Miesten pettäminen-naisten pettäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja isä kahdelle:
Mun mielestä pettäminen ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää. Vaikka ois kymmenen vuotta ilman seksiä omassa liitossa niin pitäis nyt sen verran olla munaa että saisi sanottua aiheesta puolisolleen eikä tarviis salailla mitään. Asioiden jakamiseenhan parisuhde nimenomaan perustuu.

Ei ehkä hyväksyttävää, mutta tuossa tilanteessa toinen kärsii kohtuuttomasti: ei saa seksiä eikä toinen ota häntä huomioon. Ei nainen voi laittaa jalkoja vaan ristiin (seksi on tärkeä asia) ja sanoa, että et muuten petä koska se on väärin mua kohtaan, mutta en mäkään anna sulle! Sekin on väärin. Aika helposti naiset tuntuu ajattelevan että miehen pitää heitä kunnioittaa, ja sitten he tekevät mitä sattuu (tai jättävät tekemättä ). Kunnioitus pitää ansaita.

Uskomatonta? Onko tämänkään kirjoittaja nainen? Et voi olla?

On on =) Mä ajattelinkin tämän asian omalle kohdalle. Isä kahdelle sanoo, että parisuhde perustuu jakamiselle. Mun mielestä se tarkoittaa sitä, että jaetaan niin hyvät kuin huonotkin tunteet, ja jaetaan sekin, mitä toiselle annetaan. On kohtuutonta vaatia toiselta kuuta taivaalta, jos itse ei ollenkaan ota huomioon, mikä kumppanille on tärkeää.

Mun mielestä pettäminen ei ole missään tilanteessa hyväksyttävää. Vaikka ois kymmenen vuotta ilman seksiä omassa liitossa niin pitäis nyt sen verran olla munaa että saisi sanottua aiheesta puolisolleen eikä tarviis salailla mitään. Asioiden jakamiseenhan parisuhde nimenomaan perustuu.

Ei ehkä hyväksyttävää, mutta tuossa tilanteessa toinen kärsii kohtuuttomasti: ei saa seksiä eikä toinen ota häntä huomioon. Ei nainen voi laittaa jalkoja vaan ristiin (seksi on tärkeä asia) ja sanoa, että et muuten petä koska se on väärin mua kohtaan, mutta en mäkään anna sulle! Sekin on väärin. Aika helposti naiset tuntuu ajattelevan että miehen pitää heitä kunnioittaa, ja sitten he tekevät mitä sattuu (tai jättävät tekemättä ). Kunnioitus pitää ansaita.

Uskomatonta? Onko tämänkään kirjoittaja nainen? Et voi olla?

Samaa mieltä olen kuin Phoebs.

Jossain, olikohan iltalehden tutkimuksessa just liittyen parisuhteeseen niin varmaan kaikki naiset ensi vastas ja vanno ettei ikinä never ever missään muodossa ja tilanteessa saa pettää, mutta sitten kun kysyttiin samoilta naisilta että paljon on seksiä tms niin nää naiset sanoo et juu kyl kerta kolmeskuukaudes riittää ... Aika ristiriitasta naisten vaatimukset. :whistle:

Mä ajattelen vaan, että yhdessä ollaan täysillä tai se on turhaa. Mutta mä oonkin tämmönen, mun kanssa ei voi olla puolittain, vain hieman intohimoisena. :D

Jos noinkin tärkeästä asiasta ei saa sanottua puolisolle vaan pitäisi alkaa selän takana vehkeilemään niin kyllä silloin suhteessa on muutakin pielessä kuin pelkkä seksielämä. Sillon kannattaisi harkita eroa tai lääkäriä tai jotain parisuhdeterapiaa jossa puututtaisiin haluttomuuteen. Jos asioista ei puhuta niin eihän haluton osapuoli silloin voi ymmärtää miten suuret halut toisella on, jos hän tietäisi asiasta niin ehkä suostuisi avoimeen suhteeseen tai sitten haluaisi erota, pettämisellä ei kuitenkaan saavuteta mitään hyvää koska silloin ei työskennellä sen oman suhteen hyväksi. Jos meinaa koko loppuikänsä pettää ja salata asioita puolisolta niin miksi edes olla yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
kun kysyttiin samoilta naisilta että paljon on seksiä tms niin nää naiset sanoo et juu kyl kerta kolmeskuukaudes riittää ... Aika ristiriitasta naisten vaatimukset. :whistle:

