Mikä miestäni vaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solmussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Solmussa

Vieras
Mies oli kahden lapsen yh kun tapasimme, minä lapseton. Mies oli eronnut puoli vuotta ennen tapaamistamme, suhde oli ollut helvetillinen, vaimo oli pettänyt oikein urakalla :(
Suhteemme alkuaika oli ihanaa, rakastuin häneen ensisilmäyksellä. Mies yritti jarrutella, mutta pian hänenkin sydämensä suli ja muutimme yhteen noin kolmen kuukauden seurustellun jälkeen. Minulla oli mieletön vauvakuume, ja kun mies suostui yhteisen lapsen hankintaan, tulin heti raskaaksi. Nyt olemme olleet yhdessä yli neljä vuotta ja meillä on kaksi pientä lasta.
Ongelmamme on alusta asti ollut se, että aina riidan tullen mieheni suusta lipsahtaa erovaatimus. Muutaman kerran olemme jo ajautuneet "tauolle" mutta aina palanneet lopulta yhteen, miehen pyynnöstä. Naimisiin menostakin puhuimme, mutta sitten molemmille iski paniikki päälle, ja se haave hiipui hiljalleen.
Mieheni on todella epävarma suhteestamme. Hänen on todella vaikea uskoa että olen uskollinen, ilmeisesti edellinen suhde jätti niin syvät haavat että luottamus toisiin ihmisiin meni siinä :( Hänen on vaikea puhua tunteistaan ja hän esittää todella vahvaa. Yhden kerran tämä kuori on murtunut, silloin hän itki (!!) ettei jaksa enää olla vahva ja esittää ettei häneen satu mikään. Nyt on jo pitemmän aikaa ollut kriisiä ilmassa. Mies on töykeä eikä näytä tunteitaan. Eilen puhelimessa (olen työmatkalla) hän sitten sanoi syyn, pelkää etten rakasta enää ja että minulla on joku toinen..tämän takia hän ei halua näyttää ikäväänsä ja rakkauttaan, koska pelkää että tunne on yksipuolinen ja häneen sattuu.
Mistä ihmeestä tämä johtuu? Eniten minua loukkaa se, että joka kerran riidan tullen hän on valmis eroamaan. Onko hänellä jokin sitoutumisen pelko vai mikä ihme? Olen ihan pyörällä päästäni..mikä miestäni vaivaa?

Uskoisinpa , että miehelläsi on edelleen käsittelemättä ne tunteet mitkä edellinen suhde häneen jätti. Olisikohan hänen syytä harkita jotain terapiassa käyntejä, hänen olisi parempi käsitellä ne asiat ensin jonkun vieraan kanssa läpi ja sitten vasta keskustelisitte asiat perinpohjin yhdessä.
Tämä nyt on vaan mun näkökanta ja helppoahan se on toista neuvoa, mutta traumaattisilla kokemuksilla on tapana seurata perässä kunnes ne on käsitelty ulos.
Toivotaan että solmunne avautuu :)

:ashamed: Minun miehelläni on samankaltainen menneisyys kuin sinun.Se on vaikea juttu tuo pettäminen.Tiedän myös omasta kokemuksesta että sitä on hankala unohtaa.Kun ruvettiin seurustelemaan mieheni kanssa se epäili minun pettäneen aina sillä välin kun kävi töissä näki jopa lumihangessä vieraita jälkiä.Nyttemmin ei enää ole tommosta ehkä se luottamus on voitettu jo. =) En voi muuta sulle oikein sanoa kun osoita miehellesi että olet luottamuksen ja rakkauden arvoinen.

Onko mahdoton ajatus ehdottaa jotain parisuhdeterapiaa, jossa kävisitte yhdessä? Tiedän, että monet miehet suhtautuvat kielteisesti tällaiseen, ajattelevat olevansa huonompia kuin muut jos menevät terapiaan. He eivät osaa myöntää, että kaikesta ei (tarvitse) selviä yksin ja heitä nolottaa, että joku saisi tietää.

