee paljon ostoksia. Se ei oo hirveen mukavaa, että jonon perällä olevat tuhahtelee ja kyyläilee vihasesti kassaa, kun asialle ei voi yksinkertaisesti tehdä muuta kuin odotella ja lyödä tavaroita hitaasti.
 
kassavastaava
Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:
3. Kun kysytään haluaako että jugurtit pakataan pienenn pussiin. Tämä pakkaaminen vie törkeenä aikaa ja lisää jonoja! a) Jos asiakas olisi halunnut että ne pakataan, hän olisi voinut tehdä sen itsekin b) asiakas voi edelleen tehdä sen itsekin kassan päädystä löytyvillä hedelmäpusseilla c) jotkut asiakkaat ottavat tämän palvelun vastaan vain koska sitä tarjottiin, se ei siis olisi niille tullut edes mieleen ja varmasti olisivat pärjänneet ilmankin
^^ai..kyllä meidän kassalla monet asiakkaat nim.omaan haluaa et ne pakataan vasta kassalla.Olen tehnyt niin ja näin tän käytännön kanssa,et en ole kysynyt ja pakannut,nii eiköhän just sillon sano asiakas,et etkö voisi pakata pussiin jogurtteja???

AAARRGGHHHH!!! Emme ole ajatustenlukijoita!! Ei kaikki halua samaa..ei silloin voi myyjää syyllistää!

Mutta muuten hieno ketju.Sain paljon vinkkejä :)

p.s olen itse ns.nopea kassa,mutta eivät siitäkään kaikki tykkää :(
Olen kuullut jopa sellaisen kommentin,et sullapa on kiire päästä eroon minusta :eek::eek::eek:

 
.
Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.

Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.

Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassavastaava:
Alkuperäinen kirjoittaja pajunkisu:
3. Kun kysytään haluaako että jugurtit pakataan pienenn pussiin. Tämä pakkaaminen vie törkeenä aikaa ja lisää jonoja! a) Jos asiakas olisi halunnut että ne pakataan, hän olisi voinut tehdä sen itsekin b) asiakas voi edelleen tehdä sen itsekin kassan päädystä löytyvillä hedelmäpusseilla c) jotkut asiakkaat ottavat tämän palvelun vastaan vain koska sitä tarjottiin, se ei siis olisi niille tullut edes mieleen ja varmasti olisivat pärjänneet ilmankin
^^ai..kyllä meidän kassalla monet asiakkaat nim.omaan haluaa et ne pakataan vasta kassalla.Olen tehnyt niin ja näin tän käytännön kanssa,et en ole kysynyt ja pakannut,nii eiköhän just sillon sano asiakas,et etkö voisi pakata pussiin jogurtteja???

AAARRGGHHHH!!! Emme ole ajatustenlukijoita!! Ei kaikki halua samaa..ei silloin voi myyjää syyllistää!

Mutta muuten hieno ketju.Sain paljon vinkkejä :)

p.s olen itse ns.nopea kassa,mutta eivät siitäkään kaikki tykkää :(
Olen kuullut jopa sellaisen kommentin,et sullapa on kiire päästä eroon minusta :eek::eek::eek:
mäki tykkään et ne on pussissa ettei ne ole pitkin muovikassia ja mene rikki. samoten haluan et pakasteet on samassa pussissa.

:flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.

Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.

Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.

Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.

Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.
Sekin vaate voi olla vaikka hautajaisiin tai vaate kaverin vauvalle kun ite kärsit lapsettomuudesta ja muutenkin vaikea ostos ilman kommenttia. Siis itsellä ei oo tällaista enkä nipota, esitän vain kantoja :)
 
sak
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Olisi myös kivaa jos hei/moihin vastaus ei olisi Yks tollanen, vaan jopa se hei/moi...
Tuntuu kun olisin joku eläin kun ei tervehditä tai kiitetä tms. Että ei kyllä myyjässäkään aina vikaa.

Ja sitten ne alennusvaatimukset "anna nyt se lappu niin voin käyttää sen alennuksen nyt" "sääntöjen mukaan se annetaan ostoksen yhteydessä, eli voit ensi kerralla käyttää sen"
"no kyl sä voit heittää sen"..niin tai sitten kaveri ottaa sen eka ja antaa takana olevalle joka sitten käyttää sen heti HHIHIIIIHII onpa ovelaa....nelikymppisiltä aika noloa..