Juu. Eihän se mihinkään riittäisi. Mutta minun tilanteessani sekin tuntuisi jo taivaalliselta... Olisi sen jälkeen mitään syytä katsella vieraisiin... Ja jos saisi edes mahdolllisuuden. Niin ehkä vielä saisin vaimosta esiin sen mikä hän oli ennen lapsia. Tosi himokas pakkaus jonka kanssa saattoi harrastaa seksiä useaan kertaan päivässä ja vaikka keittiön pöydällä jne. Ah, niitä aikoja. Senkin takia tämä tuntuu niin epäreilulta. Kun ennen vaimo saattoi saada 2-3 kertaa ja enemmänkin aina kun seksiä harrastettiin. Jos saisi edes mahdollisuuden niin ehkä se löytyisi sieltä taas. Mutta kun ei saa edes sitä mahdollisuutta.

kun kysyttiin samoilta naisilta että paljon on seksiä tms niin nää naiset sanoo et juu kyl kerta kolmeskuukaudes riittää ... Aika ristiriitasta naisten vaatimukset. :whistle:

Juu. Eihän se mihinkään riittäisi. Mutta minun tilanteessani sekin tuntuisi jo taivaalliselta... Olisi sen jälkeen mitään syytä katsella vieraisiin... Ja jos saisi edes mahdolllisuuden. Niin ehkä vielä saisin vaimosta esiin sen mikä hän oli ennen lapsia. Tosi himokas pakkaus jonka kanssa saattoi harrastaa seksiä useaan kertaan päivässä ja vaikka keittiön pöydällä jne. Ah, niitä aikoja. Senkin takia tämä tuntuu niin epäreilulta. Kun ennen vaimo saattoi saada 2-3 kertaa ja enemmänkin aina kun seksiä harrastettiin. Jos saisi edes mahdollisuuden niin ehkä se löytyisi sieltä taas. Mutta kun ei saa edes sitä mahdollisuutta.

Mun mielestä sun pitäs sanoa suoraan, että sulle on tullut toi pettäminen mieleen. Se ois reilumpaa, sä oisit reilu sillon. Reiluhan sä haluat olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Onneksi näin ei käynyt kun lapset olivat pieniä, vaan meillä oli mahdollisuus kasvattaa heidät ehjässä ydinperheessä.

Aijaa, teillä on kuinka isot lapset? Minkä ikänen sä oot? Meinaan, että sen takia sun ajatusmaailma ehkä on tommonen?

Tommonen, infantiili vai keski-ikäinen? Ikää on alle 40 mutta kaikki lapset ovat koulussa, joten heidän persoonallisuudet ja arvomaailmat on muodostuneet. Eron sattuessa osaisivat itse päättää asuinjärjestelyistä.

Onneksi näin ei käynyt kun lapset olivat pieniä, vaan meillä oli mahdollisuus kasvattaa heidät ehjässä ydinperheessä.

Aijaa, teillä on kuinka isot lapset? Minkä ikänen sä oot? Meinaan, että sen takia sun ajatusmaailma ehkä on tommonen?

Tommonen, infantiili vai keski-ikäinen? Ikää on alle 40 mutta kaikki lapset ovat koulussa, joten heidän persoonallisuudet ja arvomaailmat on muodostuneet. Eron sattuessa osaisivat itse päättää asuinjärjestelyistä.

No tommonen ihme He-Man ajattelumalli. :xmas: Mun veli on sua vanhempi sitten.

Jos noinkin tärkeästä asiasta ei saa sanottua puolisolle vaan pitäisi alkaa selän takana vehkeilemään niin kyllä silloin suhteessa on muutakin pielessä kuin pelkkä seksielämä. Sillon kannattaisi harkita eroa tai lääkäriä tai jotain parisuhdeterapiaa jossa puututtaisiin haluttomuuteen. Jos asioista ei puhuta niin eihän haluton osapuoli silloin voi ymmärtää miten suuret halut toisella on, jos hän tietäisi asiasta niin ehkä suostuisi avoimeen suhteeseen tai sitten haluaisi erota, pettämisellä ei kuitenkaan saavuteta mitään hyvää koska silloin ei työskennellä sen oman suhteen hyväksi. Jos meinaa koko loppuikänsä pettää ja salata asioita puolisolta niin miksi edes olla yhdessä.

mä peesaan taas. tuolla aiemmin nimimerkiltä mies yritin kysyä onko heillä haettu apua tilanteeseen ammatilaisilta.. vastausta en vielä saanut.