Mutta ehkäpä yhteinen terapia saisi hänet avautumaan ja hän oppisi luottamaan rakkauteesi? Ehdota vaikka varovasti jonkun ihanan hetken yhteydessä; kahdenkeskinen illallinen ja kun vetäydytte sohvalle nauttimaan viiniä, niin varovasti veisit keskustelua siihen... Harkitse ainakin! Itse uskon, että siitä voisi olla apua, jos saat vain miehenkin uskaltautumaan sitä kokeilemaan.

Paljon hyviä hetkiä elämäänne! =)

Hei. Ihanaa lukea,että muitakin on. Taidan ymmärtää miestäsi jossain määrin. Itse sain aikoinaan entisissä suhteissa aika kasan paskaa niskaan, nyt nykyisen kanssa kohta neljä vuotta yhdessä ja edelleen pelkään että mut hylätään. Tätä on niin vaikea pukea sanoiksi... hullultahan tässä tuntuu, että ollaan jo pitkään (?) oltu yhdessä ja paljon koettu. Joka päivä toiselle tulee sanottua ne kolme tärkeää sanaa, molemmin puolin. Suhteen alussa oli tosi sairaita ajatuksia, et mitä mies tekee kun ei ole mun kanssa jne. Onneksi pidin suurimman osan omana tietonani. Pikku hiljaa, siis todella pikku hiljaa olen oppinut luottamaan ja tajunnut ettei tuo mies ole tuosta lähdössä.

Mä olen kans kokenut itse tuon hylätyksi ja petetyksi tulemisen miehen taholta. Vei todella useita vuosia ennenkuin kykenin uskomaan, että uusi miesystäväni ei petä. Sitten lopetin pelkäämisen!
Siis yksinkertaisesti kypsyin ajatukseen, että mun elämä menee pilalle jonkun entisen kakslahkeisen vuoksi!
Menkää naimisiin! Meillä se auttoi ja toi turvallisuuden tunteen jälleen elämään. Olemme olleet yhdessä nyt pian 17 vuotta ja naimisissa aika kauan tuosta ajasta. Parempaa ratkaisua en olisi voinut tehdä!

hän tosiaan pelkää että hylkäät hänet kuten edellinenkin. kerrotko hänelle usein miten tärkeä hän sulle on
useimmin naisia tuntuu vaivaavan tää et eikö mies enää tykkää kun ei sano. ero juttu kuulostaa itsesuojelulta - hän luulee etsä haluut erota mut hän kysyyki sitä ensin et ei hän tulis jätetyks koska se sattuis liikaa. sun pitäs saada mies puhuu vanhast suhteest - kaivaa möröt esiin. juota sille jotai ja sit alat kyselee - joillain miehil helpompi avautuu kun ovat muutaman ottaneet

Mies joka epäilee luotettavuuttasi saattaa paljastua pettäjäksi tai sitten ex-naisensa oli nin törkeä ,että mies ei enää luota kehenkään. Se varmasti sattuu jos rakkain pettää luottamuksen. Muista että ilman luottamusta ei ole mitään. Hemmottele miestäsi ja sano että hän on maailman paras ja näytä että arvostat häntä. Kyllä se siitä korjaantuu. Monesti mustasukkaiset ihmiset ovat pettäneet kuten minä siinä 18-20vuotiaana ja olin silloin mustit. Onneksi olen kasvanut nyt ;)

Ei miehes haluu erota :) Hänellä on huono itsetunto ja ehkäpä hän aamoilee että sinä jättäisit hänet. Aika&keskustelu&rakkaus auttavat asiaa. Mieti myös omia tarpeitasi, et voi ottaa aina toisten hyvinvointia kontollesi(tark.aikuisia ihmisiä) Hemmottele itseäs ja nauti! Miehesi rakastaa sinua enemmän kuin ketään koskaan. Olet hänelle kaikki kaikessa ja hänen elämänsä 1Jumalatar ;) :wave: