Miesten pettäminen-naisten pettäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei tuossa teidän suhteessa ole enää kyse pelkästään seksin puuttesta vaan jostain ihan muusta. mä oon kyllä samaa mieltä rukoilijasirkan kanssa että vaimollas on jotain salattavaa. ja oikeasti se ettei hän ole halukas selvittämään teidän ongelmia kertoo jostain isommasta.

Meillä on homma sovittu niin et pettämisestä on homma poikki, meistä ei kumpikaan osais elää kumppanin kanssa joka ei arvosta toistasen vertaa et eka joko ilmottaa et tää ei toimi tai sit koita löytää muita ratkasuja. Mut tää on meillä ajatuksena ja muille taas sopii ennemmin avoin suhde tms ratkasu jollon molemmat saa mitä haluaa. Eikä kummallekaan saa tulla sellanen olo et pakko antaa pettää tai pakko antaa vaik ei haluis. Seksin kuuluu olla vapaaehtosta ja molempia tyydyttävää eikä kaupan kohde tai kiristyskeino parisuhtees.

Mä oon ajatellu pettämisen niin et se ei o hyväksyttävää mut joskus ymmärrettävää.

tilannetta. Olisihan se melkoinen herätys. Teillä on edellisestä kerrasta niin pitkä aika et jostain pää on saatava auki. En vaan ymmärrä miksi tunnut tahtovan jahkata, tee hyvä Mies asialle jotain. Puhu asioista niiden oikeilla nimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja isä kahdelle:
Mies: Kyllähän lapset vaistoaa läheisyyden puutteen vanhempiensa suhteessa, kulissiliitossa ei minusta siksikään ole mitään mieltä.

Ei jeesus. Vaistovathan lapset että vanhemmat ovat täysin uupuneista ansiotyöstä mutta eivät vanhemmat luovu ja heittäydy työttömiksi tämän takia?

Seksin puutteen aiheuttama kireys on kuin pieru saharassa kun tulee arjen vastoinkäymisiin. Lapset eivät kärsi tai kasva kieroon vaikka vanhemmilla on eri makuhuoneet.

Kyllähän lapset saa mallin parisuhteesta jossa tärkeitä asioita ei käsitellä yhdessä vaan seksisuhteita muualle salaillaan. Suhde olisi varmasti erilainen jos seksiasiat ja luottamus oman puolison kanssa olisi kunnossa tai sitten jos voisi luvan kanssa hoitaa seksielämää muiden kanssa. Mitäs sitten kun pettäminen joskus kertaheitolla paljastuu? Tuskinpa jää lapsilta huomaamatta. Aika suuri arjen vastoinkäyminen se taitaa olla jos pitää alkaa omalta kumppaniltaan salaamaan asioita.

Mun mielestä pettäminen ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää. Vaikka ois kymmenen vuotta ilman seksiä omassa liitossa niin pitäis nyt sen verran olla munaa että saisi sanottua aiheesta puolisolleen eikä tarviis salailla mitään. Asioiden jakamiseenhan parisuhde nimenomaan perustuu.

Kiitos nyt aivan hitosti tästäkin. Ihanko luulet ettei tämmösissä tapauksissa (esim. Mies) ole asiasta keskusteltu?

Vaan mitäs teet kun 1087 ystävällistä ja rakentavaa, 546 epätoivoista ja itkuista, ja 324 rauhallisen välinpitämätöntä keskustelua eivät ole muuttaneet mitään?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Mun mielestä pettäminen ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää. Vaikka ois kymmenen vuotta ilman seksiä omassa liitossa niin pitäis nyt sen verran olla munaa että saisi sanottua aiheesta puolisolleen eikä tarviis salailla mitään. Asioiden jakamiseenhan parisuhde nimenomaan perustuu.

Kiitos nyt aivan hitosti tästäkin. Ihanko luulet ettei tämmösissä tapauksissa (esim. Mies) ole asiasta keskusteltu?

Vaan mitäs teet kun 1087 ystävällistä ja rakentavaa, 546 epätoivoista ja itkuista, ja 324 rauhallisen välinpitämätöntä keskustelua eivät ole muuttaneet mitään?

lähdet? miksi pitää aina alkaa nöyryyttämään kumppania jos ei hältä saa mitä kaipaa. jos ei toinen halua edes yrittää niin miksi olla yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

lähdet? miksi pitää aina alkaa nöyryyttämään kumppania jos ei hältä saa mitä kaipaa. jos ei toinen halua edes yrittää niin miksi olla yhdessä?
Minä rakastan häntä, todella syvästi ja paljon. Ja niin varmaan rakastaa tytärkin isäänsä.

Kyllä mä uskon että se yrittää, se ei vaan kykene/osaa/pysty.

Minun mieheni on aivan käsittämättömän lojaali, mahtava isä, oikein tasa-arvoinen kumppani (esim. kotityöt ja lapsenhoito), rauhallinen ja ihana ihminen. Ei semmoista miestä voi jättää tämmöisen asian takia.

Ja mitä minä sanoisin mun tyttärelle kun isompana kysyisi että äiti rehellisesti miksi erositte? Kun äitiä panetti ja isää ei?

Ja siis en edelleenkään ole pettänyt, enkä sitä halua tehdä. En siis koe että olisin häntä millään tavoin nöyryyttänyt. Pikemmin toisin päin.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Ei ehkä hyväksyttävää, mutta tuossa tilanteessa toinen kärsii kohtuuttomasti: ei saa seksiä eikä toinen ota häntä huomioon. Ei nainen voi laittaa jalkoja vaan ristiin (seksi on tärkeä asia) ja sanoa, että et muuten petä koska se on väärin mua kohtaan, mutta en mäkään anna sulle! Sekin on väärin. Aika helposti naiset tuntuu ajattelevan että miehen pitää heitä kunnioittaa, ja sitten he tekevät mitä sattuu (tai jättävät tekemättä ). Kunnioitus pitää ansaita.

Just näin.
Mutta pitää ottaa myös sellainen pointti huomioon, että jos katsoo "kärsivänsä kohtuuttomasti" tuosta tai ihan mistä syystä tahansa, niin pitäisi olla selvää, että ensin yrittää korjata tilannetta ja jos ei onnistu, niin olisi ehkä syytä miettiä miksi **tussa enää on siinä suhteessa.
Pettäminen tilantanteessa jossa perustelee itsellensä tekemistensä olevan "oikeutettuja" ainoastaan pahentaa tilannetta ja kärsimys leviää muillekin.

Jos kerran kärsii kohtuuttomasti, niin lähtee pois sitten.
Sen jälkeen kun homma on ensin pistetty kunnolla poikki, ympäriinsä naiskentelukaan ei ole enää pettämistä, vaan vaahtohaaran oma ongelmansa.

--
http://perheenisa.blogspot.com/

Minä rakastan häntä, todella syvästi ja paljon. Ja niin varmaan rakastaa tytärkin isäänsä.

Kyllä mä uskon että se yrittää, se ei vaan kykene/osaa/pysty.

Minun mieheni on aivan käsittämättömän lojaali, mahtava isä, oikein tasa-arvoinen kumppani (esim. kotityöt ja lapsenhoito), rauhallinen ja ihana ihminen. Ei semmoista miestä voi jättää tämmöisen asian takia.

Ja mitä minä sanoisin mun tyttärelle kun isompana kysyisi että äiti rehellisesti miksi erositte? Kun äitiä panetti ja isää ei?

Ja siis en edelleenkään ole pettänyt, enkä sitä halua tehdä. En siis koe että olisin häntä millään tavoin nöyryyttänyt. Pikemmin toisin päin.

hyvä ettet ole pettänyt. onko teillä haettu ammattiapua? mun on jotenkin vaikea ajattella seksiä ylitsepääsemättämänä juttuna.. mut ehkä se tosiaan nousee valtavaksi asiaksi kun sitä ei ole. minulla itsellani on onneksi kaksi tervettä kättä vaikkei se tietty läheisyyttä korvaa.

Jos kerran suhde on ihan oikeasti muuten niin hyvässä kunnossa niin miksi suhde ei sitten kestäisi rehellistä avointa seksiä, vaan pitää pettää? Minä itse tahtoisin tietää jos mua petettäisiin, mielestäni olen totuuden arvoinen, samaten puolisoni on. Jos rakastaa toista niin miksi haluaa pettää hänen luottamuksen?

hyvä ettet ole pettänyt. onko teillä haettu ammattiapua? mun on jotenkin vaikea ajattella seksiä ylitsepääsemättämänä juttuna.. mut ehkä se tosiaan nousee valtavaksi asiaksi kun sitä ei ole. minulla itsellani on onneksi kaksi tervettä kättä vaikkei se tietty läheisyyttä korvaa.

Me ollaan käyty pari kertaa seksiterapeutilla suhteen alkuaikoina. Valitettavasti jäi huono maku kun se terapeutti oli hieman omituinen. Mutta pikku hiljaa täytyy varmaan alkaa miettiä semmoista taas.

Meillä kyllä on seksiä jonkin verran. Mutta jos minä en tekisi aloitteita, sitä olisi ehkä 2 kertaa vuodessa.

Jos kerran suhde on ihan oikeasti muuten niin hyvässä kunnossa niin miksi suhde ei sitten kestäisi rehellistä avointa seksiä, vaan pitää pettää? Minä itse tahtoisin tietää jos mua petettäisiin, mielestäni olen totuuden arvoinen, samaten puolisoni on. Jos rakastaa toista niin miksi haluaa pettää hänen luottamuksen?

Viittaan edelliseen vastaukseeni:

Me ollaan käyty pari kertaa seksiterapeutilla suhteen alkuaikoina. Valitettavasti jäi huono maku kun se terapeutti oli hieman omituinen. Mutta pikku hiljaa täytyy varmaan alkaa miettiä semmoista taas.