Mun oma kanta on se että pettää ei saa tai muutakaan joka loukkaa toista, mutta jos ei suhteessa saa jtn mitä tarvitsee ja mikä auttaa pysymään hyvänä vanhempana / puolisona / ihmisenä niin on oikeutettua hakea sitä muualta tai sitten lähteä koko suhteesta.

Näissä tapauksissa se paljon mainostettu avoin suhde voi olla ratkaisu. Luvallinen vieraissakäynti voi pitää lapsiperheen kasassa, jos vanhemmilla sattuu olemaan samanlainen arvomaailma ja osaavat eritellä arjen ja fyysiset tarpeet.

Juuri noin pitäsi tehdä. Aika upeaa, että mies puhuu noin! Mutta liian usein täältäkin saa lukea, ja omassa elämässä kuulla, miten asioista ei puhuta. Ja kun loukkaannutaan jollekin, sitä ei sanota suoraan vaan mietitään miten sen toisen elämän voisi tehdä mahdollisimman hankalaksi.

Naiset on hankalia, miehetkiin puhumattomuudessaan. Mutta se kunnioitus, ja se, että ajattelisi omalle kohdalle. Se olisi jo niin paljon, mutta yhä vaan harvempi siihen "nöyrtyy", kun tämä maailma hokee vain että minulla on oikeus!!!!! Juu, tällainen aamu :ashamed:

Katos tuosta ketjusta

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1192090,375

Olikos se Abbelandolt tai jotain sinne päin ja vastaukseni siihen, alimmat viestit kuiteskiin. Ja tuumaa asiaa ja sano onko ajattelumalli ihan mahdoton kuitenkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
en tiedä sun tarinaa sen tarkemmin mutta silti mun ajatukset pettämisestä pysyy samana..

Tuossahan tuo.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1192090

Ja parissa muussa ketjussa saattaa olla tarkennusta asiaan.

ok. oli niin pitkä ketju etten alkua pidemmälle lukenut.

Älä sitten kysele tarkennuksia jos et tuota ole jaksanut lukea. Olisi siitä ketjusta luettavissa tilanne ilman mitään vaikeuksia. Mutta jos et jaksa niin älä sitten jaksa kysyä tarkennuksiakaan. Kiitos.

Mies: Kyllähän lapset vaistoaa läheisyyden puutteen vanhempiensa suhteessa, kulissiliitossa ei minusta siksikään ole mitään mieltä. Jos itse olisin tilanteessasi niin laittaisin vaimon valitsemaan lähteekö kanssani selvittämään asiaa vai haluaako erota. Joku syy ihmisen totaaliseen muuttumiseen on pakko olla!

tiedätkö mies hakeeko vaimosi seksin muualta? ajattelin vaan että jos nyt ihan tosissaan sanoisit suoraan miten asiat on.. voihan se olla että vaimosikin touhuaa omiaan. jos teillä sit toimis se avoinsuhde mitä tripod aiemmin ehdotti.

en tiedä sun tarinaa sen tarkemmin mutta silti mun ajatukset pettämisestä pysyy samana..

Tuossahan tuo.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1192090

Ja parissa muussa ketjussa saattaa olla tarkennusta asiaan.

ok. oli niin pitkä ketju etten alkua pidemmälle lukenut.

Älä sitten kysele tarkennuksia jos et tuota ole jaksanut lukea. Olisi siitä ketjusta luettavissa tilanne ilman mitään vaikeuksia. Mutta jos et jaksa niin älä sitten jaksa kysyä tarkennuksiakaan. Kiitos.

no voi anteeks.

Mun on aika vaikee uskoo, että kukaan nainen haluis olla 5 vuotta oikeesti ilman seksiä... Siis kokonaan. Aika hämärähommalta kuulostaa.

munkin mielestä on hiukan hämärää. luulen että vaimolla on jotkut oma viritykset toisaalla.. sellaisen mielikuvan ainakin saan. ja hassua minusta on se ettei mies sano suoraan vaimolle miten asia on.. suoraan. antaa myskyvaroituksen. ja se ettei vaimo halua asioita selvittää viestii minusta myös jostain.. miksi olla ihmisen kanssa joka ei halua edes yrittää?

