Mikä on mielestäsi kaunein 'luonnonkukka'?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vanamo:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Nehän pitäis hävittää täältä, samanlainen vitsaus kuin tuo jättikoiranputki! Kasvualueista pitäis raportoida samaan paikkaan kuin koiranputkista jotta ne voitaisiin hävittä.

Siis eihän se ole mikään luonnonkukka! Vaan puutarhoista levinnyt ja valtaa kasvualueen meidän luonnonkukilta |O
Juuri niin, kaukana luonnonkukasta! Oi voi näitä kaupunkilaisia...

Oi voi näitä tietämättömiä... lupiini on kyllä yleisesti tiedetty haittakasviksi jo kauan, ei kuulu alunperin suomalaiseen kasvistoon. Mutta kaunein kukka on musta ruiskaunokki.
 
Ai on vai?

Vaikka olen maalainen en silti ole tiennyt että lupiini on noin pannassa :ashamed:

Mä tykkään siitä silti ja levitän sitä meidän puutarhaan, kun jostain oppaasta nimeltä luonnonmukainen puutarhanhoito luin että sen avulla voi muokata savista maata paremmaksi.


Toinen on sitten kissankello.
 
Paha rasti... Juuri nyt tuntuu, että Gladiolus illyricus:
http://www.topwalks.net/plants/pink/gladiolus_illyricus_more.htm
Huomenna olen taas asiasta eri mieltä;-)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ai on vai?

Vaikka olen maalainen en silti ole tiennyt että lupiini on noin pannassa :ashamed:

Mä tykkään siitä silti ja levitän sitä meidän puutarhaan, kun jostain oppaasta nimeltä luonnonmukainen puutarhanhoito luin että sen avulla voi muokata savista maata paremmaksi.


Toinen on sitten kissankello.

No se on. Ei löytyis jotain muuta ympäristöystävällistä kasvia? :xmas: :D

 

Yhteistyössä