Meillä kyllä on seksiä jonkin verran. Mutta jos minä en tekisi aloitteita, sitä olisi ehkä 2 kertaa vuodessa.

mä kyllä kannustaisin menemään uudestaan.. toivottavasti kohdalle osuisi kiva terapeutti =) mua itseäni on jäänyt harmittamaan että meidän liitto päättyi eikä mulla ollut käsitystä että mikään oli ede niin huonosti.. siis se että jäi maku ettei edes yritetty. siksi suosittelen kyllä sitä että kaikki on yritetty ennen mitään lopullisia päätöksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Vähän ärsyttää se, että kun nainen pettää, niin nainen on kauhea juonittelija, laskelmoiva ja suunnitelmallinen, kun taas mies vaan pettää kaikessa säälittävässä eläimellisyydessään.

Aivan kuin miehellä vaan tulisi joku kiima jolle ei voi mitään. Aina on selitys valmiina. :saint:

No katsos kun se johtuu ihan suoraan siitä, että ne naiset nyt vaan pettävät laskelmoidun suunnitelmallisesti ja vielä senkin jälkeen juonittelevat vaikka mitä.

Mies taas ei petä. Ainakaan ensin.

--

Sulla jäi tästä pois 178 vonkaamissävyistä keskustelua ja 36 kunnon itkuista tappelua kun puute on kiristänyt pinnaa riittävästi...

Alkuperäinen kirjoittaja Perheenisä Espoosta:
Vähän ärsyttää se, että kun nainen pettää, niin nainen on kauhea juonittelija, laskelmoiva ja suunnitelmallinen, kun taas mies vaan pettää kaikessa säälittävässä eläimellisyydessään.

Aivan kuin miehellä vaan tulisi joku kiima jolle ei voi mitään. Aina on selitys valmiina. :saint:

No katsos kun se johtuu ihan suoraan siitä, että ne naiset nyt vaan pettävät laskelmoidun suunnitelmallisesti ja vielä senkin jälkeen juonittelevat vaikka mitä.

Mies taas ei petä. Ainakaan ensin.

--

Mä en ainakaan pettäisi, varsinkaan laskelmoidusti. En mä oikeen edes kykene laskelmointiin, olen impulsiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:

Sulla jäi tästä pois 178 vonkaamissävyistä keskustelua ja 36 kunnon itkuista tappelua kun puute on kiristänyt pinnaa riittävästi...

No mä en pysty siihen vonkaamissävytteiseen lainkaan, se on niin loukkaavaa. Lisään vielä että tossa pinnan kiristysvaiheessa saan yleensä helpotuksen. Jos en, niin lähden shoppailemaan.

Mutta halit meille.

No tulihan tämäkin sieltä... Kun minä olen kanssa ajatellut että mitä kerron sitten aikanaan lapsilleni eron syyksi. Että isiä panetti kovasti ja äiti ei suostunut antamaan p**ua niin oli sitten pakko erota.

No tulihan tämäkin sieltä... Kun minä olen kanssa ajatellut että mitä kerron sitten aikanaan lapsilleni eron syyksi. Että isiä panetti kovasti ja äiti ei suostunut antamaan p**ua niin oli sitten pakko erota.

Mutta toisaalta sen kertominen, että ero tuli petoksen takia olisi vielä kipeämpi asia.

mä kyllä kannustaisin menemään uudestaan.. toivottavasti kohdalle osuisi kiva terapeutti =)

Samoin.
Viimeakoina useammallakin terapeutilla ( seksiterapeutilla ei vielä, vaan sellaisesta on ollut puhe ja jos avioliittoni on vielä olemassa joskus ensi kesällä-syksyllä, niin sitten varmaan sinnekin ) rampanneena voin vakuuttaa, että terapeuteissa on eroja. En sano että asia on niin mustavalkoinen että olisi suoraan hyviä ja huonoja, mutta kaikki shrinkit vaan selkeästikään eivät sovi kaikille.

--

No mä en pysty siihen vonkaamissävytteiseen lainkaan, se on niin loukkaavaa. Lisään vielä että tossa pinnan kiristysvaiheessa saan yleensä helpotuksen. Jos en, niin lähden shoppailemaan.

Mutta halit meille.

Kyllä tuo vonkaaminen on kovasti alentavaa, se on totta. Varmaan se naisenkin itsetunnon päälle käy jos vonkaamaan joutuu.

Saat sentään edes joskus...

selitykseksi käynee ihan se että te halusitte eri asioita, ei mennyt toiveet yksiin.

Mutta toisaalta sen kertominen, että ero tuli petoksen takia olisi vielä kipeämpi asia.

Toisaalta? Jos siinä tilanteessa lapsille sitten kerrotaan koko totuus? Niin petoksen syyhän oli se että isiä panetti kovasti ja äiti ei suostunut antamaan p**ua. Että mahtaisiko se sittenkään niin kovasti enää sitä tuskaa lisätä? Luuletko?

Yhteistyössä