Mikä siinä 35-45v naisissa on? Kamalimpia asiakkaita. Etenkin nää vanhemmat äidit... niskakarvat nousee ajatellessakin...yrittää höykyttää minkä kerkiää, vaan kun ei voikaan, ollaan huuli pyöreenä..
Kuulostaa liian tutulta
Peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Minusta on todella asiatonta kommentoida asiakkaan ostoksia, edes ystävälliseen sävyyn. Juurikin näitä "Onkos tämä joku uutuustuote?" jne. Kun se kiinnittää toisten huomion niihin ostoksiin ja mistä sitä tietää minkä ahdistuksen joku syömishäiriöinen voi saada tms. Tai jos muuten kokee ostamansa tuotteen noloksi, on paniikkihäiriö, you name it.

Tiedän, että tarkoitus on hyvä ja itseäni tuo ei hlökoht haittaa, mutta on varmasti ihmisiä, jotka ahdistuvat.

Toisena mainitsen sen, että kassa ei katso tulevatko tavarat liukuhihnaa pitkin, joskus ne jäävät jo siihen alkuun ja niitä on mukava alkaa ruuhkassa kaivella lähemmäs.
no kyllä mä joskus kommentoin jonkun ostamaa vaatetta et " tää on kyl tosi ihana tai et onpas kauniin värinen tms.. " tai vauvan vaatteesta ihailen kun on niin hellunen tms. en kyllä ajatellu et siit saattas joku loukkistella.
Sekin vaate voi olla vaikka hautajaisiin tai vaate kaverin vauvalle kun ite kärsit lapsettomuudesta ja muutenkin vaikea ostos ilman kommenttia. Siis itsellä ei oo tällaista enkä nipota, esitän vain kantoja :)
totta... tai lapsi on menehtynyt ja kys. vaate laitetaan sille päälle arkkuun :(

Joskus myyjä on kommentoinut ostostani silloin kun hinnan kanssa oli epäselvyyttä ja hän joutui soittamaan osastolle. Se oli kyllä ihan huvittava tapaus, kun myyjä nolona multa kysyi että mikä tää on ja milleköhän osastolle hänen pitäisi soitttaa :D (kyse oli siklistä jota käytetään suksien voitelussa :D)
 
Katriina
Minua ärsyttää raskausmahani kanssa se, kun se kassa laittaa aina ne jugurttipurkit sinne sivuun etteivät menisi rikki. Minä en yletä niitä sieltä sivusta ottamaan, kun eivät mene hihan mukana. Ihan kaunis ajatus, mutta minä pakkaan siihen tahtiin, että ehdin ne purkit kyllä pakata muiden ostosten mukana.
 
asiakas
Se kun jäädään jäpättäämään kassalle sattuvien tuttujen kanssa ja unohdetaan asiakas. Myös muut myyjät tuntuu olevan tärkeää juttuseuraa kesken vuoron. Siinä tulee semmonen vähän "anteeksi kun häiritsen" -fiilis.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.
lidlissä on pakko ola tehoksa. eis aa edes taukoja pitää ja pomo huohottaa niskan. liialliskuuksiinkaan ei sa mennä.
liika tehoiokkuus voi joskus olla huono juttu.
 
cm täti
Hitaudesta sanoisin sen verran että aina se ei ole siitä kassatätistä kiinni. Meidän puodissa vaihtui keväällä skannerit ja kassakoneet. Ja nyt on tahti hidastunut koska skanneri on huono lukemaan viivakoodeja, liian usein ne joutuu näpyttelemään. Ja kun on kosketusnäyttö käytössä, se ei ole yhtä nopea kun entinen näppäin juttu. Joten ei teillä hyvät asiakkaat voi olla niin hengenhätä ettette jaksaisi odottaa et kassa saa ne tuotteet laitettua. Katselkaapa joskus kellosta kuinka kauan joudutte odottamaan että kassatäti vetää TEIDÄN tuotteita. Se ei ole todellakaan kuin muutama minuutti.

Ja niistä tavaroiden valmiiksi pussittamisesta. Jos sitä kysytään asiakkaalta et voiko laittaa pussiin. Joka toinen asiakas on erimieltä. Toinen haluaa ehdottomasti että laitetaan, jos et edes ehdota hän voi tehdä kassatätistä valituksen että hän ei osaa työtään. Toinen taas tykkää todella huonoa että kysyt sitä. MIKÄ ON SITTEN HYVÄ ? Monesti haukut saaneena ei tiedä mikä olisi parasta. Se vaan on tosi asia että ihmiset olemme erilaisia, mutta TE HYVÄT ASIAKKAAT elkää tykätkö huonoa jos kysytään voiko pussittaa. Yhtä kohteliaasti voi myös vastata ei kiitos, jos ei halua pussitusta.