Mies: Kyllähän lapset vaistoaa läheisyyden puutteen vanhempiensa suhteessa, kulissiliitossa ei minusta siksikään ole mitään mieltä.

Ei jeesus. Vaistovathan lapset että vanhemmat ovat täysin uupuneista ansiotyöstä mutta eivät vanhemmat luovu ja heittäydy työttömiksi tämän takia?

Seksin puutteen aiheuttama kireys on kuin pieru saharassa kun tulee arjen vastoinkäymisiin. Lapset eivät kärsi tai kasva kieroon vaikka vanhemmilla on eri makuhuoneet.

Mun on aika vaikee uskoo, että kukaan nainen haluis olla 5 vuotta oikeesti ilman seksiä... Siis kokonaan. Aika hämärähommalta kuulostaa.

Anna kun oikein ajattelen. Nuorin syntynyt helmikuussa ja meni nyt eskariin. Täytti siis 6 helmikuussa. Ja seksitön kausi alkoi kun "plussa" tuli ja odotus alkoi eli odotas nyt? Olen valehdellut? Eikös tuosta tule jo yli 7 vuotta kun nyt ollaan lokakuussa. Niin sitä aika rientää kun on mukavaa...

Anna kun oikein ajattelen. Nuorin syntynyt helmikuussa ja meni nyt eskariin. Täytti siis 6 helmikuussa. Ja seksitön kausi alkoi kun "plussa" tuli ja odotus alkoi eli odotas nyt? Olen valehdellut? Eikös tuosta tule jo yli 7 vuotta kun nyt ollaan lokakuussa. Niin sitä aika rientää kun on mukavaa...

Hei sähän luet ku katkerista katkerin nyt. Et varmaan sinä ole valehdellut, mutta en usko tuollaista naista olevan olemassa, joka haluaisi olla ilman seksiä 5 tai vaikka sen 7 vuotta. Se salaa sinulta jotain, mutta sinä et halua sanoa sille suoraan, että olet jo meinannut pettääkin sitä.

munkin mielestä on hiukan hämärää. luulen että vaimolla on jotkut oma viritykset toisaalla.. sellaisen mielikuvan ainakin saan. ja hassua minusta on se ettei mies sano suoraan vaimolle miten asia on.. suoraan. antaa myskyvaroituksen. ja se ettei vaimo halua asioita selvittää viestii minusta myös jostain.. miksi olla ihmisen kanssa joka ei halua edes yrittää?

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1192090,375

Olikos se Abbelandolt tai jotain sinne päin ja vastaukseni siihen, alimmat viestit kuiteskiin. Ja tuumaa asiaa ja sano onko ajattelumalli ihan mahdoton kuitenkaan?

Ja tuosta sanomisesta. Onhan tuossa ehditty sanoa vaikka mitä, vaimo ei todellakaan ole tietämätön että haluan sekiä. Niinkö luulette? Ainoa mitä en ole sanonut suoraan koska se on kiristystä että "Jos ei sitä p**ua ala tulla niin joko otan eron tai menen vieraisiin". Vaikka tuon ajatuksen sanoisi miten niin ajatus on silti tuo ja en usko että sen sanominen mitenkään auttaisi tilannetta.

Mies: Kyllähän lapset vaistoaa läheisyyden puutteen vanhempiensa suhteessa, kulissiliitossa ei minusta siksikään ole mitään mieltä.

Ei jeesus. Vaistovathan lapset että vanhemmat ovat täysin uupuneista ansiotyöstä mutta eivät vanhemmat luovu ja heittäydy työttömiksi tämän takia?

Seksin puutteen aiheuttama kireys on kuin pieru saharassa kun tulee arjen vastoinkäymisiin. Lapset eivät kärsi tai kasva kieroon vaikka vanhemmilla on eri makuhuoneet.

ISO ISO peesi tälle! Mielestäni se on juuri näin! Tai ei ihan. Tuo eri makuuhuoneet antaa kyllä väärän parisuhdemallin. Mutta tuo että arjessa on niin paljon muutakin huolta ja murhetta että puutteen aiheuttama kireys kyllä hukkuu sinne hyvinkin helposti. Ja eivät lapset tiedä että saako isi p**ua vai ei.

Yhteistyössä