Tervehtimisestä. Itse tervehdin JOKAISTA asiakasta, mutta arvatkaapa moneltako tulee vastaus :) Ei edes joka toiselta. 14 vuotta olen istunut/seissyt kassan takana joten voin kait puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä, ei se kassapalvelun huonous johdu aina siitä kassatätistä. Se voi johtua myös sinusta, HYVÄ ASIAKAS. Asiakkaat ovat liikaakin ottaneet sanonnan, Asiakas on aina oikeassa, omakseen. Näinhän ei todellakaan aina ole.

Vielä mikä kypsyttää näin kassatätin näkökulmasta. Se että asiakkaat katsovat hinnat miten sattuu hyllyltä ja tulevat sitten kassalle peuhaamaan tuotteen hinnasta. OIKEESTI. Ne hinnat ovat usein ihan oikein, mutta paljon on lukihäiriöisiä asiakkaita liikenteessä. Tämäkin hidastaa kassan toimintaa. Soitat osastolle, tiedustelet hintaa, siellä myyjä ihmeissään et mitä tarkoitat, asiakas peuhaa naaman edessä et kyllä mä olen sen katsonut ihan oikein. Korjaa se nyt sinne koneelle. MUTTA enhän mä voi siinä kassalla sitä korjata. Se homma pitää tehdä tietokoneella jossain toimistohuoneessa, missä syötetään tuotteet koneelle. Voi kumpa asiakkaat edes hivenen käyttäisivät sitä järjen hiventä mikä heidän pääkoppaan on suotu :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja cm täti:
Hitaudesta sanoisin sen verran että aina se ei ole siitä kassatätistä kiinni. Meidän puodissa vaihtui keväällä skannerit ja kassakoneet. Ja nyt on tahti hidastunut koska skanneri on huono lukemaan viivakoodeja, liian usein ne joutuu näpyttelemään. Ja kun on kosketusnäyttö käytössä, se ei ole yhtä nopea kun entinen näppäin juttu. Joten ei teillä hyvät asiakkaat voi olla niin hengenhätä ettette jaksaisi odottaa et kassa saa ne tuotteet laitettua. Katselkaapa joskus kellosta kuinka kauan joudutte odottamaan että kassatäti vetää TEIDÄN tuotteita. Se ei ole todellakaan kuin muutama minuutti.

Ja niistä tavaroiden valmiiksi pussittamisesta. Jos sitä kysytään asiakkaalta et voiko laittaa pussiin. Joka toinen asiakas on erimieltä. Toinen haluaa ehdottomasti että laitetaan, jos et edes ehdota hän voi tehdä kassatätistä valituksen että hän ei osaa työtään. Toinen taas tykkää todella huonoa että kysyt sitä. MIKÄ ON SITTEN HYVÄ ? Monesti haukut saaneena ei tiedä mikä olisi parasta. Se vaan on tosi asia että ihmiset olemme erilaisia, mutta TE HYVÄT ASIAKKAAT elkää tykätkö huonoa jos kysytään voiko pussittaa. Yhtä kohteliaasti voi myös vastata ei kiitos, jos ei halua pussitusta.

Tervehtimisestä. Itse tervehdin JOKAISTA asiakasta, mutta arvatkaapa moneltako tulee vastaus :) Ei edes joka toiselta. 14 vuotta olen istunut/seissyt kassan takana joten voin kait puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä, ei se kassapalvelun huonous johdu aina siitä kassatätistä. Se voi johtua myös sinusta, HYVÄ ASIAKAS. Asiakkaat ovat liikaakin ottaneet sanonnan, Asiakas on aina oikeassa, omakseen. Näinhän ei todellakaan aina ole.

Vielä mikä kypsyttää näin kassatätin näkökulmasta. Se että asiakkaat katsovat hinnat miten sattuu hyllyltä ja tulevat sitten kassalle peuhaamaan tuotteen hinnasta. OIKEESTI. Ne hinnat ovat usein ihan oikein, mutta paljon on lukihäiriöisiä asiakkaita liikenteessä. Tämäkin hidastaa kassan toimintaa. Soitat osastolle, tiedustelet hintaa, siellä myyjä ihmeissään et mitä tarkoitat, asiakas peuhaa naaman edessä et kyllä mä olen sen katsonut ihan oikein. Korjaa se nyt sinne koneelle. MUTTA enhän mä voi siinä kassalla sitä korjata. Se homma pitää tehdä tietokoneella jossain toimistohuoneessa, missä syötetään tuotteet koneelle. Voi kumpa asiakkaat edes hivenen käyttäisivät sitä järjen hiventä mikä heidän pääkoppaan on suotu :)
Tämä on niiiiin tuttua!! Myöskin Cittarin kassa. ;)
Noi uudet laitteet on jotain niin karmeeta että johtajat vois ite tulla kokeilemaan miten jonot lähti kasvamaan uusien kassakoneiden myötä.Tai sen skannerin! :kieh:

Toinen mitä en käsitä: Citymarket on YMPÄRISTÖKAUPPA, miks helvetissä MEIDÄN pitää pakata ne pakasteet yms. vielä uuteen pussiin joka laitetaan taas pussiin?! :eek: Ostakaa hyvät ihmiset niitä pakkaspusseja, NE EIVÄT OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA!! Ai niin, mut nehän maksaa!!
Mutta googlatkaapa se tutkimus jossa todettiin että hevipussit ei auta pätkääkään pakasteiden sulamista, ne neste tulee myös sen pussin päälle. No okei, se jäde valuu sit sinne pussiin mut ihan samoin tässä toimii se pakastepussi (mutta sehän maksaa).

Ja ihan tutkimuksella on osoitettu että lähes 90% hintavirheistä johtuu asiakkaan väärin katsomasta hinnasta tai väärin otetusta tuotteesta. Mutta sehän on meidän vika! ;)

Asiakasta pitää AINA tervehtiä, mutta kyllä se vituttaa kun sanot "hei" ja saat vastaukseksi 5 muovikassia. Just! Käytöstavat, taas!!!

Ja jos et haluakaan jotain tuotetta minkä kannoit kassalle asti, miksi pirussa se pitää jemmata sinne karkkihyllyyn?! Tai muovikassien päälle? :eek:
Miksei sitä voi antaa sille kassalle ja todeta että mä en nyt otakaan tätä. Se on kiva kun siellä karkkihyllyssä mätänee päivän ajan makkarat,jäätelöt ja jugurtit. Todella järkevää!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
joo ja sitten kun jotkut kassat on niin sAATERIN hitaita niiden tavaroiden kans vaikka olis ruuhka-aika. menisivät lidliin ottamaan oppia miten siellä kassalla ollaan tehokkaita. Sitten kyllä paiskotaan kamaa kun kahvitauko tai vuoron päättyminen edessä.
lidlissä on pakko ola tehoksa. eis aa edes taukoja pitää ja pomo huohottaa niskan. liialliskuuksiinkaan ei sa mennä.
liika tehoiokkuus voi joskus olla huono juttu.
herranjee, oletko koskaan edes käynyt Lidlissä? Kyllä sielläkin ne tauot pidetään, lakisääteisesti :)
 
entinen kassa
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Minua ärsyttää raskausmahani kanssa se, kun se kassa laittaa aina ne jugurttipurkit sinne sivuun etteivät menisi rikki. Minä en yletä niitä sieltä sivusta ottamaan, kun eivät mene hihan mukana. Ihan kaunis ajatus, mutta minä pakkaan siihen tahtiin, että ehdin ne purkit kyllä pakata muiden ostosten mukana.
Teet niin tai näin, niin aina se on väärin.
Toiset tässä ketjussa valittaa kun ostokset ruttaantuu ja yks taas, kun jugurttipurkit laitetaan sivuun ettei ne ruttaantuisi. Kassatkaan ei ole ajatuksenlukijoita!
Tosin jokaisen pitäs kyllä itekin tajuta latoa ne tavarat siihen hihnalle niin, ettei ekana ole jugurttipurkit ja salaatit ja viimeisenä perunapussit ja maitopurkit. Silloin ei tarttis valittaa ostosten ryttääntymisestä.
 
nvvn
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Toinen mitä en käsitä: Citymarket on YMPÄRISTÖKAUPPA, miks helvetissä MEIDÄN pitää pakata ne pakasteet yms. vielä uuteen pussiin joka laitetaan taas pussiin?! :eek: Ostakaa hyvät ihmiset niitä pakkaspusseja, NE EIVÄT OLE KERTAKÄYTTÖKAMAA!! Ai niin, mut nehän maksaa!!
Mutta googlatkaapa se tutkimus jossa todettiin että hevipussit ei auta pätkääkään pakasteiden sulamista, ne neste tulee myös sen pussin päälle. No okei, se jäde valuu sit sinne pussiin mut ihan samoin tässä toimii se pakastepussi (mutta sehän maksaa).
Sori mut en käsittänyt mitä tarkoitat tässä. Siis, asiakkaan pitäisi esim. kalapuikkopaketin ostaessaan ostaa myös pakastepusseja, ja ostokset maksettuaan avata pakastepussipaketti, ottaa sieltä yksi pussi ja pakata kalapuikkopakettinsa siihen?
 

Yhteistyössä